Από τότε που την «ανακάλυψαν» στο αεροδρόμιο JFK της Νέας Υόρκης σε ηλικία 14 ετών, η Κέιτ Μος έχει υπάρξει μούσα για αναρίθμητους σχεδιαστές και καλλιτέχνες- από τους Lucian Freud, Chuck Close και Banksy μέχρι τους Edina Patsy. Έκτοτε έχει πρωταγωνιστήσει σε εκθέσεις, πασαρέλες, περιοδικά, διαφημιστικές καμπάνιες, μέχρι και άγαλμα έχει γίνει. Σήμερα οι φωτογραφίσεις αναπαράγονται συχνά στα social media ως σημείο αναφοράς μιας πάλαι ποτέ πρωτοπόρας εποχής στον χώρο του μόντελινγκ, αποτελώντας πια ένα από τα διασημότερα και πιο αναγνωρίσιμα σουπερμόντελ παγκοσμίως. Άλλωστε αναμφίβολα έφερε τα πάνω κάτω στη μόδα, αφού κατάφερε να ξεχωρίσει σε μια «δύσκολη» εποχή, καθώς στην δεκαετία του '90 πολλοί ήταν εκείνοι που την απέρριπταν επειδή ήταν «πολύ κοντή, πολύ αδύνατη, πολύ εξωγήινη».
Όπως και να έχει, η Κέιτ Μος υπήρξε το πρόσωπο σε μερικά από τα πιο θρυλικά εξώφυλλα και καμπάνιες, ανάμεσά τους και η εμβληματική φωτογράφιση για το άρωμα Obsession του Calvin Klein το 1993, την οποία είχε κάνει με τον τότε φίλο της, Mario Sorrenti, εκτοξεύοντας την δόξα της. Στο τεύχος Σεπτεμβρίου του Harper's Bazaar θυμάται εκείνη την εποχή και αποκαλύπτει άγνωστες λεπτομέρειες για αυτήν την ανεπανάληπτη εμπειρία.
«Νομίζω πως ο Κάλβιν Κλάιν ήταν πραγματικά έξυπνος. Γνώριζε πως κάτι θα γινόταν...Ήταν η μοναδική φορά που πληρώθηκα για να φύγω. Δεν έχει ξαναγίνει αυτό. Ο Μάριο με δούλευε σαν σκυλί. Ήταν πιο επαγγελματίας από εμένα. Δεν σταματούσε να τραβά φωτογραφίες ακόμη κι όταν κοιμόμουν. Εγώ του έλεγα, "Άσε με ήσυχη". Ξυπνούσα από το κλικ της κάμερας. Δεν θυμάμαι να χαλαρώνω. Θυμάμαι μόνο να δουλεύω. Ήμουν ξαπλωμένη σε εκείνον τον καναπέ για μέρες. Μέρες! Για μέρες, έλεγε, "Μείνε εκεί και μην κουνιέσαι», αφηγείται η Κέιτ Μος, σημειώνοντας πως για την φωτογράφιση ο σχεδιαστής την είχε στείλει μαζί με τον τότε φίλο της και φωτογράφο, Sorrenti, στις Παρθένες Νήσους.
Και όταν πρόσφατα κυκλοφόρησαν ανέκδοτες λήψεις από εκείνη την φωτογράφιση του 1993 ώστε να χρησιμοποιηθούν για τις ανάγκες της καμπάνιας του νέου αρώματος Obsessed, υπό την καθοδήγηση του νέου καλλιτεχνικοί διευθυντή Raf Simons, η Μος λέει, «Ήταν σαν να βλέπεις οικογενειακή ταινία. Δεν συνηθίζω να κλαίω, αλλά ήταν τόσο νοσταλγικό».
«Θεέ μου, ήμασταν τόσο νέοι. Τις έδειξα στην κόρη μου [σ.σ. την 14χρονη Lila Grace] και μου είπε, "Αχ μαμά, κοίτα πόσο μικρή ήσουν"», σχολιάζει η Κέιτ Μος, κοιτάζοντας σήμερα εκείνες τις φωτογραφίες, που τραβήχτηκαν όταν ήταν μόλις 19 ετών.
Σύμφωνα με την ίδια, ο λόγος που εκείνες οι φωτογραφίες εξακολουθούν να κυριαρχούν μέχρι σήμερα είναι λόγω της ειλικρίνειας, της αγνότητας και της αυθεντικής σχέσης μεταξύ καλλιτέχνη και μούσας που εμπεριέχουν. «Ο κόσμος δεν μπορεί να τραβήξει πια τέτοιες φωτογραφίες. Εκείνες δεν ήταν στιλιζαρισμένες. Δεν υπήρχε κανένας να μου φτιάξει τα μαλλιά και το μακιγιάζ. Ήταν απλώς ωμές. Αιχμαλώτισαν μια στιγμή στις ζωές μας», λέει το 43χρονο σήμερα μοντέλο. Και συνεχίζει: «Δεν θα μπορούσες να δημιουργήσεις ξανά ούτε αυτές ούτε το συναίσθημα. Δεν είχαμε τίποτα να χάσουμε και δεν μας ένοιαζε τι λέει ο κόσμος. Ήμασταν επτά μέρες μόνοι μας. Ήταν πολύ παθιασμένο. Ο Μάριο κι εγώ ήμασταν νέοι και ερωτευμένοι».
Όσο για την σχέση της σήμερα με τον Mario Sorrenti, λέει πως παρόλο που δεν είναι πια εραστές, εξακολουθεί να υπάρχει αγάπη ανάμεσά τους. «Είναι σαν αδερφός μου. Είμαστε στη δουλειά πολύ καιρό. Είμαστε πια επαγγελματίες», καταλήγει.