Ο στόχος είναι να μπει μία «τάξη στο χάος» των «παραπλανητικών» προσφορών και όχι να καταργηθούν, δήλωσε ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας.
Έπειτα από δημοσιεύματα περί σκέψεων για κατάργηση των προσφορών τύπου «1+1» στα σούπερ μάρκετ, ο υπουργός απάντησε ότι ο σχεδιασμός επιδιώκει «καθαρές και ουσιαστικές, όχι ψεύτικες προσφορές».
«Τάξη στο χάος των παραπλανητικών προσφορών θέλουμε να βάλουμε, όχι να καταργήσουμε τις προσφορές στα ράφια. Τις προσφορές που εμφανίζονται ως δελεαστικές ενώ με μια απλή μαθηματική πράξη διαπιστώνουμε ότι πρόκειται για τρικ. Η άποψή μας είναι καθαρή. Ναι στις προσφορές, όχι στην παραπλάνηση των καταναλωτών», δήλωσε ο Κώστας Σκρέκας, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του ΑΠΕ.
Ο υπουργός ανέφερε παραδείγματα παραπλανητικών τακτικών στα ράφια των σούπερ μάρκετ. «Δεν είναι τίμιο και “καθαρό” η μονή συσκευασία ενός προϊόντος να κοστίζει, φερ' ειπείν 5 ευρώ και ακριβώς δίπλα η συσκευασία των δύο να φέρει ένδειξη "1+1 δώρο" και να κοστίζει οκτώ ευρώ», ανέφερε σχετικά.
Ερωτηθείς για τα πρόστιμα, σημείωσε ότι μόνο αυτά που έχουν επιβληθεί σε πέντε πολυεθνικές το τελευταίο διάστημα φτάνουν αθροιστικά τα 3,9 εκατομμύρια. ευρώ.
«Συνολικά έχουν γίνει περίπου 20.000 έλεγχοι και έχουν επιβληθεί πρόστιμα που προσεγγίζουν τα 8 εκατ. ευρώ από τα οποία έχουν εξοφληθεί ή βεβαιωθεί στις αρμόδιες ΔΟΥ περίπου 5,9 εκατ.», συμπλήρωσε ο υπουργός και συνέχισε: «Όσον αφορά την αποτελεσματικότητα, μία από τις πολυεθνικές στην οποία πριν από λίγες ημέρες επεβλήθη πρόστιμο, την αμέσως επόμενη ημέρα πρόσθεσε 50 νέα προϊόντα στη λίστα της πρωτοβουλίας "Μόνιμη Μείωση Τιμής"».