Μουσείο Μπενάκη - Οίκος Dior, μια συνεργασία από ...μετάξι μόλις ξεκίνησε

Μουσείο Μπενάκη - Οίκος Dior, μια συνεργασία από ...μετάξι μόλις ξεκίνησε Facebook Twitter
Στιγμιότυπα από τη διαδικασία παραγωγής του στριφτού χειροποίητου κορδονιού για το γείσο της παραδοσιακής ναυτικής τραγιάσκας από τη Νηματουργία Μέντης – Αντωνόπουλος (ΝΗ.Μ.Α.) BenakiMuseumNEMA-DIORCruise22 | Φωτογράφος: Ναταλία Τσουκαλά
0

Το Μουσείο Μπενάκη με ιδιαίτερη χαρά ανακοινώνει τη συνεργασία του με τον Οίκο Dior στο πλαίσιο της συλλογής Cruise 2022 που παρουσιάστηκε την Πέμπτη, 17 Ιουνίου στο Παναθηναϊκό Στάδιο.

Το όνειρο της καλλιτεχνικής διευθύντριας του γαλλικού οίκου Maria Grazia Chiuri ήταν να στήσει στην Αθήνα μια παγκόσμια γιορτή της δημιουργικότητας, του savoir-faire και του διαλόγου ανάμεσα στους πολιτισμούς.

H επιθυμία του Οίκου Dior ήταν να αναδείξει, μέσα από μια σειρά καλλιτεχνικών ανταλλαγών, το σύνολο της δημιουργικής σκηνής στην Ελλάδα σήμερα: καλλιτέχνες, εικαστικούς, παραδοσιακούς τεχνίτες και τεχνογνωσίες. Η «συνάντηση» του οίκου με τη νηματουργία Μέντης – Αντωνόπουλος (ΝΗ.Μ.Α.) που από το 2012 λειτουργεί ως παράρτημα του Μουσείου Μπενάκη με σκοπό τη διάσωση, προβολή και αξιοποίηση των παραδοσιακών τεχνικών της μεταξουργίας, θα μπορούσε κανείς να πει πως ήταν αναπόφευκτη.

Μια επίσκεψη και ξενάγηση της Maria Grazia στην παραδοσιακή υφαντουργία της οδού Πολυφήμου στα Πετράλωνα, οδήγησε στην ανάθεση από τον οίκο των διακοσμητικών στοιχείων για τα καπέλα της επίδειξης, των οποίων την κατασκευή ανέλαβε το Εργαστήριο Τσαλαβούτας μια οικογενειακή επιχείρηση που ειδικεύεται στην κατασκευή ναυτικών  καπέλων. Συγκεκριμένα, το ΝΗ.Μ.Α. ανέλαβε την παραγωγή του στριφτού χειροποίητου κορδονιού για το γείσο της παραδοσιακής ναυτικής τραγιάσκας της συλλογής Cruise 2022.

Με την καθοδήγηση της υπεύθυνης της νηματουργίας ΝΗ.Μ.Α., εθνολόγου Βιργινίας Ματσέλη,  σειρά αξεσουάρ δημιουργήθηκαν για τα καπέλα, υπό την επίβλεψη του Βρετανού Stephen Jones που ως καλλιτεχνικός διευθυντής καπέλων έχει ταυτιστεί με τον οίκο Dior για παραπάνω από 25 χρόνια. Ο θρυλικός πιλοποιός, συγκινημένος μετά τη ξενάγησή του στους χώρους παραγωγής εξέφρασε την επιθυμία του για περαιτέρω συνεργασία με το Μουσείο Μπενάκη / ΝΗ.Μ.Α.

Μουσείο Μπενάκη - Οίκος Dior, μια συνεργασία από ...μετάξι μόλις ξεκίνησε Facebook Twitter
Στιγμιότυπα από τη διαδικασία παραγωγής του στριφτού χειροποίητου κορδονιού για το γείσο της παραδοσιακής ναυτικής τραγιάσκας από τη Νηματουργία Μέντης – Αντωνόπουλος (ΝΗ.Μ.Α.) BenakiMuseumNEMA-DIORCruise22 | Φωτογράφος: Ναταλία Τσουκαλά
Μουσείο Μπενάκη - Οίκος Dior, μια συνεργασία από ...μετάξι μόλις ξεκίνησε Facebook Twitter
Στιγμιότυπα από τη διαδικασία παραγωγής του στριφτού χειροποίητου κορδονιού για το γείσο της παραδοσιακής ναυτικής τραγιάσκας από τη Νηματουργία Μέντης – Αντωνόπουλος (ΝΗ.Μ.Α.) BenakiMuseumNEMA-DIORCruise22 | Φωτογράφος: Ναταλία Τσουκαλά
Μουσείο Μπενάκη - Οίκος Dior, μια συνεργασία από ...μετάξι μόλις ξεκίνησε Facebook Twitter
Στιγμιότυπα από τη διαδικασία παραγωγής του στριφτού χειροποίητου κορδονιού για το γείσο της παραδοσιακής ναυτικής τραγιάσκας από τη Νηματουργία Μέντης – Αντωνόπουλος (ΝΗ.Μ.Α.) BenakiMuseumNEMA-DIORCruise22 | Φωτογράφος: Ναταλία Τσουκαλά
Μουσείο Μπενάκη - Οίκος Dior, μια συνεργασία από ...μετάξι μόλις ξεκίνησε Facebook Twitter
Στιγμιότυπα από τη διαδικασία παραγωγής του στριφτού χειροποίητου κορδονιού για το γείσο της παραδοσιακής ναυτικής τραγιάσκας από τη Νηματουργία Μέντης – Αντωνόπουλος (ΝΗ.Μ.Α.) BenakiMuseumNEMA-DIORCruise22 | Φωτογράφος: Ναταλία Τσουκαλά

Ο Oίκος Dior κινηματογράφησε όλη τη διαδικασία παραγωγής όπως και τις συνεντεύξεις από τους μεταξουργούς στο ΝΗ.Μ.Α. Τη σκηνοθεσία ανέλαβε η Μαριάννα Οικονόμου και την φωτογράφηση η Μυρτώ Παπαδοπούλου. Μπορείτε να δείτε το σχετικό βίντεο εδώ:

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μουσείο Πράδο: Πλαστός ο «χαμένος πίνακας» του Καραβάτζιο – Στο στόχαστρο έμπορος τέχνης για απάτη

Πολιτισμός / Μουσείο Πράδο: Πλαστός ο «χαμένος πίνακας» του Καραβάτζιο – Στο στόχαστρο έμπορος τέχνης για απάτη

Η έκθεση του Πράδο ήταν καταπέλτης: το έργο δεν είναι αυθεντικός Καραβάτζιο, αλλά δημιούργημα αγνώστου καλλιτέχνη με «μέτρια τεχνική αρτιότητα», εκτιμώντας την πραγματική αξία του σε μόλις 22.000 ευρώ
LIFO NEWSROOM
Βραβεία GLAAD - Σίνθια Ερίβο: «Οι αντωνυμίες they/them υπάρχουν από τις απαρχές του κόσμου»

Πολιτισμός / Βραβεία GLAAD - Σίνθια Ερίβο: «Οι αντωνυμίες they/them υπάρχουν από τις απαρχές του κόσμου»

Η ηθοποιός τιμήθηκε με το βραβείο Stephen F. Kolzak, το οποίο απονέμεται σε «ανοιχτά queer μέλη της κοινότητας του θεάματος ή των MME για το έργο τους προς την εξάλειψη της ομοφοβίας»
LIFO NEWSROOM
Η Ακαδημία ζητά συγγνώμη για τη μη στήριξη στον Παλαιστίνιο νικητή των Όσκαρ, Χαμντάν Μπαλάλ

Πολιτισμός / Η Ακαδημία ζητά συγγνώμη για τη μη στήριξη στον Παλαιστίνιο νικητή των Όσκαρ, Χαμντάν Μπαλάλ

«Ζητάμε ειλικρινά συγγνώμη από τον κ. Μπαλάλ και όλους τους καλλιτέχνες που αισθάνθηκαν ότι δεν υποστηρίχθηκαν από την προηγούμενη δήλωσή μας» αναφέρει η σχετική ανακοίνωση
LIFO NEWSROOM
Η Coca-Cola Hellenic ακύρωσε την εκδήλωσή της στο Καλλιμάρμαρο

Πολιτισμός / Η Coca-Cola Hellenic ακύρωσε την εκδήλωσή της στο Καλλιμάρμαρο

Σύμφωνα με την εταιρεία «κατά τη διάρκεια των εργασιών ακολουθήθηκαν όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες, τηρώντας απόλυτα τα αρχιτεκτονικά σχέδια και τις μελέτες, όπως είχαν υποβληθεί και εγκριθεί»
LIFO NEWSROOM
Όσκαρ: Πάνω από 500 διάσημοι ηθοποιοί και σκηνοθέτες επικρίνουν την Ακαδημία για τη μη υποστήριξη του Χαμντάν Μπαλάλ

Πολιτισμός / Όσκαρ: Πάνω από 500 διάσημοι ηθοποιοί και σκηνοθέτες επικρίνουν την Ακαδημία για τη μη υποστήριξη του Χαμντάν Μπαλάλ

Οι ηθοποιοί Μαρκ Ράφαλο και Πενέλοπε Κρουζ, ο βραβευμένος με Όσκαρ σκηνοθέτης Αλφόνσο Κουαρόν συμπεριλαμβάνονται στα ονόματα που έχουν υπογράψει ανοιχτή επιστολή που καταδικάζει την έλλειψη δημόσιας υποστήριξης της Ακαδημίας προς τον Παλαιστίνιο κινηματογραφιστή
LIFO NEWSROOM
Αθωώθηκε η Dua Lipa για το «Levitating» – Το δικαστήριο απέρριψε αγωγή για λογοκλοπή

Πολιτισμός / Αθωώθηκε η Dua Lipa για το «Levitating» – Το δικαστήριο απέρριψε αγωγή για λογοκλοπή

Ο δικαστής είχε αποφανθεί τότε πως δεν υπήρχε καμία ένδειξη πως η Lipa ή οι συνδημιουργοί της είχαν ποτέ «πρόσβαση» στο τραγούδι του συγκροτήματος – βασικό προαπαιτούμενο για τη στοιχειοθέτηση περί λογοκλοπής
LIFO NEWSROOM