Όλοι φαίνονται να αγαπούν τον φιλελεύθερο Πάπα Francis!
Αυτός με τη σειρά του φροντίζει να ανοίγει την αγκαλιά του σε όλες τις κοινωνικές ομάδες και προς το παρόν δείχνει να το καταφέρνει.
Πρόσφατα εκδόθηκε από το Βατικανό ένα επίσημο Παπικό έγγραφο-δοκίμιο δεκάδων σελίδων με τίτλο " Η χαρά του Ευαγγελίου".
Στη χαρά του Ευαγγελίου κρύβονται όμως εκπλήξεις που θα μπορούσαν να θεωρηθούν πολύ "κόκκινες" για τη Καθολική Εκκλησία.
Το Gawker τις χαρακτηρίζει μαρξιστικές και κάνει λόγο για οικονομικό ακτιβισμό!
Πράγμα που αυτομάτως κάνει τέτοιου είδους αναφορές οξύμωρες μια και φυσικά μιλάμε για το Bατικανό!
Για αρκετούς αυτά τα μικρά αποσπάσματα θεωρήθηκαν το πιο ριζοσπαστικό πράγμα που θα μπορούσε να γράψει ένας Πάπας.
Για άλλους ήταν ένα ακόμη "δάσκαλε που δίδασκες..."
Ιs he el papa del comunismo?
Οι αμφιλεγόμενες για μερικούς αναφορές, επικεντρώνονται στα παρακάτω δέκα σημεία από το Evangeli Gaudium το οποίο ολόκληρο μπορείτε να βρείτε εδώ.
1. Πώς μπορεί να μην αποτελεί είδηση όταν ένας ηλικιωμένος άστεγος πεθαίνει αλλά το να χάνει η χρηματιστηριακή αγορά δύο μονάδες; Αυτή είναι μια περίπτωση αποκλεισμού.
2. Σήμερα όλα περιστρέφονται σύμφωνα με τους νόμους του ανταγωνισμού και της επιβίωσης του ισχυρότερου που τρέφεται σε βάρος των ανίσχυρων. Κατά συνέπεια, μεγάλος αριθμός ανθρώπων βρίσκεται αποκλεισμένος και περιθωριοποιημένος... Χωρίς δουλειά, χωρίς δυνατότητες, χωρίς κανένα τρόπο διαφυγής.
3. Τα ανθρώπινα όντα θεωρούνται καταναλωτικά αγαθά που θα χρησιμοποιηθούν και στη συνέχεια θα απομακρυνθούν. Έχουμε δημιουργήσει πολιτισμό μιας χρήσης που εξαπλώνεται. Δεν είναι πλέον απλά για εκμετάλλευση και την καταπίεση, αλλά κάτι νέο.
4. Ορισμένοι συνεχίζουν να υπερασπίζονται τις θεωρίες που υποστηρίζουν ότι η οικονομική ανάπτυξη η οποία υποστηρίζεται από την ελεύθερη αγορά θα επιφέρει περισσότερη δικαιοσύνη στον κόσμο. Η άποψη αυτή, που δεν έχει ποτέ επιβεβαιωθεί από τα ιστορικά γεγονότα, εκφράζει μια άνευ όρων, αφελή εμπιστοσύνη στη καλή πρόθεση των οικονομικών συστημάτων που έχουν αναλάβει το ρόλο αυτό.
5. Σχεδόν χωρίς να το αντιλαμβανόμαστε είμαστε πλέον ανίκανοι να δείξουμε συμπόνια στο ξέσπασμα της φτώχειας που συμβαίνει στο πλανήτη και τη δυστυχία που κατακλύζει το κόσμο γύρο μας και θεωρούμε πως όλα αυτά είναι προβλήματα που άλλοι πρέπει να λύσουν μιας και άλλοι ευθύνονται για την ύπαρξη τους.
6. Η κουλτούρα της ευημερίας μας έχει νεκρώσει. Ο ενθουσιασμός μας ζωντανεύει μόνο αν παρουσιαστεί ένα νέο προϊόν για κατανάλωση και η φτώχεια μοιάζει με σόου που δε μας συγκινεί.
7. Ενώ τα κέρδη μιας μειοψηφίας αυξάνονται, το ίδιο συμβαίνει και με το χάσμα που χωρίζει την πλειοψηφία από την ευημερία που απολαμβάνουν οι λίγοι. Αυτή η ανισότητα είναι το αποτέλεσμα των ιδεολογιών που υπερασπίζονται την απόλυτη αυτονομία της αγοράς και η κερδοσκοπία. Ως εκ τούτου αφαιρείται το δικαίωμα των κρατών, που είναι επιφορτισμένα με την εξασφάλιση του κοινού οφέλους, να ασκήσουν οποιαδήποτε μορφή ελέγχου.
8. Σε αυτό το σύστημα, το οποίο τείνει να καταβροχθίσει οτιδήποτε στέκεται στο δρόμο της αύξησης των κερδών, ακόμη και το εύθραυστο περιβάλλον είναι ανυπεράσπιστο ενώπιον των συμφερόντων μιας θεοποιημένης αγοράς, η οποία αποτελεί πια τον μόνο κανόνα.
9. Σήμερα σε πολλά μέρη υπάρχει ανάγκη και έκκληση για μεγαλύτερη ασφάλεια. Αλλά μέχρι να εξαλειφθούν οι ανισότητες στην κοινωνία και μεταξύ των λαών, θα είναι αδύνατο να εξαλειφθεί η βία.
10. Το χρήμα πρέπει να υπηρετεί, όχι να είναι κυρίαρχος! Ο Πάπας τους αγαπά όλους, πλούσιους και φτωχούς, αλλά είναι υποχρεωμένος στο όνομα του Χριστού, να υπενθυμίσει σε όλους τους πλούσιους πως πρέπει να βοηθήσουν τους φτωχούς. Σας προτρέπω σε μια ηθική προσέγγιση της σύγχρονης οικονομίας που θα ευνοεί τα ανθρώπινα όντα.
σχόλια