Μια είδηση με κέντρο το Ρότερνταμ κάνει το γύρο του κόσμου προκαλώντας αντιδράσεις και δίνοντας νέα διάσταση στην έννοια της «αστυνομίας μόδας».
Οι αστυνομικές αρχές της Ολλανδίας επιχειρούν να θέσουν σε εφαρμογή ένα νέο πρόγραμμα ειδικά σχεδιασμένο για την εξάλειψη της εγκληματικότητας.
Στην εφημερίδα De Telegraf δημοσιεύτηκαν οι δηλώσεις του αρχηγού της αστυνομίας στις οποίες αναφέρεται πως στόχος των ενεργειών αυτών είναι η ανάκριση νέων των οποίων η πολυτελής ένδυση δεν συνάδει με το οικονομικό τους προφίλ. Συγκεκριμένα δηλώνει πως «θα τους ξεντύνουμε στη μέση του δρόμου».
Ωστόσο η αστυνομική υπηρεσία Τύπου ισχυρίζεται ότι οι δηλώσεις έχουν παραποιηθεί σε υπερβολικό βαθμό από τα ΜΜΕ δημιουργώντας ασάφειες και παρεξηγήσεις.
Υποστηρίζουν ότι πρόκειται για ένα είδος παρακολούθησης συγκεκριμένων γνωστών ομάδων που κινούνται ήδη στο κόσμο της παρανομίας και των ναρκωτικών, με σκοπό τον έλεγχο τους.
Και φυσικά δεν υπάρχει καμία πρόθεση να γδύνουν κοινούς περαστικούς και τουρίστες. Η στοχευμένη ανάκριση ατόμων με εγκληματική φυσιογνωμία και η κατάσχεση των πολυτελών αντικειμένων τους θα λειτουργεί ως μέσο για τον παραδειγματισμό και την αποφυγή παράνομων ενεργειών στο μέλλον.
Πόσο εφικτό είναι όμως να μπορέσουν οι αστυνομικοί να ξεχωρίσουν άμεσα τις μικρές διαφορές ανάμεσα σε ένα επώνυμο ακριβό προϊόν και σε μια καλά σχεδιασμένη φτηνή απομίμηση; Κάτι που ακόμα και επιστρατευμένοι ειδικοί σε θέματα μόδας παραδέχονται πως δεν μπορούν να ελέγξουν.
Σε μια αγορά που οι τάσεις εξελίσσονται και αλλάζουν ραγδαία, με πολυτελείς οίκους μόδας να λανσάρουν ενίοτε το στυλ του ανεπιτήδευτου και του μη φανταχτερού, και με αστυνομικούς που βασίζονται στις ελλείπείς τους γνώσεις, σε σπασμωδικές εικασίες και σε μια ξεπερασμένη αναχρονιστική αντίληψη για το εγκληματικό προφίλ, καθίσταται αρκετά αμφίβολη η επιτυχία αυτού του σχεδίου. Και αναγκαίος ο εκ νέου σχεδιασμός του.