«Στρέλλα»: Ο Γιώργος Ιατρού μιλά για τον ρόλο που του προτάθηκε από την Εθνική Λυρική Σκηνή

Στρέλλα Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO.
0

Με μια ανάρτησή του στο Facebook ο βαρύτονος Γιώργος Ιατρού και δημιουργός της drag queen περσόνας Νίνα Νάη μοιράστηκε ορισμένες σκέψεις του σχετικά με το γεγονός ότι του είχε αρχικά προταθεί ρόλος στην όπερα «Στρέλλα» από την Εθνική Λυρική Σκηνή. 

Όπως έγινε γνωστό, τελικά η ΕΛΣ θα προχωρήσει σε ακρόαση αναζητώντας τρεις διεμφυλικές γυναίκες για τους ρόλους των Στρέλλα, Μαίρη και Βίλμα. 

«Αγαπημέν@ φίλ@, στα πλαίσια της συζήτησης που έχει ανοίξει αυτές τις μέρες για την όπερα Στρέλλα θέλω να μοιραστώ κάποιες θέσεις και σκέψεις μου. Από την πρώτη στιγμή που μου προτάθηκε αυτός ο ρόλος έθεσα το ερώτημα αν υπάρχει τρανς γυναίκα για να την ερμηνεύσει και ξεκαθάρισα ότι αν βρεθεί στο μέλλον θα παραιτηθώ. Εν όψει της απόφασης της ΕΛΣ να ανοίξει η ακρόαση και για τον πρωταγωνιστικό ρόλο, ενημέρωσα την παραγωγή ότι είμαι διαθέσιμος να αναλάβω κάποιον άλλο χαρακτήρα ή να βοηθήσω σε οποιοδήποτε στάδιο της δημιουργίας», γράφει χαρακτηριστικά.

Στη συνέχεια, ο Γιώργος Ιατρού αναφέρει ότι «ως αποκλειστικά εργαζόμενος στην τέχνη είναι σημαντικό να μπορώ να βιοπορίζομαι από την όπερα και το θέατρο, ιδίως μετά το πλήγμα που έχουμε υποστεί, γενικώς, τα τελευταία χρόνια και ειδικά τα εργαζόμενα στην τέχνη άτομα».

«Ως κουήρ άτομο που προσπαθεί να σπάσει τα έμφυλα στερεότυπα στην όπερα -εξού και η δημιουργία της ντραγκ περσόνας μου που τραγουδάει ως βαρύτονος- κι έχοντας περάσει μεγάλες δυσκολίες και αποκλεισμούς λόγω αυτού, θεωρώ ότι με τη στάση μου και καλλιτεχνικά και πολιτικά προωθώ την συζήτηση και συμβάλλω στην προβολή ζητημάτων της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας.  Είναι σημαντική η ρωγμή που άνοιξε για το ζήτημα της τρανς ορατότητας κι ελπίζω η συζήτηση να μην μείνει εκεί.  Πιστεύω πως είναι σημαντικό τα τρανς και κουήρ άτομα να έχουν πρόσβαση σε όλους τους ρόλους και όχι μόνο σε αυτούς που είναι βιωματικοί όπως επίσης να υπάρχει πρόσβαση στην καλλιτεχνική εκπαίδευση, γιατί από εκεί ξεκινάει η αδυναμία εύρεσης καλλιτεχν@ν», συνεχίζει. 

Ευχόμενος καλή επιτυχία στην ακρόαση και στην παραγωγή τονίζει ότι αυτό που γίνεται «είναι πολύ σημαντικό» και «θα στηρίξω με όποιον τρόπο μπορώ».

«Σε προσωπικό επίπεδο νιώθω αυτές τις μέρες ότι μου έχουν αποδοθεί χαρακτηριστικά κανονικότητας τα οποία εγώ δεν αναγνωρίζω στην ύπαρξη μου. Καταλαβαίνω την πρόθεση της κατάταξης ώστε να συνεννοούμαστε αλλά αυτό είναι συχνά άδικο γιατί για εμένα η πραγματικότητα είναι διαφορετική. Προφανώς και δεν έχω το βίωμα μίας τρανς γυναίκας, αλλά έχω ένα προσωπικό βίωμα και η ταμπέλα που μου αποδίδεται θεωρώ ότι είναι απλούστευση της έμφυλης ταυτότητας και της πραγματικότητάς μου. Τέλος, θέλω να πω ότι αυτή η διαδικασία -κι αν έγινε με κάπως βίαιο τρόπο, σαν να μου επιβάλλεται κάποιου είδους outing- με βοήθησε κι εμένα να καταλάβω πολλά για τον εαυτό μου και νιώθω πιο ολοκληρωμένος ως άνθρωπος και ως καλλιτέχνης», καταλήγει.

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Πολιτισμός / Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

 «Θα ήθελα να μιλήσουμε περισσότερο για μια εταιρική σχέση παρά να συζητήσουμε για την ιδιοκτησία»: Για το αίτημα επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα μίλησε ο επικεφαλής του Βρετανικού Μουσείου
LIFO NEWSROOM
Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Πολιτισμός / Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Το κόσμημα φέρει ιστορική σημασία, καθώς θεωρείται ότι περιλαμβάνει μερικά από τα αυθεντικά διαμάντια του θρυλικού "κολιέ των διαμαντιών" που βρέθηκε στο επίκεντρο σκανδάλου τη δεκαετία του 1780
LIFO NEWSROOM
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ