Απαλλαγμένοι από φανάρια θα είναι κεντρικοί δρόμοι της Αθήνας, προκειμένου να μειωθεί ο χρόνος μετακινήσεων και να διευκολυνθούν οι οδηγοί, αποφεύγοντας πολύωρες καθυστερήσεις.
Με στόχο την αποσύμφόρηση των βασικών οδικών αρτηριών, στους νέους οδικούς άξονες δεν θα υπάρχουν φωτεινοί σηματοδότες προς εξομάλυνση του κυκλοφοριακού στην πρωτεύουσα.
Σήραγγα Ηλιουπόλεως
Η Σήραγγα Ηλιουπόλεως ανήκει στο φιλόδοξο πλάνο. Πρόκειται για έργο που εντάσσεται στις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, συγκεκριμένα την επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού προς το Ελληνικό.
Το κόστος ανέρχεται σε 400 εκατ. ευρώ και την εκπόνηση των μελετών έχει αναλάβει η Lamda Development με στόχο οι μελέτες να ολοκληρωθούν εντός του 2023 και η σήραγγα να είναι έτοιμη έως και τις αρχές του 2027, λίγους μήνες, δηλαδή, μετά την ολοκλήρωση του Ελληνικού (2026).
Σήμερα, η οδική σύνδεση των νοτίων προαστίων και του παραλιακού μετώπου της Αττικής με την Αττική Οδό πραγματοποιείται μέσω της Λ. Αλίμου -Κατεχάκης η οποία αποτελεί συνέχεια της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού εντός των Δήμων Ηλιούπολης και Αργυρούπολης και του τελευταίου τμήματος της Λ. Βουλιαγμένης.
Ωστόσο, η κυκλοφορία των οχημάτων διεξάγεται σε συνθήκες «ασφυξίας», με αποτέλεσμα να καταγράφονται σημαντικές καθυστερήσεις και μεγάλη περιβαλλοντική επιβάρυνση.
Λύση αναμένεται να δώσει η Σήραγγα Ηλιουπόλεως που θα ξεκινά από τα στρατόπεδα «Σακκέτα» και θα καταλήγει στη Λ. Βουλιαγμένης (περιοχή σταθμού μετρό Ηλιούπολης). Σύμφωνα, μάλιστα, με τους μέχρι τώρα σχεδιασμούς, η σήραγγα των 3 χλμ. θα έχει 3 λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας, χωρίς εξόδους.
Ανισοπεδοποίηση της Βουλιαγμένης, υπογειοποίηση της Ποσειδώνος
Η ολοκλήρωση της Σήραγγας Ηλιουπόλεως θα επιφέρει αλλαγές και στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης, μεταξύ άλλων και κατάργηση των φαναριών επί της οδού, τα οποία θα αντικατασταθούν από τέσσερις ανισόπεδους κόμβους μέχρι το ύψος του Ελληνικού. Πιο χαρακτηριστικός θα είναι αυτός στο ύψος της Λ. Αλίμου.
Στο πρότζεκτ του Ελληνικού εντάσσεται και η υπογειοποίηση της Λεωφ. Ποσειδώνος, δηλαδή αντικατάσταση ενός υφιστάμενου τμήματος με υπόγεια διαδρομή μήκους 3 χλμ. που θα ξεκινά την παραλία του Αλίμου και θα τελειώνει στο ύψος της Μαρίνας του Ελληνικού.
Με την υπογειοποίηση θα καταργηθούν τουλάχιστον 6 φωτεινοί σηματοδότες κατά μήκος της Λεωφόρου Ποσειδώνος, οι οποίοι, κατά τις ώρες αιχμής δημιουργούν κυκλοφοριακό χάος.