Ο νέος «χάρτης» για τις πτήσεις: Πώς θα γίνεται η επιβίβαση, τα μέτρα μέσα στο αεροσκάφος

Ο νέος «χάρτης» για τις πτήσεις: Πώς θα γίνεται η επιβίβαση, τα μέτρα μέσα στο αεροσκάφος Facebook Twitter
0

Προβληματισμό προκαλεί η «απελευθέρωση» των πτήσεων για την επανεκκίνηση του τουρισμού, καθώς ο Παγκόσμιος Ιατρικός Σύλλογος (WMA) προειδοποιεί για κίνδυνο δεύτερου κύματος κορωνοϊού εξαιτίας των ταξιδιών.

Η Ελλάδα ανακοίνωσε πρόσφατα ότι παρατείνει το διάστημα αναστολής πτήσεων για συγκεκριμένες χώρες μέχρι τις 31 Μαΐου και πως -τουλάχιστον μέχρι τότε- όλες οι διεθνείς πτήσεις θα προσγειώνονται μόνο στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Ωστόσο, οι διαβουλεύσεις και οι προετοιμασίες για το ζήτημα συνεχίζονται πυρετωδώς με την Διεθνή Ένωση Αερομεταφορών (IATA) να ανακοινώνει την ίδια στιγμή λεπτομέρειες σχετικά με την βιοασφάλεια κατά τις αερομεταφορές εν μέσω πανδημίας. 

Ο νέος «χάρτης» για τις πτήσεις: Πώς θα γίνεται η επιβίβαση, τα μέτρα μέσα στο αεροσκάφος Facebook Twitter
Ο νέος «χάρτης» για τις πτήσεις: Πώς θα γίνεται η επιβίβαση, τα μέτρα μέσα στο αεροσκάφος Facebook Twitter

Ειδικότερα, σε έκθεσή της που έδωσε στη δημοσιότητα με τίτλο «Βιοασφάλεια για τις Αεροματοφορές: Ένας οδικός χάρτης για την επανεκκίνηση των πτήσεων», η ΙΑΤΑ περιγράφει με λεπτομέρειες τη νέα πραγματικότητα στις πτήσεις και τα μέτρα ασφαλείας που θα πρέπει να λαμβάνονται πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την ολοκλήρωση ενός αεροπορικού ταξιδιού. 

Πριν την πτήση


- Συλλογή λεπτομερών πληροφοριών επικοινωνίας με τους επιβάτες για τις ανάγκες της ιχνηλάτησης. Όπου είναι δυνατό οι πληροφορίες θα συλλέγονται ηλεκτρονικά και πριν την άφιξη του επιβάτη στο αεροδρόμιο μέσα από πλατφόρμες, όπως η eVisa.

- Δημιουργία ειδικών ιστοσελίδων από τις κυβερνήσεις προκειμένου να συλλέγονται δεδομένα

Ο νέος «χάρτης» για τις πτήσεις: Πώς θα γίνεται η επιβίβαση, τα μέτρα μέσα στο αεροσκάφος Facebook Twitter

Στο αεροδρόμιο


- Περιορισμένη πρόσβαση σε τερματικούς σταθμούς μόνο για εργαζόμενους, ταξιδιώτες και συνοδούς τους, όπως για ΑμεΑ

- Θερμομέτρηση στις εισόδους των κτιρίων, την οποία θα διεξάγει ειδικά εκπαιδευμένο προσωπικό που θα αποφασίζει ποιος μπορεί να ταξιδέψει και ποιος όχι


- Μέτρο αποστάσεων βάσει όσων ισχύουν σε κάθε κράτος και ανάλογες προσαρμογές σε όλους τους χώρους για την ομαλή ροή των επιβατών


- Σχετικά με τις μάσκες, θα ακολουθούνται οι οδηγίες των κατά τόπους αρχών, αν και η ΙΑΤΑ συστήνει να χρησιμοποιούνται μάσκες από τους επιβάτες και μάσκες ΡΡΕ από τους εργαζόμενους σε αεροπορικές εταιρείες και αεροδρόμια


- Απολύμανση εγκαταστάσεων και εξοπλισμού αλλά και πρόσβαση σε αντισηπτικά. Συγκεκριμένα, θα πρέπει να απολυμαίνονται τρέιλερ, καρότσια, χώροι self service, σκάνερ αποτυπωμάτων, αναπηρικά αμαξίδια, δίσκοι κλπ.

- Τεστ κορωνοϊού σε επιβάτες όταν θα υπάρξει κάποιο αποτελεσματικό και ασφαλές


- Στο ίδιο πλαίσιο σημαντικό χαρακτηρίζει η ΙΑΤΑ το ρόλο των «διαβατηρίων ανοσίας» εξηγώντας ότι επιβάτης που έχει τέτοιο έγγραφο δεν θα πρέπει να λαμβάνει μέτρα προστασίας

Ο νέος «χάρτης» για τις πτήσεις: Πώς θα γίνεται η επιβίβαση, τα μέτρα μέσα στο αεροσκάφος Facebook Twitter

Στο check-in

Οι επιβάτες θα πρέπει να ολοκληρώνουν σε σημαντικό βαθμό ηλεκτρονικά το check-in πριν την άφιξή τους προκειμένου να μειώνεται στο ελάχιστο δυνατό ο χρόνος παραμονής στο αεροδρόμιο. 

Στο πλαίσιο αυτό η ΙΑΤΑ συστήνει εφαρμογή του μέτρου των αποστάσεων, καλώντας παράλληλα τους οργανισμούς των αεροδρομίων να προχωρήσουν σε τεχνολογίες που θα απαιτούν τη μικρότερη δυνατή επαφή.

Επίσης οι αεροπορικές εταιρείες θα πρέπει να κατευθύνουν τους επιβάτες στην ατομική εναπόθεση των αποσκευών ώστε να ελαχιστοποιείται η επαφή με τους υπαλλήλους.

Ο νέος «χάρτης» για τις πτήσεις: Πώς θα γίνεται η επιβίβαση, τα μέτρα μέσα στο αεροσκάφος Facebook Twitter
Ο νέος «χάρτης» για τις πτήσεις: Πώς θα γίνεται η επιβίβαση, τα μέτρα μέσα στο αεροσκάφος Facebook Twitter

Στην επιβίβαση


- Με τάξη ώστε να διασφαλίζονται οι αποστάσεις


- Τα αεροδρόμια θα πρέπει να προχωρήσουν στον ανασχεδιασμό των πυλών


- Περιορισμός της δυνατότητας μεταφοράς αποσκευών εντός των αεροσκαφών

Ο νέος «χάρτης» για τις πτήσεις: Πώς θα γίνεται η επιβίβαση, τα μέτρα μέσα στο αεροσκάφος Facebook Twitter

Στην πτήση


Η ΙΑΤΑ στον οδηγό της υποστηρίζει ότι «δεδομένων των πληροφοριών που έχουμε αναλύσει ο κίνδυνος μετάδοσης της νόσου Covid-19 από τον ένα επιβάτη στον άλλο είναι χαμηλός. Πιθανόν αυτό να οφείλεται στο γεγονός ότι οι πελάτες κάθονται ο ένας πίσω από τον άλλο και όχι ο ένας απέναντι στον άλλο, στην ύπαρξη χερουλιών ανάμεσα στις θέσεις, στην ύπαρξη φίλτρων ΗΕΡΑ, στην διεύθυνση του αέρα από το ταβάνι στο πάτωμα και στον περιορισμό των κινήσεων των επιβατών μόλις κάτσουν στις θέσεις τους».

Η ΙΑΤΑ συστήνει την χρήση μάσκας όπου δεν μπορεί να υπάρχουν αποστάσεις, σημειώνοντας ωστόσο ότι δεν είναι απαραίτητη η χρήση κλειστών καθισμάτων.

Επίσης συστήνονται προπαρασκευασμένα γεύματα, απλοποιημένες υπηρεσίες καμπίνας, απολυμαντικά μαντηλάκια και επιβολή περιορισμού στις κινήσεις εντός του αεροσκάφους.

Ο νέος «χάρτης» για τις πτήσεις: Πώς θα γίνεται η επιβίβαση, τα μέτρα μέσα στο αεροσκάφος Facebook Twitter

Στην άφιξη


- Θερμομετρήσεις από εκπαιδευμένο προσωπικό (όταν αποτελεί προϋπόθεση των τοπικών Αρχών)


- Όπου χρειάζεται η διαδικασία βίζας, να εξετάζεται η παροχή ηλεκτρονικών εναλλακτικών με εφαρμογές κινητών και QR codes προς περιορισμό των επαφών


- Επιτάχυνση της διαδικασίας παραλαβής αποσκευών ώστε να περιοριστεί ο χρόνος αναμονής και να διασφαλίζονται οι αποστάσεις

Ελλάδα
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κυκλάδες: Το πολεοδομικό για εκτός σχεδίου δόμηση που δίχασε Μύκονο και Σαντορίνη

Ελλάδα / Ακίνητα εκτός σχεδίου: Ο γγ Χωροταξίας εξηγεί αν η δόμηση σε οικόπεδα 8 στρεμμάτων επεκτείνεται και αλλού μετά τη Μύκονο και Σαντορίνη

Στους δύο δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς των Κυκλάδων η δόμηση δεν επιτρέπεται, εκτός κι αν πρόκειται για εκτός σχεδίου οικόπεδα με εμβαδόν τουλάχιστον 8 στρέμματα
LIFO NEWSROOM