Η επανένωση δυο αριστουργημάτων του Ρούμπενς μετά από 200 χρόνια στο Wallace στο Λονδίνο

Η επανένωση δυο αριστουργημάτων του Ρούμπενς μετά από 200 χρόνια στο Wallace στο Λονδίνο Facebook Twitter
Rubens, View of Het Steen in the Early Morning. Φωτο: The National Gallery, Λονδίνο
0

Το 1635 πέντε χρόνια πριν το θάνατό του, ο Ρούμπενς αγόρασε ένα κτήμα έξω από την Αμβέρσα, στο οποίο υπήρχε το Κάστρο του Ελεβάιτ γνωστό και ως "Kasteel Het Steen" ή "Rubenskasteel" και περνούσε εκεί το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου του.

Εξαιτίας του μεγάλου δάσκαλου της μπαρόκ φλαμανδικής ζωγραφικής, το κάστρο που έχει απεικονισθεί σε αρκετούς από τους ανεκτίμητους πίνακές του, όπως στο διάσημο έργο A View of Het Steen in the Early Morning που εκτίθεται στην Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου, απέκτησε μεγάλη αξία όταν βγήκε προς πώληση του 2018. Πέτρινες καμάρες, περίπλοκα κεραμίδια και παρκέ δάπεδα, στολισμένα τζάκια σε πολλά δωμάτια, ένα από αυτά στο σαλόνι με το οικόσημο του Ρούμπενς, συνολικά, 33 δωμάτια και πάνω από 20 στρέμματα καταπράσινου λιβαδιού υπάρχουν στην έκταση που κατείχε ο Ρούμπενς.

Ο ίδιος εκτός από το View of Het Steen in the Early Morning είχε ζωγραφίσει και το The Rainbow Landscape - που πιθανότατα προορίζονταν ως συνοδευτικά κομμάτια, δείχνοντας μαζί μια πανοραμική θέα του κτήματος. Τα έργα που κοσμούσαν το σπίτι του Ρούμπενς χωρίστηκαν μετά το θάνατό του το 1640 και ενώθηκαν ξανά μέχρι τα τέλη του 17ου αιώνα σε μια σημαντική συλλογή στη Μαδρίτη πριν φτάσουν στη Γένοβα στις αρχές του δέκατου όγδοου αιώνα. Μεταφέρθηκαν στο Λονδίνο το 1803, και χωρίστηκαν για πάντα. 

Το A View of Het Steen in the Early Morning, παρουσιάζεται στην Εθνική Πινακοθήκη το 1826 και το The Rainbow Landscape στη Συλλογή Wallace τριάντα χρόνια αργότερα. Στο Μουσείο Wallace, μετά από 200 χρόνια αυτά τα δυο μεγάλα αριστουργήματα επανενώθηκαν ως μέρος μιας έκθεσης που ξεκινά στις 3 Ιουνίου με τη συλλογή Wallace να ανοίγει μετά από ενάμισι χρόνο και μια μεγάλη ανακαίνιση στο κοινό.

Η επανένωση δυο αριστουργημάτων του Ρούμπενς μετά από 200 χρόνια στο Wallace στο Λονδίνο Facebook Twitter
Rubens, Rainbow Landscape: © Trustees of the Wallace Collection

Τα δυο μεγάλα αριστουργήματα ζωγραφικής τοπίου, δυο πανοραμικά έργα, δείχνουν το τότε νεοαποκτηθέν αρχοντικό και κτήμα του Ρούμπενς όπως ήταν περίπου το 1636. Οι δυο πίνακες γιορτάζουν την εύφορη ύπαιθρο που περιβάλει την νέα ιδιοκτησία του ζωγράφου και αποτίνει φόρο τιμής στη μεγάλη φλαμανδική παράδοση της ζωγραφικής τοπίου, την οποία μελέτησε και τον επηρέασε κυρίως στα όψιμα έργα του.

Ο πλούτος των λεπτομερειών και η φιλόδοξη κλίμακα  των έργων τα κάνουν μοναδικά. Σύμφωνα με τον ανιψιό του Φίλιπ Ρούμπενς, αφιέρωσε το χρόνο του για να παρατηρήσει και να ζωγραφίσει το τοπίο σε διαφορετικές ώρες της ημέρας. Σύνθετα στην κατασκευή τους, πιθανώς ζωγραφίστηκαν παράλληλα. Στο A View of Het Steen in the Early Morning ο ήλιος που ανατέλλει ένα φθινοπωρινό πρωϊνό ρίχνει ένα δροσερό φως στο αρχοντικό. Τα παράθυρα του αρχοντικού αστράφτουν στο φως ένας άντρας κυνηγάει πέρδικες, ένα ζευγάρι κατευθύνεται προς την αγορά και μια παραμάνα παίζει με το μωρό, ενώ δίπλα της στέκονται ο άρχοντας και η κυρία του αρχοντικού.

Η ίδια αίσθηση γαλήνης, με ένα ήρεμο αγροτικό τοπίο και τους χωρικούς να περνούν ο δρόμο χαρούμενοι, τις πάπιες να κολυμπούν στην όχθη του ρέματος, τα βοοειδή να βοσκούν, κυριαρχεί και στο The Rainbow Landscape με τις μακριές σκιές να υποδηλώνουν ότι είμαστε κοντά στο τέλος της μέρας σε ένα εξιδανικευμένο τοπίο με το διπλό ουράνιο τόξο να λάμπει με βαθιά πνευματική σημασία και να σημαίνει τη συμφιλίωση, την ειρήνευση που προσπαθούσε να φέρει ο Ρούμπενς ως διπλωμάτης μεταξύ του 1627 και 1630, μεταξύ των Ισπανικών Κάτω Χωρών και της Ολλανδικής Δημοκρατίας.

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM
Κίλιαν Μέρφι

Πολιτισμός / Ο Κίλιαν Μέρφι, ο Νόμος του Μέρφι και η Μαριόν Κοτιγιάρ από αύριο στους κινηματογράφους

Η κινηματογραφική μεταφορά των «Μικρών Πραγμάτων σαν κι Αυτά», ένα εγχώριο εμπορικό στοίχημα από τον σκηνοθέτη της «Ευτυχίας» και τρεις ακόμα επιλογές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Πολιτισμός / Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Ο βιογράφος του Αλέν Ντελόν, δήλωσε πως ο μεγάλος Γάλλος ηθοποιός «από σεξουαλική άποψη είχε εξερευνήσει τα πάντα, με άνδρες, με γυναίκες και κάνοντας τρίο»
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ