Μετρό Θεσσαλονίκης: Στο ΚΑΣ η μελέτη για τον Σταθμό Βενιζέλου - Τι προβλέπει για τις αρχαιότητες

Μετρό Θεσσαλονίκης: Στο ΚΑΣ η μελέτη για τον Σταθμό Βενιζέλου - Τι προβλέπει για τις αρχαιότητες Facebook Twitter
Eurokinissi
2

H μελέτη, για τον σταθμό Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης, κατατέθηκε χθες, σύμφωνα με συγκλίνουσες πληροφορίες, από την Αττικό Μετρό ΑΕ στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο

Όπως μετέδωσε το voria.gr, η Αττικό Μετρό ΑΕ κατέθεσε τη μελέτη για την απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων του σταθμού Βενιζέλου, στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, «υπό "άκρα μυστικότητα" και με πολλή και σιωπηλή δουλειά μόλις ενός διμήνου». Η μελέτη προβλέπει, για τον σταθμό Βενιζέλου, λειτουργία τον Απρίλιο του 2023 και επιπλέον κόστος περίπου 15 εκατ. ευρώ με την επιλογή της απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων. Η ίδια μελέτη προβλέπει ότι αν ο σταθμός κατασκευαστεί με τη διατήρηση των αρχαιοτήτων in situ, όπως ισχύει σήμερα, αυτό θα σημαίνει παράδοση του έργου το 2026 και πολλαπλασιασμό του κόστους στα 55 εκατ. ευρώ.

Μιλώντας στο voria.gr στελέχη της εταιρείας ανέφεραν ότι «χρειάστηκε μόλις ένα δίμηνο για να εκπονηθεί η μελέτη για τη λύση της απόσπασης και επανατοποθέτησης. Κι αυτό, επειδή οι υπηρεσίες ήταν ήδη έτοιμες γι' αυτή τη μελέτη, βλέποντας ότι η άλλη λύση, της παραμονής των αρχαίων στη θέση τους, δεν μπορούσε να προχωρήσει. Είχαν πεισθεί δηλαδή ότι η λύση του 2017 δεν ήταν δυνατό να προχωρήσει». Σύμφωνα με πηγές της εφημερίδας Καθημερινλη την επόμενη εβδομάδα η εταιρεία θα παρουσιάσει τα δύο σενάρια στα μέλη του ΚΑΣ όταν θα κληθούν να γνωμοδοτήσουν εκ νέου για το πώς θα συνεχιστεί η κατασκευή του σταθμού Βενιζέλου, κάτω από τον οποίο έχουν βρεθεί σημαντικές αρχαιότητες.

Ένα ακόμα επιχείρημα που προβάλλει η μελέτη της «Αττικό Μετρό ΑΕ», που κατατέθηκε χτες στο ΚΑΣ, προκειμένου να πείσει το Συμβούλιο να την εγκρίνει είναι το γεγονός ότι το ποσοστό των αρχαιοτήτων που θα επανατοποθετηθούν στον σταθμό θα ανέλθει στο 92%, πολύ πάνω από το «αποδεκτό» 85%, ενώ μια σειρά από σημαντικά ευρήματα, όπως το τετράπυλο, θα τοποθετηθούν στην ίδια θέση, στην οποία βρέθηκαν, ώστε να διατηρηθεί στο μέγιστο δυνατό βαθμό η αυθεντική εικόνα των εξαιρετικά σημαντικών αρχαιοτήτων.

Οι υποστηρικτές της κατασκευής του σταθμού με παραμονή των αρχαιοτήτων στη θέση τους, ετοιμάζονται να ζητήσουν αναβολή της εξέτασης του ζητήματος στη συνεδρίαση του ΚΑΣ την ερχόμενη Τετάρτη και μάλιστα έχουν καταθέσει ήδη αίτηση παράστασης στη συνεδρίαση για να υποστηρίξουν την άποψή τους. Το ΚΑΣ γνωμοδότησε θετικά το 2013 για τη λύση της απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων στον σταθμό Βενιζέλου, το 2015, με κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ η απόφαση ακυρώθηκε και το 2017 το Συμβούλιο γνωμοδότησε θετικά για τη λύση της κατά χώραν παραμονής των αρχαίων.

Με πληροφορίες από voria.gr/Καθημερινή

Ελλάδα
2

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μαρτυρία γιατρού στη LiFO: Γιατί ζήτησα διαγραφή μετά από έξι χρόνια αναμονής στη λίστα ειδικότητας

Ελλάδα / Μαρτυρία γιατρού στη LiFO: Γιατί ζήτησα διαγραφή μετά από έξι χρόνια αναμονής στη λίστα ειδικότητας

Μια 30χρονη γιατρός που υποχρεώθηκε σε φυγή στο εξωτερικό περιγράφει πού πάσχει το σύστημα και εξηγεί τι συμβαίνει με τους απόφοιτους Ιατρικής στη χώρα μας - Διαβάστε την αποκαλυπτική επιστολή της
LIFO NEWSROOM
Δεν φαινόταν επικίνδυνος, λέει ο ψυχίατρος που εξέτασε τον οδηγό πριν σκοτώσει την 36χρονη στην Κρήτη

Ελλάδα / Δεν φαινόταν επικίνδυνος, λέει ο ψυχίατρος που εξέτασε τον οδηγό πριν σκοτώσει την 36χρονη στην Κρήτη

Ο δράστης είχε μεταφερθεί στο νοσοκομείο μετά από καταγγελία της συντρόφου του, η οποία τον θεώρησε επικίνδυνο. Ωστόσο, οι γιατροί έκριναν ότι δεν έχρηζε νοσηλείας και του χορηγήθηκε φαρμακευτική αγωγή, την οποία δεν δέχτηκε
LIFO NEWSROOM
Ηράκλειο: Το τροχαίο δυστύχημα ήταν τελικά δολοφονία - Τον φυγάδευσαν περαστικοί για να μην εξαφανιστεί

Ελλάδα / Κρήτη: Το τροχαίο ήταν τελικά δολοφονία - Περαστικοί εγκλώβισαν τον 33χρονο για να μην εξαφανιστεί

Ο δράστης είχε πιαστεί στο παρελθόν με επικίνδυνα όπλα στην κατοχή του, ενώ είχε νοσηλευτεί σε ψυχιατρική κλινική μετά από αίτημα της συντρόφου του, αλλά πήρε συνοπτικά εξιτήριο
LIFO NEWSROOM

σχόλια

2 σχόλια
Νιώθω πως προσπαθούν να δουν τι μίζες θα μπορέσουν να πάρουν από αυτές τις αλλαγές. Δε μπορεί πια να γίνεται αυτό τόσο καιρό χωρίς να βρίσκουν λύση. Στην τελική αν δεν υπάρχουν ικανοί μηχανικοί στην Ελλάδα ας απευθυνθούν στο εξωτερικό.
γιατί η Αττικό Μετρο δεν ρωτάει τη Βουλγαρία πως τα κατάφερε στο μετρό στη Σόφια; ή η Βουλγαρία είναι μια πλούσια χώρα; γιατί επίσης δεν ρωτούν στην Αθήνα πώς γίνεται ο σταθμός στα Μανιάτικα κάτω από τις σύγχρονες κατοικίες;