Πέθανε ο θρύλος της soul και funk, Αμπ Φίντλερ

Πέθανε Facebook Twitter
Φωτ.: Youtube
0

Ο Αμπ Φίντλερ, ο διάσημος μουσικός από το Ντιτρόιτ, που ήταν γνωστός για τη σύζευξη funk, soul και ηλεκτρονικής μουσικής, πέθανε σε ηλικία 65 ετών μετά από μάχη με τον καρκίνο.  

Ο Αμπ Φίντλερ, θρύλος της soul και funk μουσικής σκηνής του Ντιτρόιτ που έπαιζε πλήκτρα στους Parliament-Funkadelic πέθανε από καρκίνο, σύμφωνα με αναρτήσεις στους λογαριασμούς του και των συνεργατών του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ο Αμπ Φίντλερ ήταν 65 ετών. Μέσω συμμετοχικής χρηματοδότησης πέρυσι αναζήτησε ιατρικά έξοδα για ασθένεια εξαιτίας της οποίας πέρασε αρκετούς μήνες στο νοσοκομείο.

Ο Αμερικανός μουσικός ήταν γνωστός για το πρωτοποριακό του έργο στη funk, soul and χορευτική μουσική, καθώς και για τη συνεργασία του με καλλιτέχνες όπως οι Moodymann, Jamiroquai, Prince και Corinne Bailey Rae.

Πέθανε ο Αμπ Φίντλερ- Ποιος ήταν 

Γεννημένος ως Τζόζεφ Φίντλερ στο Ντιτρόιτ, ο Αμπ Φίντλερ έπαιζε πιάνο ως παιδί και συνέχισε τις σπουδές του στα πανεπιστήμια του Όκλαντ και του Γουέιν, καθώς και δίπλα στον τζαζ πιανίστα του Ντιτρόιτ Χάρολντ ΜακΚίνεϊ. Στις αρχές της δεκαετίας του 1980, τραγουδούσε στο συγκρότημα Enchantment προτού αντικαταστήσει τον Μπέρνι Γουόρελ στους Parliament-Funkadelic γύρω στο 1984. Έκανε περιοδείες και ηχογράφησε με τον Τζορτζ Κλίντον και το συγκρότημα του αποτελούμενο από περίπου 18 μουσικούς για αρκετά χρόνια και έζησε για λίγο στο Λος Άντζελες.

Κυκλοφόρησε το ντεμπούτο άλμπουμ του ως Mr. Fiddler, «With Respect» με τον αδερφό του Τόμας Φίντλερ, το 1991. Μέχρι το τέλος της δεκαετίας, ο Φίντλερ επεκτάθηκε στη χορευτική μουσική. Πέρασε τις επόμενες δεκαετίες παίζοντας μαζί με DJs, συμπεριλαμβανομένων των Moodymann και Theo Parrish, και ηχογραφώντας σόλο δίσκους με πρώτο το άλμπουμ «Waltz of a Ghettofly» του 2003, αναμειγνύοντας τις ρίζες της funk και soul με ένα προοδευτικό ενδιαφέρον για τη house και την techno.

Ο Φίντλερ βοήθησε στην ανάπτυξη του hip-hop του Ντιτρόιτ και δίδασκε επίδοξους καλλιτέχνες, εν μέρει μέσω της άτυπης σχολής παραγωγής του, Camp Amp. Συνεργάστηκε επίσης με τον J Dilla έναν από τους πιο επιδραστικούς παραγωγούς της hip-hop.

Το περιοδικό Faith σε ανάρτησή στο X για τον θάνατο του Φίντλερ, τον χαρακτηρίζει «βασιλιά της νέας εποχής της soul του Ντιτρόιτ».

Ο Αμερικανός μουσικός, παραγωγός και DJ Questlove απέτισε φόρο τιμής, ευχαριστώντας τον Φίντλερ που «καθοδήγησε αυτόν που μας καθοδήγησε», δηλαδή τον J Dilla. «Η επιρροή του στη μουσική είναι αδύνατο να συνοψιστεί σε μια ανάρτηση, αλλά θέλουμε να πούμε ότι είναι τιμή και προνόμιο που γνωρίσαμε τον Amp μέσα από το έργο του με τον Dames Brown. Ήταν μια θετική δύναμη για όλους γύρω του» αναφέρεται σε ανακοίνωση της Defected Records.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Πολιτισμός / Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

 «Θα ήθελα να μιλήσουμε περισσότερο για μια εταιρική σχέση παρά να συζητήσουμε για την ιδιοκτησία»: Για το αίτημα επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα μίλησε ο επικεφαλής του Βρετανικού Μουσείου
LIFO NEWSROOM
Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Πολιτισμός / Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Το κόσμημα φέρει ιστορική σημασία, καθώς θεωρείται ότι περιλαμβάνει μερικά από τα αυθεντικά διαμάντια του θρυλικού "κολιέ των διαμαντιών" που βρέθηκε στο επίκεντρο σκανδάλου τη δεκαετία του 1780
LIFO NEWSROOM
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ