Η Google αποκατέστησε με τεχνητή νοημοσύνη πίνακες του Γκούσταφ Κλιμτ που είχε καταστρέψει η φωτιά

Η Google αποκατέστησε με τεχνητή νοημοσύνη πίνακες του Γκούσταβ Κλιμτ που είχε καταστρέψει η φωτιά Facebook Twitter
0

Μεγάλη ψηφιακή αναδρομική έκθεση έργων του Γκούσταφ Κλιμτ είναι πλέον διαθέσιμη στο φιλότεχνο κοινό.

Η έκθεση, με τίτλο «Klimt vs. Klimt – The Man of Contradictions», είναι προϊόν συνεργασίας του μουσείου Belvedere της Βιέννης και της Google Arts & Culture, με την υποστήριξη τριάντα και πλέον βιεννέζικων και διεθνών μουσείων. Στο πλαίσιο της έκθεσης, η Google ψηφιακά αποκατέστησε τρία από τα χαμένα έργα του Αυστριακού ζωγράφου, χρησιμοποιώντας τεχνητή νοημοσύνη για να βάλει χρώμα στις μαυρόασπρες φωτογραφίες αυτών των έργων.

Οι τρεις πίνακες – «Ιατρική», «Φιλοσοφία» και «Νομική» – συναπαρτίζουν τους «Πίνακες της Σχολής» και ήταν παραγγελία του Πανεπιστημίου της Βιέννης. Με την παράδοσή τους το 1899, αξιωματούχοι του πανεπιστημίου τα θεώρησαν «πορνογραφικά» και «διεστραμμένα» και τελικώς πουλήθηκαν σε ιδιώτη.

Η Google αποκατέστησε με τεχνητή νοημοσύνη πίνακες του Γκούσταβ Κλιμτ που είχε καταστρέψει η φωτιά Facebook Twitter

Το 1945, τις τελευταίες μέρες του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, οι τρεις πίνακες χάθηκαν σε φωτιά και σήμερα επιβιώνουν μόνο σε μαυρόασπρες φωτογραφίες. Ο δόκτωρ Franz Smola, επιμελητής στο μουσείο Belvedere και ο Emil Wallner, εργαζόμενος αυτή την περίοδο στο Google Arts & Culture Lab, συνεργάστηκαν για να εξελίξουν έναν αλγόριθμο που θα μπορούσε με ακρίβεια να δώσει χρώμα στους «Πίνακες της Σχολής». «Το αποτέλεσμα ήταν για μένα έκπληξη επειδή μπορέσαμε να δώσουμε χρώμα ακόμη και σε σημεία για τα οποία δεν είχαμε καμία γνώση, με μηχανομάθηση είχαμε καλές υποθέσεις για το ότι ο Κλιμτ χρησιμοποιούσε κάποια χρώματα» ανέφερε, σε ανακοίνωση, ο Smola .

Σε επιμέλεια του Franz Smola, ο διαδικτυακός κόμβος παρουσιάζει 700 αντικείμενα, περιλαμβανομένων πινάκων, σχεδίων, επιστολών και εικονογραφήσεων, πολλά εκ των οποίων ψηφιοποιήθηκαν για πρώτη φορά. Η «Klimt vs Klimt – The Man of Contradictions» αποτελεί μια «έκθεση τσέπης διευρυμένης πραγματικότητας», όπου 63 αριστουργήματα του Γκούσταφ Κλιμτ είναι ψηφιακά διατεταγμένα σε μία και μόνη ψηφιακή αίθουσα.

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM
Κίλιαν Μέρφι

Πολιτισμός / Ο Κίλιαν Μέρφι, ο Νόμος του Μέρφι και η Μαριόν Κοτιγιάρ από αύριο στους κινηματογράφους

Η κινηματογραφική μεταφορά των «Μικρών Πραγμάτων σαν κι Αυτά», ένα εγχώριο εμπορικό στοίχημα από τον σκηνοθέτη της «Ευτυχίας» και τρεις ακόμα επιλογές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Πολιτισμός / Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Ο βιογράφος του Αλέν Ντελόν, δήλωσε πως ο μεγάλος Γάλλος ηθοποιός «από σεξουαλική άποψη είχε εξερευνήσει τα πάντα, με άνδρες, με γυναίκες και κάνοντας τρίο»
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ