Η Τίπι Χέντρεν ισχυρίζεται ότι ο Χίτσκοκ την παρενοχλούσε σεξουαλικά

Η Τίπι Χέντρεν ισχυρίζεται ότι ο Χίτσκοκ την παρενοχλούσε σεξουαλικά Facebook Twitter
1
Η Τίπι Χέντρεν ισχυρίζεται ότι ο Χίτσκοκ την παρενοχλούσε σεξουαλικά Facebook Twitter
9 Mαΐου 1963: Ο Άφρεντ Χίτσκοκ και η Τίπι Χέντρεν μαζί στις Κάννες μετά την πρεμιέρα της ταινίας "Τα Πουλιά". Φωτο:Keystone/Getty Images

Κάτι περισσότερο από "μούσα" του: εμμονή του. Αυτό ισχυρίζεται ότι υπήρξε για τον πατέρα των ψυχολογικών θρίλερ, Άλφρεντ Χίτσκοκ, η Τίπι Χέντρεν. Η πρωταγωνίστρια της κορυφαίας, καλτ ταινίας του "Τα πουλιά", στην τελευταία αυτοβιογραφία της με τίτλο "Tippi" περιγράφει τη σεξουαλική παρενόχληση που υπέστη από τον σκηνοθέτη, κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων δύο από τις ταινίες που σε όλες κι όλες πρωταγωνίστησε. 

Το 1963 γύρισαν μαζί τα "Πουλιά" και το 1964 τη "Marnie" και σύμφωνα με τα όσα η ηθοποιός αποκάλυψε στη "New York Post", η ανάρμοστη συμπεριφορά του Χίτσκοκ εκδηλώθηκε στα γυρίσματα της πρώτης ταινίας και κλιμακώθηκε σε αυτά της δεύτερης. 

Μια μέρα εμφανίστηκε μπροστά της και άρχισε να βάζει τα χέρια του παντού πάνω στο σώμα της. "Ήταν σεξουαλική επίθεση. Ήταν διεστραμμένο όλο αυτό", έχει γράψει χαρακτηριστικά στην αυτοβιογραφία της η ηθοποιός.

"Ακόμη κι αν μιλούσε με ανθρώπους του συνεργείου στην άλλη άκρη της αίθουσας, με κάρφωνε με ένα παγερό, ανέκφραστο βλέμμα, αν έβλεπε ότι απλώς μιλούσα με κάποιον άλλον άντρα", λέει η ηθοποιός και αποκαλύπτει ότι αυτού του είδους η συμπεριφορά άρχισε να κλιμακώνεται, όταν ο Χίτσκοκ έδινε εντολή στον σοφέρ του να πάει μέχρι το σπίτι της, για να ελέγξει αν ήταν εκεί. Έφτασε στο σημείο ακόμη και να ζητήσει ανάλυση του γραφικού της χαρακτήρα, ενώ κάποια στιγμή της ζήτησε να τον αγγίξει. 

Η Τίπι Χέντρεν ισχυρίζεται ότι ο Χίτσκοκ την παρενοχλούσε σεξουαλικά Facebook Twitter
O Xίτσκοκ γυρίζοντας τα «Πουλιά»

Κάποτε προσπάθησε ακόμη και να την αναγκάσει να τον φιλήσει στο πίσω κάθισμα μιας λιμουζίνας, κάτι που η ίδια περιγράφει ως μία "απαίσια, απαίσια στιγμή". Παρ' όλ' αυτά προτίμησε να μην αποκαλύψει τίποτα τότε, ακριβώς "επειδή η παρενόχληση και η εμμονική συμπεριφορά ήταν όροι που δεν υπήρχαν" τη δεκαετία του '60. "Ποιος από τους δυο μας θα εμφανιζόταν πιο αξιόπιστος στα κινηματογραφικά στούντιο της εποχής εκείνης; Εγώ ή αυτός;", αναρωτιέται.

Μερικούς μήνες αργότερα, στα γυρίσματα της ταινίας "Marnie",η Χέντρεν υποστηρίζει ότι ο Χίτσκοκ έφτασε στο σημείο να εγκαταστήσει μία κρυφή πόρτα, που συνέδεε το καμαρίνι της με το γραφείο του. Μια μέρα εμφανίστηκε μπροστά της και άρχισε να βάζει τα χέρια του παντού πάνω στο σώμα της. "Ήταν σεξουαλική επίθεση. Ήταν διεστραμμένο όλο αυτό", έχει γράψει χαρακτηριστικά στην αυτοβιογραφία της η ηθοποιός. "Όσο πιο σκληρά τον απέφευγα, τόσο πιο επιθετικός γινόταν. Το έκανα προσωπική μου αποστολή από τότε: ότι μπορεί ο Χίτσκοκ να κατέστρεψε την καριέρα μου, αλλά δεν του έδωσα το δικαίωμα να καταστρέψει τη ζωή μου".

Μετά τη "Marnie", οι δυο τους δεν συνεργάστηκαν ποτέ ξανά, σε καμία ταινία και ο Χίτσκοκ πέθανε το 1980 από νεφρική ανεπάρκεια. Όσο για τη Χέντρεν δεν είναι η πρώτη φορά που επιτίθεται στον Χίτσκοκ κάνοντας λόγο για την ανάρμοστη συμπεριφορά του. Έχει μιλήσει ξανά γι' αυτήν σε αρκετές συνεντεύξεις της, ενώ η ταινία "The Girl" του 2012, από το ΗΒΟ περιγράφει ακριβώς αυτό: την εμμονή του Χίτσκοκ μαζί της. 

Η Τίπι Χέντρεν ισχυρίζεται ότι ο Χίτσκοκ την παρενοχλούσε σεξουαλικά Facebook Twitter
O Xίτσκοκ, η Τίπι Χέντρεν και ο Σον Κόνερι στα γυρίσματα της ταινίας "Marnie"
Πολιτισμός
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τα οκτώ πρώην βασιλικά οχήματα που θα εκτίθενται στο νέο μουσείο στο Τατόι

Πολιτισμός / Τέσσερις Rolls Royce και ακόμη έξι βασιλικά αυτοκίνητα συντηρήθηκαν για το νέο μουσείο στο Τατόι

Μουσείο Βασιλικών Αυτοκινήτων και Αγροκτηνοτροφικής Παραγωγής θα στεγάζεται στο Νέο Βουστάσιο του πρώην βασιλικού κτήματος, στο Τατόι - Δείτε βίντεο από την αποκατάσταση των ιστορικών αυτοκινήτων
LIFO NEWSROOM
Anne Morgenstern: Power Love

Οδηγός Τέχνες & Πολιτισμός / Επιθυμία, ταυτότητα και πολιτική διαπλέκονται στις εικόνες της Anne Morgenstern

Η K-Gold Temporary Gallery της Λέσβου παρουσιάζει την έκθεση «Power Love» της Γερμανίδας φωτογράφου Anne Morgenstern, της οποίας το βραβευμένο έργο εκτίθεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα.
THE LIFO TEAM
Αλμοδόβαρ, Μονομάχος και ελληνικό DIY σινεμά από αύριο στις αίθουσες

Πολιτισμός / Αλμοδόβαρ, Μονομάχος και ελληνικό DIY σινεμά από αύριο στις αίθουσες

Δυο ταινίες που περίμενε εδώ και καιρό ένα μεγάλο μέρος του σινεφίλ πληθυσμού κυκλοφορούν αυτή την εβδομάδα, το «Διπλανό Δωμάτιο» του Πέδρο Αλμοδόβαρ και ο «Μονομάχος II» του Ρίντλεϊ Σκοτ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο διευθυντής του Camerimage είπε πως η συμπερίληψη θα ρίξει την ποιότητα του σινεμά και ο Στιβ ΜακΚουίν δεν πηγαίνει στο φεστιβάλ

Πολιτισμός / Ο διευθυντής του Camerimage είπε πως η συμπερίληψη θα ρίξει την ποιότητα του σινεμά και ο Στιβ ΜακΚουίν δεν πηγαίνει στο φεστιβάλ

Δεν μπορώ να ξεπεράσω αυτά που θεωρώ βαθιά προσβλητικά λόγια, δήλωσε ο σκηνοθέτης που θα βραβευόταν ως «Εξαίρετος Σκηνοθέτης»
LIFO NEWSROOM
Γλυπτό αξίας 3 εκατ.$ βρέθηκε ως «στοπ» πόρτας σε πάρκινγκ της Σκωτίας

Πολιτισμός / Γλυπτό αξίας 3 εκατ.$ βρέθηκε ως «στοπ» πόρτας σε πάρκινγκ της Σκωτίας

Ένας ιδιώτης συλλέκτης από το εξωτερικό προσέφερε πάνω από 2,5 εκατομμύρια λίρες για την αγορά του γλυπτού μέσω του οίκου Sotheby’s και δεσμεύτηκε να χρηματοδοτήσει τη δημιουργία ενός ακριβούς αντιγράφου για έκθεση στην τοπική κοινότητα
LIFO NEWSROOM

σχόλια

1 σχόλια
Συγγνώμη, μα το "έστω και αργά" που γράφεται στο άρθρο δεν ισχύει. H Τippi Ηedren έχει μιλήσει εκτενώς για την οδυνηρή εμπειρία χρόνων που έζησε από την καταστροφική χυδαία διεστραμμένη συμπεριφορά του Hitchcock απέναντί της, πολύ πριν την αυτοβιογραφία της (η οποία κυκλοφορεί αύριο), αλλά και πολύ πριν από το "The Girl" (το οποίο δεν έχω δει). Αν θυμάμαι καλά, υπάρχει μέχρι και ολόκληρο ντοκιμαντέρ για το θέμα της σχέσης Τippi-Hitch, γιατί το έχω δει (αλλά μην σας γελάσω κιόλας, δεν θυμάμαι τίτλο εξάλλου, οπότε μπορεί να ήταν και αφιερωματική εκπομπή), όπου πραγματικά η ίδια διηγείται αναλυτικά και γλαφυρότατα πόσο νοσηρή ήταν η σχέση του μαζί της, πόσο τράβηξε αυτή η ιστορία, τί παρατράγουδα ολκής συνέβαιναν μεταξύ τους. Ένα χαρακτηριστικό περιστατικό που θυμάμαι να αναφέρει ήταν ότι η γυναίκα του Hitchcock την παρακάλαγε να μην πάει στην Αστυνομία/να μη μιλήσει δημόσια για όσα τραβάει και να δείξει κατανόηση για την φριχτή συμπεριφορά του (μιλάμε για χρόνια παρενόχλησης όλων των ειδών) προσπαθώντας να "δικαιολογήσει" τον άντρα της και να τον γλιτώσει από τον δημόσιο εξευτελισμό (προφανώς και τον εαυτό της...) λέγοντας στην Tippi ότι την καταλαβαίνει και την συμπονάει απόλυτα για όσα υποφέρει εξαιτίας του και ότι ο Hitchcock τα έχει χαμένα, να μην τον παίρνει σοβαρά, να φανεί ανώτερη και να τον συγχωρήσει, να δείξει κατανόηση στην ίδια, της ζητούσε συγγνώμη εκ μέρους του, κλπ. Καθώς βέβαια και το πώς ο Hitchcock κυριολεκτικά κατέστρεψε την καριέρα της, κρατώντας την "αιχμάλωτη" με συμβόλαιο επί δεν ξέρω πόσα χρόνια, μη γυρίζοντας άλλες ταινίες μαζί της αντιδρώντας εκδικητικά επειδή η ίδια κρατούσε αυτή την στάση απέναντί του. Δηλαδή απλά επειδή δεν του καθόταν!Είναι αλήθεια ότι ο ίδιος είχε μαζί της κυριολεκτική εμμονή, με τον ψυχιατρικό όρο. Έφτασε στο όριο να καταστρέψει και την "Marnie" διαστρέφοντας ολόκληρες σκηνές μόνο και μόνο για να ικανοποιήσει την ανάγκη του να την δει στο κρεβάτι να κάνει σεξ έστω και κιν/φικά, ενώ το σενάριο υπαγόρευε το ακριβώς αντίθετο νοηματικά (αφού όλο το story βασιζόταν στο γεγονός ότι ο ρόλος της Tippi Hedren δεν άντεχε ψυχολογικά να την αγγίξει άντρας). Την ταινία τελικά έσωσαν οι συνεργάτες του που φυσικά συνειδητοποίησαν την ανεκδιήγητη πατάτα που ο σημαντικός σκηνοθέτης τους αποφάσισε ξαφνικά να κάνει (καθώς και τον λόγο, που ήταν γνωστός σε όλους), παρά την πεισματική επιμονή του για εβδομάδες στην ιδέα που του είχε καρφωθεί και μετά από ομηρικούς καυγάδες όπου μεσολάβησε και διακοπή των γυρισμάτων για τον λόγο αυτό. Τελικά νομίζω η παρέμβαση της παραγωγής σε σύμπνοια με τους συνεργάτες του ήταν που τον έπεισαν με τα πολλά ότι δεν ήταν καθόλου καλή ιδέα η ταινία να πάει κατά διαόλου για μια... ατυχή έμπνευση της στιγμής.Και μόλις τώρα θυμήθηκα ότι η σκηνή-μήλον της έριδος που επέμενε να γυρίσει με την Tippi στην "Marnie" δεν περιλάμβανε σεξ, αλλά τον βιασμό της!!