Οι 10 πιο εμπορικές ταινίες του 2021 στην Ελλάδα

Οι 10 πιο εμπορικές ταινίες του 2021 στην Ελλάδα – ανάλυση του box-office της χρονιάς Facebook Twitter
Το «Spiderman: No Way Home» έδωσε το φιλί της ζωής στις αίθουσες, σημειώνοντας απίθανα νούμερα κι εδώ, όπως και στον υπόλοιπο κόσμο.
0

Λίγα περισσότερα από 3 εκατομμύρια εισιτήρια έκοψαν οι ταινίες που βγήκαν στις ελληνικές αίθουσες το 2021.

Υπενθυμίζουμε ότι φέτος τα σινεμά λειτούργησαν μόνο τον μισό χρόνο, καθώς παρέμεναν κλειστά μέχρι τις 21 Μαΐου.

Η τελική σούμα θα προκύψει όταν ολοκληρώσουν την εισπρακτική πορεία τους δύο από τα μεγάλα εμπορικά χαρτιά, που έκαναν πρεμιέρα στο τέλος της χρονιάς, το Spiderman: No Way Home και το Σμύρνη μου Αγαπημένη.

Η αγορά περίμενε από το τελευταίο να σώσει τις αίθουσες σε αυτήν τη δύσκολη περίοδο που διάγουν, ήταν ο Σπάιντερμαν, όμως, εκείνος που τους έδωσε το φιλί της ζωής, σημειώνοντας απίθανα νούμερα κι εδώ, όπως και στον υπόλοιπο κόσμο.

Γενικώς οι υπερήρωες της Marvel αποτέλεσαν «κράχτη» μέσα στην χρονιά. Απόδειξη ότι ακόμα και το φιάσκο των Eternals της Κλόι Ζάο μπήκε στο top-10, ενώ σε χαμηλότερες θέσεις βρίσκουμε τα Black Widow και Shang-Chi: The Legend of Ten Rings, τα οποία πλησίασαν αμφότερα τα 50.000 εισιτήρια. 

Όσο για το Σμύρνη μου Αγαπημένη, δεν είχε σε καμία περίπτωση τις επιδόσεις που περίμεναν οι περισσότεροι. Σίγουρα η αύξηση των κρουσμάτων αποτρέπει ένα μεγάλο μέρος του κοινού του να επισκεφτεί τις αίθουσες, γράφεται συνέχεια ότι είναι νωρίς ακόμα κι ότι η ταινία έχει δρόμο μπροστά της και είναι αλήθεια, αλλά είναι η μισή αλήθεια. Η άλλη μισή είναι ότι εξακολουθεί να κόβει έναν ικανοποιητικό αριθμό εισιτηρίων ως έναν βαθμό και επειδή, προς το παρόν, διατηρείται σε πολλές αίθουσες, αλλά με τον μέσο όρο ανά αίθουσα να παραμένει χαμηλός.

Ακόμα κι αν η Σμύρνη συνεχίζει να παίζεται για το επόμενο τρίμηνο ή κάνει μια επανεμφάνιση το καλοκαίρι στα θερινά, θα έχει μεγάλο ανταγωνισμό για τις αίθουσες, καθώς περιμένουν αρκετές ταινίες να πάρουν τη σειρά τους. Με τα νούμερα που έχει σημειώσει μέχρι στιγμής, φαίνεται ότι το καλύτερο που έχει να ελπίζει είναι μάλλον σε έναν τελικό αριθμό εισιτηρίων λίγο μεγαλύτερο από την άλλη μεγάλη ελληνική επιτυχία της χρονιάς, τον Άνθρωπο του Θεού.

Ένα από τα ωραία αξιοπερίεργα της χρονιάς ήταν η πορεία των ελληνικών ταινιών στα θερινά σινεμά. Για χρόνια αίθουσες και διανομή δεν προτιμούσαν ελληνικές ταινίες τους θερινούς μήνες, μα η φετινή χρονιά απέδειξε ότι υπάρχει κοινό που διψά για ελληνική μυθοπλασία και το καλοκαίρι.

Εξαιρουμένων του Ανθρώπου του Θεού, της Σμύρνης και των Καλαβρύτων 1943 (75.900 εισιτήρια) και πάντα τηρουμένων των αναλογιών, τα 24.353 εισιτήρια του Digger, τα 12.929 των Μήλων και τα 11.191 του Προστίμου λογαριάζονται για επιτυχίες. Ας ελπίσουμε μόνο το προσεχές καλοκαίρι η διανομή να κάνει προσεκτικές, επιλεγμένες κινήσεις και να μην ακολουθήσει με την ελληνική μυθοπλασία πρακτική ανάλογη με εκείνη των ιταλικών και των γαλλικών κομεντί τα προηγούμενα χρόνια – θα ήταν άδικο και για τις ταινίες, αλλά και για τους θεατές.

Όσον αφορά το πιο ενήλικο θέαμα, το House of Gucci και ο Πατέρας είναι οι αδιαφιλονίκητοι νικητές, ακολουθούμενα από τα οσκαρικά Άσπρο Πάτο και Nomadland με περίπου 55.000 και 46.000 εισιτήρια αντίστοιχα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι Πέδρο Αλμοδόβαρ και Γούντι Άλεν σημείωσαν χαμηλότερες πτήσεις από ό,τι συνήθως. 35.989 εισιτήρια έκοψε ο πρώτος με τις Παράλληλες Μητέρες του και 28.720 ο δεύτερος με το Φεστιβάλ του Ρίφκιν. Να επισημάνουμε, πάντως, ότι και οι δύο ταινίες δίχασαν τους φαν των σκηνοθετών και δεν είχαν το θετικό word of mouth προηγούμενων επιτυχιών τους στην χώρα μας.

Για το arthouse κύκλωμα θα ήταν ευφημισμός αν γράφαμε ότι η χρονιά δεν ήταν καλή. Σκεφτείτε πως μεγαλύτερη επιτυχία ήταν το Ατυχές Πήδημα ή Παλαβό Πορνό, το οποίο έκοψε 6.340 εισιτήρια.

Φέτος δεν πήγαν τόσο καλά ούτε και οι επανεκδόσεις, οι οποίες είχαν σώσει το καλοκαίρι του 2020. Αυτό οφείλεται τόσο στον μεγάλο αριθμό νέων ταινιών που έβγαιναν κάθε Πέμπτη, όσο και στην αύξηση του αριθμού των επανεκδόσεων. Κυκλοφορούσαν δύο με τρεις την εβδομάδα, τις οποίες αντικαθιστούσαν άλλες την επόμενη, με αποτέλεσμα να μην προλαβαίνουν να κάνουν τον κύκλο τους. Νικήτρια αναδείχθηκε, όπως αναμενόταν, η Ερωτική Επιθυμία του Γουόνγκ Καρ Βάι με 7.490 εισιτήρια.

To top-10 των εμπορικότερων ταινιών που βγήκαν στην Ελλάδα το 2021

(Με αστερίσκο oι ταινίες που συνεχίζουν να προβάλλονται στις αίθουσες)

10. Εternals (82.206 εισιτήρια)

9. Ο Πατέρας (83.569 εισιτήρια)

8. Venom 2 (88.989 εισιτήρια)

7. House of Gucci (95.123 εισιτήρια)

6. Dune* (113.553 εισιτήρια)

5. Σμύρνη μου Αγαπημένη* (126.350 εισιτήρια)

4. Luca (139.999 εισιτήρια)

3. O Άνθρωπος του Θεού (283.520 εισιτήρια)

2. Νo Time to Die (311.675 εισιτήρια)

1. Spiderman: No Way Home* (394.053 εισιτήρια)

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το Υπουργείο Πολιτισμού και η Εθνική Λυρική Σκηνή παρουσιάζουν: 3ο Φεστιβάλ Λατρευτικής Μουσικής

Πολιτισμός / 3ο Φεστιβάλ Λατρευτικής Μουσικής: Μια κατανυκτική εμπειρία στους δρόμους και στα τοπόσημα της Αθήνας

Σε καλλιτεχνική διεύθυνση Γιώργου Κουμεντάκη, το φεστιβάλ θα παρουσιάσει περισσότερες από 40 συναυλίες και καλλιτεχνικές δράσεις σε εκκλησίες, μουσεία, αρχαιολογικούς και συναυλιακούς χώρους, καλωσορίζοντας για πρώτη φορά στο πρόγραμμά του και την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης.
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Πράδο: Πλαστός ο «χαμένος πίνακας» του Καραβάτζιο – Στο στόχαστρο έμπορος τέχνης για απάτη

Πολιτισμός / Μουσείο Πράδο: Πλαστός ο «χαμένος πίνακας» του Καραβάτζιο – Στο στόχαστρο έμπορος τέχνης για απάτη

Η έκθεση του Πράδο ήταν καταπέλτης: το έργο δεν είναι αυθεντικός Καραβάτζιο, αλλά δημιούργημα αγνώστου καλλιτέχνη με «μέτρια τεχνική αρτιότητα», εκτιμώντας την πραγματική αξία του σε μόλις 22.000 ευρώ
LIFO NEWSROOM
Βραβεία GLAAD - Σίνθια Ερίβο: «Οι αντωνυμίες they/them υπάρχουν από τις απαρχές του κόσμου»

Πολιτισμός / Βραβεία GLAAD - Σίνθια Ερίβο: «Οι αντωνυμίες they/them υπάρχουν από τις απαρχές του κόσμου»

Η ηθοποιός τιμήθηκε με το βραβείο Stephen F. Kolzak, το οποίο απονέμεται σε «ανοιχτά queer μέλη της κοινότητας του θεάματος ή των MME για το έργο τους προς την εξάλειψη της ομοφοβίας»
LIFO NEWSROOM
Η Ακαδημία ζητά συγγνώμη για τη μη στήριξη στον Παλαιστίνιο νικητή των Όσκαρ, Χαμντάν Μπαλάλ

Πολιτισμός / Η Ακαδημία ζητά συγγνώμη για τη μη στήριξη στον Παλαιστίνιο νικητή των Όσκαρ, Χαμντάν Μπαλάλ

«Ζητάμε ειλικρινά συγγνώμη από τον κ. Μπαλάλ και όλους τους καλλιτέχνες που αισθάνθηκαν ότι δεν υποστηρίχθηκαν από την προηγούμενη δήλωσή μας» αναφέρει η σχετική ανακοίνωση
LIFO NEWSROOM
Η Coca-Cola Hellenic ακύρωσε την εκδήλωσή της στο Καλλιμάρμαρο

Πολιτισμός / Η Coca-Cola Hellenic ακύρωσε την εκδήλωσή της στο Καλλιμάρμαρο

Σύμφωνα με την εταιρεία «κατά τη διάρκεια των εργασιών ακολουθήθηκαν όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες, τηρώντας απόλυτα τα αρχιτεκτονικά σχέδια και τις μελέτες, όπως είχαν υποβληθεί και εγκριθεί»
LIFO NEWSROOM
Όσκαρ: Πάνω από 500 διάσημοι ηθοποιοί και σκηνοθέτες επικρίνουν την Ακαδημία για τη μη υποστήριξη του Χαμντάν Μπαλάλ

Πολιτισμός / Όσκαρ: Πάνω από 500 διάσημοι ηθοποιοί και σκηνοθέτες επικρίνουν την Ακαδημία για τη μη υποστήριξη του Χαμντάν Μπαλάλ

Οι ηθοποιοί Μαρκ Ράφαλο και Πενέλοπε Κρουζ, ο βραβευμένος με Όσκαρ σκηνοθέτης Αλφόνσο Κουαρόν συμπεριλαμβάνονται στα ονόματα που έχουν υπογράψει ανοιχτή επιστολή που καταδικάζει την έλλειψη δημόσιας υποστήριξης της Ακαδημίας προς τον Παλαιστίνιο κινηματογραφιστή
LIFO NEWSROOM
Αθωώθηκε η Dua Lipa για το «Levitating» – Το δικαστήριο απέρριψε αγωγή για λογοκλοπή

Πολιτισμός / Αθωώθηκε η Dua Lipa για το «Levitating» – Το δικαστήριο απέρριψε αγωγή για λογοκλοπή

Ο δικαστής είχε αποφανθεί τότε πως δεν υπήρχε καμία ένδειξη πως η Lipa ή οι συνδημιουργοί της είχαν ποτέ «πρόσβαση» στο τραγούδι του συγκροτήματος – βασικό προαπαιτούμενο για τη στοιχειοθέτηση περί λογοκλοπής
LIFO NEWSROOM