Πορτραίτο του Σοπέν, που αγοράστηκε σε παζάρι, είναι έργο του 19ου αιώνα

Πορτραίτο του Σοπέν, που αγοράστηκε σε παζάρι, είναι έργο του 19ου αιώνα Facebook Twitter
Μνημείο για τον Σοπέν, στη Βαρσοβία (Πηγή φωτό ΑP)
0

Ένα πορτραίτο του Φρεντερίκ Σοπέν αγοράστηκε σε παζάρι στην Πολωνία και έμεινε κρεμασμένο σε σπίτι για σχεδόν τρεις δεκαετίες, μέχρι να διαπιστώσει ένας ειδικός ότι πρόκειται για έργο του 19ου αιώνα. 

Πλέον ο μικρός πίνακας- που έχει αποκατασταθεί και έχει τοποθετηθεί σε επίχρυση κορνίζα- βρίσκεται σε θησαυροφυλάκιο τράπεζας κάπου στην ανατολική Πολωνία, ενώ οι ιδιοκτήτες του διαπραγματεύονται τα επόμενα βήματα, μεταξύ άλλων να εκτεθεί. 

Ο Ντάριουζ Μαρκόφσκι, καθηγητής στο Nicolaus Copernicus University του Τόρουν είναι ο ειδικός τέχνης που εξέτασε και αποκατέστησε το πορτραίτο πέρυσι. 

Το πορτραίτο το εντόπισε ένας γνώστης της τέχνης σε παζάρι στις αρχές του ‘90. Έπειτα από χρόνια, λόγω της οικονομικής κατάστασης στην οποία βρισκόταν, η οικογένειά του θέλησε να γίνει μια επαγγελματική εκτίμηση και αυτό τους οδήγησε στον Μαρκόφσκι. 

Το έργο- με διαστάσεις 29,5Χ23,3 εκατοστά- έχει σημαντική ιστορική και συναισθηματική αξία δήλωσε ο Μαρκόφσκι, αλλά δεν θέλησε να εκτιμήσει τι τιμή θα έπιανε αν πωλούνταν. 

Με προηγμένες μεθόδους, ο Μαρκόφσκι χρονολόγησε τη δημιουργία του περίπου στα μέσα του 19ου αιώνα, με βάση τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν και τις φθορές του πίνακα, μεταξύ άλλων. 

Όμως, δεν είναι δυνατό να προσδιοριστεί η ακριβής χρονιά και θα είναι δύσκολο να ταυτοποιηθεί ποιος το ζωγράφισε, καθώς μόνο το μικρό όνομα του καλλιτέχνη, Άλφρεντ, έχει διατηρηθεί. 

«Είναι προφανώς ο Σοπέν, αλλά δεν μπορώ να πω αν πόζαρε για αυτό το πορτραίτο ή αν το ζωγράφισαν από κάποιο άλλο», δήλωσε ο Μαρκόφσκι, διευθυντής του τμήματος Συντήρησης και Αποκατάστασης Σύγχρονης Τέχνης στο πανεπιστήμιο του Τόρουν. 

«Δεν ξέρουμε τίποτα για την ιστορία του ή για ποιον το ζωγράφισαν», συμπλήρωσε. «Ήταν σε πολύ κακή κατάσταση και είμαι χαρούμενος που ένα τέτοιο έργο τέχνης μπορεί να σωθεί», είπε ακόμη. 

Ο Σοπέν γεννήθηκε το 1810 στο Ζελαζόβα Ζόβα, ένα χωριό κοντά στη Βαρσοβία. Η μητέρα του ήταν Πολωνή και ο πατέρας του Γάλλος. Έφυγε από την Πολωνία στα 19 του, προκειμένου να συνεχίσει τις μουσικές σπουδές του στη Βιέννη και μετά στο Παρίσι, όπου εγκαταστάθηκε και συνέθετε, έδινε κονσέρτα και δίδασκε πιάνο. 

Πέθανε στο Παρίσι στις 17 Οκτωβρίου 1849 και ετάφη στο νεκροταφείο Pere Lachaise, αλλά η καρδιά του βρίσκεται σε εκκλησία στη Βαρσοβία. 

Με πληροφορίες από ΑP

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM
Κίλιαν Μέρφι

Πολιτισμός / Ο Κίλιαν Μέρφι, ο Νόμος του Μέρφι και η Μαριόν Κοτιγιάρ από αύριο στους κινηματογράφους

Η κινηματογραφική μεταφορά των «Μικρών Πραγμάτων σαν κι Αυτά», ένα εγχώριο εμπορικό στοίχημα από τον σκηνοθέτη της «Ευτυχίας» και τρεις ακόμα επιλογές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Πολιτισμός / Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Ο βιογράφος του Αλέν Ντελόν, δήλωσε πως ο μεγάλος Γάλλος ηθοποιός «από σεξουαλική άποψη είχε εξερευνήσει τα πάντα, με άνδρες, με γυναίκες και κάνοντας τρίο»
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ