Επίσκεψη στο Μεγάλο Αιγυπτιακό Μουσείο λίγο πριν τα εγκαίνια

Μέσα στο Μεγάλο Αιγυπτιακό Μουσείο λίγο πριν τα εγκαίνια Facebook Twitter
Φωτ.: National Geographic
0

Το Μεγάλο Αιγυπτιακό Μουσείο, που έχει κοστίσει σχεδόν 1 δισ. δολάρια δεν είναι ένα τυπικό μουσείο. Λέγεται ότι θα είναι το 8ο θαύμα του κόσμου.

Από απόσταση, το εκτεταμένο, μεταμοντέρνο GEM, όπως λέγεται, είναι τόσο τεράστιο που είναι δύσκολο να βγάλει νόημα, σχολιάζει το National Geographic, που επισκέφτηκε τον μνημειώδη χώρο λίγο πριν τα εγκαίνιά του.

Οι προεξέχουσες γραμμές του μοιάζουν με ένα τεράστιο πλοίο που προσάραξε στην έρημο. Από κοντά, το εξωτερικό του μουσείου καλύπτεται από μοτίβα πυραμίδων, μία αναφορά στις Πυραμίδες στη Γκίζα που υψώνονται λίγο περισσότερο από ένα μίλι μακριά. Το σχέδιο μπορεί να είναι αποπροσανατολιστικό, αλλά το μήνυμα είναι σαφές: Αυτό είναι ένα μουσείο κατάλληλο για έναν φαραώ.

Το GEM είναι ένα έργο που φέρει την υπογραφή της αιγυπτιακής κυβέρνησης, ένα μνημειώδες εγχείρημα που ξεκίνησε πριν από 20 χρόνια. Αλλά λόγω των εξεγέρσεων της Αραβικής Άνοιξης και της πανδημίας, έχει καθυστερήσει πολλά χρόνια και έχει βγει εκτός χρονοδιαγράμματος. Αναμένεται να ανοίξει μέχρι το τέλος του χρόνου αν και δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα σαφής ημερομηνία.

Οι τελευταίες πληροφορίες λένε για Νοέμβριο.

Μέσα στο Μεγάλο Αιγυπτιακό Μουσείο λίγο πριν τα εγκαίνια Facebook Twitter
Φωτ.: National Geographic

Σε ένα κράτος που εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τα έσοδα από τον τουρισμό, και όπου η αρχαιολογία και η πολιτική είναι βαθιά συνυφασμένες, ο υποστράτηγος και επικεφαλής του μουσείου, Atef Moftah μαζί με το επιτελείο του έχουν εντολή ώστε να διασφαλίσουν πως το GEM θα έχει απίστευτη επιτυχία.

Σύμφωνα με τα στοιχεία το GEΜ έχει σχεδόν 45.000 τ.μ. επιφάνεια δαπέδου, 12 αίθουσες εκθέσεων, 100.000 αντικείμενα, συνολικό κόστος άνω του ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων. «Και έχουμε τελειώσει κατά 99 %!» δηλώνει, στο National Geographic, o επικεφαλής, τρίβοντας ικανοποιημένος τα χέρια του.

Το GEM ταιριάζει με την κλίμακα και τη θεατρικότητα άλλων πρόσφατων αρχαιολογικών έργων που χρηματοδοτήθηκαν από την αιγυπτιακή κυβέρνηση, συμπεριλαμβανομένης της επαναλειτουργίας της Λεωφόρου των Σφιγγών στο Λούξορ και των εγκαινίων μεγάλων νέων χώρων σε μουσεία στο Σαρμ ελ Σέιχ, το Κάιρο, τη Χουργκάντα ​​και αλλού.

Τον Απρίλιο του 2021, κατά τη διάρκεια μιας επιδεικτικής εκδήλωσης που χρηματοδοτήθηκε από το κράτος με την επωνυμία της Χρυσής Παρέλασης των Φαραώ, 22 βασιλικές μούμιες τοποθετήθηκαν σε φορτηγά ειδικά διαμορφωμένα, έτσι ώστε να παραπέμπουν σε αρχαία "οχήματα" που χρησιμοποιούνταν σε κηδείες.

Τα οχήματα κινήθηκαν με στυλ από το παλιό Αιγυπτιακό Μουσείο, στους δρόμους του Καΐρου, στο νέο Εθνικό Μουσείο Αιγυπτιακού Πολιτισμού. Κατά την άφιξή τους, τα υποδέχτηκε ο Πρόεδρος Σίσι ενώ ακούστηκαν και κανονιοβολισμοί από 21 όπλα.

«Η παρέλαση βοήθησε πραγματικά στην ευαισθητοποίηση των Αιγυπτίων», λέει ο Khaled al Anani, πρώην υπουργός Τουρισμού και Αρχαιοτήτων.

Μέσα στο Μεγάλο Αιγυπτιακό Μουσείο λίγο πριν τα εγκαίνια Facebook Twitter
Φωτ.: National Geographic

«Μας επισήμανε ότι ανήκουμε όλοι σε έναν μεγάλο πολιτισμό, ότι σεβόμαστε τους προγόνους μας. Το Μεγάλο Αιγυπτιακό Μουσείο θα στείλει τα ίδια μηνύματα με νέους τρόπους: περηφάνια, σεβασμό, ενότητα, δύναμη».

Ωστόσο, ακόμα και αυτό το μεγαλειώδες μουσείο έχει τους επικριτές του. Κάποιοι ανησυχούν ότι θα εξυπηρετήσει περισσότερο τους ξένους επισκέπτες παρά για τους απλούς Αιγύπτιους. Άλλοι λένε ότι η τεράστια κατασκευή είναι άσχημη και ότι θα είναι τρομερά ακριβή για να διατηρηθεί μία σωστή θερμοκρασία και να φωτιστεί.

Το μέγεθός του είναι όντως εντυπωσιακό. Η οροφή ωστόσο φτάνει τόσο ψηλά που ένα άγαλμα του Ραμσή στέκει αγέρωχο. Μόλις πλησιάσει κάποιος συνειδητοποιεί το τεράστιο μέγεθός του: πρόκειται για έναν κολοσσό ύψους 10 μέτρων.

Στο μουσείο φιλοξενούνται δύο εκθεσιακές αίθουσες, εξ ολοκλήρου αφιερωμένες στον πιο διάσημο φαραώ της Αιγύπτου. Εκεί θα εκτεθούν, για πρώτη φορά, σχεδόν περισσότερα από 5.000 αντικείμενα που ανακαλύφθηκαν στον τάφο του βασιλιά Τουταγχαμών. Αλλά κανείς δεν μπορεί να μπει στον χώρο, προς το παρόν. «Κανείς δεν μπαίνει μέχρι τα εγκαίνια» με διαταγή Σίσι, λέει ο επικεφαλής.

Μέσα στο Μεγάλο Αιγυπτιακό Μουσείο λίγο πριν τα εγκαίνια Facebook Twitter
Φωτ.: National Geographic

Με πληροφορίες του National Geographic

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Με Μαρμαρινό, Κουρεντζή, Ράσσε, Mouawad και Ζυλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Πολιτισμός / Μαρμαρινός, Κουρεντζής, Ράσε, Mouawad και Ζιλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Καλλιτέχνες με ιστορικό ίχνος στην Επίδαυρο θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους δίπλα σε ξένους και άλλους Έλληνες δημιουργούς, ενώ στις 19 Ιουλίου θα ακούσουμε την ορχήστρα Utopia υπό τη διεύθυνση του Θ. Κουρεντζή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η εντυπωσιακή τοποθέτηση του ανδριάντα του Μεγάλου Αλεξάνδρου του Γιάννη Παππά στο Μουσείο Μπενάκη

Πολιτισμός / Η εντυπωσιακή τοποθέτηση του ανδριάντα του Μεγάλου Αλεξάνδρου του Γιάννη Παππά στο Μουσείο Μπενάκη

Πρόκειται για τον μπρούτζινο αδριάντα του Μεγάλου Αλεξάνδρου, σαν αυτόν που βρίσκεται στη συμβολή των λεωφόρων Αμαλίας και Όλγας, στο κέντρο της Αθήνας
LIFO NEWSROOM
Κώστας Γαβράς, Στίβεν Σόντερμπεργκ και Στίβεν Κινγκ από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Κώστας Γαβράς, Στίβεν Σόντερμπεργκ και Στίβεν Κινγκ από αύριο στους κινηματογράφους

Η «Τελευταία Πνοή» του Κώστα Γαβρά, το φαντασματικό «Presence» του Στίβεν Σόντερμπεργκ και το «Monkey» του Οζ Πέρκινς είναι μερικές από τις επιλογές του προγράμματος αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο σκηνοθέτης του «The Brutalist» δεν έβγαλε «ούτε ένα δολάριο» από την ταινία που είναι υποψήφια για 10 όσκαρ

Πολιτισμός / Ο σκηνοθέτης του «The Brutalist» δεν έβγαλε «ούτε ένα δολάριο» από την ταινία που είναι υποψήφια για 10 όσκαρ

Ο Μπρέιντι Κόρμπετ αποκάλυψε ότι δεν έβγαλε κανένα κέρδος από τις τελευταίες δύο ταινίες του - «Μόλις σκηνοθέτησα τρεις διαφημίσεις στην Πορτογαλία και είναι η πρώτη φορά που έβγαλα χρήματα εδώ και χρόνια»
LIFO NEWSROOM
Ο 7χρονος «χορευτής με τα εγκαύματα» που επιβίωσε από τον πόλεμο στην Ουκρανία, έγινε ταινία

Πολιτισμός / Ο 7χρονος «χορευτής με τα εγκαύματα» που επιβίωσε από τον πόλεμο στην Ουκρανία, έγινε ταινία

Τον Ιούλιο του 2022 ένα παιδί με όνειρο να γίνει επαγγελματίας χορευτής ballroom τραυματίζεται από βόμβα στην Ουκρανία σε ηλικία επτά ετών και η ιστορία του γίνεται
LIFO NEWSROOM
Η Leica γιορτάζει τα 100 της με μια έκθεση αφιερωμένη σε δύο εμβληματικoύς φωτογράφους της

Πολιτισμός / Η Leica γιορτάζει τα 100 της με μια έκθεση αφιερωμένη σε δύο εμβληματικoύς φωτογράφους της

Η έκθεση-ορόσημο με τα αξιοσέβαστα στον κόσμο της φωτογραφίας ονόματα των Joel Meyerowitz και Barbara Davidson προσφέρει στον επισκέπτη την ευκαιρία να βιώσει τη δύναμη της φωτογραφίας στην πιο εντυπωσιακή της μορφή.
LIFO NEWSROOM