Την αντίθεσή της στη νομοθετική ρύθμιση που προωθεί η κυβέρνηση για τα ταξί, με την οποία επιδιώκεται να αλλάξει το μοντέλο λειτουργίας της πλατφόρμας Beat (πρώην Taxibeat), εκφράζει και η Eλληνική Ένωση Νεοφυών Επιχειρήσεων (EENE).
Μεταξύ άλλων, κάνει λόγο για «δίωξη» της Beat που είναι «δίωξη της νεοφυούς επιχειρηματικότητας», και επισημαίνει πως η ρύθμιση «ουσιαστικά θέλει να οδηγήσει στην παύση λειτουργίας της καινοτομικής και παγκόσμια καταξιωμένης πλατφόρμας, Тhe Beat App».
Ολόκληρη η ανακοίνωση της ΕΕΝΕ:
«Η "δίωξη" της Тhe Beat App είναι δίωξη της νεοφυούς επιχειρηματικότητας.
Με αφορμή την προωθούμενη νομοθετική ρύθμιση, από την πλευρά της κυβέρνησης, που ουσιαστικά θέλει να οδηγήσει στην παύση λειτουργίας της καινοτομικής και παγκόσμια καταξιωμένης πλατφόρμας, Тhe Beat App, η Eλληνική Ένωση Νεοφυών Επιχειρήσεων δηλώνει ότι θα σταθεί απέναντι σε κάθε απόπειρα κατάργησης ή περιορισμού της επιχειρηματικής δημιουργικότητας και των σύγχρονων μοντέλων ανάπτυξης, σε κάθε προσπάθεια παρέμβασης στον υγιή ανταγωνισμό, σε κάθε προσπάθεια δαιμονοποίησης της τεχνολογίας.
Το νομοθετικό πλαίσιο που εισηγείται το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών είναι μία ενέργεια αντιμεταρρυθμιστική, η οποία δεν καταδικάζει μόνο το The BEAT App αλλά κάθε επιχείρηση της νέας οικονομίας.
Αναρωτιόμαστε, ποια ελληνική ή ξένη νεοφυής επιχείρηση, θα εκδηλώσει το οποιοδήποτε ενδιαφέρον να επενδύσει και να αναπτύξει δραστηριότητες σε μία χώρα, η οποία "διώκει" την καινοτομία και, ανά πάσα στιγμή, μπορεί να ακυρώσει τη λειτουργία της;
Ευχόμαστε, η Ελλάδα να γίνει κάποτε μία κανονική χώρα, όπου οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην καινοτομία, θα ενισχύονται, θα ενθαρρύνονται, όπως σε όλα τα ανεπτυγμένα μέρη αυτού του πλανήτη και δεν θα χρειάζεται να καταφεύγουν σε τέτοιες δηλώσεις.
Η αντίδραση του υπουργείου Μεταφορών
Στον σάλο που έχει προκύψει με την Beat, απάντησε με ανακοίνωσή του υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, στην οποία τονίζει την αποφασιστικότητα του να μπει τάξη οριστικά στον χώρο των εταιρειών διαμεσολάβησης στη μίσθωση ταξί.
«Είτε θέλουν είτε δε θέλουν ορισμένοι, θα μπει τάξη οριστικά, σε ένα χώρο που σκόπιμα άφησαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις χωρίς έλεγχο για την εξυπηρέτηση συγκεκριμένων συμφερόντων» σημειώνει, μεταξύ άλλων, το υπουργείο και προσθέτει: «Οποιοσδήποτε επιθυμεί, επενδυτής, εταιρεία ή ιδιώτης, να δραστηριοποιείται στο χώρο των εταιρειών διαμεσολάβησης, δεν έχει να φοβηθεί απολύτως τίποτα, εφόσον ακολουθεί την εθνική και την ευρωπαϊκή νομοθεσία».
Απαντώντας σε δημοσιεύματα που αναφέρονται στο νομοσχέδιο, το υπουργείο επισημαίνει: «Αγαπητοί κύριοι με την παρούσα ανοιχτή δημόσια έκκληση, παρακαλούμε για την αποστολή του σχεδίου νόμου ΣΑΣ, που περιλαμβάνει αυτά τα οποία οι ίδιοι και τα φερέφωνά σας υποστηρίζετε ότι περιλαμβάνει. Οποιαδήποτε άλλη είδηση, θα είναι ψευδής. [...]
Με την ευκαιρία, κάνουμε έκκληση καταγγελίας των ακραίων δογματικών κομμουνιστών της Βρετανίας, της Δανίας, του Καναδά, και άλλων χωρών της μητρόπολης του υπαρκτού σοσιαλισμού, που έχουν θεσμοθετήσει κανόνες λειτουργίας των εταιρειών διαμεσολάβησης.
ΥΓ: Να σας θυμίσουμε ότι η κυβέρνηση δεν είναι ΝΔ δε θα γίνει ποτέ. Δεν θα αφήσει γκρίζες ζώνες, ώστε κάποιοι συγκεκριμένοι κι εκλεκτοί να ευνοούνται χωρίς να πληρώνουν ένα ευρώ ή να τηρούν τους νόμους και κάποιοι να φορτώνονται τα βάρη της χώρας και να μένουν χωρίς εργασία».
Επίσης απαντώντας συγκεκριμένα σε δημοσίευμα της εφημερίδας Τα Νέα, το υπουργείο κάνει λόγο για «παραπληροφόρηση που σκοπίμως διακινείται για να καλύψει τη δράση και τις δραστηριότητες όσων παρανομούν. Όσων δραστηριοποιούνται στη χώρα μας και δεν έχουν καν έδρα σε αυτή».
«Ηλεκτρονικές Εφαρμογές και Εταιρείες Διαμεσολάβησης που σέβονται τη νομοθεσία δεν έχουν να φοβηθούν τίποτα. Γι' αυτό, ας σταματήσει επιτέλους η παραπληροφόρηση των πολιτών σε σχέση με τις ηλεκτρονικές εφαρμογές και τις εταιρείες διαμεσολάβησης που σέβονται τη νομοθεσία», τονίζει.
Το προσχέδιο νόμου που έχει ετοιμάσει ο υπουργός Χρήστος Σπίρτζης και παρουσιάζουν Τα Νέα προβλέπει, μεταξύ άλλων, τη σύναψη συμβάσεων τριετούς διάρκειας μεταξύ των εταιρειών των διαδικτυακών εφαρμογών και των αυτοκινητιστών ταξί. Σύμφωνα με τον Σκάι, αυτό σημαίνει ότι οι εταιρείες που έχουν ήδη αναπτύξει τις συγκεκριμένες εφαρμογές, με το νομοσχέδιο του Σπίρτζη θα πρέπει να μετατραπούν σε ολοκληρωμένες επιχειρήσεις παροχής μεταφορικού έργου, ενώ σήμερα λειτουργούν μόνο ως «διαμεσολαβητές».
Το υπουργείο Μεταφορών υπογραμμίζει με το προωθούμενο νομοσχέδιο δεν πλήττονται οι νέες τεχνολογίες, η εξυπηρέτηση του Πολίτη, οι καθαροί όροι, οι αξιόπιστοι έλεγχοι ή ίση μεταχείριση στο μεταφορικό έργο.