Η Λοράνς Ντεκάρ είναι η πρώτη γυναίκα διευθύντρια του Λούβρου στη διάρκεια της ιστορίας του

Η Λοράνς Ντεκάρ είναι η πρώτη γυναίκα διευθύντρια του Λούβρου στη διάρκεια της ιστορίας του Facebook Twitter
Η Λοράνς Ντεκάρ. Φωτο: Matthias Balk/picture alliance via Getty Images
0

Η Λοράνς Ντεκάρ διορίστηκε από τον Γάλλο πρόεδρο μακρόν ως νέα πρόεδρος-διευθύντρια του Μουσείου του Λούβρου. Είναι η πρώτη φορά από τη δημιουργία του μουσείου μετά τη γαλλική Επανάσταση που θα διευθύνεται από μια γυναίκα. Η 54χρονη Λοράνς Ντεκάρ είναι η τωρινή πρόεδρος του Musée d'Orsay και του Musée de l'Orangerie, μια έμπειρη διευθύντρια που δίνει μεγάλη έμφαση στον κοινωνικό ρόλο των μουσείων.

Η Ντεκάρ αναλαμβάνει την πρώτη Σεπτεμβρίου 2021 και διαδέχεται τον τωρινό διευθυντή του Λούβρου Ζαν Λικ Μαρτινέζ που ήταν στο τιμόνι του μουσείου οκτώ χρόνια, από το 2013 και  διεκδικούσε και μια τρίτη θητεία.  

Καταγόμενη από μια οικογένεια Γάλλων ευγενών συγγραφέων, είναι ειδική στη ζωγραφική του 19ου αιώνα. Η Ντεκάρ ξεκίνησε την καριέρα της ως επιμελήτρια στο Musée d'Orsay το 1994, πριν αναλάβει το 2007 το Agence France-Muséums, το κυβερνητικό όργανο που είναι υπεύθυνο για την παράδοση του Λούβρου Αμπού Ντάμπι.

Το έργο ύψους 10 δισεκατομμυρίων ευρώ παρεμποδίστηκε από σοβαρές καθυστερήσεις και προκάλεσε μεγάλο θυμό στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και όταν ο Μαρτινέζ ανέλαβε τη διεύθυνση του Λούβρου και αντικατέστησε την Ντεκάρ με τον επιμελητή και αρχαιολόγο Ζαν Φρανσουά Σαρνιέ.

Η Ντεκάρ έγινε διευθύντρια του Musée de l'Orangerie το 2014, και του Musée d'Orsay το 2017, όπου τόνισε τον κοινωνικό ρόλο του μουσείου. Στη διάρκεια της θητείας της πραγματοποίησε μια φημισμένη έκθεση του 2019 για παραστάσεις μαύρων γυναικείων μορφών στη δυτική ζωγραφική του 19ου αιώνα και το μουσείο άνοιξε ξανά στις αρχές του μήνα με μια έκθεση σχετικά με τον αντίκτυπο του Δαρβινισμού στις τέχνες της εποχής. Τον Μάρτιο, το Μουσείο Ορσέ ήταν επίσης το πρώτο γαλλικό μουσείο που επέστρεψε εθελοντικά έναν πίνακα του Κλιμτ που λεηλατήθηκε από τους Ναζί, το Rosiers sous les arbres

Η Ντεκάρ δεσμεύθηκε αμέσως να παρατείνει τις ώρες λειτουργίας του Λούβρου, το οποίο σήμερα κλείνει τις πόρτες του στις 5.30 μ.μ., προκειμένου να προσελκύσει νεότερους ηλικιακά επισκέπτες, μια κίνηση που είχε επίσης προγραμματίσει και ο Μαρτινέζ. Σύμφωνα με δήλωση του γαλλικού υπουργείου Πολιτισμού, οι προτεραιότητες της νέας διευθύντριας θα περιλαμβάνουν την προώθηση ενός «διαλόγου μεταξύ της αρχαίας τέχνης και του σύγχρονου κόσμου» και τη διεύρυνση του κοινού του μουσείου με ιδιαίτερη έμφαση στους νέους. Πριν από την πανδημία του κορωνοϊού, το Λούβρο εξαρτιόταν από διεθνείς τουρίστες που αντιπροσώπευαν περίπου το 70% των επισκεπτών.

«Η Ντεκάρ ήταν η καλύτερη υποψήφια και είναι σαφές ότι η επόμενη διευθύντρια του Λούβρου θα έπρεπε να είναι γυναίκα για πρώτη φορά στην ιστορία του», υποστηρίζει ο κύκλος του Μακρόν λέγοντας ακόμα ότι ο Γάλλος πρόεδρος  εντυπωσιάστηκε επίσης από το πολιτικό όραμα της Ντεκάρ για το Λούβρο, ως μοντέλο «εθνικού λόγου, συνδεδεμένου με σύγχρονα θέματα».

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Πες το με τ’ όνομά του: Γυναικοκτονία» – Ο Παντελής Κυραμαργιός για την έμφυλη βία και τα «Μαύρα Ρούχα»

Πολιτισμός / «Πες το με τ’ όνομά του: Γυναικοκτονία» – Ο Παντελής Κυραμαργιός για την έμφυλη βία και τα «Μαύρα Ρούχα»

Ο Παντελής Κυραμαργιός, μέσω του τραγουδιού «Τα Μαύρα Ρούχα», ευαισθητοποιεί για την έμφυλη βία, τονίζοντας τη μνήμη, τη συλλογική δράση και τη δύναμη της μουσικής ως όχημα αλλαγής
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Τρεις ξεχωριστές queer ταινίες στο 13ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου

Πολιτισμός / Τρεις ξεχωριστές queer ταινίες στο 13ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου

Το πρόγραμμα του φετινού Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας, που θα διεξαχθεί από τις 5 έως τις 18 Δεκεμβρίου στην Ταινιοθήκη της Ελλάδας, περιλαμβάνει τρεις ταινίες από διαφορετικές χώρες που εξερευνούν queer θεματικές.
LIFO NEWSROOM
Το «γυναικείο ιδεώδες»: Πώς ένα γυμνό του Ραφαήλ αποκαλύπτει τον ρόλο της γυναίκας στην Αναγέννηση

Πολιτισμός / Γιατί στην Αναγέννηση ζωγράφιζαν κυρίως το γυμνό ανδρικό σώμα και πώς ο Ραφαήλ άλλαξε τα πάντα

Μία νέα έκθεση, με έργα του Ραφαήλ και του Λεονάρντο Ντα Βίντσι μεταξύ άλλων, εξερευνά τις ιδέες της Αναγέννησης για το γυμνό σώμα, τη σεμνότητα, την ντροπή, αλλά και τα κοινωνικά πρότυπα για τα δύο φύλα
LIFO NEWSROOM
ΛΕΞ: Έβγαλε το νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Πολιτισμός / ΛΕΞ: Έβγαλε νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Τα χρόνια έχουν περάσει, οι καιροί έχουν αλλάξει και ο καλλιτέχνης της ραπ σκηνής με τα γεμάτα γήπεδα «σα να παίρνουμε πρωτάθλημα» φροντίζει να εξελίσσεται και να μην μένει στα παλιά
LIFO NEWSROOM
Μικρά Ασία: Αποκρυπτογραφήθηκε αρχαία φρυγική επιγραφή - Τα ελληνικά γράμματα και το «μήνυμά» της

Πολιτισμός / Μικρά Ασία: Αποκρυπτογραφήθηκε αρχαία φρυγική επιγραφή - Τα ελληνικά γράμματα και το «μήνυμά» της

Το μνημείο Ασλάν Καγιά (Βράχος του Λέοντος), ένα μνημείο 2.600 ετών που παρουσιάζει μορφές σφίγγας και μια εικόνα θηλυκής θεότητας που πλαισιώνεται από λιοντάρια
LIFO NEWSROOM