ΚΡΙΣΗ ΣΤΗ ΝΟΤΙΑ ΚΟΡΕΑ

Το Τελευταίο Τανγκό στο Παρίσι: Φως σε ένα «βιασμό» πενήντα ετών σε μια νέα μίνι σειρά

Το Τελευταίο Τανγκό στο Παρίσι: Φως σε ένα «βιασμό» πενήντα ετών σε μια νέα μίνι σειρά Facebook Twitter
0

Όταν βγήκε στις αίθουσες το 1972 το Τελευταίο Τανγκό στο Παρίσι, οι σεξουαλικές σκηνές έκαναν πάταγο. Ο σκηνοθέτης της ταινίας ήταν μεγάλος σταρ, ο Μπερνάρντο Μπερτολούτσι, το ίδιο και πρωταγωνιστής, ο Μάρλον Μπράντο, ενώ η πρωταγωνίστρια της ταινίας ήταν η νεαρή και άσημη Μαρία Σνάιντερ.

Οι ιστορίες πίσω από την παραγωγή της ταινίας και ειδικά από τα παρασκήνια των ερωτικών σκηνών είναι διαβόητες και πολυζυτημένες για μισό αιώνα. Η κακοποιητική συμπεριφορά των δυο ανδρών απέναντι στη νεαρή Σνάιντερ περνά τώρα μπροστά στις κάμερες με αφορμή τη μίνι σειρά «Tango». Η σειρά εξερευνά τα ταραχώδη γεγονότα γύρω από τη δημιουργία της ταινίας που όταν προβλήθηκε λογοκρίθηκε σε πολλές χώρες για τις βίαιες σκηνές σεξουαλικής βίας. Τη σειρά θα σκηνοθετήσουν η Lisa Brühlmann και ο José Padilha που δήλωσε ενθουσιασμένος που εξερευνά μια ιστορία για την ηθική της τέχνης, ένα σημαντικό αλλά συχνά παραμελημένο θέμα.

Η σειρά, που διαδραματίζεται στην Ιταλία, τη Γαλλία και τις ΗΠΑ, αφορά τους 18 μήνες που διήρκεσε από τη προετοιμασία της μέχρι την ολοκλήρωση των γυρισμάτων και μετά από αυτά η ταινία. Στο επίκεντρο φυσικά είναι η διαβόητη σκηνή του βιασμού της Σνάιντερ, για την οποία ο Μπερτολούτσι, δεκαετίες αργότερα, το 2013, έλεγε ότι ένιωθε ενοχές αλλά δεν είχε μετανιώσει που η επίμαχη σκηνή γυρίστηκε έπειτα από συνεννόηση του σκηνοθέτη και του Μάρλον Μπράντο και χωρίς τη συγκατάθεση της Μαρία Σνάιντερ, υποστηρίζοντας ότι ήθελε να προσδώσει ρεαλιστικότητα στη σκηνή, καθώς ήθελε να φανεί η αντίδραση μιας ταπεινωμένης γυναίκας και όχι μιας ηθοποιού που υποδύεται έναν ρόλο. Στο ίδιο βίντεο λέει ότι "Νομίζω ότι (η Μαρία) μισούσε εμένα και επίσης τον Μάρλον επειδή δεν της είπαμε ότι υπήρχε αυτή η λεπτομέρεια του βουτύρου που χρησιμοποιήθηκε ως λιπαντικό".

Ενώ η ταινία έφερε χρήμα, επιπλέον δόξα και βραβεία στον Μπερτολούτσι και τον Μπράντο με υποψηφιότητες για Όσκαρ Α' Ανδρικού Ρόλου και Καλύτερης Σκηνοθεσίας, η Σνάιντερ, όπως αναφέρεται σε μια ανακοίνωση της παραγωγού εταιρείας CBS «έγινε αντικείμενο εκμετάλλευσης και γελοιοποίησης για τη συμμετοχή της στην ταινία, που την οδήγησε σε έναν δρόμο εθισμού και πάλης με προβλήματα ψυχικής υγείας. Η μόνη αποζημίωση που έλαβε ποτέ για τον ρόλο της ήταν 4.000 δολάρια».

 José Padilha Facebook Twitter
Ο σκηνοθέτης José Padilha δήλωσε ότι «το Tango αφηγείται την ιστορία δύο ανδρών που κακοποιούν μια νεαρή και άπειρη γυναίκα, όχι για σεξ, αλλά για χάρη της τέχνης. Το έκαναν μπροστά στην κάμερα, και η σκηνή που προέκυψε την έκανε μια σημαντική ταινία μεγάλου μήκους, που καταξιώθηκε από τους κριτικούς και το κοινό. Ο σκηνοθέτης και οι ηθοποιοί είχαν επιτυχία, ενώ ο πόνος της Μαρίας παραμελήθηκε». Φωτ.: AP

Η σκηνοθέτης Lisa Brühlmann θεωρεί ότι αυτή η σειρά της δίνει την ευκαιρία να δει πιο προσεκτικά «ένα από τα μεγαλύτερα σκάνδαλα της ιστορίας του κλάδου μας — παρόλο που δεν αντιμετωπίζονταν ως τέτοια εκείνη την εποχή. Ειδικά η δυνατότητα να δώσουμε φωνή στη Μαρία Σνάιντερ, είναι πραγματικά συναρπαστική».

Ο σκηνοθέτης José Padilha δήλωσε ότι «το Tango αφηγείται την ιστορία δύο ανδρών που κακοποιούν μια νεαρή και άπειρη γυναίκα, όχι για σεξ, αλλά για χάρη της τέχνης. Το έκαναν μπροστά στην κάμερα, και η σκηνή που προέκυψε την έκανε μια σημαντική ταινία μεγάλου μήκους, που καταξιώθηκε από τους κριτικούς και το κοινό. Ο σκηνοθέτης και οι ηθοποιοί είχαν επιτυχία, ενώ ο πόνος της Μαρίας παραμελήθηκε».

Η Μαρία Σνάιντερ είπε το 2007 σε μια συνέντευξή της «ότι θα έπρεπε να έχω καλέσει τον ατζέντη μου ή να έρθει ο δικηγόρος μου στο σετ γιατί δεν μπορεί να αναγκάσεις κάποιον να κάνει κάτι που δεν υπάρχει στο σενάριο, αλλά εκείνη τη στιγμή δεν το ήξερα αυτό. Ο Μάρλον μου είπε: "Μαρία, μην ανησυχείς, είναι απλώς μια ταινία", αλλά κατά τη διάρκεια της σκηνής, παρόλο που αυτό που έκανε ο Μάρλον δεν ήταν αληθινό, έκλαιγα με αληθινά δάκρυα. Ένιωσα ταπεινωμένη και για να είμαι ειλικρινής, ένιωσα λίγο βιασμένη, τόσο από τον Μάρλον όσο και από τον Μπερτολούτσι. Μετά τη σκηνή, ο Μάρλον δεν με παρηγόρησε ούτε ζήτησε συγγνώμη. Ευτυχώς, έγινε μόνο μία λήψη».

Η Σνάιντερ παρά το γεγονός ότι στη συνέχεια έπαιξε σε ταινίες όπως το «Επάγγελμα ρεπόρτερ» του Αντονιόνι πάλεψε με την προκατάληψη και την ετικέτα ότι είναι σεξουαλικό σύμβολο και όχι σοβαρή ηθοποιός. Αποφάσισε να μη ξαναδουλέψει γυμνή και έχει περιγράψει την περίοδο μετά την ταινία ως αρχή της μάχης της με την κατάθλιψη, τον εθισμό της στα ναρκωτικά ενώ έκανε αρκετές απόπειρες αυτοκτονίας.

Αργότερα έγινε υπέρμαχος των δικαιωμάτων των γυναικών, παλεύοντας ιδιαίτερα για να συμπεριλαμβάνονται περισσότερες γυναίκες σκηνοθέτες, να υπάρχει μεγαλύτερος σεβασμός στις γυναίκες ηθοποιούς και καλύτερη εκπροσώπηση των γυναικών στον κινηματογράφο και τα μέσα ενημέρωσης.

Η Σνάιντερ πέθανε το 2011, στα 58 της χρόνια.

 
Πολιτισμός
0

ΚΡΙΣΗ ΣΤΗ ΝΟΤΙΑ ΚΟΡΕΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λίντα

Πολιτισμός / Τι συνέβη με την αποχώρηση της Λίντας Καπετανέα από το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Μετά από επτά χρόνια στο τιμόνι του θεσμού, δεν ανανεώθηκε η σύμβαση της καλλιτεχνικής διευθύντριας του Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, κάτι που της ανακοινώθηκε από τον δήμαρχο Καλαμάτας σε ένα σύντομο τηλεφώνημα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
BBC: «Κοντά» σε συμφωνία για τα γλυπτά του Παρθενώνα

Πολιτική / BBC: «Κοντά» σε συμφωνία για τα Γλυπτά του Παρθενώνα

Ελληνίδα καθηγήτρια, μέλος της Συμβουλευτικής Επιτροπής για τα Γλυπτά του Παρθενώνα, επικαλείται το BBC και υποστηρίζει πως οι δύο πλευρές είναι κοντά για συμφωνία που θα περιλαμβάνει ανταλλαγή αρχαιοτήτων
LIFO NEWSROOM
O Διονύσης Σαββόπουλος στο φετινό Rockwave σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Μουσική / O Διονύσης Σαββόπουλος στο φετινό Rockwave σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Για τον 80χρονο τροβαδούρο η απόσταση από το Ηρώδειο μέχρι το Rockwave δεν είναι και τόσο μεγάλη… Το περασμένο καλοκαίρι έστησε μια «εθνική» γιορτή για τα 50 χρόνια αποκατάστασης της δημοκρατίας στη χώρα μας, το ερχόμενο θα διοργανώσει μια προσωπική γιορτή για τα 60 χρόνια παρουσίας του στο τραγούδι.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Μενδώνη: «Δεν θα εργαζόμαστε με αυτή την αφοσίωση εάν δεν πιστεύαμε ότι τα Γλυπτά θα επανέλθουν στο αττικό φως»

Πολιτισμός / Μενδώνη: «Δεν θα εργαζόμαστε με αυτή την αφοσίωση εάν δεν πιστεύαμε ότι τα Γλυπτά θα επανέλθουν στο αττικό φως»

«Υπάρχει ένα διεθνές κλίμα που ευνοεί την επιστροφή πολιτιστικών αγαθών τα οποία εκλάπησαν, εξήχθησαν βιαίως από το έδαφος μίας χώρας στην τόπο της γέννησης τους»
LIFO NEWSROOM
Λούκα Γκουαντανίνο: Ο σκηνοθέτης του Queer δηλώνει ότι θα αγωνιστεί να σταματήσει τη λογοκρισία της ταινίας του

Πολιτισμός / Λούκα Γκουαντανίνο: Ο σκηνοθέτης του Queer δηλώνει ότι θα αγωνιστεί να σταματήσει τη λογοκρισία της ταινίας του

«Ο χαρακτηρισμός της ταινίας ως "πολύ προκλητικής" από τις αρχές της Τουρκίας δεν είναι τίποτα περισσότερο από απροκάλυπτη ομοφοβία» τόνισε ο σκηνοθέτης του Queer
LIFO NEWSROOM
Ο αγοραστής του έργου τέχνης με την μπανάνα στον τοίχο, την έφαγε

Πολιτισμός / Ο αγοραστής του έργου τέχνης με την μπανάνα στον τοίχο, την έφαγε

Είχε αγοράσει το έργο για 6,2 εκατ. ευρώ - Η μπανάνα είχε αγοραστεί για λιγότερο από ένα δολάριο από έναν πάγκο με φρούτα στο Μανχάταν - Ο αγοραστής δεσμεύθηκε να αγοράσει 100.000 μπανάνες και να τις μοιράσει στον κόσμο
LIFO NEWSROOM
Η Τζούλια Ρόμπερτς είπε «όχι» στο σίκουελ του «Μια βραδιά στο Νότινγκ Χιλ»

Πολιτισμός / Η Τζούλια Ρόμπερτς είπε «όχι» στο σίκουελ του «Μια βραδιά στο Νότινγκ Χιλ»

Ο δημιουργός της ταινίας αποκάλυψε ότι είχε οραματιστεί ένα σίκουελ για την ταινία, ενώ ο Χιου Γκραντ έχει δηλώσει ότι πολύ θα ήθελε να γυρίσει τη συνέχεια του «Μια βραδιά στο Νότινγκ Χιλ», παρότι «απεχθάνεται» τον χαρακτήρα του
LIFO NEWSROOM