Ο θεσμός του υπουργείου Πολιτισμού «Όλη η Ελλάδα ένας πολιτισμός» επιστρέφει το φετινό καλοκαίρι με την πέμπτη φιλόδοξη διοργάνωσή του, δίνοντας νέα ζωή στο μοναδικό σκηνικό των αρχαιολογικών χώρων, μνημείων και μουσείων σε κάθε γωνιά της Ελλάδας.
Το πλούσιο και πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα εκδηλώσεων και δράσεων του 2024, με κεντρικό θεματικό άξονα την έννοια της Σύγκρουσης, έρχεται να προσφέρει μια αξέχαστη βιωματική εμπειρία σε αρχαία θέατρα, βυζαντινά μουσεία, κάστρα, φρούρια, ιερές μονές, εκκλησίες, τζαμιά, αρχοντικά και προϊστορικούς οικισμούς.
Έως και τις 31 Αυγούστου 2024, το κοινό της περιφέρειας θα έχει τη σπάνια ευκαιρία να απολαύσει ένα πρόγραμμα που αποτελείται από 70 νέες παραγωγές υψηλού επιπέδου –αναθέσεις του «Όλη η Ελλάδα ένας πολιτισμός»– οι οποίες θα φιλοξενηθούν σε 68 αρχαιολογικούς χώρους, μνημεία και μουσεία σε 12 περιφέρειες της Ελλάδας.
Το πρόγραμμα καλύπτει ένα ευρύ φάσμα πεδίων καλλιτεχνικής έκφρασης με συνολικά 140 εκδηλώσεις μουσικής (25), θεάτρου (19), παραστάσεων / δράσεων για παιδιά και εφήβους (9), χορού (7), εικαστικών / περφόρμανς (6) και μουσικού θεάτρου (4). Όλες οι εκδηλώσεις προσφέρονται δωρεάν από το ΥΠΠΟ. Οι προκρατήσεις θέσεων για τις εκδηλώσεις γίνονται μέσω της νέας ιστοσελίδας του θεσμού: www.allofgreeceoneculture.gr.
Μουσική
Phygital
14, 15 Ιουλίου 2024 / Ώρα έναρξης: 20:15
Κάστρο Ρίου
George Apergis (project EMEX, αναλογική εμφάνιση με χρήση βινυλίων)
Alex Retsis (project QEBO, project EMEX)
DEN (προβολή ψηφιακού έργου)
ΑΜΚΕ: Modular Expansion
Μια δράση που αποτελείται από δύο ζωντανές οπτικοακουστικές παραστάσεις, στις οποίες γίνεται χρήση ψηφιακών και φυσικών-αναλογικών μουσικών οργάνων, καθώς και ταυτόχρονων ψηφιακών προβολών με αναπαραστάσεις των καλλιτεχνών.
Πιο συγκεκριμένα, η δράση Phygital χωρίζεται σε τρεις ζωντανές μουσικές εμφανίσεις σύγχρονης ηλεκτρονικής μουσικής από τους μουσικοσυνθέτες George Apergis & Alex Retsis, με παράλληλη προβολή ψηφιακού έργου από την καλλιτεχνική ομάδα DEN, που δημιουργεί εικαστικά χαϊκού, ένα κολάζ από συνοπτικές μικροσυνθέσεις, παράγοντας μια συγχώνευση οργανικών και συνθετικών μορφών και ήχων, δεσμευμένων από αποδομητική και απρόβλεπτη αφήγηση. Η πρώτη ώρα της δράσης θα είναι αμιγώς ψηφιακή ζωντανή μουσική εμφάνιση από το project QEBO του Alex Retsis, κατά την οποία θα παρουσιαστεί στο κοινό η πιο ευρέως ίσως διαδεδομένη μορφή μουσικής εμφάνισης. Η δεύτερη ώρα θα είναι ζωντανή μουσική εμφάνιση από το project EMEX των George Apergis & Alex Retsis, όπου θα γίνει χρήση φυσικών-αναλογικών οργάνων και ψηφιακής τεχνολογίας με σκοπό να παρουσιαστεί στο κοινό ό,τι ανώτερο υπάρχει σήμερα γύρω από τη χρήση της ψηφιακής αλλά και της αναλογικής τεχνολογίας. Τέλος, η τρίτη ώρα θα είναι αφιερωμένη σε αναλογική ζωντανή εμφάνιση, κατά την οποία ο καλλιτέχνης George Apergis θα χρησιμοποιήσει αμιγώς αναλογικούς δίσκους βινυλίου.
Τεχνητή εμπιστοσύνη
20, 21 Ιουλίου 2024 / Ώρα έναρξης: 20:00
Αρχαίο Θέατρο Πλευρώνας, Μεσολόγγι
Μουσική σύνθεση: Ορέστης Παπαϊωάννου
Σύλληψη, δραματουργία, λιμπρέτο: Αλέκος Λούντζης
Σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Ευκλείδης
Σκηνικά, κοστούμια: Γιάννης Κατρανίτσας
Σχεδιασμός φωτισμού, ψηφιακή εγκατάσταση: Χρήστος Τζιόγκας
Δέσμη: Χρύσα Μαλιαμάνη (υψίφωνος)
Γυναίκα: Μαρισία Παπαλεξίου (μεσόφωνος)
Περαστικός: Γιώργος Μπραουδάκης
Μουσικοί: Χρήστος Σακελλαρίδης (συνθετητής), Σπύρος Αρκούδης (τρομπέτα), Καζούγιο Τσουνεχίρο (κρουστά)
ΑΜΚΕ: ΤΕΧΝΗ-ΨΥΧΗ
Είμαστε οι πρώτοι ένοικοι του πλαισίου «συμβίωσης» ανθρώπων και μηχανών. Οι πειραματισμοί δεν αφορούν πλέον τον διάλογο, αλλά το νέο περιεχόμενο καθαυτό και το επείγον ερώτημα κλιμάκωσης: «Εμείς αντί για Αυτές ή Αυτές αντί Ημών. Εμείς μαζί με Αυτές; Εμείς ως Αυτές ή Αυτές ως Εμείς». Η αναμέτρηση διεξάγεται στο μόνο σημείο που χωράει μία παύση, στο αχαρτογράφητο πεδίο συνάντησης της τεχνητής με τη συναισθηματική νοημοσύνη – αστερισμό του κατακλυσμού της εποχής μας.
Η Τεχνητή εμπιστοσύνη είναι ένα τεχνονουάρ με μουσική γραφή. Η αλληγορία, που διατρέχει το έργο σαν φωτεινή δέσμη, και η τελετουργία ενός ανθρωπομηχανικού event υποβάλλουν τόσο την πύκνωση του μουσικού όσο και τις νόρμες του ομιλούντος θεάτρου. Το λιμπρέτο και η σκηνοθεσία σημαδεύουν την ελλειπτικότητα κάθε Δοκιμασίας χωρίς σκληρά δεδομένα, ενώ η μουσική σύνθεση διαρκώς σχολιάζει τη μηχανική της σύγχρονης διαμεσολάβησης, όπου κανείς δεν ξέρει ποιος/ποια καλείται να μιμηθεί τι – τα δημιουργήματα τις/τους δημιουργούς ή μήπως αντίστροφα;
Σεζόν
25, 26 Ιουλίου 2024 / Ώρα έναρξης: 21:00
Αρχαιολογικό Μουσείο Θηβών
Σκηνοθεσία, δραματουργία: Θανάσης Κριτσάκης
Μουσική επιμέλεια, ερμηνεία: Duo Hedi (Κωνσταντίνος Ζιγκερίδης, Αναστασία Κότσαλη)
Σκηνικά, κοστούμια: Δάφνη Αηδόνη
Σχεδιασμός φωτισμών: Ιφιγένεια Γιαννιού
Επί σκηνής: Πένυ Ελευθεριάδου, Θανάσης Κριτσάκης, Άλκηστις Πολυχρόνη, Στεργιάνα Τζέγκα
Φιλική συμμετοχή: Θανάσης Παπαγεωργίου
Εκτέλεση παραγωγής, βοηθός σκηνοθέτη: Στεργιάνα Τζέγκα
AMKE: Uknown Structures of Complex
Το έργο Σεζόν είναι μια συμμετοχική μουσικοθεατρική παράσταση πρωτότυπης δραματουργίας που εστιάζει στη σύγκρουση μεταξύ εργοδοτών και εργαζομένων στον χώρο της εστίασης.
Κατά τη διάρκεια ενός γκαλά στην αυλή του αρχαιολογικού μουσείου, θα ξεσπάσει ένας απροσδόκητος καβγάς μεταξύ της ιδιοκτήτριας και των εργαζομένων του κέτερινγκ στα παρασκήνια. H σύγκρουση σύντομα θα μεταφερθεί στον χώρο της εκδήλωσης και η σκηνή θα μετατραπεί σε ένα πολιτικό φόρουμ με θέμα τον τουρισμό και την εργασία την περίοδο της σεζόν.
Μια φρενήρης παράσταση που σκοπεύει να σπάσει τη βιτρίνα του τουρισμού, τον καλλωπισμό του εκθέματος και την αρμονία της μουσικής, για να φωτίσει τις εσωτερικές τους συγκρούσεις. Ένα έργο για όσους ιδρώνουν, για όσους πληρώνουν και πληρώνονται κάτω από τον Ελληνικό Ήλιο. Βασισμένη σε συνεντεύξεις, η παράσταση περνά στην καθαρή μυθοπλασία για να επιστρέψει στην (καλλιτεχνική) πρόσληψη της πραγματικότητας.
Σύγκρουσις / Sýnkrousis
27, 28 Ιουλίου 2024 / Ώρα έναρξης: 20:40
Αρχαιολογικό Μουσείο Χαλκίδας «Αρέθουσα»
Επιμέλεια, σύνθεση, παρουσίαση κειμένων: Πάρις Μέξης
Ηχοληψία: Θάνος Μπίκος
ΑΜΚΕ: ERGON ENSEMBLE
Καταστροφική, γενεσιουργός ή και τα δύο μαζί, η σύγκρουση είναι μια από τις θεμελιακές καταστάσεις της συνάντησης ενεργειών, δυνάμεων, υλών, ανθρώπων, απόψεων και πολιτισμών, μετά την οποία οτιδήποτε συμμετείχε σε αυτήν αλλάζει καθοριστικά. To Ergon ensemble παρουσιάζει τρία συναρπαστικά, σύγχρονα, μουσικά έργα με θέμα τη σύγκρουση ως ενιαίο αφήγημα για πιάνο, κλαρινέτο, τσέλο, βιολί και αφηγητή.
Τα έργα Shattila (2004-05) του Σαμίρ Οντέχ-Σαμίμι, που συνετέθη με αφορμή τη σφαγή στη Σάμπρα και τη Σατίλα στις 16 Σεπτεμβρίου του 1982, το Stalag VIIIA (2018) του Τριστάν Μυράιγ, που αναφέρεται στο στρατόπεδο συγκέντρωσης των Ναζί Stalag VIII-A και το Quatuor pour la fin du temps (1940) του Ολιβιέ Μεσσιάν, το κουαρτέτο που έγραψε ο συνθέτης όταν ήταν αιχμάλωτος στο στρατόπεδο συγκέντρωσης Stalag VIII-A, θα παρουσιαστούν σε συνδυασμό με επιστημονικά και λογοτεχνικά αποσπάσματα, ποιήματα και πρωτότυπα κείμενα για τη σύγκρουση τότε και τώρα (και ίσως και για πάντα), σε επιμέλεια, σύνθεση και παρουσίαση του Πάρι Μέξη.
Η θαυμαστή ιστορία του Χορ-χορ Αγά
19, 20 Αυγούστου 2024 / Ώρα έναρξης: 21:00
Πολυχώρος Πολιτισμού Ισλαχανέ, Θεσσαλονίκη
Σύνθεση: Αποστόλης Κουτσογιάννης
Κείμενο: Μάριος Χατζηπροκοπίου
Σκηνοθεσία: Θανάσης Κριτσάκης
Ιδέα, επιστημονική επιμέλεια: Αρετή Κονδυλίδου
Θέατρο σκιών: Ειρήνη Μάστορα
Ερμηνεύουν: Γιάννης Διονυσίου, Νίκος Σπανάτης (τραγούδι)
Συμμετέχουν μουσικοί από το Oros Ensemble: Βασίλης Ζιγκερίδης (κανονάκι), Κωνσταντίνος Ζιγκερίδης (ακορντεόν), Δημήτρης Καραγιαννακίδης (τσέλο), Ειρήνη Κρικώνη (βιολί), Αντώνης Τσαχτάνης (κλαρινέτο)
ΑΜΚΕ: ΡΥΜΗ
Το έργο Η θαυμαστή ιστορία του Χορ-χορ Αγά είναι μια μουσική παράσταση θεάτρου σκιών σε μουσική Αποστόλη Κουτσογιάννη, κείμενο Μάριου Χατζηπροκοπίου και σκηνοθεσία Θανάση Κριτσάκη. Με αφορμή την οπερέτα του 1875 Λεπλεμπιτζής χορ-χορ αγάς, η παράσταση προτείνει μια πρωτότυπη μουσική για δύο τραγουδιστές (Γιάννης Διονυσίου, Νίκος Σπανάτης) και για μικρό σύνολο (Oros Ensemble), αλλά και μια εκ νέου ανάγνωση του έργου που αναδεικνύει τις εντάσεις μεταξύ τού σήμερα και ενός χτες χαμένου ανεπιστρεπτί.
Αναζητώντας την κόρη του στους δρόμους της μεγαλούπολης, ο κεντρικός ήρωας συγκρούεται με έναν ξένο και αρχικά εχθρικό για αυτόν κόσμο, με το ταξίδι να οδηγεί σε μια πορεία μεταμόρφωσης. Διευρύνοντας τα τεχνικά της όρια, η φόρμα του θεάτρου σκιών (ερμηνεύει η Ειρήνη Μάστορα) γίνεται ο σκηνικός χώρος ενός σύγχρονου παραμυθιού, η μουσική παράγει το ηχητικό πεδίο όπου ξεδιπλώνονται οι χαρακτήρες, ενώ το κείμενο επινοεί μια καινούρια αφήγηση, συναρθρώνοντας λαϊκή και έντεχνη παράδοση, προφορικότητα και γραφή.
BALKANIA
20, 21 Αυγούστου 2024 / Ώρα έναρξης: 21:00
Ελληνιστικό Θέατρο στο Δίον, Πιερία
Abagar Quartet:
Μουσική διεύθυνση: Sashka Chenkova
Desislava Petrova (σοπράνο), Stefka Budakova (μέτζο), Sofia Genova (άλτο), Hristina Valchanova (κοντράλτο), Momchil Genov (ταμπουράς), Milen Georgiev (καβάλ), Alexis
Goudas (φωνητικά, κιθάρα)
Ισοκράτισσες: Παναγιώτα Τσελίκη, Μαρία Γκίκα, Άρτεμις Ίσου, Ηλέκτρα Ξέρρα, Νεφέλη Κότση, Μαίη Φωστηροπούλου
Lot Kurbeti: Χρήστο Μπούση, Φατμίρ Ντέναϊ, Φατιόν Γκραμπόβα, Αντριατίκ Νόρα, Αλέξ Μπαλίλαϊ, Αρτιμόν Σίνα, Αρμάντ Ντέναϊ
ΑΜΚΕ: WOMO ΕΤΑΙΡΙΑ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
Τρία φωνητικά σύνολα, οι Ισοκράτισσες από την Ελλάδα, το Lot Kurbeti από την Αλβανία και το Abagar Quartet από τη Βουλγαρία, προσκεκλημένα από τη WOMO και το γυναικείο φωνητικό σύνολο CHÓRES, δίνουν το δικό τους στίγμα στη μουσική παράσταση BALKANIA ξεδιπλώνοντας την εκφραστικότητα και την αισθητική τους μέσα από τις τοπικές μουσικές τους παραδόσεις.
Η επιλογή του ρεπερτορίου σκοπεύει να αναδείξει σημεία τομής μα και αντίθεσης ανάμεσά τους, που θα σκιαγραφήσουν έναν πολύμορφο καμβά βαλκανικών χρωμάτων και πολυφωνικών υφών. Στα συγκρουσιακά στοιχεία συγκαταλέγονται η ανάδειξη, διάκριση και επισήμανση της εκάστοτε εθνικής ταυτότητας με φορέα τη γλώσσα, τις διαφορές στη μουσική δομή, στα όργανα, στις λεπτομέρειες της εκτέλεσης, στην αισθητική.
Με τις ιδιαιτερότητες και επιρροές της κάθε μουσικής παράδοσης να εμπεριέχουν το ιστορικό υπόβαθρο, τα σκληρά βιώματα της συλλογικής μνήμης των εν λόγω εθνών κατά τον 20ό αιώνα, καθώς και την πολιτική βούληση (που όρισε τόσο τη μορφή όσο και τη λειτουργία των παραδόσεων αυτών στον έξω κόσμο), η συναυλία, σε ένα πλαίσιο πολιτιστικής ανταλλαγής, δίνει χώρο στις διαφορές που τονίζουν τη μουσική ποικιλομορφία, τη διαφοροποίηση και τις μοναδικότητες κάθε περιοχής.
Εικαστικά / Περφόρμανς
+ΘΛΙΨΙΣ
20, 21 Ιουλίου 2024 • Διάρκεια έως 21/8 / Ώρες λειτουργίας έκθεσης: 11:00-22:00
Ιερά Μονή Ουρσουλινών Tήνου
Καλλιτέχνες: Κατερίνα Κατσιφαράκη, Γιάννης Μπουτέας, Νίκος Νικολόπουλος, Νίκος Παπαδόπουλος, Ρένα Παπασπύρου, Εύα Στεφανή, Πέτρος Τουλούδης, Παντελής Χανδρής, Κατερίνα Χρηστίδη
Συνεπιμέλεια: Σοφία Ζωιτού, Μαρία Μανέτα, Σοφία Ελίζα Μπουράτση
Εκπαιδευτικά προγράμματα: Ριάνον Μόργκαν, Σοφία Ελίζα Μπουράτση
Σε συνεργασία με το Ίδρυμα Τηνιακού Πολιτισμού και το Tinos Today
ΑΜΚΕ: PHD
Η έκθεση +ΘΛΙΨΙΣ ανιχνεύει την έννοια της εσωτερικής σύγκρουσης όπως αυτή εκδηλώνεται στο πεδίο των αντιθέσεων ανάμεσα στην «αρχή της ευχαρίστησης» και την «αρχή της πραγματικότητας», ανάμεσα στη θεωρία και την πράξη, στην πίστη και το ένστικτο που διέπει το ανθρώπινο σώμα, στη νομοτέλεια του φυσικού περιβάλλοντος και την τάση ανακάλυψης και φιλοπεριέργειας, στην πειθαρχία και την αναίρεση, στο φυσικό και το μεταφυσικό.
Οκτώ καλλιτέχνες αλληλεπιδρούν με τον νοηματικά, συναισθηματικά, θρησκευτικά και κοινωνικά φορτισμένο χώρο της Μονής Ουρσουλινών. Πρόκειται για ένα οικοδομικό σύμπλεγμα όπου αναπτύχθηκε τον 19ο αιώνα ένα εγχείρημα πρωτοποριακό για τα ελληνικά δεδομένα, που αποτέλεσε κοινωνικό, πνευματικό και εκπαιδευτικό κέντρο για δεκαετίες στην Τήνο. Η ερήμωσή του αποτελεί μια πρόκληση αναβίωσης σε τοπικό αλλά και πανελλήνιο επίπεδο ως προς την ανάδειξη όχι μόνο της τοπικής ιστορίας αλλά, επίσης, και της οργανικής σχέσης του με τα μεγάλα πολιτιστικά κέντρα της εποχής και, κατ’ επέκταση, του ευρωπαϊκού πολιτιστικού γίγνεσθαι.
Παράλληλα με την έκθεση θα πραγματοποιηθούν δύο εκπαιδευτικές δράσεις.
Στην πρώτη δράση, με τίτλο «Δημοσιογραφία και Τέχνη», η θεωρητικός τέχνης και επιμελήτρια Σοφία Ελίζα Μπουράτση και ο ιδρυτής του ιστότοπου Tinos Today Βαγγέλης Ζαλώνης θα διοργανώσουν εργαστήριο δημιουργικής και δημοσιογραφικής γραφής με αφετηρία τα έργα της έκθεσης και θεωρητικά εργαλεία την ανθρωπολογία και τη φιλοσοφία. Τα κείμενα των συμμετεχόντων (10-18 ετών) θα δημοσιευτούν στον ιστότοπο Tinos Today ως κριτικές της έκθεσης.
Για τη δεύτερη δράση, με τίτλο «Τα συναισθήματα χορεύουν», η χορογράφος, χορεύτρια, ηθοποιός και εκπαιδευτικός χορού Ριάννον Μόργκαν θα εφαρμόσει εργαστήριο χορού οδηγώντας τους συμμετέχοντες (παιδιά 4-10 ετών) σε έναν διάλογο με τα συναισθήματα και τη σωματοποίησή τους. Με σημείο αφετηρίας το ίδιο τους το σώμα κατά την παρατήρηση της έκθεσης και εργαλεία ασκήσεις και διαδραστικά παιχνίδια, το εργαστήριο θα πραγματοποιηθεί 21-26 Ιουλίου στο Ίδρυμα Τηνιακού Πολιτισμού, ενώ στις 27 Ιουλίου θα παρουσιαστούν δημοσίως τα αποτελέσματά του.
Γιώργης Ζάρκος: Τρεις πέτρες, μια βιτρίνα κι ένας εγκλεισμός
22, 23 Ιουλίου 2024 / Ώρα έναρξης: 19:00
Κάστρο Πάτρας
Σύλληψη ιδέας, σκηνοθεσία: Άρης Μπαλής
Έρευνα υλικού: Η ομάδα
Επιμέλεια εγκατάστασης: Βερονίκη Διαμαντάκου, Βίκυ Πολυχρονοπούλου
Επιμέλεια κοστουμιών: Άρτεμις Φλέσσα
Ερμηνευτές: Παναγιώτης Εξαρχέας, Άρης Μπαλής
ΑΜΚΕ: ANNEE ZERO
Ο συγγραφέας Γιώργης Ζάρκος στα τέλη της δεκαετίας του ’20 πέφτει θύμα λογοκλοπής, καθώς ένα διήγημά του δημοσιεύεται με διαφορετικό όνομα. Αφού προσπαθεί εις μάτην να αποκαταστήσει αυτήν την εις βάρος του αδικία, εντέλει σπάει τρεις φορές τις βιτρίνες του εκδοτικού οίκου «Πυρσός». Η πράξη του αυτή τον οδηγεί με εισαγγελική εντολή στο Δημόσιο Ψυχιατρείο Αθηνών για «παρακολούθηση».
Η περιπατητική περφόρμανς Γιώργης Ζάρκος: Τρεις πέτρες, μια βιτρίνα κι ένας εγκλεισμός, εξαπλωμένη στο Κάστρο της Πάτρας, διερευνά την εμπειρία του εγκλεισμού του συγγραφέα στο Δαφνί και τη σύγκρουσή του με το λογοτεχνικό, πολιτικό, δικαστικό και ψυχιατρικό κατεστημένο της εποχής του.
Θέατρο
Τι ομάδα είσαι ρε;
4, 5 Αυγούστου 2024 / Ώρα έναρξης: 21:15
Β΄ Αρχαίο Θέατρο Λάρισας
Σκηνοθεσία: Γιάννης Μαυρόπουλος
Δραματουργία: Χάρης Πεχλιβανίδης
Πρωτότυπη μουσική σύνθεση: Θανάσης Παναγιωτόπουλος
Σκηνικά: Μαρίνα Κωνσταντινίδου
Σχεδιασμός φωτισμών: Μιχάλης Σιώνας
Ερμηνεύουν: Ιωάννης Καμπούρης, Πάνος Κεφαλούρος, Νικόλας Μαραγκόπουλος, Τίμος Παπαδόπουλος, Παναγιώτης Παπαϊωάννου, Δόμνα Χουρναζίδου
Μουσικός επί σκηνής: Θανάσης Παναγιωτόπουλος
Οργάνωση παραγωγής: Δόμνα Χουρναζίδου
ΑΜΚΕ: ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΘΕΑΤΡΟΥ ΑΝΤΙΡΡΗΣΗ
Πόσο μεγάλο είναι το ταξίδι από τη λατρεία για το ποδόσφαιρο μέχρι το τυφλό οπαδικό μίσος, τα μαχαιρώματα και την απώλεια; Μια δολοφονία με οπαδικά κίνητρα ξεδιπλώνεται μπροστά στα μάτια ενός δημοσιογράφου, αποκαλύπτοντας ιδεολογίες, συμπεριφορές, συμφέροντα και μηχανισμούς που δεν περιορίζονται στον αυθορμητισμό κάποιων θερμόαιμων οπαδών, αλλά φτάνουν πολύ πιο βαθιά.
Μέσα από τα εργαλεία του θεάτρου-ντοκουμέντο (συνεντεύξεις από τους πραγματικούς πρωταγωνιστές, τους οπαδούς, τους γονείς θυμάτων και θυτών, τους διαιτητές, τους αστυνομικούς, τα στελέχη των ομάδων), η παράσταση Τι ομάδα είσαι ρε; συνθέτει μια ωδή στο παγκόσμιο κοινωνικό φαινόμενο που λέγεται ποδόσφαιρο αλλά και μια ποιητική αποτύπωση της οπαδικής κουλτούρας και των αρνητικών της εκφάνσεων. Μια παράσταση ωμή αλλά και κωμική, πεζή αλλά και σουρεαλιστική, που φιλοδοξεί να προβληματίσει τον θεατή αλλά και τον κάνει να θέλει να πάει να παίξει ποδόσφαιρο με τους φίλους του.
Παραστάσεις / Δράσεις για παιδιά και εφήβους
Ροβ & Κρους
20, 21 Αυγούστου 2024 / Ώρα έναρξης: 21:00
Κάστρο Μυτιλήνης
Μετάφραση: Ξένια Καλογεροπούλου
Διασκευή: PATARI PROJECT
Σκηνοθεσία: Σοφία Πάσχου
Συνεργασία στη σκηνοθεσία: Εριφύλη Στεφανίδου
Σκηνικά: Ευαγγελία Θεριανού
Κοστούμια: Zενεβιέβ Αθανασοπούλου
Σχεδιασμός φωτισμών: Σοφία Αλεξιάδου
Ερμηνεύουν: Γιάννης Γιαννούλης, Θεοδόσης Κώνστας, Αποστόλης Ψυχράμης
Εκτέλεση παραγωγής: Άρης Λάσκος
ΑΜΚΕ: PATARI PROJECT
Ύστερα από την πρώτη της εμφάνιση στη Μυτιλήνη με την παράσταση Αιγαίο (Ιερό του Μέσου, 2021), η ομάδα PATARI PROJECT επιστρέφει με τη νέα της παραγωγή Ροβ & Κρους, μια συναρπαστική παράσταση για όλη την οικογένεια, η οποία αποτελεί διασκευή του έργου Ο Ροβινσώνας και ο Κρούσος των Νίνο ντ’ Ιντρόνα και Τζάκομο Ραβίκιο.
Ενώ τα πάντα γύρω τους έχουν απαλειφθεί από πρωτοφανή πλημμύρα, δύο άντρες βρίσκουν καταφύγιο πάνω σε μια σκεπή σπιτιού. Ως «ναυαγοί» είναι υποχρεωμένοι να ζήσουν μαζί για ένα διάστημα, όμως η ύπαρξη του «άλλου» φαντάζει εχθρική. Καθώς δεν μιλούν την ίδια γλώσσα προσπαθούν να επικοινωνήσουν με νοήματα και με τη γλώσσα του σώματος, κι αυτό γεννά έντονες κι εκρηκτικές καταστάσεις, συχνά ξεκαρδιστικές. Μόνοι στον κόσμο οι δυο «εχθροί», μην έχοντας αλλού να στραφούν, θα πλησιάσουν σιγά σιγά ο ένας τον άλλον και θα βρουν τρόπο να συνυπάρξουν. Και τότε έρχεται η ανατροπή… Και μετά τι; Ένα έργο με χιούμορ, για μικρούς και μεγάλους, ιδιαίτερο και συγκινητικό.
Χορός
Touching Faultlines
23, 24 Αυγούστου 2024 / Ώρα έναρξης: 18:00
Ρωμαϊκό Ωδείο Αρχαίας Γόρτυνας
Χορογραφία: Ερμίρα Γκόρο
Εικαστικοί καλλιτέχνες: Ίρια Βρεττού, Λητώ Κάττου, Πέτρος Μώρης, Άννα Παπαθανασίου, Εύα Παπαμαργαρίτη, Πάνος Προφήτης, Ελένη Τωμαδάκη, Enrico Floriddia & Fredj Moussa, Areej Huniti & Eliza Goldox
Επιμέλεια: Αγγελική Τζωρτζακάκη, Πάνος Γιαννικόπουλος
Παραγωγή: Φοίβος Πετρόπουλος & Wild Reeds
Γραφιστικά και οπτική ταυτότητα: Bend
ΑΜΚΕ: WILD REEDS
Το διήμερο δράσεων Τouching Faultlines φέρνει σε διάλογο σύγχρονες καλλιτεχνικές πρακτικές με το Ρωμαϊκό Ωδείο της Γόρτυνας, μέσα από το πρίσμα του γεωλογικού χρόνου και της κίνησης, εστιάζοντας στις ρήξεις και στις εντάσεις ως σημεία επαφής. Η σχέση του γεωλογικού και του ιστορικού παρελθόντος αναδύεται στο παρόν με επιτελεστικές δράσεις, χορό, γλυπτικές και οπτικοακουστικές εγκαταστάσεις αλλά και κείμενα και ηχητικές παρεμβάσεις. Οι καλλιτέχνες ανταποκρίνονται στις αποκλίνουσες και συγκλίνουσες κινήσεις τεκτονικών πλακών, ηφαιστειακές εκρήξεις και σεισμικές δονήσεις και στις πολιτικές και πολιτισμικές συνδηλώσεις τους.
Το Τouching Faultlines επιχειρεί να δημιουργήσει χώρο για αφηγήσεις που συμπεριλαμβάνουν τις έννοιες της αέναης κίνησης, της εκτόνωσης, της ρήξης αλλά και της απελευθέρωσης και της αναδόμησης. Είτε πρόκειται για τη γλώσσα, είτε για το φύλο, είτε για τη γεωπολιτική διάσταση που συχνά τα πλαισιώνει, η τριβή και η αντιπαράθεση προϋποθέτει την ύπαρξη μιας επιτελεστικής ζώνης επαφής. Μέσα σε αυτή τη ζώνη, η ένταση εκδηλώνεται εκεί όπου υπάρχει κίνηση. Αν τα σημεία σύγκρουσης θεωρηθούν επιφάνειες επαφής, τι μπορούμε να μάθουμε παρατηρώντας τα γεωλογικά σώματα και τις μετακινήσεις τους στη λεκάνη της Μεσογείου;
• Όλες οι εκδηλώσεις προσφέρονται δωρεάν από το Υπουργείο Πολιτισμού.
• H προκράτηση θέσης είναι υποχρεωτική.
• Καταβάλλεται μόνο το αντίτιμο εισόδου του αρχαιολογικού χώρου, όπου υπάρχει.
• Πληροφορίες & προκρατήσεις: www.allofgreeceoneculture.gr