Κάτι πραγματικά ξεχωριστό συνέβη χθες το πρωί στο κέντρο της πόλης.
Η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με την εταιρεία ΑΤΤΙΚΟ Μετρό, διοργάνωσαν μία συναυλία στον υπόγειο σταθμό "Πανεπιστήμιο" του υπό κατασκευή Μετρό, υπό την διεύθυνση του μαέστρου Ιωάννη Ζγούρα και σε κοινό μόλις εκατό ατόμων, με σειρά προτεραιότητας.
Φυσικά, δεν θα μπορούσαμε να μην είμαστε ανάμεσα τους.
Η συναυλία διοργανώθηκε για να εγκαινιάσει την πολιτιστική συνεργασία των δύο φορέων, και περιλάμβανε την Εισαγωγή από την όπερα Ντον Τζοβάννι, την Εισαγωγή από την όπερα Οι Γάμοι του Φίγκαρο του Wolfgang Amadeus Mozart, και το IV μέρος από τη Συμφωνία αρ. 9 του Antonín Dvořák, γνωστή και ως Συμφωνία του Νέου Κόσμου.
Σε έναν, θεόρατο, επιβλητικό εργοταξιακό χώρο αρκετά μέτρα κάτω από την γη διαπιστώσαμε ότι τελικά τα έργα του Μετρό βρίσκονται σε πολύ πιο προχωρημένο στάδιο απ' όσο φαίνονται από έξω (κι απ' όσο ομολογουμένως περιμέναμε), και φορώντας πάντα τα προστατευτικά κράνη που μας παραχωρήθηκαν κατά την είσοδο, απολαύσαμε ένα μεγαλειώδες, ανατριχιαστικό, μουσικό θέαμα ευχόμενοι η μοναδική αυτή εμπειρία να μπορούσε να διαρκέσει λίγο περισσότερο.
Ο Πρόεδρος του του Δ.Σ. της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, μας έδωσε μερικές παραπάνω πληροφορίες για το πρωτότυπο event:
Πώς προέκυψε η συγκεκριμένη συναυλία;
Η ιδέα για μια συναυλία στο Mετρό ήταν κάτι που σκεφτόμασταν εδώ και καιρό, και από τη στιγμή που το έργο έχει προχωρήσει σε έναν ικανοποιητικό βαθμό και οι σταθμοί μπορούν να δεχτούν κοινό σκεφτήκαμε ότι ήρθε η ώρα να συνεργαστεί η μεγαλύτερη συμφωνική ορχήστρα της Θεσσαλονίκης και της Βόρειας Ελλάδας με τον φορέα που έχει αναλάβει το μεγαλύτερο συγκοινωνιακό έργο στην πόλη.
Άλλωστε, είναι γνωστό ότι η Κ.Ο.Θ. δίνει συναυλίες σε εναλλακτικούς χώρους και συνεργάζεται με καλλιτέχνες που δεν είναι αμιγώς του κλασικού ρεπερτορίου, όπως ο Vassilikos και η Έλλη Πασπαλά με τους οποίους θα παίξει η ορχήστρα στις 5 Σεπτεμβρίου στη Μονή Λαζαριστών.
Είναι όμως και μια ευκαιρία για τους πολίτες της Θεσσαλονίκης να διαπιστώσουν ότι το έργο του Μετρό "προχωράει" και δεν αποτελεί μόνο όχληση για την πόλη.
Γιατί διαλέξατε τον συγκεκριμένο σταθμό στην στάση "Πανεπιστήμιο";
Ο συγκεκριμένος σταθμός είναι από τους μεγαλύτερους του Μετρό και είναι κατάλληλος χωροταξικά για να φιλοξενήσει την ορχήστρα.
Επίσης, βρίσκεται στο κέντρο της πόλης, μεταξύ των δύο πανεπιστημίων της Θεσσαλονίκης και θεωρήσαμε ότι ήταν η καταλληλότερη επιλογή.
Τι άλλο θα περιλαμβάνει η πολιτιστική συνεργασία της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης και της ΑΤΤΙΚΟ Μετρό που εγκαινιάζεται σήμερα;
Ευελπιστούμε ότι όσο προχωράει το έργο και μας δίνονται οι ευκαιρίες θα "επεμβαίνουμε" πολιτιστικά με τις δικές μας δυνάμεις, δηλαδή τη μουσική.
Η ΚΟΘ αποτελεί ένα ζωντανό και δημιουργικό κύτταρο της Θεσσαλονίκης και συμμετέχει με την ποιότητα του έργου της στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής στην πόλη μας. Και φυσικά η ΚΟΘ θα βρίσκεται εκεί στα – σύντομα ελπίζουμε- εγκαίνια του έργου.
Γιατί μόνο εκατό άτομα στο κοινό;
Είναι πρώτη φορά και για τους δύο φορείς που διοργανώνουν μια τέτοια συναυλία, και το εγχείρημα ήταν απαιτητικό από τεχνικής άποψης.
Έπρεπε να βρούμε τρόπους να κατεβάσουμε στον υπόγειο σταθμό καθίσματα, μουσικά όργανα, αναλόγια κτλ. και να τηρήσουμε όλους τους κανόνες ασφάλειας ενός εργοταξίου που θα είναι ο χώρος της συναυλίας.
Οι θέσεις του κοινού ήταν οι περισσότερες που μπορούσαμε να εξασφαλίσουμε τη δεδομένη στιγμή.
Θα δούμε κι άλλες παρόμοιες εκδηλώσεις στο μέλλον;
Να μην έχετε καμία αμφιβολία για αυτό.
Επίσης ευχόμαστε σύντομα οι ακροατές της ΚΟΘ να φτάνουν στην αίθουσα τελετών του ΑΠΘ, όπου πραγματοποιούνται οι τακτικές συναυλίες της ορχήστρας, χρησιμοποιώντας το Μετρό!
ΔΕΙΤΕ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ ΕΠΙΛΕΓΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΡΟΒΟΛΗ ΠΛΗΡΟΥΣ ΟΘΟΝΗΣ
σχόλια