«Μήπως στην Κρήτη η ζωή παραέγινε φθηνή» - Το συγκλονιστικό άρθρο ενός Κρητικού για την δολοφονία της Σούζαν Ίτον

«Μήπως στην Κρήτη η ζωή παραέγινε φθηνή» - Το συγκλονιστικό άρθρο ενός Κρητικού για την δολοφονία της Σούζαν Ίτον Facebook Twitter
47

Ο βιασμός και η δολοφονία της Αμερικανίδας βιολόγου Σούζαν Ίτον στην Κρήτη απασχολεί έντονα το πανελλήνιο και τουλάχιστον σε επίπεδο διαδικτύου έχει επαναφέρει το ζήτημα της εγκληματικότητας στο νησί. 

Στο θέμα τοποθετήθηκε και ένας Κρητικός, ο δρ. Παιδαγωγικής, συγγραφέας και ιστορικός ερευνητής Χάρης Στρατιδάκης. Το άρθρο, το οποίο έχει μοιραστεί από εκατοντάδες χρήστες στο διαδίκτυο, έχει τίτλο «Μήπως στην Κρήτη η ανθρώπινη ζωή παραέγινε φθηνή;» και δημοσιεύτηκε στο rethemnosnews.gr.

O κύριος Στρατηδάκης καταγράφει μια σειρά από τραγικά περιστατικά στην Κρήτη και προσθέτει επικρίνοντας την κατάσταση στο νησί: «Και σ' άλλα μέρη της Ελλάδας συμβαίνουν τέτοια γεγονότα, πουθενά όμως δεν ακούστηκε ένας νέος άνθρωπος να σκοτώνει με τ' αυτοκίνητο μια επιστήμονα για να τη βιάσει. Πουθενά στην Ελλάδα δεν βλέπουμε να αντιμετωπίζονται οι ίδιες τροχαίες παραβάσεις με τη συγκαταβατικότητα που αυτό συμβαίνει στο νησί μας. Πουθενά στη χώρα μας οι βοσκοί δεν καταπατούν με την ίδια ευκολία τις γεωργικές περιουσίες, πουθενά δεν βάζουν τα πρόβατά τους να τρώνε το γρασίδι γύρω από πισίνες ξενοδοχείων, πουθενά αλλού δεν πυροβόλησαν πρώην νομάρχη και δεν ανατίναξαν το σπίτι του επειδή δεν τους έκανε τα χατίρια».

«Μήπως στην Κρήτη η ζωή παραέγινε φθηνή» - Το συγκλονιστικό άρθρο ενός Κρητικού για την δολοφονία της Σούζαν Ίτον Facebook Twitter
O κύριος Στρατηδάκης

Δεν μπορεί να είναι τυχαία τα γεγονότα αυτά και δεκάδες άλλα, εκτός κι αν θέλουμε να εθελοτυφλούμε, μέχρι που το δικό μας χωράφι να είναι αυτό που καταπατείται και η δική μας γυναίκα ή κόρη να είναι εκείνη που βιάζεται και δολοφονείται. Φαίνεται ότι κάτι δεν πήγε καλά στο νησί μας με κάποιες από τις θεωρούμενες ως "αξίες" του [...] Ασφαλώς δεν είναι αυτή η δικιά μας η Κρήτη» υπογραμμίζει.

 

Ολόκληρο το άρθρο του κ. Στρατιδάκη: 

Πριν από μια εικοσαετία, όταν εγώ και η γυναίκα μου ήμασταν μεσόκοποι, τής συνέβη ένα περιστατικό, στο οποίο δεν είχα δώσει μεγάλη σημασία. Χρειάστηκε να έρθει στο χωριό, όπου είχα εργάτες, με το ΚΤΕΛ και να κατέβει σε μια μυλοποταμίτικη διακλάδωση, απ' όπου θα την παραλάμβανα με το αυτοκίνητο. Επειδή όμως αργούσα, πήρε τον δρόμο, περπατώντας όχι περισσότερο από ένα τέταρτο της ώρας. Όταν τη συνάντησα, ήταν έξαλλη που την είχα αφήσει μόνη. Από τη δεκάδα των «αγροτικοκτηνοτροφικών» αυτοκινήτων που είχε συναντήσει, όλοι σχεδόν οι οδηγοί τής είχαν κορνάρει, της είχαν κάνει άσεμνες χειρονομίες και -κάποιοι- όχι τυχαίες παρατιμονιές.

Σαμιώτισσα στην καταγωγή, μου ξαναθύμισε το περιστατικό εκείνο προ ημερών, όταν μάθαμε ότι μια εξηντάρα βιολόγος, που ερχόταν για πολλαπλή φορά στην Κρήτη για να πάρει μέρος σε επιστημονικό συνέδριο, είχε εξαφανιστεί και βρέθηκε δολοφονημένη και βιασμένη. Η αγανάκτησή μας, και όλων σχεδόν πιστεύω των συντοπιτών, έγινε μεγαλύτερη, όταν πληροφορηθήκαμε ότι ο δολοφόνος την είχε κτυπήσει επίτηδες δύο φορές με το αυτοκίνητό του, την είχε βιάσει σε ημιθανή κατάσταση, την είχε κλείσει στο πορτ μπαγκάζ και την είχε πετάξει σε μια γερμανική στοά, στην οποία ανακαλύφθηκε τυχαία.

Το προφίλ του δολοφόνου; Επρόκειτο για έναν καθημερινό άνθρωπο: νέο, Κρητικό, κάτω των τριάντα, παντρεμένο, παιδιωμένο, γιο επιφανούς μέλους της τοπικής κοινωνίας. Ο άνθρωπος αυτός είχε επιχειρήσει να κάνει το ίδιο τρεις τουλάχιστον φορές στο παρελθόν, τις δύο απ' αυτές σε αλλοδαπές γυναίκες. Ασφαλώς τις είχε επιλέξει κι εκείνες εξαιτίας της καταγωγής τους και της ανυπαρξίας «σογιού», που να μπορέσει αργότερα να ανακαλύψει την τύχη που είχαν και να απαιτήσει την τιμωρία του.

Τα περιστατικά είναι πολλά. Στην ίδια περίπου περιοχή ένας ιδιώτης σκότωσε πριν από λίγο καιρό τον πρόεδρο του τοπικού συμβουλίου, επειδή δεν αποδεχόταν την καταπάτηση απ' αυτόν της δημόσιας περιουσίας. Λίγο πιο ανατολικά ένας άλλος καπετάνιος σκότωσε προ καιρού τον αδελφό του, που είχε γυρίσει μετανάστης από το εξωτερικό, επειδή διεκδίκησε την καταπατημένη περιουσία του.

Πιο δίπλα, στον δικό μου νομό, στο Ρέθυμνο, τα πτώματα δυο μεταναστριών από τη Βουλγαρία εξακολουθούν να αγνοούνται, περισσότερο από έναν χρόνο. Μια πρόχειρη αναζήτηση στις εφημερίδες και στο διαδίκτυο δείχνει ότι το πρόβλημα με τις γυναίκες, ιδιαίτερα τις «απροστάτευτες», δεν μπορεί πια να κρυφτεί. Δεν είναι μόνο η Κύπρος τού κατά συρροήν δολοφόνου, είναι και τα Χανιά και το Ρέθυμνο στα οποία αναφερθήκαμε, είναι και το Λασίθι με τον γυμναστή που βίασε τη 14χρονη αθλήτριά του, είναι και το Ηράκλειο του 48χρονου πατέρα που βίασε την κόρη του.

Ασφαλώς δεν είναι αυτή η δική μας Κρήτη, της αντιμετώπισης των γυναικών ως ζώων, των απαγωγών, των χασισοφυτειών και της απαξίωσης της ζωής και της τιμής των μεταναστών. Όμως υπάρχει και αυτή η Κρήτη, όλων των παραπάνω αλλά και της συνολικής καταπάτησης του νόμου, της καπετανιάς, του «επά' μαι 'γω», του αντριλικιού, της κούπας, της θρασυδειλίας και των γνωστών σ' όλους μας πολιτικών προσώπων που τους καλύπτουν.

Και σ' άλλα μέρη της Ελλάδας συμβαίνουν τέτοια γεγονότα, πουθενά όμως δεν ακούστηκε ένας νέος άνθρωπος να σκοτώνει με τ' αυτοκίνητο μια επιστήμονα για να τη βιάσει. Πουθενά στην Ελλάδα δεν βλέπουμε να αντιμετωπίζονται οι ίδιες τροχαίες παραβάσεις με τη συγκαταβατικότητα που αυτό συμβαίνει στο νησί μας. Πουθενά στη χώρα μας οι βοσκοί δεν καταπατούν με την ίδια ευκολία τις γεωργικές περιουσίες, πουθενά δεν βάζουν τα πρόβατά τους να τρώνε το γρασίδι γύρω από πισίνες ξενοδοχείων, πουθενά αλλού δεν πυροβόλησαν πρώην νομάρχη και δεν ανατίναξαν το σπίτι του επειδή δεν τους έκανε τα χατίρια.

Δεν μπορεί να είναι τυχαία τα γεγονότα αυτά και δεκάδες άλλα, εκτός κι αν θέλουμε να εθελοτυφλούμε, μέχρι που το δικό μας χωράφι να είναι αυτό που καταπατείται και η δική μας γυναίκα ή κόρη να είναι εκείνη που βιάζεται και δολοφονείται. Φαίνεται ότι κάτι δεν πήγε καλά στο νησί μας με κάποιες από τις θεωρούμενες ως «αξίες» του. Μήπως η δύναμη του καθενός σογιού και το «κόζι» του οδηγούν τελικά στην αγνόηση όποιου δεν διαθέτει αντίστοιχες πλάτες; Μήπως παράδοση δεν είναι οι κούπες, οι βιομηχανικές διασκεδάσεις των χιλιάδων ατόμων σε γάμους και χοροεσπερίδες, και οι τραυματισμοί και οι δολοφονίες από τα μπαρουτόβολα;

Μήπως έφταιξε η λατρεία του αλκοόλ, ξεκινώντας από τ' «αντράκια» των δύο ετών που χαιρόμαστε να τα βλέπουμε να βουτούν το δάχτυλό τους στα ποτήρια της τσικουδιάς; Μήπως φταίει που θαυμάζουμε τα ανήλικά μας όταν παίρνουν στα χέρια τους το τιμόνι; Μήπως φταίει που ανεχόμαστε τους μαυροπουκαμισάδες να ξυλοκοπούν παιδιά που ήρθαν στον τόπο μας για να σπουδάσουν, προσφέροντάς μας το κομπόδεμα της οικογένειάς τους; Μήπως φταίει που αφήνουμε να κυκλοφορούν δίπλα μας χωρίς ντροπή τα Κρητικόπουλα που οδήγησαν στα Γιάννενα τον συμπατριώτη μας στην αυτοκτονία;

Για όλα αυτά και για πολλά άλλα δεν μπορεί να έτυχε. Μάλλον η κοινωνία μας απέτυχε...

Ελλάδα
47

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

19 σχόλια
Σε τέτοιας τάξης εγκλήματα η κοινωνιολογική ανάλυση δεν αρκεί. Έχουμε να κάνουμε με σοβαρή ψυχοπαθολογία. Αυτό μπορεί να υπάρχει και στην πιο ευνομούμενη κοινωνία και να προκληθεί από άτομα μορφωμένα, καλλιεργημένα, νομοταγή. Όχι πώς διαφωνώ γενικά με το άρθρο, απλώς νομίζω ότι δεν μπορεί να ερμηνεύσει το συγκεκριμένο έγκλημα με κοινωνικούς όρους.
Περα απο τα υπολοιπα φαινεται να υπαρχει και ο πιθανος ελεφαντας στο δωματιο - η προσβαση σε σκληρο πορνο που ο καθενας μπορει να γυρισει οτι του κατεβει σε εφηβους και παιδια. ειναι τυχαιο οτι τα 2 βιαια εγκληματα απεναντι σε γυναικες (Ροδος και Κρητη) εγιναν σε μερη με λεφτα απο το τουρισμο αλλα χαμηλο κοινωνικο επιπεδο (λετε πανω συγκρινοντας Μανη και Κρητη - για τις διαφορες στις νοοτροπιες των 2 διαβαστε τον Φερμορ - στην Μανη ειναι κοινωνικα καταπτυστο να εισαι ζωοκλεφτης στην Κρητη ειναι επιτευγμα), απο ατομα εμφανως χαμενα και με απειρη προσβαση στην φαντασιωση του καθενος απο μικρη ηλικια. Δεν ειμαι ψυχολογος ή ψυχιατρος και δεν ειμαι σε θεση να το κρινω και σιγουρα αντιστοιχα εγκληματα γινοντουσαν δυστυχως παντα αλλα τι μπορει να προκυψει απο την εκθεση της καθε σαδικης φαντασιωσης (αυτης που καποτε ηταν κρυμενη πισω απο τομους βιβλιων) live σε εφηβους και παιδια - σε συνδυασμο με το οτι η σεξουαλικη διαπαιδαγωγηση δεν αντιμετωπιζει αυτο το γεγονος;
Όλοι οι Κρητικοί γνωρίζουμε πως υπάρχει μια μειοψηφία ψευτοπαληκαράδων, «νταήδων», μεγαλωμένων με τις αξίες της δήθεν καπετανιάς, της «τζάμπα μαγκιάς» Προφανώς πρόκειται για μία μειονότητα και δεν υπάρχει μεγαλύτερος μύθος για τους Κρητικούς ότι όλοι μας είμαστε κατά βάθος βίαιοι, πολεμοχαρείς, ότι ηδονιζόμαστε με τα όπλα και το να κάνουμε κόσκινο από τις σφαίρες τις πινακίδες της Τροχαίας κ.λπ. Αυτή ειναι εικόνα του Κρητικού σήμερα, αυτή που γεμίζει τις οθόνες της τηλεόρασης Είναι ο γενειοφόρος με το μαντήλι και τη μαγκούρα, αυτός που πουλά «καπετανιλίκι» κ.π.α. Έτσι μας βλέπουν οι άλλοι. Τα ΜΜΕ ευθύνονται για την παραπληροφόρηση του κόσμου, καθώς μερικές φορές η προβολή και η διόγκωση ορισμένων γεγονότων και περιστατικών ή και η αβίαστη κατηγοριοποίησή τους, οδηγούν σε κλισέ που παγιώνονται στη συνείδηση του Έλληνα πολίτη. Οι Κρητικοί φταίνε για την εγκληματικότητα, τα ναρκωτικά, την οπλοκατοχή, τις ανθρωποκτονίες, που φυσικά αν μια ανθρωποκτονία γίνει στην Κρήτη είναι βεντέτα και φταίει η έλλειψη κουλτούρας του ντόπιου στοιχείου ενώ αν γίνει στα Φάρσαλα, ας πούμε, θα είναι απλά μια δολοφονική πράξη κάποιου που σκότωσε κάποιον άλλο, συνήθως πισώπλατα, γυναίκα ή παιδί, γιατί στην υπόλοιπη Ελλάδα δεν το έχουν σε τίποτα να δείξουν τον ανδρισμό του σε γυναικόπαιδα, δεν είναι τίποτε απολίτιστοι σαν εμάς. Γενικά ό,τι και αν συμβεί θα κατηγορηθεί ο Κρητικός. Εκτός και αν ξεκάθαρα φταίει κάποιος που δεν είναι Κρητικός, τότε αναφέρουμε τον φταίχτη χωρίς να κάνουμε αναφορά της καταγωγής του. “Ο φερόμενος ως δράστης χ ο κατηγορούμενος ψ . Ποτέ ο Λαρισαίος δολοφόνος ή ο Πειραιώτης απαγωγέας, Ο ΚΡΗΤΙΚΟΣ ΔΟΛΟΦΟΝΟΣ ΟΜΩΣ,ΝΑΙ.ΚΙ ΟΜΩΣ Η ΚΡΗΤΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΗ. ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΕΙΚΟΝΑ ΠΟΥ ΦΑΙΝΕΤΑΙ. ΚΙ ΟΠΟΙΟΣ ΑΥΤΗΝ ΚΟΙΤΑΖΕΙ, ΕΙΝΑΙ ΣΑΝ ΝΑ ΒΛΕΠΕΙ ΤΗΝ ΚΡΗΤΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΠΑΡΑΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΦΑΚΟ. ΔΙΟΤΙ Η ΚΡΗΤΗ ΕΙΝΑΙ ΑΛΛΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ.
Επρόκειτο για έναν καθημερινό άνθρωπο: νέο, Κρητικό, κάτω των τριάντα, παντρεμένο, παιδιωμένο, γιο επιφανούς μέλους της τοπικής κοινωνίας. Πηγή: www.lifo.grΟι κύκλοι των καθηγητών μέσης εκπαίδευσης του νομού βουίζουν ότι δεν επρόκειτο για τόσο "καθημερινό" μαθητή και για το ότι η "επιφανής" οικογένεια άσκησε τεράστιες πιέσεις για να διατηρηθεί η επίφαση της "κανονικότητας"
Αποδεδειγμένο λοιπόν, ότι όπου υπάρχει βια εναντίον των ζώων, υπάρχει και εναντίον των ανθρώπων. Ο τύπος είπε ότι μικρός ακρωτηρίαζε κότες. Η Κρήτη έχει παράδοση στις αγριότητες απέναντι στα ζώα, μη μας παραξενεύουν λοιπόν τα αποτελέσματα.
Δυστυχώς τέτοια περιστατικά,τήνουν να γίνουν συνηθισμένα πλέον......φταίει η κουλτούρα μας,δλδ η ''λεβεντογέννα Κρήτη'',να φωράνε όλοι μαύρα πουκάμισσα-μπλούζες,να πίνουμε κ να οδηγάμε απο πιτσιρίκια,να είμαστε νταήδες,μπαλωθιές κλπ.....Τα χωριά είναι κλειστές κοινωνίες - αδιέξοδα Γκέτο με δικούς τους κανόνες κ νόμους......Αλλά όλοι φταίμε σε αυτό.....Κ δεν λέω μόνο για την Κρήτη,ισχύουν κ για την υπόλοιπη Ελλάδα αυτά.Να μην συμπεριφερόμαστε σαν να είναι κατώτεροι οι υπόλοιποι,να είμαστε πιο κοινωνικοί,πιο δωτικοί,να μην κάνουμε τα στραβά μάτια(κ μετά ξαφνικά πέφτουμε απο τα σύννεφα) όταν βλέπουμε κάτι παράδωσο-παράξενο.....Να αντιδρούμε όταν βλέπουμε κάτι αξιόποινο(π.χ. παρκάρισμα σε ΑΜΕΑ,να μπαίνει κάποιος σε μονόδρομο,να χτυπάει κάποιος κάποιον-παιδί-γυναίκα-ζώο).Πρέπει να αλλάξουμε παιδία κ να δώσουμε πιο πολύ έμφαση στη νεα γενιά,μπας κ αλλάξει κάτι............
Έχοντας καταγωγή από την Κρήτη και έχοντας επίσης ζήσει σε διάφορα μέρη της Ελλάδας θα έλεγα ότι το κακο δεν περιορίζεται στα όρια του νησιού, αλλά σε όλη την ελληνική επικράτεια. Όταν όλοι οι μπαμπάδες σταματήσουν να μεγαλώνουν παιδιά πατριαρχικά, και αλλάξει όλη η παιδεία αυτής της χώρας, τότε βλέπουμε. Αλλά αν δεν αλλάξουμε εμείς, τίποτα δεν θα αλλάξει.
Οι ΓΟΝΕΙΣ ΜΑΖΙ θα έπρεπε να ασχολούνται με την υγιή διαπαιδαγώγηση των παιδιών τους. Δυστυχώς πολλές φορές ούτε οι ίδιοι δεν γνωρίζουν τι σημαίνει αυτό. Η ευθύνη πέφτει ΚΑΙ στους δύο, όχι μόνο στον έναν ή τον άλλο.
Πολύ σωστό κατατοπιστικό άρθρο , συγχαρητήρια στον υπογράφοντα .Μήπως αυτή η συμπεριφορά και το ήθος ( που το συνάντησα και εγώ ,όταν δουλευα στον Κίσσαμο Χανίων για την διάνοιξη της οδού Κολυμπάρι Καστέλλι Ι !) συσχετίζεται με τον υψηλό αριθμό - τον υψηλότερο της Ελλάδας - σε αυτοκτονίες ? Μήπως δηλαδή οι αδύναμοι ψυχολογικά , καταπονημένοι άνθρωποι βρίσκονται σε ένα ήδη ' δηλητηριώδες " περιβάλλον που τους ' αποτελειώνει " ?
Εγω πιστευω οτι ο δολοφόνος δεν έχει να κάνει με την απαράμιλλη κριτική λεβεντιά. Σκότωσε επειδή ήταν άνδρας, μπόρεσε να το κάνει, και δεν μπόρεσε η γυναίκα να τον σταματήσει. Η γυναίκα πέθανε απλά επειδή ήταν γυναίκα. Αν ήταν άνδρας, δεν θα πέθανε. Η οικογένεια του δολοφόνου επιμένει ότι δεν κατάλαβε τίποτα. Μόνο η οικογένεια του θα μπορούσε να ήξερε κάτι. Και να καταλαβαιναμε κάτι εμείς στη κοινωνία, δεν μπορούμε να βάζουμε όλους τους 'τρελούς' στη φυλακη, θα μας λέγανε κι εμάς τρελοί. Δυστυχώς το κακό έπρεπε να γίνει για να εντοπιστεί ο 'γνήσιος τρελός'. Δυστυχώς, είναι πάντα αργά. Ειδαμε τα ιδια να γινονται με την κοπελα στη Ροδο. Πεθανε επειδη ηταν γυναικα. Οι εκτελεστες αυτων των γυναικων δεν υπολογισαν τη ζωη των. Δεν ηταν κρητικο το θεμα. Ηταν απλα ανδρικο. Ανδρες οπως ολους τους αντρες του κοσμου οι οποιοι σκεφτοναται σαν δολοφονοι. Και ο συγγραφεας ξεχάσε να λάβει υπόψη ότι ο δολοφόνος ήταν πιθανώς διπολικός, ότι ο αδελφός του ειναι αποδεδειγμενος διπολικός, ότι οι γονείς του δεν ήταν κατάλληλοι για τo αξιωμα (ειχαν τις δικες τους εμμονες) και ότι είχε παντρευτεί μια έφηβο που είχε μαθησιακά προβλήματα. Τα προβλήματα του δολοφόνου δεν είχαν καμία σχέση με την κρητική λενεντια - σαφώς υποφέρει από σοβαρές διαταραχές και κανένας απ' τους οικειους του δεν ηξερε (η δεν ηεθελε) να χειριστεί τα ζητήματα.
Και δεν εχει βαλει μεσα καν το πλεον αηθες και αηδιαστικο περιστατικο αυτο της αθωωσης για ανθρωποκτονια απο προθεση του παληκαρα αυτου που ΜΕΘΥΣΜΕΝΟΣ ΣΚΟΤΩΣΕ ΤΟ 6 ΜΗΝΩΝ ΠΑΙΔΙ ΤΟΥ ΠΕΤΩΝΤΑΣ ΤΟΥ ΤΗΛΕΦΩΝΟ.Ως συνηθως οι πονοψυχοι ενορκοι (θυμομαστε και αλλες υποθεσεις ενορκων που πλειοψηφουν - μια κιολας που ειχε συγκινησει το πανελληνιο των αγωνων κλπ) τον αθωωσαν και μειοψηφισαν οι δικαστες.Οι κοινωνιες κρινοται για το πως συμπεριφερονται στα πραγματικα αδυναμα μελη τους, ΑΜΕΑ, εγκυους κλπ. Απο μια κοινωνια που ακομα ριχνει το δηλητηριο καπνος της μεσα σε δημοσιους χωρους αποκλειοντας ΑΜΕΑ εγκυους και παιδια τι να περιμενεις. Και αυτο δεν αφορα μονο τη Κρητη...
Όντως, στον νομό Ηρακλείου ο Σύριζα έπιασε σε ορισμένες περιοχές σχεδόν 50%. Αίσχος, πραγματικά. Όμως σε Ρέθυμνο, Χανιά (με εξαίρεση, φυσικά, τα Σφακιά) και Λασίθι κέρδισε οριακά.
Και δεν είπε κανείς πως φταίει ο Τσίπρας (ή ο Αντρέας) για την κρητική «λεβεντιά», αλλά ότι οι πολιτικές επιλογές είναι ενδεικτικές μιάς νοσηρής νοοτροπίας που υπάρχει μεν σε ολόκληρη την χώρα αλλά είναι υπερβολικά μεγεθυμένη στην Κρήτη.
Έχεις σοβαρό πρόβλημα, κοίταξε το. Αν θεωρείς ενα οποιοδήποτε κόμμα οτι σχετίζεται με την συγκεκριμένη πράξη, τότε στην περίπτωση σου το πρόβλημα μόνο να διογκωθεί μπορεί.
Αν κατάλαβα καλά τη λογική σου, οποιοδήποτε έγκλημα διαπράττει Μανιάτης της Μάνης ή των Μανιάτικων του Πειραιά (περιοχές όπου κυριαρχεί συντριπτικά η σκληρή μάλιστα δεξιά)αυτό χρεώνεται αυτομάτως στην Νέα Δημοκρατία;
Μα, σαφώς. Τι δεν καταλαβαίνετε;Εν τω μεταξύ, και ενώ όλα αυτά περί κρητικής "λεβεντιάς" (my ass), μαυροπουκαμισάδων, μαφίας, νοοτροπίας και τα λοιπά έχουν όντως βάση ως διαπίστωση και καταγραφή μιας γενικότερης δύσοσμης κατάστασης, η μπόχα της οποίας αναδύεται σε (και από) μεγάλα ύψη, δεν έχουν σχέση με την συγκεκριμένη περίπτωση.
Δεν είναι μόνο οι βαρύμαγκες ή η “λεβεντιά” (που απ’ό,τι φαίνεται δεν παίζουν ρόλο στην προκειμένη υπόθεση). Είναι και η απόλυτη περιφρόνηση του νόμου και των δικαιωμάτων των συμπολιτών σου (εκτός και εάν πρόκειται για συγγενείς, κολλητούς ή ομοϊδεάτες), η απαίτηση για ατιμωρησία, η πεποίθηση πως όλα τα μέσα είναι θεμιτά, όλοι οι "αγώνες" δίκαιοι, είναι η ανταλλαγή ψήφων με χατήρια ή ρουσφέτια, οι προστάτες πολιτικοί, οι οικογένειες που ψηφίζουν μονοκούκι, το "δεν πλερώνω", οι καταπατητές, ο μισογυνισμός (πρώτος-πρώτος, στην συγκεκριμένη υπόθεση), η ματσίλα, το νταηλίκι και η αλητεία, οι απειλές, η καζούρα στους αδύναμους. Όλα αυτά υπάρχουν σε όλη την Ελλάδα, αλλά στην Κρήτη κυριαρχούν. Προστίθεται δε και η οπλοκατοχή/κουλτούρα των όπλων, οι ζωοκλοπές με συμβολικό/σαδιστικά τιμωρητικό/εξευτελιστικό χαρακτήρα (πέραν του οικονομικού όφελους), τα ισχυρά σόγια που καταπιέζουν τα αδύναμα (βλέπε Γιακουμάκης), οι βεντέτες.Παρεμπιπτόντως απ’ό,τι φαίνεται ο Κρητικός βιαστής/δολοφόνος διάλεγε τα θύματά του με την ίδια λογική που τα διάλεγε και ο Κύπριος serial killer: ξένες γυναίκες (μία Λιθουανή, μιά Πολωνέζα, την Σούζαν--που φαινόταν πως είναι ξένη, άρα και αδύναμη, θα υπέθεσε) που να μην έχουν κάποιον να ενδιαφερθεί γι αυτές, τι απέγιναν, ή κάποια οικογένεια να κινήσει γη και ουρανό. Την στιγμή που ο ίδιος απολάμβανε την προστασία του δικού του σογιού.
@ Ashton Heston III Συμφωνούμε. Ωστόσο, όπως και να το δει κανείς, το σχόλιο περί Κρήτης και Σύριζα είναι καθαρή, ξεκάθαρη τρολιά. Επίσης, όλα αυτά που σωστά αναφέρεις (ειδικά για όσους ξέρουν από Κρήτη) δεν έχουν να κάνουν με κομματικές προτιμήσεις και εκλογικά ποσοστά αλλά με νοοτροπία. Και νομίζω πως δεν χρειάζεται επεξήγηση επ' αυτού. Δεν νομίζω επίσης ότι είναι παράλογη η ένσταση του Μαύρου Γάτου στην αποτυχημένη τρολιά. Αντιθέτως, αυτήν την βρήκα πετυχημένη.
Το σχόλιο περί Κρήτης και Σύριζα που ξεκίνησε αυτήν την κουβέντα ήταν ασαφές , ηθελημένα ίσως. Δεν ξέρω τι ακριβώς εννοούσε ο πρώτος σχολιαστής, δεν νομίζω πως έχουμε κάποια ένδειξη ότι εννοούσε πως ο βιαστής/δολοφόνος επηρεάστηκε από τον Σύριζα. Άρα τρολιά είναι σίγουρα το σχόλιο του Μαύρου Γάτου. Τρολιά στην τρολιά, εδεχομένως.Όσον αφορά την σχέση νοοτροπίας και κομματικών προτιμήσεων: Ότι η νοοτροπία των Κρητικών καταλήγει σχεδόν νομοτελειακά στην ανάδειξη κομμάτων ανυπακοής και αντίστασης που είναι ταυτόχρονα (και προπάντων) και κόμματα εξουσίας (καθότι δεν είναι βλάκες οι Κρητικοί να ψηφίσουν losers ή περιθωριακούς) είναι νομίζω προφανές. Όπως και η αδυναμία τους στους μάτσο/μάγκες/καραμπουζουκλήδες ηγέτες. Επίσης ισχύει απολύτως πως η νοοτροπία των Μανιατών αναδεικνύει υπερσυντηρητικά κόμματα όπως η ΧΑ και η λαϊκή Δεξιά που εκφράζεται από τμήμα της ΝΔ. Νομίζω πως οι περισσότεροι από εμάς διαισθανόμασταν ήδη πριν από τις εκλογές του 2012 πως οι Κρητικοί θα ψήφιζαν Σύριζα και Αλέξη με ενθουσιασμό (όπως ψήφισαν στο παρελθόν το Πασόκ του Σιδερένιου της Ελούντας). Όπως και ότι στις φετινές εκλογές θα επέμεναν (αλλά και ότι θα ήσαν και αρκετά μπερδεμένοι οι καϋμένοι: ο Μητσοτάκης είναι Κρητικός, οι Συριζαίοι απεδείχθησαν ρεζίληδες και losers).Όπως και ότι στην Μάνη θα ανέβαινε πολύ η ΧΑ μετά το 2012 (το 2014 στο Οίτυλο η Χρυσή Αυγή έλαβε 24,5% που είναι το μεγαλύτερο ποσοστό της Χρυσής Αυγής Πανελλαδικά).Παρεμπιπτόντως, η Μανιάτικη νοοτροπία μπορεί να μοιάζει σε κάποια θέματα με την Κρητική, όμως έχει και βασικές διαφορές (βασιλόφρονες ιστορικά οι μεν, επαναστάτες γενικώς οι δε).
Άστον, δεν υπάρχει κανένας μα κανένας λόγος να γίνει τέτοια αναφορά σε αυτό το άρθρο. Για μένα είναι πολύ σαφές ότι το άνωθεν τρολ (γιατί ως τρολ τον / την αντιλαμβάνομαι με το σχόλιο που έκανε) προσπαθεί να στρέψει το focus αλλού δίνοντας στο έγκλημα πολιτική χροιά, πράγμα κατ' αρχήν αήθες. Ο Γάτος χρησιμοποιεί αυτόν τον παραλογισμό ακριβώς για να τον κάνει περισσότερο εμφανή απ' ότι ήδη είναι. Δεν τρολάρει. Καταδεικνύει το τρολάρισμα και τον προφανή στόχο του.Επίσης, επέτρεψέ μου να επιμείνω, ως έχων ιδίαν γνώσιν, ότι καμία σχέση δεν έχει η κακή νοοτροπία των Κρητικών που ντροπιάζουν την Κρήτη με κομματικές / πολιτικές προτιμήσεις. Τέτοιους Κρητικούς βρίσκεις και δεξιά και αριστερά. Και "βρωμάνε" το ίδιο. Αν μη τι άλλο όμως, και επειδή αυτή η νοοτροπία έχει έντονα στοιχεία τοπικισμού και συντήρησης, είναι φανερό πως βρίσκεται πλησιέστερα στην δεξιά παρά στην αριστερά. Σου μιλάω εκ πείρας.
Ραμόν εγώ μίλησα συγκεκριμένα για Πασόκ και Σύριζα (του Τσίπρα, όχι του 3%) εσύ εισάγεις τώρα την διχοτομία Δεξιά-Αριστερά (με την Αριστερά, αν καταλαβαίνω καλά, ως αφηρημένη έννοια, και εξιδανικευμένη). Τέλος πάντων. Επίσης ως κακούς Κρητικούς που ντροπιάζουν την Κρήτη δεν θεωρώ μόνο τους μαφιόζους συγκεκριμένου χωριού, αλλά και mainstream άτομα που συμβάλλουν στην διαιώνιση στερεοτυπικών συμπεριφορών. Οι οποίες συμπεριφορές διαιωνίζονται ακριβώς επειδή η Κρήτη μπορεί να ανεβοκατεβάζει κυβερνήσεις. Από το ’80 μέχρι το 2010 “ανέβαζε” (χωρίς ποτέ να κατεβάζει) μόνο το Πασόκ.Σαφώς και πολλά από τα αρνητικά στοιχεία της Κρητικής νοοτροπίας είναι αναχρονιστικά συντηρητικά και τοπικιστικά, όμως η Κρήτη ως σύνολο ανέκαθεν ψήφιζε σταθερά και φανατικά Πασόκ, και τώρα τον Σύριζα του Τσίπρα (υπενθυμίζω: 43% στον Νομό Ηρακλείου, εν έτει 2019). Τις παλιές καλές μέρες το Πασόκ έπαιρνε σταθερά πάνω από 55%, ακόμα και το 2004. Δεν μπορεί λοιπόν να ισχυριστεί κανείς στα σοβαρά ότι αυτό είναι τυχαίο και πως οι κακές νοοτροπίες που υπάρχουν στο νησί από την μιά, και η Πασοκική (νυν συριζέικη) ιδεολογία από την άλλη, δεν έχουν αλληλοεπηρεαστεί και συνδιαμορφωθεί. Επίσης δείχνει με πολύ εύγλωττο τρόπο πόσο συντηρητική είναι η ιδεολογία του Πασόκ και του διαδόχου του κόμματος.Όσο για τους Κρητικούς “bad eggs” που ισχυρίζεσαι ότι ψηφίζουν Δεξιά εξίσου με Πασόκ:Απλώς φαντάσου πόσο χαμηλότερα θα ήταν τα ποσοστά την ΝΔ σε Χανιά και Ρέθυμνο αν δεν κατάγονταν από εκεί ισχυρές πολιτικές οικογένειες (Μητσοτάκηδες, Κεφαλογιάννηδες) ή οι Βαρδινογιάννηδες που από την Μεταπολίτευση και μετά στηρίζουν την ΝΔ. Θα κυριαρχούσε και εκεί συντριπτικά το Πασόκ/Σύριζα, λόγω νοοτροπίας, όπως σε Ηράκλειο/Λασήθι (επαναλαμβάνω, σχεδόν 60% το 1996-2000 και δεν έψαξα πιό πριν, επί Αντρέα). Επειδή λοιπόν κατάγονται αυτές οι οικογένειες από τις δύο αυτές περιφέρειες, γι αυτό και ανέκαθεν έπεφτε λίγο το Πασόκ (περίπου κατά 8%--έπαιρνε παραδοσιακά “μόνο” 51-52% τον παλιό καλό καιρό). Και φυσικά οι οπορτουνιστές, χειρότεροι Κρητικοί “έκαναν παιχνίδι” και με τα δύο κόμματα εξουσίας ως πελάτες, λόγω πληθώρας ευκαιριών (ακόμα και λόγω συγγένειας με τοπικούς παράγοντες).Από εκεί και πέρα αν συνεχίζεις να επιμένεις να εθελοτυφλείς σχετικά με το πόσο ταυτίζονται τα κακά στοιχεία της νοοτροπίας των Κρητικών με την πραγματική ιδεολογία του Πασόκ και του κόμματος τού Τσίπρα εγώ δεν μπορώ να κάνω τίποτε άλλο από το να σου δείξω τον Πολάκη.
Εξηγώ την σκέψη μου για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις:Αναφέρθηκα στο δίπολο δεξιά – αριστερά προσπαθώντας να εξηγήσω πως αντιλαμβάνομαι τόσο το σχόλιο-τρολάρισμα όσο και την απάντηση του Γάτου (ο οποίος αναφέρθηκε σε ΝΔ-δεξιά) στο σχόλιο-τρολάρισμα. Επίσης, δεν εξιδανικεύω ούτε την δεξιά, ούτε την αριστερά. Πίστεψέ με, χέστηκα και για την μία, και για την άλλη. Δεν έχω ανάγκη να ταυτιστώ με κανέναν, αν αυτός δεν με πείθει. Και εδώ και πολύ, πολύ καιρό, όσο θυμάμαι τον εαυτό μου δηλαδή, δεν με πείθει κανείς. Αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι δεν μπορώ να βρω θετικά σημεία, είτε από την μία, είτε από την άλλη μεριά.Από κει και πέρα, δεν καταλαβαίνω τι ακριβώς σημαίνει το ότι «οι στερεοτυπικές συμπεριφορές διαιωνίζονται επειδή η Κρήτη μπορεί να ανεβοκατεβάζει κυβερνήσεις». Μου φαίνεται σαν μια πρόταση δίχως νόημα. Θεωρώ λανθασμένη την σύνδεση του συγκεκριμένου εγκλήματος με την κακή Κρητική νοοτροπία (όπου αυτή υπάρχει) και πολύ χοντρό φάουλ (στα όρια της προπαγάνδας) την σύνδεση αυτής της νοοτροπίας με συγκεκριμένη πολιτική κατεύθυνση, την οποία με λύπη μου βλέπω ότι κάνεις κι εσύ, χρεώνοντας μου μάλιστα ότι εθελοτυφλώ. Ειλικρινά, δεν θέλω να σε πείσω ντε και καλά για το ορθόν της γνώμης μου. Θεωρώ όμως εντελώς λανθασμένο και ατυχή τον τρόπο που εν προκειμένω σκέφτεσαι. Ο Πολάκης φαίνεται, λόγω ιδιότητας και των πλεονεκτημάτων που αυτή του προσφέρει. «Πολάκηδες» όμως έχουμε πολλούς στο νησί. Κατά την γνώμη μου, εθελοτυφλία είναι να τους βλέπεις μόνο (ή κυρίως) ως Συριζαίους ή Πασόκους και να θεωρείς ότι η σύνδεση αυτή είναι ορθή και δικαιολογημένη. Τέλος, κάνουμε νομίζω κουβέντα άστοχη και άκαιρη, παίζοντας το παιχνίδι του σχολιαστή που τρολάρει καταφανώς. Και παίρνουμε κι εμείς μέρος στο τρολάρισμα όσο συνεχίζουμε να την κάνουμε υπό τους όρους που ουσιαστικά έθεσε εκείνος με μία πρόταση. Εγώ λέω να το αφήσω εδώ, από σεβασμό στην μνήμη του θύματος. Καλό ξημέρωμα.
Σύμφωνοι ας το αφήσουμε εδώ. Εγώ πάντως—επαναλαμβάνω—ουδέποτε έκανα την σύνδεση ανάμεσα στο συγκεκριμένο έγκλημα και την Κρητική νοοτροπία. Άλλωστε σε παράλληλο σχόλιό μου σε άλλο άρθρο μίλησα για τον Κύπριο «ομόλογο» το Κρητικού βιαστή και δολοφόνου. Το ότι Κρήτη=βαθύ Πασοκ σε νοοτροπία σχολίασα, που κατά την γνώμη μου ισχύει απόλυτα. Τα πιο ακραία στοιχεία αυτής της νοοτροπίας οδηγούν σε υποτίμηση της αξίας της ζωής όσων δεν έχουν σόι ή ρίζες ή «άκρες» στο νησί ή την χώρα, πόσο μάλλον όταν είναι αδύναμοι άνθρωποι, outsiders, ή γυναίκες. Σε αυτό σίγουρα συμφωνώ και με τον αρθρογράφο. Όμως το να χρεώσει κάποιος το συγκεκριμένο έγκλημα στο Πασόκ ή τον Σύριζα είναι τουλάχιστον ηλίθιο.
Ως κοινωνία χρειαζόμαστε περισσότερα τέτοια κείμενα αυτοκριτικής. Μόνο όταν αρχίσουμε να μιλάμε ανοιχτά για τη "θεσμοθετημένη" παραβατικότητα και αντικοινωνικότητα μπορούμε να αρχίσουμε να ελπίζουμε σε κάτι καλύτερο.
(α) το οτι υπαρχει μια ιδιότυπη κουλτουρα καθ' άπασα την επικρατεια η οποία διδάσκει ότι ό,τι μας έρθει στην κεφάλα μας είναι δικαίωμά μας είναι εκ των ων ουκ άνευ. Όσοι εύθικτα διεκδικούν τα νομιζόμενα δικαιώματά τους είναι ένα θέμα.Λείπει πλέον - και από το σχολείο και από τον νόμο- η έμπρακτη διδαχή ότι υπάρχουν όρια. Δεν κάνουμε ό,τι θέλουμε. Δεν λειτουργούν έτσι οι οργανωμένες κοινωνίες.(β) αν δει κανείς το κανάλι του δραστη στο youtube μαλλον θα κατανοήσει οτι ηταν εκτος αυτης της κουλτουρας. Άλλα τα θεματα του δραστη.πχ δείτε γύρω στο 6:10https://youtu.be/5qMz1pVSQb0Γιατί αν είναι να αρχίσουμε να λέμε ό,τι θέλουμε μπορούμε κάλλιστα να πούμε και για τους οπαδούς των ανατολικών θρησκειών...(γ) υπομονή και δύναμη τόσο στους συγγενείς της ατυχούς βιολόγου. Και αν επιτρέπεται εγώ σκέφτομαι και τα παιδάκια του δράστη. Και τη γυναίκα του.
Εξαιρετικό το άρθρο όσο και οδυνηρό. Αρχές δεκαετίας του '90 πέρασα δύο τουριστικές σεζόν στην Κρήτη εργαζόμενος. 24 ετών τότε και αρκετά "χύμα στο κύμα", είχα εντυπωσιαστεί αρνητικά με την καφρίλα που συναντούσα. Σοβινισμός, κουτσαβακισμός, ντεμέκ ανδρισμός, θρασυδειλία και χυδαιότητα από τους νέους κυρίως ντόπιους. Φυσικά όλα αυτά δεν χαρακτηρίζουν το σύνολο αλλά η αίσθηση τους ήταν διάχυτη. Στην παρούσα μου εργασία συναργάζομαι με κάποιους Κρητικούς (που ζουν εκεί διότι διαφέρουν από όσους έφυγαν και ζουν αλλού) και η εντύπωση παραμένει, δυστυχώς, ίδια. Δεν ξαναπάτησα το πόδι μου παρά μόνο όταν ήμουν υποχρεωμένος λόγω δουλειάς. Κρίμα για τον πανέμορφο αυτό τόπο...
Εύγε στον κ. Στρατιδάκη για το θάρρος και την γενναιότητά του.Η δημοσιοποιημένη αυτογνωσία και όχι το "κουκούλωμα" ή η σιωπηρή ανοχή, ίσως επηρεάσει - έστω και λίγο -, την απόφαση μιας κοινωνίας να αναθεωρήσει την στάση της έναντι οποιασδήποτε παράνομης πράξης.Αλλά - επίσης και κατ' ακολουθία -, να επηρεάσει αποτρεπτικά την "στάση" και των ίδιων των δυνητικών αυτουργών της παράνομης πράξης. Εύγε ξανά.
Ντρέπομαι για την καταγωγή μου, για αυτούς που τον συγκάλυπταν τόσα χρόνια, για τους εγκληματίες που συνεχίζουν να υποστηρίζουν την ανδροκρατία, για τα τομάρια που έχουν γεννηθεί στο νησί των προγόνων μου και διαιωνίζουν τέτοιες συμπεριφορές. Εύχομαι να υπήρχε κόλαση να πηγαίνατε εκεί εξπρές όλοι σας.
Αν θες να παίξεις με τις λέξεις, παίξε με τις επόμενες:Είσαι Κρητικιά(Ελληνίδα) μάνα; Αν έχεις γιό: απογαλάκτησε τον πριν φτάσει να παντρευτεί, σταμάτα να τον υπηρετείς, μάθε του τι θα πει να σέβεται τους ανθρώπους ανεξάρτητα από ηλικία,φύλο,επάγγελμα, κλπ. δίνοντας του το παράδειγμα πρώτα, όταν τον επισκέπτεσαι για να τον νταντέψεις στο πανεπιστήμιο του εξωτερικού που σπουδάζει, ΜΗΝ ΤΟΥ ΠΛΕΝΕΙΣ ΤΑ ΠΟΔΙΑ ΣΕ ΛΕΚΑΝΙΤΣΑ ΕΠΕΙΔΗ ΠΕΡΠΑΤΑΓΕ ΑΠΟ ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΕ ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΗΜΕΡΑ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ "το καημένο το παιδί" ΚΑΙ ΚΟΥΡΑΣΤΗΚΕ!!!!!!!!!!!!!!!!!! Να πω κι άλλες αληθινές/φρικαλέες ιστορίες;;;;; Μάθε του να κάνει καμιά δουλειά στο σπίτι και την διαφορά μεταξύ πλυντηρίου ρούχων και πιάτων πριν βάλει τα ρούχα στο δεύτερο #true story. Επίσης, μάθε του πως ανάβει μια ηλεκτρική κουζίνα και τι κάνουν τα κουμπάκια τους #alsotruestoryΑν έχεις κόρη: μην την προγραμματίζεις μόνο για νοικοκυρά/παιδομηχανή, μάθε της ό,τι μπορεί να γίνει Ό,ΤΙ γουστάρει η ψυχούλα της, μην της τα πρήζεις αν δεν έχει παντρευτεί από τα 18-28-38-48 της ή ποτέ της επειδή δεν έχεις τι να κάνεις στα γεράματα και περιμένεις απογόνους, μην της μαθαίνεις να στέκεται πάνω από τα παιδιά/αγόρια/τους άντρες την ώρα που τρώνε για να τους υπηρετεί σε κάθε τους επιθυμία, άστην να κάθεται κι αυτή στο τραπέζι όταν θα τρέχει ένας άντρας να την σερβίρει, και δεν εννοώ τον σερβιτόρο στην ταβέρνα, μην χρησιμοποιείς την λέξη "παιδί" μόνο για το αγόρι, αν έχεις κι από τα δύο. Άρχισε από αυτές τις λίγες λέξεις κι αν απ'τις δυο μας αγιάσεις έστω μόνο εσύ, εγώ θα είμαι χαρούμενη.
Εγώ ντρέπομαι για όσους βγάζουν ό,τι συμπεράσματα νάναι εκμεταλλευόμενοι πάντα έναν θάνατο. Για όσους κάνουν πολιτική πάνω από νεκρούς.Λίγη ντροπή δεν βλάπτει.Αν εσύ θεωρείς ότι το να βιάζεις μια γυναίκα που την έχεις πατήσει δύο φορές με το αυτοκίνητο και της έχεις κόψει το αυτί ενώ αυτή ουρλιάζει για τη ζωή της έχει οιαδήποτε σχέση με μη παθολογική συμπεριφορά πλανάσαι. Αν νομίζεις ότι υπάρχει κοινωνική διδαχή για τέτοια συμπεριφορά σφάλλεις.Αλλά κάποιοι διδάσκουν, επ' αμοιβή και κατ'επάγγελμα, τέτοια πράγματα.
Μορφώσου σχετικά με το θέμα. Σου συνιστώ το "Σχιζοφρένεια και φόνος" της Τσαλίκογλου. Επίσης το πολύ ωραίο άρθρο που είχε ανεβεί στην lifo https://www.lifo.gr/articles/science_articles/81103/ti-symvainei-sto-myalo-ton-tromokraton-mia-neyroviologiki-proseggisi του Μποζέλου που τα εξηγεί πιο απλά: "Τα άτομα νεαρής ηλικίας που μεγαλώνουν σε ένα καταπιεστικό περιβάλλον, αποστερούνται σημαντικά ερεθίσματα και εμπειρίες για την ανάπτυξη του εγκεφάλου τους. Η αποδοχή του εαυτού τους σχετίζεται άρρηκτα με την υπακοή σε αυστηρούς και ανηλεείς κώδικες ηθικής, οι οποίοι συχνά αρνούνται ή δαιμονοποιούν την ανθρώπινη φύση. Η εκπαίδευση ενός νεαρού ατόμου σε αυτό το άκαμπτο δογματικό πλαίσιο καλλιεργεί αισθήματα ντροπής για φυσιολογικές βιολογικές τάσεις του, οδηγώντας το σε εσωτερικές αντιφάσεις και συγκρούσεις. Επομένως, αυτά τα άτομα είτε καταλήγουν να ζουν "διπλές" ζωές, είτε καταπιέζουν μέρη του "εγώ" τους και προβάλλουν τις ενοχές σε άλλα άτομα, θεωρώντας τα "αμαρτωλά". Πηγή: www.lifo.grΕάν βέβαια είσαι από αυτούς που πάει και παρακολουθεί οικογενειακώς εξορκισμούς, ή βάζεις τον "Θεό" σαν ασπίδα, άστο, συνέχισε να ντρέπεσαι, καλά πας.
Το μορφώσου στο επιστρέφω καπακωτό.Η λογική σου είναι παραμορφωμένη από τις διδαχές της ένθεης μανίας.Κάνεις λογικά και γνωστικά άλματα μόνο και μόνο για να καταλήξεις στα συμπεράσματα που ήδη έχεις.Δεν ξέρεις τίποτα εκτός από το ότι ο δράστης είχε πατέρα παπά και έχεις πει ένα κάρο κενά νοήματος πράγματα περί ανδροκρατίας, πλυντηρίων, γάμων κτλ.Και όλα αυτά πάνω από ένα πτώμα.Αν δεν ξέρεις, που δεν ξέρεις, διότι αν ξέρεις έφυγες καρφί για τον εισαγγελέα, σιώπα και άσε το θέμα.Το να αναμασάς άρθρα και τσιτάτα δεν βοηθάει. Μπουρμπούχα.
Και ξαναλέω ντροπή για όσους έχουν μισομάθει πέντε τσιτάτα και τα πετάνε όπου νάναι εκμεταλλευόμενοι ως τυμβωρύχοι φρικτούς θανάτους.Ακόμα μεγαλύτερη για όσους έχουν ως επάγγελμα την πώληση έμφυλου μίσους.
Το ό,τι κι οι άντρες φοράνε καλτσόν, ξέρω ξέρω, κι αυτό ντροπή, ε; Να ξομολογηθείς σε παρακαλώ και για μένα στον πνευματικό σου, να σωθείς τουλάχιστον εσύ. Την αδικοχαμένη γυναίκα άσε να την σκεφτούμε και να βγάλουμε την αγανάκτηση μας εδώ, μια κι υπάρχει ελευθερία λόγου, οι υπόλοιποι.
Όχι. Ντροπή δεν είναι οι άντρες να φοράνε καλσόν.Ντροπή είναι οι γυναίκες να φεύγουν από την αγέλη "ντύσου, βαψου" και να μπαίνουν στην αγέλη "η πατριαρχία αφού".Κι αν άλλοι εξομολογούνται άλλοι θέλουν ψυχανάλυση. Να λύσουν πρώτα τα δικά τους αγιάτρευτα θέματα και μετά να μιλήσουν για τους άλλους.Την αδικοχαμένη γυναίκα άσε να την σκεφτούν οι δικοί της άντε και οι δικαστές. Όχι αυτόκλητοι τιμωροί, έμποροι αγανάκτησης και κήνσορες του πληκτρολογίου.