Πομπηία: Ο Πρίαπος ζυγίζει το τεράστιο πέος του - Ένα αρχαίο σπίτι με ερωτικές τοιχογραφίες αποκαλύπτεται

Πομπηία: Ο Πρίαπος ζυγίζει το τεράστιο πέος του - Ένα αρχαίο σπίτι με ερωτικές τοιχογραφίες αποκαλύπτεται Facebook Twitter
Το σπίτι των Vettii που οποίο καταπλακώθηκε μαζί με την υπόλοιπη πόλη από την ηφαιστειακή τέφρα που ξερνούσε ο Βεζούβιος το 79 μ.Χ.. Φωτο: via Instagram
0

Ένα τεράστιο, αρχαίο σπίτι που κοσμείται με ερωτικές τοιχογραφίες άνοιξε ξανά στην αρχαία πόλη της Πομπηίας μετά από 20ετή συντήρηση. Το σπίτι των Vettii -το οποίο καταπλακώθηκε μαζί με την υπόλοιπη πόλη από την ηφαιστειακή τέφρα που ξερνούσε ο Βεζούβιος το 79 μ.Χ.- παρουσιάστηκε στις 10 Ιανουαρίου από τον Gabriel Zuchtriegel, τον διευθυντή του αρχαιολογικού πάρκου της Πομπηίας.

Το σπίτι, που πιστεύεται ότι κατασκευάστηκε τον 2ο αιώνα π.Χ., ανήκε στους Aulus Vettius Restitutus και Aulus Vettius Conviva, πρώην δούλους που όταν απελευθερώθηκαν, πλούτισαν ως έμποροι κρασιού και όπως όλα δείχνουν δεν έκρυβαν την επιτυχία τους.

Μια τοιχογραφία στην είσοδο απεικονίζει τον Πρίαπο, τον θεό της γονιμότητας, με ένα τεράστιο πέος που μετρά το βάρος του σε μια ζυγαριά με αντίβαρο ένα σακούλι χρήματα, ενώ πίσω μια φρουτιέρα γεμάτη καρπούς μοιάζει με το κέρας της Αμάλθειας. Η τοιχογραφία αντικατοπτρίζει τον πλούτο των ιδιοκτητών, αλλά διώχνει και το κακό μάτι από το οποίο ο θεός προστάτευε τα σπίτια.

Στην τραπεζαρία, γνωστή ως αίθουσα του Πενθέα, μια τοιχογραφία απεικονίζει τον Ηρακλή σε παιδική ηλικία να συνθλίβει δύο φίδια. «Προφανώς οι ιδιοκτήτες προσπάθησαν να δείξουν τη νέα τους οικονομική θέση αλλά και την κουλτούρα τους μέσω των ελληνικών μυθολογικών έργων περίπου λέγοντας "τα καταφέραμε" και ανήκουμε και εμείς στην ελίτ», δήλωσε ο Zuchtriegel.

Τεράστιο Πέος-Πομπηία Facebook Twitter
Η κατοικία αντιπροσωπεύει το κατ' εξοχήν domus της Πομπηίας, όχι μόνο λόγω των εξαιρετικής σημασίας τοιχογραφιών, αλλά και λόγω της διαρρύθμισης και της αρχιτεκτονικής της. Φωτο: via Instagram

Η κατοικία αντιπροσωπεύει το κατ' εξοχήν domus της Πομπηίας, όχι μόνο λόγω των εξαιρετικής σημασίας τοιχογραφιών, αλλά και λόγω της διαρρύθμισης και της αρχιτεκτονικής της.

Η Stefania Giudice, η διευθύντρια αποκατάστασης των τοιχογραφιών, αποκάλυψε επίσης ότι χρησιμοποιήθηκε παραφίνη στην προσπάθεια να συντηρήσουν τις τοιχογραφίες με την πάροδο των ετών, αλλά αυτό είχε ως αποτέλεσμα να γίνουν «πολύ θολές». Η διαδικασία προκάλεσε τη δημιουργία στρωμάτων κεριού στους τοίχους, τα οποία συντηρούσαν τις τοιχογραφίες.

Το έργο ανακαίνισης του συγκεκριμένου σπιτιού αποτελεί την τελευταία φάση της αναβάθμισης της Πομπηίας.

Τεράστιο Πέος-Πομπηία Facebook Twitter
Τοιχογραφία σε δωμάτιο του σπιτού των Vettii. Φωτο: via Instagram
Τεράστιο Πέος-Πομπηία Facebook Twitter
Τοιχογραφία με τον Πρίαπο, τον θεό της γονιμότητας. Φωτο: via Instagram

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Πολιτισμός / Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

 «Θα ήθελα να μιλήσουμε περισσότερο για μια εταιρική σχέση παρά να συζητήσουμε για την ιδιοκτησία»: Για το αίτημα επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα μίλησε ο επικεφαλής του Βρετανικού Μουσείου
LIFO NEWSROOM
Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Πολιτισμός / Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Το κόσμημα φέρει ιστορική σημασία, καθώς θεωρείται ότι περιλαμβάνει μερικά από τα αυθεντικά διαμάντια του θρυλικού "κολιέ των διαμαντιών" που βρέθηκε στο επίκεντρο σκανδάλου τη δεκαετία του 1780
LIFO NEWSROOM
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ