Βρετανικό Μουσείο για Γλυπτά Παρθενώνα: Επιδιώκουμε ρεαλιστικές λύσεις και νέα σχέση με την Ελλάδα

Βρετανικό Μουσείο για τα Γλυπτά του Παρθενώνα: Είμαστε πρόθυμοι να αναπτύξουμε μια νέα σχέση με την Ελλάδα Facebook Twitter
0

Λίγες ώρες μετά το δημοσίευμα της εφημερίδας Hürriyet και τις δηλώσεις της Τουρκάλας εκπροσώπου στην UNESCO ότι η Άγκυρα δεν γνωρίζει την ύπαρξη οθωμανικού «φιρμανιού» που να νομιμοποιεί την κατοχή των Γλυπτών του Παρθενώνα από το Βρετανικό Μουσείο, η πλευρά του Λονδίνου τοποθετείται στο φλέγον ζήτημα.

Εκπρόσωπος του Βρετανικού Μουσείου που δεν κατονομάζεται από την ΕΡΤNews, μιλώντας στην Ευδοξία Λυμπέρη, ανταποκρίτρια της κρατικής τηλεόρασης στο Λονδίνο, απαντά πως  αναγνωρίζει την «έντονη επιθυμία της Ελλάδας», όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, να επιστραφούν τα Γλυπτά του Παρθενώνα στην Αθήνα και πως ασπάζεται την πρόθεση του προέδρου Τζορτζ Όσμπορν για μία «Σύμπραξη του Παρθενώνα».

Χρησιμοποιώντας διπλωματικές διατυπώσεις, από το Βρετανικό Μουσείο αποφεύγουν να τοποθετηθούν επί της ουσίας του ζητήματος που προέκυψε μετά τους τουρκικούς ισχυρισμούς ότι δεν υπήρχε φιρμάνι για την απόσπαση και μεταφορά των Γλυπτών του Παρθενώνα από τον Έλγιν. «Το Βρετανικό Μουσείο φροντίζει τα γλυπτά του Παρθενώνα για πάνω από δύο αιώνες και η βαθιά μας επένδυση στα γλυπτά είναι κάτι που έχουμε κοινό με τους Έλληνες εταίρους μας. Ελπίζουμε ότι μπορεί να αποτελέσει τη βάση για τη νέα σχέση και τις ρεαλιστικές λύσεις που επιδιώκουμε» απαντούν από το Βρετανικό Μουσείο. Δηλαδή, χρησιμοποιούν ως επιχείρημα την πραγματικότητα ότι τα Γλυπτά βρίσκονται εδώ και σχεδόν 200 χρόνια στο Βρετανικό Μουσείο, δεν σχολιάζουν αν η μεταφορά τους ήταν αποτέλεσμα κλοπής και με έμμεσο, αλλά προφανή τρόπο, εισηγούνται κάποιου είδους «ρεαλιστικές λύσεις» τις οποίες όμως δεν διασαφηνίζουν.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες που μεταδίδει η ΕΡΤNews, εκπρόσωπος του Βρετανικού Μουσείου δήλωσε πως «πρόκειται για ένα ζήτημα με πολύ μακρά ιστορία και κατανοούμε και σεβόμαστε τα έντονα συναισθήματα που προκαλεί αυτή η συζήτηση. Είμαστε πρόθυμοι να αναπτύξουμε μια νέα σχέση με την Ελλάδα – μια «εταιρική σχέση Παρθενώνα» – και να διερευνήσουμε τη δυνατότητα καινοτόμων τρόπων συνεργασίας (με τους Έλληνες φίλους μας,) με την ελπίδα ότι η κατανόηση των Γλυπτών του Παρθενώνα θα εμβαθύνει και θα συνεχίσει να εμπνέει τους ανθρώπους σε όλο τον κόσμο».

«Το Βρετανικό Μουσείο φροντίζει τα γλυπτά του Παρθενώνα για πάνω από δύο αιώνες και η βαθιά μας επένδυση στα γλυπτά είναι κάτι που έχουμε κοινό με τους Έλληνες εταίρους μας. Ελπίζουμε ότι μπορεί να αποτελέσει τη βάση για τη νέα σχέση και τις ρεαλιστικές λύσεις που επιδιώκουμε», καταλήγει ο εκπρόσωπος του Βρετανικού Μουσείου.

Υπενθυμίζεται πως νωρίτερα σήμερα συζητήθηκε στην πρόσφατη 24η Σύνοδο της Διακυβερνητικής Επιτροπής της UNESCO για την Επιστροφή των Πολιτιστικών Αγαθών στις Χώρες Προέλευσης (ICPRCP), τo θέμα της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα.  Τότε, για λογαριασμό της Τουρκίας, η Ζεϊνέπ Μποζ, η οποία κατέχει θέση προϊσταμένης του Τμήματος Καταπολέμησης της Λαθρεμπορίας του Υπουργείου Πολιτισμού της Τουρκίας, αναφέρθηκε στο οθωμανικό φιρμάνι, το οποίο επικαλείται η Βρετανία για την αγορά των Γλυπτών του Παρθενώνα το 1816 από τον λόρδο Έλγιν ως κομμάτι της ιστορίας της απομάκρυνσης των Γλυπτών.

«Δεν είναι σε γνώση μας η ύπαρξη εγγράφου που να νομιμοποιεί αυτή την αγορά, η οποία έγινε τότε από τους αποικιοκράτες του Ηνωμένου Βασιλείου, οπότε δεν νομίζω ότι υπάρχει περιθώριο να συζητήσουμε τη νομιμότητά της ακόμα και (...) σύμφωνα με τον νόμο της εποχής. Ανυπομονούμε ολόψυχα να γιορτάσουμε την επιστορφή των Γλυπτών, καθώς πιστεύουμε ότι θα σηματοδοτήσει μια αλλαγή συμπεριφοράς προς την κατεύθυνση της προστασίας των πολιτιστικών αγαθών και θα είναι το ισχυρότερο μήνυμα που θα δοθεί παγκοσμίως» είπε η εκπρόσωπος της Τουρκίας, προχωρώντας στην αποδόμηση ενός από τα κεντρικά επιχειρήματα των Βρετανών για την παραμονή των Γλυπτών του Παρθενώνα στο Βρετανικό Μουσείο.

 Με πληροφορίες από ΕΡΤ

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM
Κίλιαν Μέρφι

Πολιτισμός / Ο Κίλιαν Μέρφι, ο Νόμος του Μέρφι και η Μαριόν Κοτιγιάρ από αύριο στους κινηματογράφους

Η κινηματογραφική μεταφορά των «Μικρών Πραγμάτων σαν κι Αυτά», ένα εγχώριο εμπορικό στοίχημα από τον σκηνοθέτη της «Ευτυχίας» και τρεις ακόμα επιλογές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Πολιτισμός / Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Ο βιογράφος του Αλέν Ντελόν, δήλωσε πως ο μεγάλος Γάλλος ηθοποιός «από σεξουαλική άποψη είχε εξερευνήσει τα πάντα, με άνδρες, με γυναίκες και κάνοντας τρίο»
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ