Δεκαέξι σταρ των social media, ανάμεσά τους οι τραγουδίστριες Ellie Goulding και Rita Ora, τα μοντέλα Rosie Huntington-Whiteley και Alexa Chung και η vlogger Zoella συμφώνησαν σε αλλαγή του τρόπου που κάνουν αναρτήσεις.
Από εδώ και πέρα θα πρέπει να δηλώνουν ξεκάθαρα αν έχουν πληρωθεί ή έχουν λάβει δώρα ή αν είναι δανεικά τα προϊόντα που προωθούν και διαφημίζουν.
Η κίνηση έρχεται μετά τις προειδοποιήσεις της αρμόδιας ρυθμιστικής αρχής Competition and Markets Authority (CMA) πως τα ποστ τους ενδέχεται να παραβιάζουν το καταναλωτικό δίκαιο.
Σύμφωνα με την CMA, οι online διαφημίσεις με αυτόν τον τρόπο μπορεί να ενισχύουν τα brands αλλά ταυτόχρονα μπορούν επίσης να είναι παραπλανητικές.
Η CMA δεν ανέφερε αν οι συγκεκριμένες influencers παραβίασαν το καταναλωτικό δίκαιο, αλλά είπε πως όλες τους δέχθηκαν οικειοθελώς να αλλάξουν τις πρακτικές τους.
Σε κάθε περίπτωση, αν τελικά δεν συμμορφωθούν με τις υποδείξεις της CMA, μπορεί να φτάσουν μέχρι το δικαστήριο αντιμετωπίζοντας από βαριά πρόστιμα μέχρι ποινή φυλάκισης έως και δύο χρόνια.
Οι celebrities που κατονόμασε η CMA είναι:
- Η ποπ σταρ Rita Ora
- Η ηθοποιός Michelle Keegan
- Η τραγουδίστρια Ellie Goulding
- Η συγγραφέας και μοντέλο Alexa Chung
- Η σχεδιάστρια και μοντέλο Rosie Huntington-Whiteley
- Η video blogger Zoe Sugg (που γράφει με το όνομα Zoella)
- Ο Mario Falcone από την τηλεοπτική σειρά «The Only Way Is Essex»
- Η Alexandra 'Binky' Felstead από την τηλεοπτική σειρά «Made In Chelsea»
- Η Holly Hagan από το ριάλιτι «Geordie Shore»
- Το μοντέλο Iskra Lawrence
- Η Camilla 'Milly' Macintosh από την τηλεοπτική σειρά «Made In Chelsea»
- Η ριάλιτι σταρ Megan McKenna
- Η Chloe Sims από την τηλεοπτική σειρά «The Only Way Is Essex»
- Η Louise Thompson από την τηλεοπτική σειρά «Made In Chelsea»
- Ο Fashion video blogger James Chapman (που γράφει ως Jim Chapman)
- Η Fashion blogger Dina Torkia
Με πληροφορίες από BBC
σχόλια