Λάρνακα: Ανασκαφή αποκάλυψε εμπορικό κόμβο της Εποχής του Χαλκού

Λάρνακα: Ανασκαφή αποκάλυψε λιμάνι που ήταν εμπορικός κόμβος στην Εποχή του Χαλκού Facebook Twitter
Φωτ.: Prof. Peter M. Fischer / University of Gothenburg
0

Βασικός εμπορικός σταθμός κατά την Εποχή του Χαλκού φαίνεται πως ήταν ένα αρχαίο λιμάνι στη Λάρνακα όπως δείχνουν τεχνουργήματα που ανακαλύφθηκαν σε ανασκαφή στην Κύπρο.

Όπως καταδεικνύουν τα συγκεκριμένα ευρήματα από ανασκαφή που κάνουν Σουηδοί αρχαιολόγοι στη Λάρνακα η περιοχή πρέπει να αποτελούσε εμπορικό κόμβο, με τον πλούτο της πόλης να βασίζεται στην παραγωγή χαλκού και στο εμπόριο με κοντινούς και μακρινούς πολιτισμούς, όπως δήλωσε ο Γεώργιος Γεωργίου, αναπληρωτής διευθυντής του Τμήματος Αρχαιοτήτων Κύπρου. 

«Αν κρίνουμε από τα πλούσια ταφικά δώρα, οι τάφοι ανήκαν σε οικογένειες της άρχουσας τάξης της πόλης, που πρέπει να ασχολούνταν με την εξαγωγή χαλκού και το διαπολιτισμικό εμπόριο», πρόσθεσε. Παράλληλα, σημείωσε ότι η περιοχή των ανασκαφών στη Δρομολαξία-Βυζάκια ήταν ένας λιμενικός οικισμός της Ύστερης Εποχής του Χαλκού, που εκτιμάται από ορισμένες αρχές ότι είχε έκταση τουλάχιστον 60 στρέμματα. Ο οικισμός, που άκμασε από το 1600 έως το 1100 π.Χ., βρίσκεται κατά μήκος της όχθης της αλυκής Λάρνακας στο Χαλά Σουλτάν Τεκκέ.

Τον περασμένο μήνα, το πανεπιστήμιο του Γκέτεμποργκ δήλωσε ότι ανακάλυψε τρεις θαλαμωτούς τάφους έξω από την εμπορική μητρόπολη, που χρονολογούνται στον 14ο αιώνα π.Χ. «Ένας είχε λεηλατηθεί, πιθανότατα τον 19ο αιώνα μ.Χ., ενώ βρέθηκαν άθικτοι δύο κοντινοί τάφοι», δήλωσε ο Peter Fischer, καθηγητής αρχαιολογίας και επικεφαλής της σουηδικής αποστολής, η οποία πραγματοποιεί ανασκαφές γύρω από το Χαλά Σουλτάν Τεκκέ από το 2010.

Οι τάφοι αποτελούνται από υπόγειους θαλάμους στους οποίους η πρόσβαση γίνεται μέσω μιας στενής διόδου από την επιφάνεια, ενώ ανακαλύφθηκαν χρησιμοποιώντας μαγνητόμετρα, ένα όργανο που μπορεί να ανιχνεύσει αντικείμενα και δομές έως και δύο μέτρα κάτω από την επιφάνεια. Μέσα στους θαλάμους εντοπίστηκαν πάνω από 500 αντικείμενα όπως κοσμήματα, διαδήματα, στιλέτα, μαχαίρια, αιχμές δόρατος και ένας καθρέφτης από μπρούτζο.

Πολλά από αυτά αποτελούνται από πολύτιμα μέταλλα, πολύτιμους λίθους, ελεφαντόδοντο και υψηλής ποιότητας κεραμικά. Περίπου τα μισά από τα αντικείμενα εισήχθησαν από γειτονικούς πολιτισμούς. Ο χρυσός και το ελεφαντόδοντο προέρχονταν από την Αίγυπτο. Πολύτιμοι λίθοι, όπως το μπλε λάπις λάζουλι, το σκούρο κόκκινο καρνεόλιο και το μπλε-πράσινο τυρκουάζ, εισήχθησαν από το Αφγανιστάν, την Ινδία και το Σινά, αντίστοιχα. Τα κεχριμπαρένια αντικείμενα προέρχονται από την περιοχή της Βαλτικής.

«Λαμβάνοντας υπόψη τον πλούτο των εμπορευμάτων, είναι εύλογη η υπόθεση ότι πρόκειται για βασιλικούς τάφους», δήλωσε ο Fischer.

Με πληροφορίες από AFP

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM
Κίλιαν Μέρφι

Πολιτισμός / Ο Κίλιαν Μέρφι, ο Νόμος του Μέρφι και η Μαριόν Κοτιγιάρ από αύριο στους κινηματογράφους

Η κινηματογραφική μεταφορά των «Μικρών Πραγμάτων σαν κι Αυτά», ένα εγχώριο εμπορικό στοίχημα από τον σκηνοθέτη της «Ευτυχίας» και τρεις ακόμα επιλογές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Πολιτισμός / Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Ο βιογράφος του Αλέν Ντελόν, δήλωσε πως ο μεγάλος Γάλλος ηθοποιός «από σεξουαλική άποψη είχε εξερευνήσει τα πάντα, με άνδρες, με γυναίκες και κάνοντας τρίο»
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ