Το Μεγάλο Αιγυπτιακό Μουσείο στο Κάιρο ανοίγει για δοκιμαστική λειτουργία

GEM Facebook Twitter
Το μήνυμα είναι σαφές: Είναι ένα μουσείο κατάλληλο για έναν φαραώ.
0

Ενώ η ημερομηνία για το επίσημο άνοιγμά του δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί, το Μεγάλο Αιγυπτιακό Μουσείο του Καΐρου, ένα έργο αξίας 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων που βρίσκεται στα σκαριά για περισσότερο από μια δεκαετία, θα ανοίξει για δοκιμαστική λειτουργία με 4.000 επισκέπτες.

Δώδεκα αίθουσές του ανοίγουν σήμερα, όπως ανακοίνωσε ο Al-Tayeb Abbas, βοηθός του υπουργού Αρχαιοτήτων. Το Μεγάλο Αιγυπτιακό Μουσείο, που βρίσκεται κοντά στις πυραμίδες της Γκίζας, έχει καθυστερήσει να ανοίξει τις πύλες του για διάφορους λόγους, συμπεριλαμβανομένης της πανδημίας Covid-19. Όταν θα είναι έτοιμο να μπει σε πλήρη λειτουργία, οι επισκέπτες θα μπορούν να επισκεφθούν 12 αίθουσες στις οποίες θα εκτίθενται 100.000 αντικείμενα, με 5.000 από αυτά να προέρχονται από τον τάφο του πιο διάσημου φαραώ της Αιγύπτου, του βασιλιά Τουταγχαμών. Αυτή η συλλογή παραμένει μέχρι σήμερα το επτασφράγιστο μυστικό του μουσείου.

Στις κύριες αίθουσες θα εκτίθενται αντικείμενα από την Τρίτη Ενδιάμεση Περίοδο (περίπου 1070-664 π.Χ.), την Ύστερη Περίοδο (664-332 π.Χ.), την ελληνορωμαϊκή περίοδο (332 π.Χ.-395 μ.Χ.), το Νέο Βασίλειο (1550-1070 π.Χ.), το Μέσο Βασίλειο (2030-1650 π.Χ.) και το Παλιό Βασίλειο (2649-2130 π.Χ.) της Αιγύπτου. Σε μία από τις αίθουσες θα εκτίθενται αγάλματα της «ελίτ των βασιλέων», δηλαδή μελών της βασιλικής οικογένειας και υψηλόβαθμων αξιωματούχων που εργάζονταν στον στρατό, το ιερατείο και την κυβέρνηση.

GEM Facebook Twitter
Το μεταμοντέρνο, μνημειώδες GEM θυμίζει από μακριά ένα τεράστιο πλοίο που προσάραξε στην έρημο.

Τμήματα του μουσείου έχουν ανοίξει για περιορισμένες περιηγήσεις από τα τέλη του 2022, για να δοκιμαστεί η επιχειρησιακή ετοιμότητά του. Η μεγάλη σκάλα έξι ορόφων, που έχει θέα τις πυραμίδες, και το πωλητήριο θα είναι τώρα ανοιχτά για το κοινό. Άλλα μέρη του μουσείου, συμπεριλαμβανομένης της συλλογής του Τουταγχαμών, σχεδιάζεται να ανοίξουν αργότερα.

Όλες οι αίθουσες είναι εξοπλισμένες με προηγμένη τεχνολογία και διαθέτουν πολυμέσα τα οποία θα χρησιμοποιηθούν σε παρουσιάσεις με θέμα τη ζωή των αρχαίων Αιγυπτίων. Σε μία από τις αίθουσες θα υπάρχει αφήγηση για την ιστορία της ταφής και την ανάπτυξή της σε όλη την αρχαία Αίγυπτο με χρήση εικονικής πραγματικότητας.

Το μεταμοντέρνο, μνημειώδες GEM, όπως λέγεται, που θυμίζει από μακριά ένα τεράστιο πλοίο που προσάραξε στην έρημο, είναι διακοσμημένο εξωτερικά με μοτίβα πυραμίδων. Το μήνυμα είναι σαφές: είναι ένα μουσείο κατάλληλο για έναν φαραώ.

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM
Κίλιαν Μέρφι

Πολιτισμός / Ο Κίλιαν Μέρφι, ο Νόμος του Μέρφι και η Μαριόν Κοτιγιάρ από αύριο στους κινηματογράφους

Η κινηματογραφική μεταφορά των «Μικρών Πραγμάτων σαν κι Αυτά», ένα εγχώριο εμπορικό στοίχημα από τον σκηνοθέτη της «Ευτυχίας» και τρεις ακόμα επιλογές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Πολιτισμός / Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Ο βιογράφος του Αλέν Ντελόν, δήλωσε πως ο μεγάλος Γάλλος ηθοποιός «από σεξουαλική άποψη είχε εξερευνήσει τα πάντα, με άνδρες, με γυναίκες και κάνοντας τρίο»
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ