Ένας Έλληνας και μια Τουρκάλα πίσω από το λουκ της Μαντόνα στη Eurovision - Οι αρχαιοελληνικές αναφορές

Ένας Έλληνας και μια Τουρκάλα πίσω από το λουκ της Μαντόνα στη Eurovision - Οι αρχαιοελληνικές αναφορές Facebook Twitter
Η Μαντόνα με το eye patch που σχεδίασε ο Gregory Kara (Γρηγόρης Καραβάς) και την κάπα δια χειρός Dilara Fintikoglou ( Getty Images/ Ideal Image)
1

Αυτή τη φορά η εμφάνιση της Μαντόνα στη Eurovision συζητήθηκε κυρίως για τις φωνητικές της επιδόσεις και την παρέμβασή της με τις σημαίες, αλλά το λουκ της, που επίσης απασχόλησε είναι αποτέλεσμα ενός νεαρού Έλληνα καλλιτέχνη και μιας Τουρκάλας.

Oι δύο νεαροί σχεδιαστές συνεργάστηκαν με τον Jean Paul Gaultier για το outfit της Μαντόνα καθώς ο γάλλος μετρ σχεδίασε το κοστούμι που φορούσε η σταρ μέσα από την μαύρη κεντημένη κάπα της.

 

Ο Gregory Kara (Γρηγόρης Καραβάς) και η Dilara Fintikoglou από την Τουρκία σχεδίασαν δύο από τα βασικότερα στοιχεία της εμφάνισης της Μαντόνα: το eye patch που κάλυπτε το μάτι της και την στολισμένη κάπα με την οποία εμφανίστηκε για να τραγουδήσει το Like a Prayer.

Tα eye patches που πλέον έχουν γίνει αναπόσπαστο αξεσουάρ της Madame X, της νέας περσόνας που ενσαρκώνει η Μαντόνα είναι σχέδιο του Γρηγόρη Καραβά, αλλιώς Gregory Kara, ο οποίος γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα και πλέον εργάζεται στο Λονδίνο ως εικαστικός και σχεδιαστής εκκεντρικών αξεσουάρ.

Ο Γρηγόρης Καραβάς έφυγε πριν από 9 χρόνια για το Λονδίνο και στο παρελθόν έχει δώσει αξεσουάρ του σε πολλές διάσημες κυρίες της μουσικής όπως η Lady Gaga, η Nicki Minaj και η Κaty Perry.

Ένας Έλληνας και μια Τουρκάλα πίσω από το λουκ της Μαντόνα στη Eurovision - Οι αρχαιοελληνικές αναφορές Facebook Twitter
O Gregory Kara (φωτογραφία από anthonylycett.com)

Ωστόσο όταν η ομάδα της Μαντόνα του ανέθεσε να να δημιουργήσει το eyepatch της έγινε διεθνώς γνωστός. «Αισθάνομαι φανταστικά! Πάντα θαυμάζω τις δυνατές γυναίκες, και η Μαντόνα είναι μία από τις ισχυρότερες», λέει σε συνέντευξή του για τη συνεργασία με το ποπ ίνδαλμα. «Παράλληλα με όσα έχει κάνει στη μόδα και στη μουσική βιομηχανία, είναι υπέρμαχος της ισότητας και της ελευθερίας της έκφρασης. Είναι τεράστια ευχαρίστηση να βλέπω τις δημιουργίες μου σε έναν τέτοιο μύθο», λέει ο Γρηγόρης Καραβάς στο περιοδικό Love.

«Δημιούργησα τρία καλύμματα ματιών. Αποφάσισα να δημιουργήσω ένα με κώνο, εμπνευσμένο από το περίφημο κωνικό κορσέ του Jean Paul Gaultier που φόρεσε κάποτε η Μαντόνα. Έχω σχεδιάσει μερικά αξεσουάρ και headpieces που ενσωματώνουν υλικά όπως μέταλλο, κρύσταλλο, πλαστικό, δέρμα κλπ. Τα πρώτα μου κομμάτια ήταν σχεδιασμένα από τις δυναμικές γυναίκες όπως οι Αμαζόνες. Καθώς είμαι από την Ελλάδα, εμπνέομαι και από τον πολιτισμό μου», λέει ο σχεδιαστής.

Ένας Έλληνας και μια Τουρκάλα πίσω από το λουκ της Μαντόνα στη Eurovision - Οι αρχαιοελληνικές αναφορές Facebook Twitter

H Τουρκάλα που δημιούργησε την κάπα της Μαντόνα

 

Ονομάζεται Dilara Findikoglu, γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη και πλέον ζει και εργάζεται στο Λονδίνο. Είναι η νεαρή desginer που σχεδίασε την κάπα με την οποία εμφανίστηκε η Μαντόνα όταν ξεκίνησε να τραγουδά στον τελικό της Eurovision. Εκτός από την κάπα, η Dilara Findikoglu σχεδίασε και τον κορσέ - πανοπλία που φόρεσε η Μαντόνα όταν έκανε την πρώτη εμφάνισή της δίπλα στον παρουσιαστή της βραδιάς Assi Azar, ανάμεσα στους διαγωνιζόμενους πριν τραγουδήσει.

 

«Φαντάστηκα την Ιωάννα της Λωραίνης ως μια σκοτεινή, ρομαντική βασίλισσα που μετενσαρκώθηκε στο σώμα της Μαντόνα», λέει η Findikoglu στο AnOther, εξηγώντας πώς εμπνεύστηκε τα ρούχα. «Ο κορσές που κάναμε είναι ένα σύμβολο γυναικείας ενδυνάμωσης, καθώς ήταν διακοσμημένος με νομίσματα τς θεάς Αθηνάς. Ήθελα να συνδυάσω τα στοιχεία πανοπλίας της Ιωάννας της Λωραίνης με ένα κορσέ για να τονίσω το ισχυρό γυναικείο σώμα της Μαντόνα», λέει μιλώντας για τις αναφορές στα ρούχα της τραγουδίστριας.

Ένας Έλληνας και μια Τουρκάλα πίσω από το λουκ της Μαντόνα στη Eurovision - Οι αρχαιοελληνικές αναφορές Facebook Twitter
Ένας Έλληνας και μια Τουρκάλα πίσω από το λουκ της Μαντόνα στη Eurovision - Οι αρχαιοελληνικές αναφορές Facebook Twitter

Δεν είναι η πρώτη φορά που η Μαντόνα φορούσε σχέδια της Findikoglu ενώ η σχεδιάστρια δηλώνει ανοιχτά την αγάπη της για την μουσικό και την χαρακτηρίζει «αιώνια έμπνευση».

Ένας Έλληνας και μια Τουρκάλα πίσω από το λουκ της Μαντόνα στη Eurovision - Οι αρχαιοελληνικές αναφορές Facebook Twitter
Ένας Έλληνας και μια Τουρκάλα πίσω από το λουκ της Μαντόνα στη Eurovision - Οι αρχαιοελληνικές αναφορές Facebook Twitter
H Dilara Fintikoglou
Πολιτισμός
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM
Κίλιαν Μέρφι

Πολιτισμός / Ο Κίλιαν Μέρφι, ο Νόμος του Μέρφι και η Μαριόν Κοτιγιάρ από αύριο στους κινηματογράφους

Η κινηματογραφική μεταφορά των «Μικρών Πραγμάτων σαν κι Αυτά», ένα εγχώριο εμπορικό στοίχημα από τον σκηνοθέτη της «Ευτυχίας» και τρεις ακόμα επιλογές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Πολιτισμός / Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Ο βιογράφος του Αλέν Ντελόν, δήλωσε πως ο μεγάλος Γάλλος ηθοποιός «από σεξουαλική άποψη είχε εξερευνήσει τα πάντα, με άνδρες, με γυναίκες και κάνοντας τρίο»
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ