Πίνακας του Άντονι βαν Ντάικ, ξεχασμένος σε αποθήκη πωλήθηκε 3 εκατ.$

Πίνακας του Άντονι βαν Ντάικ, ξεχασμένος σε αποθήκη και καλυμμένος από περιττώματα, πωλήθηκε 3 εκατ.$ Facebook Twitter
0

Πίνακας του Άντονι βαν Ντάικ που είχε εγκαταλειφθεί σε μια αγροτική αποθήκη πωλήθηκε σε δημοπρασία για 3,1 εκατομμύρια δολάρια.

Το έργο θεωρείται «προάγγελος» του μεταγενέστερου πίνακα του Φλαμανδού ζωγράφου και ονομάζεται «Άγιος Ιερώνυμος». Ο τελικός πίνακας βρίσκεται σήμερα στο Μουσείο Boijmans van Beuningen στο Ρότερνταμ.

Απεικονίζει έναν γυμνό ηλικιωμένο άνδρα να κάθεται σε ένα σκαμνί. Ο πίνακας θεωρείται μοναδικός διάφορους λόγους, σύμφωνα με τον οίκο δημοπρασιών Sotheby's. Είναι ένα από τα μεγαλύτερα έργα του βαν Ντάικ βασισμένα σε ζωντανά μοντέλα.

Πιθανότατα φιλοτεχνήθηκε μεταξύ 1615 και 1618, σύμφωνα με τον οίκο Sotheby's, στα πρώιμα βήματα του βαν Ντάικ, όταν εργαζόταν δίπλα στον Πέτερ Πάουλ Ρούμπενς στην Αμβέρσα.

Και η ελαιογραφία συνοδεύεται από μία μοναδική ιστορία. Αναγνωρίστηκε μόλις πρόσφατα ως πραγματικό έργο του Φλαμανδού, ενημέρωσε ο οίκος. Το έργο ανακαλύφθηκε στα τέλη του 20ού αιώνα σε ένα υπόστεγο αγροκτήματος στη Νέα Υόρκη.

«Το άτομο που το βρήκε. ο Άμπερτ Μπ. Ρόμπερτς, ήταν παθιασμένος συλλέκτης "χαμένων" αντικειμένων, περιγράφοντας τη συλλογή του ως "ορφανοτροφείο χαμένης τέχνης που έχει υποφέρει από την εγκατάλειψη"».

Ο Ρόμπερς αγόρασε τον πίνακα για μόλις 600 δολάρια. Αλλά, σύντομα η ιστορικός τέχνης Σούζαν Μπαρνς αναγνώρισε την πραγματική του αξία, σημειώνοντας πως είναι ένα «παραδόξως, πολύ καλά διατηρημένο» έργο του βαν Ντάικ. 

Μέρος των εξόδων δόθηκαν στο Ίδρυμα που είχε ιδρύσει ο Ρόμπερτς και το οποίο παρέχει οικονομική στήριξη σε καλλιτέχνες και διάφορες φιλανθρωπίες. 

Με πληροφορίες από CNN

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Πολιτισμός / Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

 «Θα ήθελα να μιλήσουμε περισσότερο για μια εταιρική σχέση παρά να συζητήσουμε για την ιδιοκτησία»: Για το αίτημα επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα μίλησε ο επικεφαλής του Βρετανικού Μουσείου
LIFO NEWSROOM
Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Πολιτισμός / Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Το κόσμημα φέρει ιστορική σημασία, καθώς θεωρείται ότι περιλαμβάνει μερικά από τα αυθεντικά διαμάντια του θρυλικού "κολιέ των διαμαντιών" που βρέθηκε στο επίκεντρο σκανδάλου τη δεκαετία του 1780
LIFO NEWSROOM
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ