Είναι ΟΚ να μας μιλάει ο Βαν Γκογκ σα να είναι ζωντανός;

Είναι ΟΚ να μας μιλάει ο Βαν Γκογκ σα να είναι ζωντανός; Facebook Twitter
Φωτό: ΕΡΑ
0

Για κάποιον που εγκατέλειψε τον μάταιο τούτο κόσμο το 1890, ο Βίνσεντ βαν Γκογκ φαινόταν εξαιρετικά εξοικειωμένος με την ορολογία του 21ου αιώνα, στην αίθουσα του Musée d'Orsay, στην οποία αποφασίστηκε να «συναντηθούν» τρία σπάνια έργα του και ο... ίδιος με την Τεχνητή Νοημοσύνη.

Γιατί, ναι, οι επιμελητές του Μουσείου έκαναν εφικτό –μέσω της ΑΙ- να μπορεί ο Βαν Γκογκ να απαντά σε δύσκολες ερωτήσεις, όπως το γιατί είχε κόψει το αριστερό του αυτί ή γιατί αυτοπυροβολήθηκε, με αποτέλεσμα δύο μέρες μετά να υποκύψει στα τραύματά του;

Εδώ, η Τεχνητή Νοημοσύνη βάζει τον καλλιτέχνη να απαντά διευκρινιστικά ότι, για παράδειγμα, είχε κόψει μόνο «μέρος του λοβού του αυτιού» του ή ότι το θέμα της αυτοχειρίας του «εξακολουθεί να αποτελεί αντικείμενο εικασιών μεταξύ ιστορικών και ειδικών. Η αλήθεια για τα κίνητρά μου παραμένει μυστήριο ακόμη και για μένα. Σας ευχαριστώ για την κατανόηση των αγώνων μου για την ψυχική υγεία». Ή τουλάχιστον αυτό ακούγεται να λέει το ΑΙ που μιλά ως Βαν Γκογκ, ασχέτως αν κάτι τέτοιο μπορεί να εγείρει ηθικά ερωτήματα.

Ωστόσο, αυτή η έξτρα... παροχή προς το κοινό του Μουσείου φαίνεται ότι προσελκύει πλήθος επισκεπτών και με αφορμή την έκθεση των τελευταίων έργων του καλλιτέχνη, λίγο πριν το τέλος του.

Είναι ΟΚ να μας μιλάει ο Βαν Γκογκ σα να είναι ζωντανός; Facebook Twitter
Τα τελευταία σωληνάρια χρώματος που χρησιμοποίησε ο Βαν Γκογκ στα έργα του και λίγο πριν βάλει τέλος στη ζωή του / Φωτό: ΕΡΑ

Υπενθυμίζεται, ότι τον Μάιο του 1890, ο Βαν Γκογκ έφτασε στο χωριό Auvers-sur-Oise, 30 χιλιόμετρα βόρεια του Παρισιού, για να βρεθεί κοντά στον αδελφό του Theo και να τον φροντίσει ο Δρ Paul Gachet, ειδικός στη «θεραπεία της μελαγχολίας».

Σε αυτό που έμελλε να είναι η τελευταία του δημιουργική φρενίτιδα, δημιούργησε 74 πίνακες και 33 σχέδια μέσα σε μόλις δύο μήνες, μεταξύ των οποίων η περίφημη εκκλησία του Auvers-sur-Oise, πορτρέτα του Gachet και της κόρης του γιατρού, Marguerite, καθώς και τον τελευταίο του καμβά, Les Racines (Ρίζες), που ολοκληρώθηκε μόλις 36 ώρες πριν βάλει τέλος στη ζωή του.

Εν προκειμένω, εδώ οι επισκέπτες και λίγο πριν μπουν στην έκθεση, μπορούν να απολαύσουν αυτή τη διαδραστική εμπειρία, η οποία, ας σημειωθεί, ότι βασίζεται στη τελευταία παλέτα χρωμάτων του καλλιτέχνη.

Για την Chloé Jarry από την εταιρεία Lucid Realities με έδρα το Παρίσι, η οποία είναι συμπαραγωγός της διαδραστικής εμπειρίας με τη Vive Arts και το Musée d'Orsay, «όλο αυτό είναι ένας νέος τρόπος για τους επισκέπτες να βιώσουν την Τέχνη. Χρησιμοποιήσαμε την τελευταία παλέτα χρωμάτων που χρησιμοποίησε ο Βαν Γκογκ για να δείξουμε τα χρώματα όπως ήταν εκείνη την εποχή και προσθέσαμε τις πινελιές που χρησιμοποίησε στους πίνακες για να δημιουργήσουμε ένα εικονικό τοπίο».

Η ίδια εξήγησε ότι αυτή ήταν η πρώτη φορά «που το Musée d'Orsay διοργάνωσε μια εμπειρία VR για μια έκθεση». Ωστόσο, το ηθικό σκέλος που αφορά το πώς μπορεί να μπαίνουν λόγια στο στόμα του καλλιτέχνη, τα οποία ποτέ δεν χρησιμοποίησε ο ίδιος –όπως ας πούμε την αιτιολόγηση της αυτοκτονίας του- δεν απαντάται εδώ.

Παρ’ όλα αυτά, η συγκεκριμένη έκθεση θα διαρκέσει έως τον Φεβρουάριο του επόμενου έτους και οι επισκέπτες θα μπορούν να θέτουν ερωτήσεις στην τεχνητή ενσάρκωση του καλλιτέχνη.

Με στοιχεία από Guardian

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM
Κίλιαν Μέρφι

Πολιτισμός / Ο Κίλιαν Μέρφι, ο Νόμος του Μέρφι και η Μαριόν Κοτιγιάρ από αύριο στους κινηματογράφους

Η κινηματογραφική μεταφορά των «Μικρών Πραγμάτων σαν κι Αυτά», ένα εγχώριο εμπορικό στοίχημα από τον σκηνοθέτη της «Ευτυχίας» και τρεις ακόμα επιλογές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Πολιτισμός / Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Ο βιογράφος του Αλέν Ντελόν, δήλωσε πως ο μεγάλος Γάλλος ηθοποιός «από σεξουαλική άποψη είχε εξερευνήσει τα πάντα, με άνδρες, με γυναίκες και κάνοντας τρίο»
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ