Μενδώνη: Ανιστόρητοι και αστείοι οι ισχυρισμοί του Βρετανικού Μουσείου για τα Γλυπτά του Παρθενώνα

Μενδώνη: Ανιστόρητοι και αστείοι οι ισχυρισμοί του Βρετανικού Μουσείου για τα Γλυπτά του Παρθενώνα Facebook Twitter
Ζωφόρος από τον Παρθενώνα στην Αθήνα, που είχε κλαπεί σχεδόν διακόσια χρόνια πριν από τον Βρετανό αριστοκράτη Έλγιν.
0

Ανιστόρητους, χαρακτήρισε η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, τους πρόσφατους ισχυρισμούς του Βρετανικού Μουσείου για τα Γλυπτά του Παρθενώνα που υποστήριζε ότι δήθεν τα γλυπτά «βρίσκονταν πεσμένα στα ερείπια του Παρθενώνα απ' όπου τα ανέσυρε ο Έλγιν.»

«Αυτά είναι ανιστόρητα πράγματα. Υπάρχουν αδιάψευστα αρχαιολογικά τεκμήρια» σχολίασε η υπουργός Πολιτισμού, προσθέτοντας πως οι μετόπες ήταν πριονισμένες, δηλαδή, αφού κόπηκε η ανάγλυφη επιφάνεια, έμεινε πίσω το υπόλοιπο σώμα και πετάχτηκε, την εποχή που έγιναν όλοι αυτοί οι βανδαλισμοί στο μνημείο.

«Οι πριονισμένες πλάκες είναι στην Ακρόπολη. Αυτά είναι αστεία πράγματα. Είναι αστείοι ισχυρισμοί και δεν μπορούν να σταθούν. Εδώ και πολλά χρόνια το ελληνικό υπουργείο Πολιτισμού, η ελληνική κυβέρνηση και η επιστημονική κοινότητα έχουν δώσει σαφείς απαντήσεις», δήλωσε η υπουργός, που επανέλαβε τη μόνιμη θέση της Αθήνας, ότι δηλαδή η Ελλάδα δεν αποδέχεται νομή, κατοχή και κυριότητα στο Βρετανικό Μουσείο ή στο Ηνωμένο Βασίλειο, ακριβώς λόγω των συνθηκών που εκλάπησαν τα Γλυπτά.

Επίσης, η Λ. Μενδώνη υπενθύμισε ότι τις μόνες αρχαιότητες που διεκδικεί η Ελλάδα είναι τα Γλυπτά του Παρθενώνα, γιατί «αφενός εκλάπησαν με τον τρόπο που εκλάπησαν και αφετέρου διότι αποτελούν μία οργανική και αναπόσπαστη ενότητα με τον ίδιο τον Παρθενώνα, ο οποίος είναι το σύμβολο του Δυτικού Πολιτισμού. Η Ελλάδα δεν διεκδικεί τίποτα άλλο. Είναι σαφής. Διεκδικεί μόνο την επανένωση των Γλυπτών του Παρθενώνα».

Τέλος, η υπουργός χαρακτήρισε «καλή πρακτική» τη Συμφωνία της Ελληνικής Κυβέρνησης με την Αυτόνομη Κυβέρνηση της Σικελίας και τη συναίνεση της Ιταλικής Δημοκρατίας για το θραύσμα Fagan, ενώ επανέλαβε ότι η Ελλάδα είναι έτοιμη να προσέλθει σε έναν καλόπιστο και ειλικρινή διάλογο με το Ηνωμένο Βασίλειο.

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Πες το με τ’ όνομά του: Γυναικοκτονία» – Ο Παντελής Κυραμαργιός για την έμφυλη βία και τα «Μαύρα Ρούχα»

Πολιτισμός / «Πες το με τ’ όνομά του: Γυναικοκτονία» – Ο Παντελής Κυραμαργιός για την έμφυλη βία και τα «Μαύρα Ρούχα»

Ο Παντελής Κυραμαργιός, μέσω του τραγουδιού «Τα Μαύρα Ρούχα», ευαισθητοποιεί για την έμφυλη βία, τονίζοντας τη μνήμη, τη συλλογική δράση και τη δύναμη της μουσικής ως όχημα αλλαγής
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Τρεις ξεχωριστές queer ταινίες στο 13ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου

Πολιτισμός / Τρεις ξεχωριστές queer ταινίες στο 13ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου

Το πρόγραμμα του φετινού Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας, που θα διεξαχθεί από τις 5 έως τις 18 Δεκεμβρίου στην Ταινιοθήκη της Ελλάδας, περιλαμβάνει τρεις ταινίες από διαφορετικές χώρες που εξερευνούν queer θεματικές.
LIFO NEWSROOM
Το «γυναικείο ιδεώδες»: Πώς ένα γυμνό του Ραφαήλ αποκαλύπτει τον ρόλο της γυναίκας στην Αναγέννηση

Πολιτισμός / Γιατί στην Αναγέννηση ζωγράφιζαν κυρίως το γυμνό ανδρικό σώμα και πώς ο Ραφαήλ άλλαξε τα πάντα

Μία νέα έκθεση, με έργα του Ραφαήλ και του Λεονάρντο Ντα Βίντσι μεταξύ άλλων, εξερευνά τις ιδέες της Αναγέννησης για το γυμνό σώμα, τη σεμνότητα, την ντροπή, αλλά και τα κοινωνικά πρότυπα για τα δύο φύλα
LIFO NEWSROOM
ΛΕΞ: Έβγαλε το νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Πολιτισμός / ΛΕΞ: Έβγαλε νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Τα χρόνια έχουν περάσει, οι καιροί έχουν αλλάξει και ο καλλιτέχνης της ραπ σκηνής με τα γεμάτα γήπεδα «σα να παίρνουμε πρωτάθλημα» φροντίζει να εξελίσσεται και να μην μένει στα παλιά
LIFO NEWSROOM
Μικρά Ασία: Αποκρυπτογραφήθηκε αρχαία φρυγική επιγραφή - Τα ελληνικά γράμματα και το «μήνυμά» της

Πολιτισμός / Μικρά Ασία: Αποκρυπτογραφήθηκε αρχαία φρυγική επιγραφή - Τα ελληνικά γράμματα και το «μήνυμά» της

Το μνημείο Ασλάν Καγιά (Βράχος του Λέοντος), ένα μνημείο 2.600 ετών που παρουσιάζει μορφές σφίγγας και μια εικόνα θηλυκής θεότητας που πλαισιώνεται από λιοντάρια
LIFO NEWSROOM