Black Friday 2021: Συμβουλές για έξυπνες αγορές - Ποιες οι «παγίδες» που πρέπει να προσέξετε

Black Friday 2021: Συμβουλές για έξυπνες αγορές - Ποιες οι «παγίδες» που πρέπει να προσέξετε Facebook Twitter
ΠΗΓΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ / ASSOCIATED PRESS
0

Τα εκπτωτικά γεγονότα της φετινής Black Friday και της Cyber Monday, που ακολουθεί αμέσως μετά, αναμένεται να αυξήσουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών για αγορές με μειωμένες τιμές.

Για την καλύτερη ενημέρωση και προετοιμασία των καταναλωτών αλλά και για την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση των ευκαιριών που προσφέρει η αγορά, η Ανεξάρτητη Αρχή "Συνήγορος του Καταναλωτή" και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας συνιστούν την προσοχή των καταναλωτών, παρέχοντάς τους σχετικές οδηγίες. 

Αναλυτικά:

1. Να προσέχουν κατά την ηλεκτρονική εγγραφή τους σε ενημερωτικά δελτία (newsletters), με τα οποία καλούνται να δηλώσουν έγκαιρα τις προτιμήσεις τους σε συγκεκριμένα προϊόντα και να ενημερωθούν, έτσι, νωρίτερα για τις εκπτώσεις που θα γίνουν σε αυτά. Ιδίως, να είναι επιφυλακτικοί με τις προσωπικές πληροφορίες που χορηγούν μέσω αυτών των newsletters, δεδομένου ότι αποτελούν, στην ουσία, μορφή ηλεκτρονικού μάρκετινγκ και χρησιμοποιούνται κατά κόρον από τους προμηθευτές για τη δημιουργία προσωποποιημένων προφίλ πελατών και για τη διενέργεια εξατομικευμένων προωθητικών ενεργειών που τους ακολουθούν παντού κατά την πλοήγησή τους στο διαδίκτυο.

2. Να διαχωρίζουν τις αληθινές από τις εικονικές προσφορές, κάνοντας δική τους έρευνα αγοράς αρκετό διάστημα πριν για τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν, σε συνδυασμό και με τη χρήση ειδικών εργαλείων που διατίθενται από ηλεκτρονικές πλατφόρμες σύγκρισης προϊόντων και πραγματοποίησης αγορών, τα οποία αναπαριστούν τη διαχρονική διακύμανση των τιμών.

3. Κατά την τοποθέτηση των παραγγελιών τους, να δίνουν ιδιαίτερη έμφαση και σημασία, εκτός από την τιμή, και σε άλλες κρίσιμες πληροφορίες που σχετίζονται με την ταχύτητα παράδοσης των προϊόντων τους και συγκεκριμένα: (α) στη διαθεσιμότητα, λαμβάνοντας ιδίως υπόψη εμπόδια και περιορισμούς που, σε διεθνές επίπεδο, επηρεάζουν την παραγωγή και διακίνηση των αγαθών, καθώς και (β) στον αναμενόμενο χρόνο αποστολής των προϊόντων μέσω των ταχυδρομικών παρόχων. Στόχος είναι οι καταναλωτές να μη βιώνουν αργότερα δυσαρέσκεια και απογοήτευση από τυχόν υπερβολικούς ή/και απροσδιόριστους χρόνους αναμονής.

4. Να αποφεύγουν την αγορά προϊόντων, ακόμα κι αν πωλούνται σε ιδιαίτερα συμφέρουσες τιμές, από ηλεκτρονικά καταστήματα που διαθέτουν αμφίβολης νομιμότητας ιστοσελίδες (πχ δεν περιλαμβάνουν πλήρη στοιχεία έδρας και επικοινωνίας, περιέχουν "νεκρές" συνδέσεις [links] ή συνδέσεις σε όρους χρήσης ή πολιτικής προστασίας απορρήτου με ασυνάρτητο παρεχόμενο, διοχετεύουν την επικοινωνία με τους καταναλωτές αποκλειστικά μέσω social media εφαρμογών, όπως viber, messenger, κ.λπ.).

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ελλάδα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πύργος: Υποχώρησε κομμάτι του δρόμου και ένας 12χρονος βρέθηκε στο κενό

Ελλάδα / Πύργος: Υποχώρησε κομμάτι του δρόμου και ένας 12χρονος βρέθηκε στο κενό

«Είδα κάτω μία σχολική τσάντα και μία ομπρέλα, κοίταξα πιο καλά και είδα ένα παιδί μέσα σε μια τεράστια γούβα, προσπαθούσε να βγει και δεν μπορούσε» περιγράφει οι άνδρας που τον έβγαλε από την τρύπα
LIFO NEWSROOM
Μητέρα 3χρονου - Ηράκλειο: «Τον χτύπησα στο μπεμπιλίνο μόνο όταν πήγε να αγγίξει τις πρίζες»

Ελλάδα / Μητέρα 3χρονου - Ηράκλειο: «Τον χτύπησα στην πάνα μόνο όταν πήγε να αγγίξει τις πρίζες»

Κατηγορεί τον σύντροφό της για την κακοποίηση του παιδιού της - «Την πρώτη φορά που χτύπησε τον γιο μου, του ζήτησα με νεύρα να σταματήσει, τη δεύτερη, είπα ότι θα πάω στην αστυνομία.»
LIFO NEWSROOM