Όλο και μεγαλύτερες διαστάσεις λαμβάνει το σκάνδαλο της Volkswagen, απειλώντας ακόμη και τη σταθερότητα της γερμανικής κυβέρνησης. «Ξαφνικά, η Volkswagen έχει γίνει μεγαλύτερος κίνδυνος για τη γερμανική οικονομία ακόμη και από την ελληνική κρίση», δήλωσε στο Reuters ο επικεφαλής οικονομολόγος της ING, Κάρστεν Μπρζέσκι ενώ και άλλοι αναλυτές σημειώνουν ότι το σκάνδαλο αυτό ενδέχεται να εξελιχθεί στη μεγαλύτερη απειλή για τη γερμανική οικονομία.
Κι αυτό γιατί αν μειωθούν οι πωλήσεις λόγω αυτού ακριβώς του σκανδάλου, θα επηρεαστεί και η γερμανική οικονομία στην ανάπτυξη της οποίας συμμετέχει σε σημαντικό βαθμό η αυτοκινητοβιομηχανία.
«Αν πέσουν οι πωλήσεις, αυτό θα επηρεάσει και τους προμηθευτές και μαζί με αυτούς ολόκληρη την οικονομία», ανέφερε ο Μάρτιν Γκόρνινγκ, του thnk tank DIW, με έδρα το Βερολίνο.
Στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας απασχολούνται περίπου 800 χιλιάδες άνθρωποι, ενώ ο συγκεκριμένος τομέας συνεισφέρει στη γερμανική οικονομία 200 δισεκατομμύρια ευρώ το χρόνο (στοιχεία για το 2014). Αντιπροσωπεύει δηλαδή το 1/5 των συνολικών εξαγωγών της χώρας.
Υπάρχουν πάντως κι αυτοί που δεν βλέπουν το σκάνδαλο να επηρεάζει τη γερμανική οικονομία και να την οδηγεί σε ύφεση, ενώ φέτος αναμένεται ανάπτυξη με 1,8%, όπως ο Γιόεργκ Κράεμερ, επικεφαλής οικονομολόγος της Commerzbank.
Υπενθυμίζεται ότι το σκάνδαλο της Volkswagen αποκαλύφθηκε από τις αρχές των ΗΠΑ μετά από έλεγχο των ρύπων που εξέπεμπαν τα ντιζελοκίνητα οχήματα της εταιρείας. Όπως αποκαλύφθηκε η VW είχε τοποθετήσει κρυφό λογισμικό το οποίο μείωνε κατά 40 φορές τους ρύπους όταν τα οχήματα περνούσαν από έλεγχο. Η αποκάλυψη αυτή κλονίζει το γερμανικό κολοσσό οδηγώντας σε παραίτηση του CEO του αλλά και στο γκρέμισμα των μετοχών του. Παράλληλα έρευνες έχουν διαταχθεί και σε άλλες χώρες.
σχόλια