Κλεμμένοι Πικάσο και Μοντριάν: Να παραταθεί η προσωρινή κράτηση του «ελαιοχρωματιστή» ζητά ο ανακριτής

Κλεμμένοι Πικάσο και Μοντριάν: Να παραταθεί η προσωρινή κράτηση ελαιοχρωματιστή ζητά ο ανακριτής Facebook Twitter
EUROKINISSI
0

Να παραταθεί η προσωρινή κράτηση του 49χρονου ελαιοχρωματιστή, ο οποίος συμπληρώνει 6 μήνες προφυλάκισης κατηγορούμενος για την μεγάλη κλοπή ζωγραφικών έργων από την Εθνική Πινακοθήκη το 2012, ζητά προς το δικαστικό συμβούλιο ο 6ος Τακτικός Ανακριτής Αθανάσιος Μαρνέρης.

Ο δικαστικός λειτουργός που χειρίζεται την υπόθεση ζητά από τους δικαστές του Συμβουλίου να παρατείνουν την προφυλάκιση του κατηγορούμενου για την κλοπή τριών μεγάλης αξίας πινάκων.  Ο 49χρονος κρίθηκε προσωρινά κρατούμενος για την υπόθεση τον περασμένο Ιούλιο μετά την ομολογία της πράξης του ενώπιον του Ανακριτή.

Ο κ. Μαρνέρης αιτήθηκε παράλληλα στην Εισαγγελία Πρωτοδικών, η οποία έκανε δεκτό το αίτημα του, την αποσαφήνιση με ορθότερο νομικό χαρακτηρισμό της πράξης που αποδίδεται στον ελαιοχρωματιστή. Έτσι ο 49χρονος, που φέρεται να ισχυρίζεται πως από “αγάπη στην Τέχνη” έκλεψε τους τρεις πίνακες, βαρύνεται με το αδίκημα της διακεκριμένης περίπτωσης κλοπής κατά συναυτουργία, τετελεσμένης και σε απόπειρα πραγμάτων καλλιτεχνικής αξίας που βρίσκονταν σε συλλογή εκτεθειμένη σε κοινή θέα σε δημόσιο οίκημα, άνω των 120.000 ευρώ σε βάρος Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου (κακούργημα).

Η αρχική κατηγορία που του είχε απαγγελθεί δεν είχε προσδιορίσει ότι η πράξη του στρεφόταν κατά ΝΠΔΔ και έτσι η ποινή που προβλεπόταν, εφόσον κρινόταν ένοχος, ήταν αυτή της κάθειρξης έως 10 ετών. Με την αποσαφήνιση της πράξης στην οποία προέβη η Εισαγγελία κατόπιν του αιτήματος του κ. Μαρνέρη, ο ελαιοχρωματιστής, εφόσον κηρυχθεί ένοχος, είναι αντιμέτωπος με ποινή κάθειρξης τουλάχιστον 10 ετών.

Ο κατηγορούμενος έχει ομολογήσει ότι το 2012 έκλεψε τον περίφημο πίνακα του Πικάσο με τίτλο “Γυναικείο Κεφάλι” το οποίο ο καλλιτέχνης είχε δωρίσει το 1949 στον Ελληνικό λαό, τον πίνακα του Πιτ Μοντριάν “Ο Ανεμόμυλος Στάμερ” και ένα σχέδιο σε χαρτί, των αρχών του 17ου αιώνα, που αποδίδεται στον Ιταλό Γκουλιέλμο Κάτσια (Μονκάλβο).

Το τελευταίο έργο. όπως διατείνεται ο 49χρονος, το χρησιμοποίησε για να σκουπίσει αίματα από τραύμα στο χέρι του την νύχτα της κλοπής και εν συνεχεία το πέταξε στη λεκάνη της τουαλέτας του πιστεύοντας πως έχει καταστραφεί. Τα δύο από τα τρία κλαπέντα έργα που βρέθηκαν στην κατοχή του κατηγορούμενου, έχουν ήδη επιστρέψει στην Εθνική Πινακοθήκη μετά από σχετικό βούλευμα του Συμβουλίου Πλημμελειοδικών που όρισε το Μουσείο μεσεγγυούχο.

Ελλάδα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Συλλαλητήριο συνταξιούχων στην Αθήνα για «αξιοπρεπή διαβίωση με επαρκείς συντάξεις»

Ελλάδα / Συλλαλητήριο συνταξιούχων στην Αθήνα για «αξιοπρεπή διαβίωση με επαρκείς συντάξεις»

«Δώστε πίσω τα κλεμμένα», «Μ’ αγώνες έχει γίνει η ασφάλιση, δεν είναι για παζάρια και για διάλυση», είναι, μερικά από τα συνθήματα που ακούστηκαν από τους συνταξιούχους
LIFO NEWSROOM
ΣτΕ: Αντισυνταγματικό το Προεδρικό Διάταγμα για τις καλλιτεχνικές σχολές – Παραπέμπεται στην Ολομέλεια

Ελλάδα / ΣτΕ: Στην Ολομέλεια το Προεδρικό Διάταγμα για τις καλλιτεχνικές σχολές - Ποιες διατάξεις κρίθηκαν αντισυνταγματικές

Το Γ΄ Τμήμα του ΣτΕ αποφάνθηκε ότι «οι σχολές καλλιτεχνικής εκπαιδεύσεως είναι από το Σύνταγμα ανώτερες και παραμένουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση»
LIFO NEWSROOM
maps.ktimatologio.gr: Ποιοι οφείλουν να δηλώσουν το ακίνητό τους μέχρι τις 30 Νοεμβρίου

Ελλάδα / maps.ktimatologio.gr: Ποιοι οφείλουν να δηλώσουν το ακίνητό τους στο Κτηματολόγιο μέχρι τις 30 Νοεμβρίου

Πώς μπορεί κάθε πολίτης να δει εάν το ακίνητό του οφείλει να δηλωθεί στο Κτηματολόγιο μέχρι τις 30 Νοεμβρίου και να λύσει την σπαζοκεφαλιά - Πώς λειτουργεί ο χάρτης maps.ktimatologio.gr
ΧΡΥΣΑ ΓΡΙΒΑ
Θεσσαλονίκη: Πράσινο φως για την ανάπλαση της πρώην Ζυθοποιίας ΦΙΞ

Ελλάδα / Θεσσαλονίκη: Πράσινο φως για την ανάπλαση της πρώην Ζυθοποιίας ΦΙΞ

Εκδόθηκε το Προεδρικό Διάταγμα που ανοίγει τον δρόμο για την υλοποίηση της πολυσυζητημένης ανάπλασης στις εγκαταστάσεις της πρώην Ζυθοποιίας ΦΙΞ στη δυτική είσοδο της Θεσσαλονίκης. Ποιες είναι οι προβλέψεις, τι θα δημιουργηθεί στον χώρο.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ