Επίσκεψη στο Μεγάλο Αιγυπτιακό Μουσείο λίγο πριν τα εγκαίνια

Μέσα στο Μεγάλο Αιγυπτιακό Μουσείο λίγο πριν τα εγκαίνια Facebook Twitter
Φωτ.: National Geographic
0

Το Μεγάλο Αιγυπτιακό Μουσείο, που έχει κοστίσει σχεδόν 1 δισ. δολάρια δεν είναι ένα τυπικό μουσείο. Λέγεται ότι θα είναι το 8ο θαύμα του κόσμου.

Από απόσταση, το εκτεταμένο, μεταμοντέρνο GEM, όπως λέγεται, είναι τόσο τεράστιο που είναι δύσκολο να βγάλει νόημα, σχολιάζει το National Geographic, που επισκέφτηκε τον μνημειώδη χώρο λίγο πριν τα εγκαίνιά του.

Οι προεξέχουσες γραμμές του μοιάζουν με ένα τεράστιο πλοίο που προσάραξε στην έρημο. Από κοντά, το εξωτερικό του μουσείου καλύπτεται από μοτίβα πυραμίδων, μία αναφορά στις Πυραμίδες στη Γκίζα που υψώνονται λίγο περισσότερο από ένα μίλι μακριά. Το σχέδιο μπορεί να είναι αποπροσανατολιστικό, αλλά το μήνυμα είναι σαφές: Αυτό είναι ένα μουσείο κατάλληλο για έναν φαραώ.

Το GEM είναι ένα έργο που φέρει την υπογραφή της αιγυπτιακής κυβέρνησης, ένα μνημειώδες εγχείρημα που ξεκίνησε πριν από 20 χρόνια. Αλλά λόγω των εξεγέρσεων της Αραβικής Άνοιξης και της πανδημίας, έχει καθυστερήσει πολλά χρόνια και έχει βγει εκτός χρονοδιαγράμματος. Αναμένεται να ανοίξει μέχρι το τέλος του χρόνου αν και δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα σαφής ημερομηνία.

Οι τελευταίες πληροφορίες λένε για Νοέμβριο.

Μέσα στο Μεγάλο Αιγυπτιακό Μουσείο λίγο πριν τα εγκαίνια Facebook Twitter
Φωτ.: National Geographic

Σε ένα κράτος που εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τα έσοδα από τον τουρισμό, και όπου η αρχαιολογία και η πολιτική είναι βαθιά συνυφασμένες, ο υποστράτηγος και επικεφαλής του μουσείου, Atef Moftah μαζί με το επιτελείο του έχουν εντολή ώστε να διασφαλίσουν πως το GEM θα έχει απίστευτη επιτυχία.

Σύμφωνα με τα στοιχεία το GEΜ έχει σχεδόν 45.000 τ.μ. επιφάνεια δαπέδου, 12 αίθουσες εκθέσεων, 100.000 αντικείμενα, συνολικό κόστος άνω του ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων. «Και έχουμε τελειώσει κατά 99 %!» δηλώνει, στο National Geographic, o επικεφαλής, τρίβοντας ικανοποιημένος τα χέρια του.

Το GEM ταιριάζει με την κλίμακα και τη θεατρικότητα άλλων πρόσφατων αρχαιολογικών έργων που χρηματοδοτήθηκαν από την αιγυπτιακή κυβέρνηση, συμπεριλαμβανομένης της επαναλειτουργίας της Λεωφόρου των Σφιγγών στο Λούξορ και των εγκαινίων μεγάλων νέων χώρων σε μουσεία στο Σαρμ ελ Σέιχ, το Κάιρο, τη Χουργκάντα ​​και αλλού.

Τον Απρίλιο του 2021, κατά τη διάρκεια μιας επιδεικτικής εκδήλωσης που χρηματοδοτήθηκε από το κράτος με την επωνυμία της Χρυσής Παρέλασης των Φαραώ, 22 βασιλικές μούμιες τοποθετήθηκαν σε φορτηγά ειδικά διαμορφωμένα, έτσι ώστε να παραπέμπουν σε αρχαία "οχήματα" που χρησιμοποιούνταν σε κηδείες.

Τα οχήματα κινήθηκαν με στυλ από το παλιό Αιγυπτιακό Μουσείο, στους δρόμους του Καΐρου, στο νέο Εθνικό Μουσείο Αιγυπτιακού Πολιτισμού. Κατά την άφιξή τους, τα υποδέχτηκε ο Πρόεδρος Σίσι ενώ ακούστηκαν και κανονιοβολισμοί από 21 όπλα.

«Η παρέλαση βοήθησε πραγματικά στην ευαισθητοποίηση των Αιγυπτίων», λέει ο Khaled al Anani, πρώην υπουργός Τουρισμού και Αρχαιοτήτων.

Μέσα στο Μεγάλο Αιγυπτιακό Μουσείο λίγο πριν τα εγκαίνια Facebook Twitter
Φωτ.: National Geographic

«Μας επισήμανε ότι ανήκουμε όλοι σε έναν μεγάλο πολιτισμό, ότι σεβόμαστε τους προγόνους μας. Το Μεγάλο Αιγυπτιακό Μουσείο θα στείλει τα ίδια μηνύματα με νέους τρόπους: περηφάνια, σεβασμό, ενότητα, δύναμη».

Ωστόσο, ακόμα και αυτό το μεγαλειώδες μουσείο έχει τους επικριτές του. Κάποιοι ανησυχούν ότι θα εξυπηρετήσει περισσότερο τους ξένους επισκέπτες παρά για τους απλούς Αιγύπτιους. Άλλοι λένε ότι η τεράστια κατασκευή είναι άσχημη και ότι θα είναι τρομερά ακριβή για να διατηρηθεί μία σωστή θερμοκρασία και να φωτιστεί.

Το μέγεθός του είναι όντως εντυπωσιακό. Η οροφή ωστόσο φτάνει τόσο ψηλά που ένα άγαλμα του Ραμσή στέκει αγέρωχο. Μόλις πλησιάσει κάποιος συνειδητοποιεί το τεράστιο μέγεθός του: πρόκειται για έναν κολοσσό ύψους 10 μέτρων.

Στο μουσείο φιλοξενούνται δύο εκθεσιακές αίθουσες, εξ ολοκλήρου αφιερωμένες στον πιο διάσημο φαραώ της Αιγύπτου. Εκεί θα εκτεθούν, για πρώτη φορά, σχεδόν περισσότερα από 5.000 αντικείμενα που ανακαλύφθηκαν στον τάφο του βασιλιά Τουταγχαμών. Αλλά κανείς δεν μπορεί να μπει στον χώρο, προς το παρόν. «Κανείς δεν μπαίνει μέχρι τα εγκαίνια» με διαταγή Σίσι, λέει ο επικεφαλής.

Μέσα στο Μεγάλο Αιγυπτιακό Μουσείο λίγο πριν τα εγκαίνια Facebook Twitter
Φωτ.: National Geographic

Με πληροφορίες του National Geographic

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

UNESCO: Προτείνει να ανακηρυχθεί η 9η Φεβρουαρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας

Πολιτισμός / UNESCO: Προτείνει να ανακηρυχθεί η 9η Φεβρουαρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας

Η UNESCO επισημαίνει ότι η ελληνική υπήρξε η πρώτη lingua franca της Μεσογείου κατά την Ελληνιστική περίοδο, γλώσσα των Ευαγγελίων, των πρώτων επιστημονικών εγχειριδίων και των κειμένων που γέννησαν την Αναγέννηση και τον Διαφωτισμό
LIFO NEWSROOM
Λευτέρης Χαρίτος: Ο Γιώργος Λάνθιμος ψάχνει εναλλακτική λύση μετά την άρνηση του ΚΑΣ

Πολιτισμός / Λευτέρης Χαρίτος: Ο Γιώργος Λάνθιμος ψάχνει εναλλακτική λύση μετά την άρνηση του ΚΑΣ

«Δεν γίνεται κάθε φορά να βάζουμε μια ταυτότητα στην Ακρόπολη ανάλογα με το τι θέλουμε» ξεκαθάρισε ο γνωστός σκηνοθέτης και πρόεδρος της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου
LIFO NEWSROOM
Μεγάλη συναυλία στη μνήμη του Βασίλη Καρρά στο Καλλιμάρμαρο

Πολιτισμός / Μεγάλη συναυλία στη μνήμη του Βασίλη Καρρά στο Καλλιμάρμαρο

Κωνσταντίνος Αργυρός, Μίλτος Πασχαλίδης, Δέσποινα Βανδή, Αντώνης Ρέμος, Γιάννης Πλούταρχος, Έλενα Παπαρίζου, Πυξ Λαξ και πολλοί άλλοι καλλιτέχνες, θα τραγουδήσουν στη μνήμη του Βασίλη Καρρά
LIFO NEWSROOM
Επιστολή καλλιτεχνών προς την Εθνική Πινακοθήκη: «Αποσύρετε τα έργα μας, αν δεν επιστρέψουν τα βανδαλισμένα»

Πολιτισμός / Επιστολή καλλιτεχνών προς την Εθνική Πινακοθήκη: «Αποσύρετε τα έργα μας, αν δεν επιστρέψουν τα βανδαλισμένα»

«Η ελευθερία της καλλιτεχνικής έκφρασης προστατεύεται συνταγματικά από το άρθρο 16» αναφέρουν, κατηγορώντας ευθέως την Πινακοθήκη και το υπουργείο Πολιτισμού για αδράνεια και προσβολή της συνταγματικής τάξης
THE LIFO TEAM
Τα παιδιά ενός κατώτερου θεού

Πολιτισμός / «Τα παιδιά ενός κατώτερου θεού»: Το πολυβραβευμένο θεατρικό έργο ανεβαίνει το φθινόπωρο στην Ελλάδα

Θεωρήθηκε «επαναστατικό» σαν έργο, καθώς ανέτρεψε τα ταμπού και τις προκαταλήψεις γύρω από τα άτομα με κώφωση, φέρνοντας στην επιφάνεια τη δύναμη των ανθρώπινων σχέσεων.
LIFO NEWSROOM