Απάντηση στο πόρισμα των επιθεωρητών, η οποία πιθανώς θα είναι έτοιμη εντός της τρέχουσας εβδομάδας και θα απαντά με ακρίβεια σε καθένα από τα σημεία/παρατηρήσεις που είδαν το φως της δημοσιότητας, ετοιμάζει η διοίκηση του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), όπως επισήμανε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρός του, Χρήστος Στεφανίδης.
'Οπως διευκρίνισε, το πόρισμα των επιθεωρητών «δεν διαπίστωσε καμία παρανομία. Τις όποιες δε παρατηρήσεις δεν τις δεχόμαστε, αφού δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και θα το αποδείξουμε με ατράνταχτα στοιχεία". Πρόσθεσε δε ότι ο οργανισμός θα φτάσει μέχρι και τη διαιτησία, προκειμένου να δικαιωθεί εφόσον προκύψει ρήξη μεταξύ του οργανισμού και του δημοσίου και αμφισβητηθεί μονομερώς η σύμβαση που έχει υπογραφεί.
Εκφράζοντας απορία για τις εξελίξεις, όπως και για την άρνηση -όπως είπε- του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη, να καθίσουν όλοι οι εμπλεκόμενοι στο τραπέζι των συζητήσεων και να βρεθεί απο κοινού η χρυσή τομή, ο κ. Στεφανίδης επισήμανε χαρακτηριστικά: «Ποιος είναι αυτός που καταρτίζει σχέδιο για τη λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών στην πόλη; Ακούμε εδώ και ένα χρόνο ότι κάποιος κάτι ετοιμάζει. Ας μας το παρουσιάσει επιτέλους. Αλλά σε εμάς, όχι μόνο στους δημάρχους».
Στο πλαίσιο αυτό και επιβεβαιώνοντας ότι η διοίκηση του ΟΑΣΘ δεν έχει προσκληθεί στη συνάντηση που αναμένεται να γίνει στις 14 Ιανουαρίου στη Θεσσαλονίκη, παρουσία του κ.Σπίρτζη, του προέδρου της Εγνατίας Οδού ΑΕ, Απόστολου Αντωνούδη και των δημάρχων της Θεσσαλονίκης, ο κ. Στεφανίδης σημείωσε: «ακόμη και τώρα να μας καλέσουν, θα πάω. 'Εχω χρέος να υπεραμυνθώ των συμφερόντων του οργανισμού και του δίκιου μας». Στο πλαίσιο αυτό, ο ίδιος διατύπωσε την εκτίμηση ότι στη συνάντηση αυτή θα πρέπει να συμμετέχουν και οι εργαζόμενοι του οργανισμού, δια του Συνεταιρισμού Εργαζομένων, ως μέτοχοι του ΟΑΣΘ.
Απαντώντας δε σε σχετική ερώτηση, ο κ. Στεφανίδης τόνισε «εμείς ποτέ δεν είπαμε ότι οι μισθοί δεν είναι υψηλοί, παρά το γεγονός ότι είναι σύμφωνοι με τον νόμο και την Επιχειρησιακή Συλλογική Σύμβαση Εργασίας. Επίσης, από την πρώτη στιγμή που βγήκαν στην επιφάνεια τα προβλήματα, θέσαμε το αίτημα έναρξης διαλόγου για την εξεύρεση μόνιμης και οριστικής λύσης, ακόμη και αν αυτό σήμαινε ότι θα έπρεπε να τεθεί επί τάπητος η οικονομική συμφωνία του ελληνικού δημοσίου με τον ΟΑΣΘ».
Παράλληλα, ο ίδιος υπενθύμισε ότι έχουν καταθέσει το σχέδιο που κατήρτισαν για την ομαλή λειτουργία του οργανισμού και απάντηση δεν έλαβαν ποτέ, αφού «η τριμερής επιτροπή έχει μείνει ανενεργή». Το σχέδιο προβλέπει επαναπροσδιορισμό και εξορθολογισμό όλων των δρομολογιών, εξομάλυνση των μισθών και αναπροσαρμογή του κομίστρου λόγω της αύξησης του ΦΠΑ.
Αναφορικά με το ποσό των 440.000 ευρώ περίπου ετησίως, που εξοικονομεί ο ΟΑΣΘ, επειδή δεν δίνουν ρέστα τα αυτόματα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων μέσα στα λεωφορεία, ο κ. Στεφανίδης επισήμανε ότι το συγκεκριμένο ποσό συμπεριλαμβάνεται στα έσοδα του οργανισμού και η εξέλιξη αυτή είναι υπέρ του δημοσίου, αφού «από τα έσοδα υπολογίζεται η αντισταθμιστική καταβολή που μας καταβάλλεται». Και εξήγησε «στην ουσία δηλαδή αποτελεί έσοδο του ελληνικού δημοσίου και όχι του ΟΑΣΘ».
Μεταξύ άλλων, ο κ. Στεφανίδης επισήμανε ότι το Δημόσιο καταβάλλει σε δόσεις την οφειλή του προς τον ΟΑΣΘ, συνολικού ποσού 6 εκατ. ευρώ, λόγω της διαφοράς του ΦΠΑ από 13% σε 24% στην εκάστοτε μηνιαία αντισταθμιστική καταβολή και τόνισε ότι «οι οφειλές του κράτους προς την επιχείρηση είναι της τάξης των 140 εκατ».
Σε ερώτηση για ενδεχόμενη καταγγελία της σύμβασης του ελληνικού δημοσίου με τον ΟΑΣΘ, που λήγει μετά το 2020, με διετή παράταση συνλειτουργίας μεταξύ ΟΑΣΘ και μετρό, ο κ. Στεφανίδης είπε «αν την καταγγείλουν θα πρέπει να μας καταβάλλουν τις αποζημιώσεις που προβλέπονται, με το ποσό να υπερβαίνει συνολικά τα 300 εκατ. ευρώ».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
σχόλια