Παπαχρήστος: "Το ξεχαρβάλωμα του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων"- Απάντηση ΣΕΑ με εξώδικο

Σκληραίνει η κόντρα του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων με τον δημοσιογράφο Γιώργο Παπαχρήστο Facebook Twitter
0

Διαστάσεις φαίνεται να παίρνει η αντιπαράθεση του δημοσιογράφου των «Νέων» Γιώργου Παπαχρήστου με τα μέλη του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων, ύστερα από δημοσίευμα του πρώτου, το οποίο περιέγραφε με καθόλου κολακευτικά λόγια, το πλαίσιο και το περιεχόμενο εκδήλωσης για το ναυάγιο της Πύλου που φιλοξενήθηκε στον κήπο του ΣΕΑ.

Το τελευταίο ήταν που προκάλεσε οργισμένες αντιδράσεις και εξώδικο προς τον δημοσιογράφο, αναφορικά με το «ψευδές και συκοφαντικό δημοσίευμα» στη στήλη του στην εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ στις 22 Ιουλίου, βάσει του οποίου και σύμφωνα πάντα με τα μέλη του ΣΕΑ, προτρέπει «έμμεσα και άμεσα» το υπουργείο Πολιτισμού να άρει την παραχώρηση του επί της οδού Ερμού κτηρίου του, με στόχο να πληγεί τόσο ο Σύλλογος όσο και τα μέλη του.

Τι ανέφερε, όμως, το εν λόγω δημοσίευμα, στο οποίο μεταξύ άλλων γίνεται λόγος και για «ξεχαρβάλωμα»;

«Η εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε το βράδυ της περασμένης Τρίτης στον κήπο (!!) του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων είχε ως θέμα «Δικαιοσύνη στο έγκλημα της Πύλου». Μετείχαν δε μερικές προσωπικότητες του χώρου των αλληλέγγυων και των δικαιωματιστών, του τύπου Ιάσων Αποστολόπουλος, Κατερίνα Μάτσα, Μαρία Λουκά, Μαρία Παπαμηνά κ.ά. Εκτός από τις εισηγήσεις, υπήρχαν και μαρτυρίες προσφύγων - όλα στην κατεύθυνση των ευθυνών αφενός της Ελλάδας για τη σκληρή στάση που τηρεί στο θέμα του Μεταναστευτικού, και αφετέρου, του βραχίονά της, που είναι το Λιμενικό.

Ως εδώ κανένα πρόβλημα, έχουν γίνει και στο παρελθόν ανάλογες εκδηλώσεις, και προφανώς θα πραγματοποιηθούν και στο μέλλον. Το μόνο θέμα, που εγώ επιθυμώ να θίξω, είναι το γιατί στον συγκεκριμένο χώρο η εκδήλωση. Ο χώρος αυτός περιβάλλει ένα υπέροχο νεοκλασικό ακριβώς δίπλα από τον αρχαιολογικό χώρο του Κεραμεικού, και το έχει παραχωρήσει το υπουργείο Πολιτισμού στους αρχαιολόγους, προκειμένου να στεγάσουν τα γραφεία τους, και ενδεχομένως και τις επιστημονικές τους αναζητήσεις.

Άπτεται του πλέγματος των δραστηριοτήτων των μελών του Συλλόγου, η εκδήλωση αυτή; Νομίζω πως όχι. Άρα το επόμενο ερώτημα που τίθεται, και αφορά πλέον το υπουργείο Πολιτισμού, είναι, αν ο Σύλλογος έχει το δικαίωμα από τη σύμβαση παραχώρησης να τον διαθέτει για εκδηλώσεις, και έναντι ποιου τιμήματος. Διότι αν είναι έτσι, και κυκλοφορήσει το «νέο», νομίζω ότι όλο και κάποιοι αρχαιολάτρες θα βρεθούν για να παραθέσουν ένα κοκτέιλ δίπλα στο περίφημο νεκροταφείο της Αρχαίας Αθήνας...

Ξεχαρβάλωμα

Πρόκειται για πλάκα; Όχι ακριβώς. Πρόκειται για την αποτύπωση μιας πραγματικότητας η οποία περιγράφει το ξεχαρβάλωμα κάθε έννοιας αισθητικής και νομιμότητας στη σύγχρονη ελληνική πολιτεία. Διότι αμέσως μετά τις τοποθετήσεις όλων των ομιλητών, που περίπου περιέγραψαν πως η Ελλάδα θα πρέπει να ριχτεί στο πυρ το εξώτερον για εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας, ακολούθησε, παρακαλώ Live, στο οποίο συμμετείχαν τα ακόλουθα μουσικά σχήματα “Alex & STEF”, “FRANK ΡΑΝΧ”, “Μεθυσμένα ξωτικά” και ο άγνωστος σε εμένα αοιδός Βασίλης Ράλλης με το συγκρότημά του. Φυσικά υπήρχαν μικροφωνικές (στη διαπασών...), φυσικά υπήρχαν φώτα, και βεβαίως έγινε από τους συγκεντρωμένους ένα ωραιότατο, φασαριόζικο, πάρτι, να το φχαριστηθούν και οι αρχαίοι μας πρόγονοι, στους διπλανούς τάφους.
Αν βρίσκετε μακάβρια την αναφορά, σκεφτείτε επίσης και το άλλο, το ακόμη πιο μακάβριο: ότι το πάρτι πραγματοποιήθηκε με αφορμή το προ 40 ημερών πολύνεκρο ναυάγιο της Πύλου! Οι «γείτονες» άλλωστε, έχουν «φύγει» προ 2.500 ετών, οπότε το «έγκλημα» έχει παραγραφεί.

Με τα αποκαΐδια της Ανατολικής Αττικής να καπνίζουν ακόμη, και στη Μάνδρα η φωτιά να σαρώνει τα πάντα, θα περίμενε κανείς ότι η εκδήλωση θα ήταν μεταξύ συγγενών και φίλων. Αλλά όχι, ήταν ιδιαίτερα μαζική. Ποιος χάνει άλλωστε κάτι τέτοιο - καλοκαιράκι, μέσα Ιουλίου, στο πιο ωραίο μέρος του κέντρου της Αθήνας, με την Ακρόπολη κατάφωτη;

Άσε που υπήρχε και κίνητρο, η δωρεάν είσοδος. Αν και δίπλα ακριβώς στη σχετική αφίσα, υπήρχε μια περίεργη το δίχως άλλο αναφορά: «Συνεισφορά απαραίτητη».

Συνεισφορά σε χρήματα, δεν το πιστεύω, γιατί αυτό κάπως λέγεται, αν δεν κόβονται αποδείξεις. Επίσης αν αφορούν χρήματα, θέμα είναι πώς διανέμονται αυτά που διανέμονται και με ποια λογική. Υποθέτω λοιπόν ότι η «συνεισφορά» θα ήταν σε είδος. Αλλά όσο κι αν έσπασα το κεφάλι μου, δεν τα κατάφερα να προσδιορίσω σε τι ‘είδος’»...

Το συγκεκριμένο άρθρο και ειδικότερα το παραπάνω σημείο έγινε αφορμή για την αποστολή σχετικής επιστολής της υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη στον ΣΕΑ. Βάσει αυτής της επιστολής η υπουργός επισήμαινε ότι δεν είχε προηγηθεί άδεια του υπουργείου για τη συγκεκριμένη εκδήλωση. Σε αυτό, τα μέλη του Συλλόγου απάντησαν ότι «δεν απαιτείται άδεια του Συμβουλίου για εκδηλώσεις που γίνονται μέσα σε ακίνητα που αποτελούν νεότερα ή σύγχρονα μνημεία, ακόμη και αυτά του ΥΠΠΟΑ»...

Της δημοσίευσης του κειμένου ακολούθησαν οι οργισμένες διαμαρτυρίες μελών του ΣΕΑ, που έκαναν λόγο για «άμεση υλική βλάβη του Συλλόγου μας και των μελών μας από το δημοσίευμα καθώς "το κτίριο αυτό στεγάζει τόσο τα γραφεία του Συλλόγου, όσο και την βιβλιοθήκη του Συλλόγου, ξενώνα για τα μέλη του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων που διαβιούν στην επαρχία, επιστημονικές διαλέξεις που προβάλλουν το έργο των αρχαιολόγων-μελών μας, σεμινάρια που παρακολουθούν τα μέλη μας για την βελτίωση των δεξιοτήτων τους».

Τα μέλη του Συλλόγου, επίσης, αξιώνουν πλέον από τον δημοσιογράφο και το Μέσο στο οποίο εργάζεται να προχωρήσει στη δημοσίευση του εξής κειμένου για την αποκατάσταση της –όποιας- βλάβης έχει υποστεί ο ΣΕΑ.

«Ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων στεγάζεται στο κτίριο ιδιοκτησίας ΥΠΠΟ επί της Ερμού 134-136, με νόμιμη παραχώρηση που ερείδεται άρθρο 16, παρ. 5 του Ν. 1264/1982. Ο Σύλλογος κάνει χρήση του κτιρίου στη βάση των καταστατικών του σκοπών, με εκδηλώσεις που προάγουν την σχέση των αρχαιολόγων της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας με την κοινωνία και το κύρος του Συλλόγου, και εκπληρώνουν τους κοινωνικούς σκοπούς ενός δημόσιου κτηρίου, αποτελώντας έναν ζωντανό χώρο-τοπόσημο στην περιοχή του Θησείο. Η εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στον κτίριο του Συλλόγου στις 18/7/2023 με θέμα “Δικαιοσύνη για το έγκλημα στην Πύλο”, σε συνέχεια ομόφωνης απόφασης της Γενικής Συνέλευσης των μελών του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων, και το ακουστικό live που ακολούθησε, αποτέλεσε μια εκδήλωση μνήμης για τους νεκρούς του ναυαγίου της Πύλου, με απόλυτο σεβασμό στο κτίριο που τη φιλοξένησε", και ζητούν από την εφημερίδα να συμπληρώσει ότι οποιαδήποτε αναφορά στην εκδήλωση "βασίστηκε σε μη ακριβή πληροφόρηση που είχε ο συντάκτης του σχετικού άρθρου"».

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM
Κίλιαν Μέρφι

Πολιτισμός / Ο Κίλιαν Μέρφι, ο Νόμος του Μέρφι και η Μαριόν Κοτιγιάρ από αύριο στους κινηματογράφους

Η κινηματογραφική μεταφορά των «Μικρών Πραγμάτων σαν κι Αυτά», ένα εγχώριο εμπορικό στοίχημα από τον σκηνοθέτη της «Ευτυχίας» και τρεις ακόμα επιλογές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Πολιτισμός / Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Ο βιογράφος του Αλέν Ντελόν, δήλωσε πως ο μεγάλος Γάλλος ηθοποιός «από σεξουαλική άποψη είχε εξερευνήσει τα πάντα, με άνδρες, με γυναίκες και κάνοντας τρίο»
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ