Απαντώντας σε σχετική ερώτηση βουλευτών του ΚΚΕ, ο Υπουργός Οικονομικών Γιάννης Στουρνάρας ανέφερε ότι η ιδιωτικοποίηση της ΕΛΒΟ θα γίνει μέσω διεθνούς ανοικτής διαγωνιστικής διαδικασίας.
«Απώτεροι στόχοι είναι, μεταξύ άλλων, η μη εξάρτηση της ΕΛΒΟ από τη δημόσια χρηματοδότηση, η μετεξέλιξή της σε εξειδικευμένο κόμβο συντήρησης και κατασκευής οχημάτων στην ευρύτερη γεωγραφική περιοχή, η διατήρηση ή και η αύξηση των θέσεων εργασίας και η βιώσιμη μεσο-μακροπρόθεσμη ανάπτυξή της»
Ο κ. Στουρνάρας διευκρίνισε ότι η υλοποίηση αποκρατικοποίησής της αποτελεί νομική υποχρέωση και δέσμευση της χώρας και παραθέτει στοιχεία που δείχνουν ότι ο κύκλος εργασιών της συρρικνώνεται συνεχώς παρά τις ενέργειες εξορθολογισμού τού λειτουργικού της κόστους, για να επισημάνει ότι παρουσιάζει σημαντικό πρόβλημα ρευστότητας με συνέπεια το Ελληνικό Δημόσιο να καλείται να ενισχύει διαρκώς την κεφαλαιακή της βάση μέσω αυξήσεων του μετοχικού της κεφαλαίου με μετρητά, στερώντας διαρκώς πόρους από άλλους τομείς της δημόσιας διοίκησης σε μια εξαιρετικά δυσχερή οικονομικά συγκυρία για τη χώρα.
Επιπλέον ο κ. Στουρνάρας προειδοποιεί ότι «συνέπεια αυτής της πρακτικής είναι ο κίνδυνος επιβολής προστίμων από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και η πιθανή ανάκτηση των χορηγηθεισών κρατικών ενισχύσεων προς την Εταιρεία».
Όπως ειδικότερα προκύπτει από τα στοιχεία που διαβιβάστηκαν στη Βουλή για την ΕΛΒΟ, το 2010 ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 22,1 εκατομμύρια ευρώ, οι λειτουργικές ζημίες σε 18,2 εκατομμύρια ευρώ, οι ζημίες προ φόρων σε 21,3 εκατομμύρια ευρώ, η καθαρή της θέση σε -24 εκατομμύρια ευρώ και ο αριθμός προσωπικού της από 640 που ήταν το 2008, κατά το 2010 μειώθηκε στους 493 εργαζόμενους.
Πηγές: Καθημερινή, ΑΠΕ-ΜΠΕ
σχόλια