Δύο μοναδικά αντίγραφα των λογαριασμών για την κατασκευή του χρυσελεφάντινου αγάλματος της Αθηνάς του Παρθενώνα εκτίθενται στην είσοδο του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου στο Λουξεμβούργο.
Με την ευγενική χορηγία του Μουσείου Ακρόπολης της Αθήνας, το ΕΕΣ έχει την τιμή να φιλοξενεί τους λογαριασμούς της Ακρόπολης που καταρτίστηκαν πριν από περισσότερα από 2.000 χρόνια. Η έκθεση περιλαμβάνει μοναδικά αντίγραφα των λογαριασμών που αφορούσαν την κατασκευή του χρυσελεφάντινου αγάλματος της Αθηνάς, το οποίο δέσποζε στο κέντρο του Παρθενώνα.
Στις μαρμάρινες στήλες είναι χαραγμένος ο πλήρης απολογισμός των εσόδων και δαπανών των αξιωματούχων στους οποίους η αθηναϊκή πολιτεία είχε αναθέσει την επίβλεψη της κατασκευής του αγάλματος. Τα ασυνήθιστα μεγάλα ποσά που αναγράφονται στις στήλες οδηγούν στη σκέψη ότι ενδεχομένως ο χρυσός που χρησιμοποιήθηκε για την κατασκευή του αγάλματος της Αθηνάς Παρθένου να αποτελούσε κρατικό απόθεμα που μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε περίπτωση ανάγκης.
Το κείμενο της επιγραφής αναπτύσσεται σε δύο στήλες από τις οποίες η αριστερή αναγράφει μόνο χρηματικά ποσά. Είναι χαραγμένο στοιχηδόν σε αττικό αλφάβητο και σώζονται δεκαεπτά στίχοι στη δεξιά στήλη και οκτώ στην αριστερή.
Πρόκειται πιθανότατα τον απολογισμό των πεπραγμένων ενός έτους. Το κείμενο αρχίζει με την παράθεση του ονόματος του γραμματέα των επιστατών του αγάλματος και του γραμματέα των ταμιών της θεάς Αθηνάς. Ακολουθούν τα ονόματα επτά ταμιών της θεάς, αν και συνολικά οι ταμίες ήταν δέκα. Επίσης αναγράφεται το διαθέσιμο ποσό καθώς και το ύψος της δαπάνης για την αγορά του χρυσού που θα κάλυπτε τον ξύλινο πυρήνα του αγάλματος. Γίνεται αναφορά στο ελεφαντόδοντο με το οποίο θα αποδίδονταν τόσο το πρόσωπο, όσο και τα εκτεθειμένα άκρα της θεάς. Η καλή κατάσταση διατήρησης της επιγραφής έχει οδηγήσει στην υπόθεση ότι ήταν στημένη στο εσωτερικό του Παρθενώνα.
Στην ίδια στήλη ήταν χαραγμένη και η επιγραφή ΕΜ 637 που περιέχει τον απολογισμό του επόμενου έτους.
Στις 23 Ιανουαρίου 2025, η έκθεση θα εγκαινιαστεί επίσημα από τον Πρόεδρο του ΕΕΣ, Tony Murphy, υπό την αιγίδα του Νικόλαου Μηλιώνη, του Μέλους του ΕΕΣ από την Ελλάδα.