Ο ύποπτος λόγος για τον οποίο οι Έλληνες μαθητές στις Βρυξέλλες παίρνουν υψηλούς βαθμούς

Ο ύποπτος λόγος για τον οποίο οι Έλληνες μαθητές στις Βρυξέλλες παίρνουν υψηλούς βαθμούς Facebook Twitter
20

Στο ευρωπαϊκό σχολείο του Ιξέλ, ένα από τα τέσσερα που χρηματοδοτούνται από την Ε.Ε. στις Βρυξέλλες, παρατηρείται ότι ανάμεσα στους απόφοιτους με την υψηλότερη βαθμολογία θα βρίσκεται σίγουρα ένας Έλληνας.

Αυτό συμβαίνει και αλλού, αλλά ειδικά στο σχολείο αυτό το φαινόμενο είναι πιο έντονο.

Το Politico έκανε ρεπορτάζ για να αναδείξει πώς και γιατί συμβαίνει αυτό.

Ο λόγος είναι ότι οι Έλληνες μαθητές διδάσκονται από Έλληνες καθηγητές, οι οποίοι, τείνουν να βαθμολογούν πιο γενναιόδωρα από τους καθηγητές άλλων χωρών, σύμφωνα με σπουδαστές και προσωπικό.

«Αντιμετωπίζουμε το ίδιο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Ευρώπη σε πολιτικό επίπεδο», αναφέρει ο Στεφάν Σεμπά, Γάλλος καθηγητής στο σχολείο. «Η εθνική κουλτούρα υπερβαίνει την ευρωπαϊκή».

Τα ευρωπαϊκά σχολεία, από τα οποία υπάρχουν συνολικά 13, επιτρέπουν στα παιδιά των πολλών δημοσίων υπαλλήλων της ΕΕ να σπουδάσουν στη μητρική τους γλώσσα.

Στις περισσότερες περιπτώσεις, διδάσκονται από εκπαιδευτικούς που προσλαμβάνονται και αποστέλλονται στα σχολεία από τις εθνικές κυβερνήσεις.

Το προσωπικό λαμβάνει ελάχιστη εκπαίδευση σχετικά με το ευρωπαϊκό σύστημα κατά την άφιξή του και ως εκ τούτου τείνει να διδάσκει και να βαθμολογεί τους μαθητές σύμφωνα με τα πρότυπα των χωρών τους.

Το αποτέλεσμα έτσι πέφτει σε εθνικά στερεότυπα. Πρώην Έλληνες μαθητές στο σχολείο Ιξέλ, το μόνο ευρωπαϊκό σχολείο με έδρα τις Βρυξέλλες το οποίο έχει ελληνικό τμήμα, παραδέχονται ότι οι δάσκαλοί τους τείνουν να βαθμολογούν «πολύ γενναιόδωρα». Οι Γάλλοι καθηγητές, αντιθέτως, θεωρούνται ως αδικαιολόγητα αυστηροί και «τσιγγούνηδες» με τους βαθμούς.

Οι Έλληνες καθηγητές «είναι πρόθυμοι να αποδείξουν ότι είναι καλοί», υπό το φόβο ότι θα επιστρέψουν στην Ελλάδα» αν δεν έχουν καλά αποτελέσματα», ανέφερε μία πρώην εκπαιδευτικός η οποία πέρασε πάνω από 20 χρόνια διδάσκοντας στο ευρωπαϊκό σχολικό σύστημα. Οι καλοί βαθμοί γίνονται «ζήτημα εθνικής υπερηφάνειας».

«Οι Έλληνες δεν είναι σε καμία περίπτωση οι μόνοι που επιθυμούν οι μαθητές τους να έχουν καλά αποτελέσματα», πρόσθεσε, αναφέροντας την περίπτωση ενός Πολωνού καθηγητή ο οποίος έβαζε τους μαθητές να ξαναγράψουν τα τεστ μέχρι να πετύχουν ένα καλύτερο βαθμό.

Το προσωπικό και οι μαθητές επίσης ανέφεραν ότι οι Ισπανοί και Γερμανοί καθηγητές βαθμολογούν καλά με περισσότερη ευκολία, ενώ αρκετοί Βρετανοί μαθητές δήλωσαν ότι θεωρούν ότι τα μαθήματα αγγλικής γλώσσας είναι λιγότερο αυστηρά από τα αντίστοιχα των γαλλικών.

Οι σπουδαστές διαμαρτύρονται ότι δεν βαθμολογούνται επί ίσοις όροις στα διάφορα τμήματα - εδώ και χρόνια - αλλά το θέμα αυτό δεν ήταν «συζητήσιμο» μέχρι πρόσφατα, ανέφερε ένας ανώτερος υπάλληλος που έχει διδάξει στα Ευρωπαϊκά Σχολεία τα τελευταία 30 χρόνια και ζήτησε να μην κατονομαστεί.

  

Οι σπουδαστές παραδέχονται με κάποια δυσαρέσκεια, ότι είναι «κοινώς γνωστό» ότι οι μαθητές στο ελληνικό τμήμα περνούν με ευκολία τα μαθήματα, ενώ οι Γάλλοι αγωνίζονται απλά και μόνο για να περάσουν.

Οι βαθμοί έχουν σημασία για την είσοδο των μαθητών στα πανεπιστήμια - ειδικά για τους φοιτητές που απευθύνονται σε ιδρύματα του Ηνωμένου Βασιλείου - και δίνουν στους Έλληνες ένα αθέμιτο πλεονέκτημα. Επίσης αφήνει ορισμένους Έλληνες φοιτητές να αισθάνονται απροετοίμαστοι για τις απαιτήσεις της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Οι Έλληνες μαθητές έχουν περίπου τις ίδιες επιδόσεις με τους άλλους σπουδαστές στα μαθήματα που διδάσκονται σε άλλες γλώσσες, δήλωσε ο ανώτερος υπάλληλος. Όμως σε μαθήματα που διδάσκονται από Έλληνες καθηγητές, ξεπερνούν κατά πολύ τις επιδόσεις των συμμαθητών τους από άλλες χώρες.

Το 2016, τρεις από τους πρώτους πέντε μαθητές με την υψηλότερη βαθμολογία, ήταν Έλληνες. Όμως αυτό έχει αρχίσει να αλλάζει. Το 2017 ο πρώτος σε βαθμολογία μαθητής ήταν Ολλανδός και ο καλύτερος σε βαθμούς Έλληνας ήταν 7ος σε σειρά.

Οι Έλληνες μαθητές από την πλευρά τους δεν είναι απαραίτητα ικανοποιημένοι με την «γενναιόδωρη» βαθμολογία.

Αναφέρουν ότι το να έχουν περισσότερο ελαστικούς καθηγητές δεν είναι τόσο χρήσιμο σε τελική ανάλυση. Μία μαθήτρια, η οποία αποφοίτησε με υψηλή βαθμολογία αναφέρει ότι όταν ξεκίνησε να φοιτά στο πανεπιστήμιο των Βρυξελλών «πελάγωσε». «Δεν ήξερα πως να οργανώσω τις σημειώσεις μου, πως να διαβάζω πολύ, με σύστημα. Έπρεπε να τα μάθω όλα από την αρχή», ανέφερε.

Η διοίκηση του σχολείου αναφέρει ότι κάνει προσπάθειες να εξομαλύνει τις διαφορές ανάμεσα στις εκπαιδευτικές μεθόδους των καθηγητών από διαφορετικές χώρες, ενώ επιμένει ότι η ποικιλία και η διαφορετικότητα ανάμεσα στους καθηγητές είναι μέρος κάθε σχολικού συστήματος.

Ένας τρόπος να εξομαλυνθεί η κατάσταση είναι να αναθεωρηθεί η κλίμακα βαθμολογίας η οποία θα περιλαμβάνει «κριτήρια αξιολόγησης» που θα δοθούν στους εκπαιδευτικούς, με συγκεκριμένες κατευθυντήριες γραμμές για την αξιολόγηση των μαθητών. Επίσης θα πραγματοποιηθούν εκπαιδευτικά προγράμματα για νέους καθηγητές.

Με αυτόν τον τρόπο θα εξομαλυνθούν οι διαφορές στη διδασκαλία μεταξύ καθηγητών διαφορετικών εθνικοτήτων και κουλτούρας, από τις πιο ελαστικές έως τις πιο αυστηρές και θα εκπαιδευτούν ως Ευρωπαίοι καθηγητές.

Με πληροφορίες από Politico

Ελλάδα
20

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Επιβεβαιώνει ο δήμος Αθηναίων την ξηρασία στου Φιλοπάππου και προγραμματίζει δράσεις

Ελλάδα / Επιβεβαιώνει ο δήμος Αθηναίων την ξηρασία στου Φιλοπάππου και «προγραμματίζει δράσεις»

Ο δήμος παραδέχεται ότι προγραμματίζονται άμεσα δράσεις ενισχυτικής φύτευσης, αφαίρεσης των ξερών δένδρων, απόφραξης του καναλιού αποχέτευσης και κλαδέματος των δέντρων ελιάς
LIFO NEWSROOM
Πάνω από το 60% των θέσεων εργασίας θα απαιτούν εξειδικευμένες ψηφιακές δεξιότητες ως το 2030

Ελλάδα / Πάνω από το 60% των θέσεων εργασίας θα απαιτούν εξειδικευμένες ψηφιακές δεξιότητες ως το 2030

Αλλάζουν τα δεδομένα της επαγγελματικής κατάρτισης και προώθησης στην απασχόληση - Τα στοιχεία του Ελληνικού Συνδέσμου Εταιρειών Κέντρων Επαγγελματικής Κατάρτισης
LIFO NEWSROOM

σχόλια

5 σχόλια
@another worldΤα σχολια μου αφορουν απαντησεις σε οσα ανεφερε ο Harlan. Στο μηνυμα σας, ειτε επιμενετε σε θεματα που δεν ισχυουν (ενδεικτικα να σας αναφερω οτι για το κριτηριο της γλωσσας αναρτωνται δυο πινακες υποψηφιων προς αποσπαση, ενας βασικος για οσους εχουν πιστοποιητικο γνωσης της γλωσσας χωρας υποδοχης και ενας εναλλακτικος για οσους μιλουν εναλλακτικες γλωσσες, με τους πρωτους να προηγουνται στην επιλογη' τα δε κριτηρια μοριοδοτησης καθε υποψηφιου, κοινοποιουνται στη διαυγεια), ειτε ανοιγετε νεα θεματα για σχολιασμο (λ.χ. το προβλημα της κοινοποιησης κενων, το οποιο δεν οφειλεται στο "να βολεψουμε τους δικους μας", αλλα στη χρονια τακτικη του υπουργειου να αγνοει τα κενα που στελνουν καθε καλοκαιρι οι συντονιστες εκπαιδευσης προκειμενου γυρω στο Νοεμβρη το νωριτερο τα κενα να καλυφθουν με απληρωτη υπερωριακη απασχοληση των υπαρχοντων αποσπασμενων εξω ή με αναθεσεις μαθηματων σε καθηγητες αλλων ειδικοτητων' ή το αλλο θεμα που ανοιγετε της τεραστιας διαφορας επιμισθιων σε εκπαιδευτικους ευρωπαικων και ελληνικων σχολειων, για το οποιο συμφωνω μαζι σας). Δεν με ενδιαφερει να πω τη γνωμη μου για ο,τι αναφερεται εδω μεσα, αλλα οι αμετροεπεις ανακριβειες που ειπωνονται απο ορισμενους καποτε δεν πρεπει να μενουν αναπαντητες. Τους εμμεσους χαρακτηρισμους σας τους επιστρεφω.
@epalσας παρέθεσα παραπάνω δύο καταγγελίες επώνυμες τις οποίες αγνοήσατε και όπου φαίνεται το αν τηρούνται ή όχι οι δύο πίνακες που αναφέρετε.Μπορώ να σας βρω και πάμπολλες άλλες. Οι περισσότερες αφορούν τις αλλαγές που έγιναν στην τοποθέτηση εκπαιδευτικών από το 2015 και μετά.Ούτε κι εμένα με ενδιαφέρει να πω τη γνώμη μου εδώ μέσα, αλλά όπως κι εσείς θα ήθελα κάποτε τα πράγματα να γράφονται όπως συμβαίνουν κι όχι όπως θα θέλαμε να δείχνουν ότι συμβαίνουν. Όλες λένε το ίδιο πράγμα.Τα καλά κενά εκπαιδευτικών καλύπτονται από εκπαιδευτικούς που λαμβάνουν επιμίσθιο. Και σας ξαναρωτώ κάτι που έθεσα και στο πρώτο σχόλιό μου.Ποιος εργοδότης προσλαμβάνει κάποιον που ζητάει τα διπλά και παραπάνω χρήματα για την ίδια δουλειά αν δεν έχει ο ίδιος όφελος;Αν θέλετε να κάνετε οποιονδήποτε διάλογο εδώ μέσα, απαντήστε μου σ' αυτό.Τα κενά μέχρι το 2008 ανακοινώνονταν έως τα μέσα Ιουλίου περίπου, οι εκπαιδευτικοί μπορούσαν να προετοιμαστούν για την μετάβασή του στη νέα τους θέση και να αναλάβουν καθήκοντα με την αρχή του νέου έτους.Οι χαρακτηρισμοί μου ποτέ δεν είναι έμμεσοι, όπως ίσως αυτοί ανθρώπων που υπηρετούν το σάπιο από παντού σύστημα.
@epalάλλη μια απόδειξη για το πώς λειτουργούν οι πίνακες :http://www.tovima.gr/society/article/?aid=824113ποια είναι η γνώμη σας γι'αυτά τα άρθρα;ότι είναι ψευδή ;όπως και οι επώνυμες καταγγελίες;
Ενα - ενα: Εφοσον παρατηρειται λαθος στην επιλογη - καταταξη των υποψηφιων μπορει να υποβληθει ενσταση απο οποιον αδικειται' αυτο ειναι συχνο σε ολες τις διαδικασιες προσωρινων, οργανικων ή με αποσπαση τοποθετησεων.Αναφερετε "καλα κενα", δεν καταλαβαινω τι εννοειτε. Καθε εκπαιδευτικος προχωρα σε δηλωση τριων προτιμησεων και σε μια απο αυτες αποσπαται (αν αποσπαστει). Πολλες φορες υποψηφιοι πρωτοι σε μορια, απλα, αρνουνται τελικα την αποσπαση. Αλλοι παλι, αποσπωνται, και μετα τον πρωτο μηνα, προχωρουν σε ανακληση με αποτελεσμα το υπουργειο να καλει τους επομενους στη λιστα (να πω εδω οτι τα εξοδα πρωτης εγκαταστασης συνηθως ξεπερνουν το πεντοχιλιαρο, τα επιμισθια καταβαλλονται μετα απο δυο μηνες το νωριτερο και ετσι ο αποσπωμενος αδυνατει να επιβιωσει και επιστρεφει).Για το ζητημα του επιμισθιου/χωρις επιμισθιο εχω ηδη απαντησει.Για τα κενα, επισης, απαντησα.Στα των αρθρων τωρα: το ζητημα των χρονια αποσπασμενων που ζητουν αποσπαση χωρις επιμισθιο (αφορα κυριως εκπαιδευτικους που εχουν δημιουργησει οικογενειες εξω και, οπως ειναι φυσικο, δεν επιθυμουν τη διαλυση τους επιστρεφοντας πισω) εναντι νεων συναδελφων, με προσοντα που επιθυμουν να υπηρετησουν την ελληνογλωσση εκπαιδευση του εξωτερικου και στους οποιους δεν μπορει να μην δωθει το δικαιωμα αυτο, ειναι ιδιαιτερα περιπλοκο και ευαισθητο. Οπως σωστα αναφερεται στην κατακλειδα του αρθρου του " Βηματος" εχει εως τωρα αντιμετωπιστει με ασχετοσυνη και προχειροτητα απο το Υπουργειο. Η προχειροτητα, ομως, σε σχεση με οσα αναφερθηκαν απο διαφορους σχολιαστες, απεχουν ετη φωτος. Δεν εχει νοημα η συνεχεια της αντιπαραθεσης, ουτε μπορω να αραδιασω διευκρινιστικα ολες τις εγκυκλιους, τη νομοθεσια και τις υπουργικες αποφασεις. Ολα αλλωστε αναρτωνται και ειναι διαθεσιμα σε καθε ενδιαφερομενο. Αν το ρητορικο ερωτημα στο πρωτο σχολιο σας περι αφελειας ή "ανθρωπου του υπουργειου" (!) δεν ηταν εμμεσος χαρακτηρισμος, δεν πειραζει. Σας τα επιστρεφω παραυτα.
Επειδή το παρακουράσαμε το θέμα, πες μας ένα μόνο πράγμα καθαρά και σταράτα:Πιστεύεις ότι η κυβέρνηση σύριζα διορίζει στις "χρυσές" θέσεις (όπως αυτές των εκπαιδευτικών στην Βρυξέλλα) με αξιοκρατικά ή με κομματικά κριτήρια;Εκλιπαρώ να μου απαντήσεις με ένα ναι/οχι και να μην αρχίσεις τις υπεκφυγές με τις οφσορ της μάρεβα και τις ηλιθιότητες ότι "εμείς είμαστε καλύτεροι από τους προηγούμενους".Λοιπόν, απλά και ξεκάθαρα: Πιστεύεις - εσύ προσωπικά, όποιος και να είσαι - ότι ο σύριζα διορίζει δικούς του; Ναι ή όχι;Όλα τα υπόλοιπα είναι νάχαμε να λέγαμε.
Μερικοί κάνουν τον χαζό εδώ πέρα και πραγματικά αναρωτιέμαι για τα κίνητρα τους.Παρακάμπτω τους προσωπικούς εμπαθείς χαρακτηρισμούς εναντίον μου, δεν αξίζουν απάντηση.Μια τελευταία (ρητορική) ερώτηση μόνο: Στην Ελλάδα δεν υπάρχει κανένας νόμος που να λέει "Διορίζουμε όλους τους ανίκανους με κομματικά κριτήρια επειδή είναι δικά μας παιδιά".Αρα δύο πράγματα μπορεί να συμβαίνουν: Ειτε στην Ελλάδα δεν υπάρχει κανένας βυσματίας κομματικός (αφου οι νόμοι που παραθέτετε δεν προβλέπουν επίσημα βυσματίες) ειτε κάποιος γράφει τους νόμους στα παλιά του τα παπούτσια και διορίζει όποιον γουστάρει όπου γουστάρει. Η ερώτηση μου είναι, ποιάν απο τις δύο εκδοχές θεωρείτε πιο κοντά στην πραγματικότητα;Υ.Γ. Αν θέλετε να λασπολογήσετε εναντίον μου, κάντε το τουλάχιστον με αυτά που λέω. Πουθενά δεν κατηγόρησα την ελληνική Παιδεία. Κατηγορώ μόνο τους απατεώνες κομματόσκυλα που διορίζουν δικούς τους.Καταδικάζοντας την χώρα μας στην αναξιοκρατία και το ρουσφέτι.Αυτοί που υποστηρίζετε μας έχουν καταντήσει έναν λαό ραγιάδων.Και ότι οι νόμοι που παραθέτετε δεν προβλέπουν επίσημα κάτι τέτοιο, είναι μάλλον αδύναμο για επιχείρημα.
Λες να καταρρεύσει ο μύθος οτι οι Έλληνες είναι ο εξυπνότερος λαός του κόσμου και οτι διαπρέπουν δυσανάλογα προς τους ξένους σε όλα τα ξένα πανεπιστήμια? η οτι τα ελληνικά πανεπιστήμια είναι τα δυσκολότερα και καλύτερα του κόσμου παρόλες τις ελλείψεις τους?
Πρώτον, οι δημόσιοι υπάλληλοι που παίρνουν απόσπαση στις Βρυξέλλες είναι πολλαπλά προνομιούχοι. Διπλός μισθός (δια νόμου) και διάφορες άλλες ευνοϊκές ρυθμισούλες. Προφανέστατα, κάθε κυβέρνηση στέλνει εκεί τους δικούς της και μόνο. Αξιολογικά κριτήρια απαγορεύονται δια ροπάλου.Δεύτερον, τα παιδιά των υπαλλήλων αυτών έχουν δικαίωμα να μπουν σε οποιοδήποτε ελληνικό πανεπιστήμιο χωρίς εξετάσεις. Το αν εχουν καλή βαθμολογία στο απολυτήριο είναι ένα προσθετο μπόνους, αλλά δεν το χρειάζονται.Τέλος, οι δάσκαλοι που διδάσκουν σε αυτά τα σχολεία είναι και αυτοί έλληνες δημόσιοι υπάλληλοι, απολαμβάνουν δλδ όλα τα προνόμια.Και φυσικά διορίζονται με αυστηρά κομματικά κριτήρια.Θεωρητικά (αλλά ΜΟΝΟ θεωρητικά) ο κάθε δημόσιος υπάλληλος που αποσπάται σε μια ξένη χώρα είναι υποχρεωμένος να κατέχει την γλώσσα. Πρακτικά, στις Βρυξέλλες "δουλεύουν" άνθρωποι που ούτε good morning δεν μπορούν να πουν χωρίς λάθη (η μπονζουρ έστω).Υπάρχουν ρυθμίσεις που προβλέπουν μονό μισθό, υπάρχουν και άνθρωποι που κάνουν αιτήσεις για απόσπαση στις Βρυξέλλες (ή και σε άλλες ευρωπαικές χώρες) με μονό μισθό - και με βεβαιωμένες γνώσεις γλώσσας.Αλλά όοοοοοοοοχι. Το κιμπάρικο κράτος μας δεν παίρνει αυτούς που μιλάνε την ξένη γλώσσα και θέλουν να δουλέψουν με τα μισά.Παίρνει αυτούς που δεν ξέρουν την γλώσσα και τους δίνει και την διπλομισθία.Αμα έχεις φράγκα (λεφτά των άλλων) γιατί να μην διορίσεις δικούς σου; Όλη αυτή η ιστορία βρωμάει, από όπου και να την πιάσεις. Αλλά κανένας απατεώνας δεν θέλει να ασχοληθεί, γιατί και οι προηγούμενοι και οι επόμενοι και οι τωρινοί είτε περιμένουν να διορίσουν είτε να διοριστούν.Κανένας δεν θέλει να αγγίξει το θέμα, θα χαθούν τα ρουσφέτια.
Δεν διαφωνώ μαζί σου, αλλά ας μην μπερδευουμε τα θέματα. Δεν έχει νόημα να τα βαζουμε ολα μαζι. Αυτό που επισημαίνεις είναι σωστό, αλλά γίνεται σε σχολεία _εσωτερικού_. Πρόκειται για μια (ρατσιστική) διάκριση σε βάρος αλλοδαπών. Σαφώς και ο ρατσισμός είναι κάτι κακό, αλλά το άρθρο (και εγώ) λέει άλλα πραγματα. Το άρθρο μιλάει για τα σχολεία του εξωτερικού. Δεν υπάρχει κάποια διάκριση ενατνίον των ξένων εδώ. Ελληνες καθηγητές βαθμολογούν υπερβολικά ευνοϊκα έλληνες μαθητές - και δεν υπάρχουν αλλοδαποί (στην Ευρώπη οι ξένοι μαθητές δεν φοιτούν στα ελληνικά σχολεία, αφού έχουν τα δικά τους). Το αρθρο περιγράφει ένα γεγονός, χωρίς να δίνει εξηγήσεις. Η δική μου εξήγηση είναι ότι πρόκειται για χοντρά κομματικά βύσματα (γονείς, μαθητές και καθηγητές).Υπάρχουν καθηγητές που έχουν γνώσεις της γλώσσας και δέχονται να δουλέψουν με κανονικό ελληνικό μισθό. Και υπάρχουν τα βύσματα, που δεν έχουν γνώσεις της γλώσσας και διορίζονται με ΔΙΠΛΟ μισθό.Αυτή η επιλογή γίνεται με υπογραφή του υπουργού και μιας "επιτροπής συμβούλων" γύρω του.Συμφωνώ μαζί σου, η Παιδεία μας γενικά έχει τα χάλια της. Αλλά αυτό ειδικά δεν έχει να κάνει με την Παιδεία. Εχει να κάνει με το ποιός διορίζει ποιόν σε μια προνομιούχα, χοντρά αμοιβόμενη δημόσια καρέκλα.
Στα αμιγη ελληνικα σχολεια του εξωτερικου και στα ευρωπαικα αποσπωνται δημοσιοι υπαλληλοι - εκπαιδευτικοι με προυπηρεσια κατοπιν κοινοποιησης εγκυκλιου απο το υπουργειο παιδειας. Η αποσπαση γινεται βασει μοριοδοτησης (ονοματα και προσοντα δημοσιοποιουνται κ η ολη διαδικασια ειναι διαφανης και αξιοκρατικη): οσο πιο πολλα προσοντα (διδακτορικο, μεταπτυχιακα, δευτερο πτυχιο, ξενες γλωσσες κτλ.), τοσο υψηλοτερη μοριοδοτηση και αρα μεγαλυτερες πιθανοτητες αποσπασης. Η καλη έως αριστη γνωση της γλωσσας της χωρας υποδοχης ή εναλλακτικα αγγλικης/ γαλλικης/γερμανικης ειναι υποχρεωτικη. Ειδικα για τα ευρωπαικα, οι ξενες γλωσσες μοριοδοτουνται σημαντικα. Το επιμισθιο για αποσπαση στα ευρωπαικα σχολεια ειναι ιδιαιτερα υψηλο, ενω, για τα υπολοιπα ελληνικα σχολεια του εξωτερικου το επιμισθιο ειναι αναλογο του κοστου ζωης της χωρας υποδοχης και φτανει οριακα για την καλυψη ενοικιου. Κατα τα αλλα, οι αποσπωμενοι στο εξωτερικου δεν απολαμβανουν κανενα επιπλεον προνομιο' ισχυουν ολα οσα ισχυουν για τους εκπαιδευτικους στην Ελλαδα. Το οτι περνουν οι μαθητες σε οποια σχολη θελουν χωρις εξετασεις δεν ισχυει. Ειδικα για τα ελληνικα σχολεια, ισχυουν οι διαταξεις συμμετοχης σε πανελληνιες για ομογενεις.
Είσαι 100% σωστός.Στα χαρτιά. Όντως, έτσι ακριβώς όπως τα γράφεις είναι οι νόμοι.Στην πράξη:- Το πρώτο που πάει περίπατο είναι το κριτήριο της γλώσσας. Οπως γράφω πιο πάνω, μιλάμε για ανθρώπους που δεν μπορούν ούτε το good morning να πουν χωρίς να κάνουν λάθος. Και όπως μάλλον κατάλαβες ήδη, μιλάω από πρώτο χέρι προσωπική πείρα. Αν η lifo δεχτεί να τα δημοσιεύσει, μπορώ να σου δώσω και ονόματα.- Το δεύτερο που πάει περίπατο είναι η διαφάνεια. Κατά πολλούς τρόπους, τους οποίους δεν περιγράφω λόγω έλλειψης χώρου. Ένας μόνο ενδεικτικά: Δεν δημοσιεύουν τις κενές θέσεις, έτσι δεν μπορούν οι ενδιαφερόμενοι να κάνουν αίτηση για μια θέση. Προφανώς τα δικά μας παιδιά ξέρουν τις κενές θέσεις από πολύ νωρίς και κάνουν (μεταχρονολογημένες) αιτήσεις.- Το τρίτο που πάει περίπατο είναι η αξιοκρατία. Π.χ. για μια θέση διευθυντή στην Γαλλία παίρνουν έναν με πτυχία θεολογίας / ψυχολογίας και λόουερ στα αγγλικά (τα οποία έχει να μιλήσει 20 χρλόνια), παραγκωνίζοντας κάποιον άλλο με πτυχία μάνατζμεντ / οικονομικών και βεβαιωμένες ανώτατες γνώσεις γαλλικών.- Το τελευταίο που πάει περίπατο είναι τα λεφτά. Τα δικά μου λεφτά (για τα δικά σου δεν ξέρω), τα οποία πηγαίνουν σε βαθιές τσέπες ημετέρων. Γιατί όταν - με συγκρίσιμα τυπικά προσόντα - ο ένας σου ζητάει τον βασικό μισθό και ο άλλος σου ζητάει βασικό + επιμίσθιο (δηλαδή ΔΙΠΛΑΣΙΑΣΜΟ του μισθού) τότε σαν κράτος που υποτίθεται δεν έχει λεφτά, είσαι υποχρεωμένος να πάρεις αυτόν που θα σου κοστίσει λιγότερα.Αν πάρεις αυτόν που θα σου κοστίσει τα διπλάσια, κάτι δεν πάει καλά.Και για την τελευταία περίπτωση, έχω να σου δώσω και τα συγκεκριμένα ονοματάκια, αρκεί να δημοσιευτούν.
Αγαπητε/η epal είστε άνθρωπος του Υπουργείου, αφελής ή παραθέτετε εδώ μόνο όσες πληροφορίες κρίνετε εσείς ως απαραίτητες για λόγους που μόνο εσείς γνωριζετε ???Η καλή έως άριστη γνώση της γλώσσας μπορεί να είναι απαραίτητη για τις Βρυξέλλες όπου τα κριτήρια επιλογής είναι αρκετά αυστηρά, αλλά δεν είναι προαπαιτούμενο σε κανένα άλλο σχολείο του εξωτερικού.Γνωρίζετε αλήθεια πόσοι Έλληνες εκπαιδευτικοί αποσπασμένοι στη Γερμανία, μια χώρα με πολλούς Έλληνες μετανάστες έχουν επίπεδο γερμανικών Β2 ; Ελάχιστοι. Για επίπεδο Γ2 να μην μιλήσω καθόλου.Πιστεύετε ειλικρινά πως στην Ελλάδα δεν υπάρχουν γερμανομαθείς εκπαιδευτικοι ;Εάν το Υπουργείο επιθυμούσε τη διαφάνεια και την αξιοκρατία θα ανακοίνωνε τα κενά κάθε χρόνο, όπως ακριβώς ανακοινώνει τα κενά του εσωτερικού και θα τοποθετούσε εγκαίρως τους εκάστοτε εκπαιδευτικούς στα πόστα τους από μια λίστα όπου θα φαίνονταν καθαρά τα κριτήρια της επιλογής τους. Επίσης όπως αναφέρετε στο τέλος τα παιδιά των αποσπασμένων στο εξωτερικό εκπαιδευτικών, συμμετέχουν σε πανελλήνιες για ομογενείς. Δεν εξηγείτε όμως τι είναι αυτές οι πανελλήνιες. Δεν αναφέρετε πως τα παιδιά εξετάζονται μόνο στο 30 % της ύλης και αυτό είναι ένα από τα πιο ισχυρά κίνητρα για τους εκπαιδευτικούς να ζητούν αποσπάσεις στο εξωτερικό όταν τα παιδιά τους πηγαίνουν στο λύκειο!Κι αυτός είναι και ο λόγος που οι εκπαιδευτικοί βαθμολογούν σύμφωνα και με το άρθρο πολύ επιεικώς τους Έλληνες μαθητές τους. Οι Έλληνες μαθητές πρέπει πάση θυσία να περάσουν στο Πανεπιστήμιο κι οτιδήποτε τα βοηθήσει σε αυτόν τον σκοπό πρέπει να γίνει από τη μεριά τους.Και κάτι τελευταίο. Γιατί οι αποσπάσεις εξωτερικού με επιμίσθιο (το οποίο όπως σωστά αναφέρετε φτάνει ίσα ίσα για να καλύπτει τις εκεί ανάγκες) μπορούν να γίνουν μόνο για τρία χρόνια, ενώ στα ευρωπαϊκά σχολεία όπου οι εκλεκτοί εκπαιδευτικοί λαμβάνουν ιδιαίτερα υψηλές απολαβές, μπορούν να μείνουν έως και 9 χρόνια;Και γιατί οι πρώτοι δεν μπορούν μετά την τριετία να εργαστούν στα ευρωπαϊκά σχολεία αν έχουν τα προσόντα ;Πόσα ακόμη επιχειρήματα θέλετε για να παραδεχτείτε ότι όλη αυτή η υπόθεση καμία σχέση δεν έχει με αξιοκρατία και διαφάνεια ;
@Harlan ήθελα να απαντήσω στο παραλήρημά σου, ότι εκτός από άσχετος, είσαι και άσχετος, αλλά με πρόλαβε κάποιος άλλος που σου τα εξήγησε, έστω συνοπτικά. Από τα έξι ζητήματα που θέτεις, ισχύει το μισό... Έγινε μόδα στο διαδίκτυο ο λιθοβολισμός της ελληνικής εκπαίδευσης. Ο κάθε αστοιχειωτος γράφει ό,τι του κατέβει μόνο και μόνο για να τα βάλει με τους εκπαιδευτικούς. Μόδα είναι, θα περάσει...
Να προσθεσω τα ακολουθα @Harlan-Για το πρωτο: ναι, να δωσεις ονοματα, γιατι αποσπαση χωρις γνωση ξενης γλωσσας πρωτη φορα ακουω.-Μεταχρονολογημενες αιτησεις απορριπτονται. Παντα. Αυτο που δημοσιευεται ειναι συμπληρωματικοι εγκυκλιοι.-Για την περιπτωση δ/ντη, ας δωσεις ονοματα γιατι η διαδικαδια επιλογης στελεχων εκπαιδευσης ειναι επισης διαφανης.- Η καταβολη επιμισθιου ειναι σημαντικη για την επιβιωση καποιου στο εξωτερικο. Αυτο κοβεται μετα την τριετια και εφοσον καποιος ζητησει παραταση αποσπασης εξω για πενταετια. Αν προηγουνταν στις τοποθετησεις οσοι δε ζητουσαν το επιμισθιο, θα ευνοουνταν παντα συγκεκριμενα ατομα, ανεξαρτητως προσοντων. Η τοποθετηση βασει οικονομικων κριτηριων (εχω τα λεφτα να μεινω εξω, αρα παιρνω και την αποσπαση) ειναι μαλλον αντισυνταγματικη.Αυτα τα λιγα διευκρινιστικα. Καλη σας μερα.
@Harlan και για να συμπληρώσω την κατάρριψη των "επιχειρηματων" που παρέθεσες, για τις αποσπάσεις στο εξωτερικό καταρτιζονται ΔΥΟ ΠΙΝΑΚΕΣ. Ο πρώτος αφορά σε όσους ΔΕΝ δικαιούνται επιμίσθιο και ο δεύτερος σε όσους δικαιούνται. Στις αποσπάσεις προηγούνται κατά ΑΠΟΛΥΤΗ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ οι εγγεγραμμένοι στον πρώτο πίνακα. ΑΝ απομείνουν κενές θέσεις τότε αυτές συμπληρωνονται από το δεύτερο πίνακα με εκπαιδευτικούς που δικαιούνται επιμίσθιο.Και όλα αυτά τα ενημερωτικά και διαφωτιστικά από κάποιον που υπηρέτησε στο εξωτερικό ΧΩΡΙΣ ΕΠΙΜΙΣΘΙΟ. Καλό σας βράδυ και από μένα.
@jonathan97, @epalπαραθέτω αυτάhttp://www.alfavita.gr/arthron/ekpaideysi/epistoli-diamartyrias-gia-tis-apospaseis-sto-exoterikohttp://www.alfavita.gr/arthron/anakoinoseis/syllogos-ellinon-ekpaideytikon-pe-voreias-rinanias-epistoli-diamartyrias-giaκαι επίσης προς @epalφυσικά και πάνε με απόσπαση στο εξωτερικό χωρίς ξένη γλώσσα. Εκτός κι αν θεωρείτε σοβαρές τις εξετάσεις γλώσσας που δίνουν στην Ελλάδα, όπου δεν πιάνουν ούτε επίπεδο lower κι όπου όλοι αντιγραφουν σύμφωνα με μαρτυρίες των ιδίων.Ή πάνε στη Γερμανία με αγγλικό lower τη στιγμή που μένουν απέξω άλλοι με GDS.
@epalξαναδιαβάζω αυτό το ωραίο :" Αν προηγουνταν στις τοποθετησεις οσοι δε ζητουσαν το επιμισθιο, θα ευνοουνταν παντα συγκεκριμενα ατομα, ανεξαρτητως προσοντων."Προφανώς το να προσφέρεις την ίδια υπηρεσία με λιγότερα από τα μισά λεφτά, θεωρείται από την μεριά σας εύνοια. Πρωτότυπος ορισμός, πράγματι.Οποιοσδήποτε άλλος εργοδότης, πλην του ελληνικού κράτους, θα έτριβε τα χέρια του με μια τέτοια προσφορά.Αφήστε δε την άποψή σας για τους εκπαιδευτικους της Ελλάδας, ότι έχουν τα χρήματα να ζήσουν στο εξωτερικό και γιαυτό δεν τους ενδιαφέρουν τα επιμίσθια. Από ποια κοινωνική τάξη πιστεύετε ότι προέρχονται οι εκπαιδευτικοί στην Ελλάδα; Γόνοι ποιων ακριβώς οικογενειών πιστεύετε ότι είναι ;
Λυπάμαι που θα διακόψω τον λιθοβολισμό των Ελλήνων αποσπασμένων εκπαιδευτικών στο εξωτερικό, αλλά επι της ουσίας για το παραπάνω άρθρο και ιδιαίτερα για τους Έλληνες τελειόφοιτους μαθητές λυκείου1) Τουλάχιστον τα ΜΙΣΑ μαθήματα από το ευρωπαϊκό Bac γίνονται από ξένους καθηγητές, ανάλογα με τις επιλογές του κάθε μαθητή. Είναι αδύνατον να αριστεύσει κανείς μόνο με τη βαθμολογία των Ελλήνων καθηγητών. Ήδη από την S4 (Α λυκείου)συμβαίνει αυτό.2)Οι Έλληνες έχουν μεγαλύτερους βαθμούς και στα ξενόγλωσσα μαθήματα. Ακόμα και οι ελληνικής καταγωγής μαθητές στο αγγλικό και γαλλικό τμήματα συχνά διακρίνονται.3)Τα θέματα της τελευταίας τάξης είναι ΚΟΙΝΑ για όλα τα τμήματα και τα βάζουν οι επιθεωρητές όχι οι Έλληνες καθηγητές και στα προφορικά εξετάζονται και συν-βαθμολογούνται από τους Σύμβολους εκπαίδευσης που έρχονται από την Ελλάδα. Επιπλέον οι εξετάσεις δε διορθώνονται από τους εκπαιδευτικούς της τάξης, αλλά από τυχαία επιλεγμένους διορθωτές. Παραθέτω τα επίσημα στοιχεία του περασμένου έτους.https://www.eursc.eu/Documents/2017-10-D-1-en-5.pdf4)Οι Έλληνες αριστούχοι διακρίνονται και στα ξένα πανεπιστήμια στην συνέχεια των σπουδών τους όπου ΔΕΝ τους βαθμολογούν Έλληνες καθηγητές.Το λιγότερο που θα έπρεπε να κάνει ο αρθογράφος είναι να διασταυρώσει τα επίσημα στοιχεία πριν αναπαράγει τη λάσπη ξένων μέσων ενημέρωσης.
@ eleni2007όντως το θέμα έχει ξεφύγει και κάποιοι εδώ μέσα συζητάμε για τελείως διαφορετικά θέματα,ίσως γιατί "καίνε" για μερικούς από εμάς και με τη σειρά μας έχουμε αδικηθεί εφόσον δεν είχαμε ποτέ κομματικο-πολιτικές διασυνδέσεις.Φυσικά όσοι είναι μπλεγμένοι και οι ίδιοι στη διαφθορά δεν πρόκειται να το παραδεχτούν ποτέ.Στο δικό σας θέμα τώρα, δεν έχω καμία αμφιβολία ότι υπάρχουν εξαιρετικοί Έλληνες φοιτητές και εντός και εκτός Ελλάδας και προφανώς ανήκετε κι εσείς ή ανήκατε σε αυτήν την κατηγορία. Αλλά θα ήθελα να σκεφτείτε το εξής : Οι πιο μέτριοι συμφοιτητές σας κατά τη γνώμη σας βαθμολογούνταν με επιείκεια ή με αυστηρότητα από τους Έλληνες εκπαιδευτικούς ;Στον άριστο είναι φυσικό ότι θα βάλει ο εκπαιδευτικός άριστα. Όλο το θέμα είναι πώς θα βαθμολογήσει τον άλλον, τον πιο μέτριο στις επιδόσεις.Σας ρωτώ γιατί εδώ και πολλά πολλά χρόνια η "γραμμή" στην Ελλάδα υπαγορεύει επιεική βαθμολογία από δημοτικό έως λύκειο για πολλούς και διάφορους λόγους. Φυσικά αυτή η γραμμή δίνετε προφορικά, οπότε και πάλι μπορεί να έρθει κάποιος και να την αμφισβητήσει όπως και όσα έχω αναφέρει για τα άλλα θέματα.Γι'αυτό σας ρώτησα πιο πάνω : του μέτριους συμφοιτητές σας, πιστεύετε πως Έλληνες και ξένοι εκπαιδευτικοί θα τους αξιολογούσαν το ίδιο ;Είπαμε, οι άριστοι είναι άριστοι παντού, γι'αυτούς δεν τίθεται ζήτημα.
Και εδώ ο «Θίασος» θέλει το σύστημα της εισόδου στην τριτοβάθμια εκπαίδευση να κρίνεται από το βαθμό απολυτηρίου, και όχι με Πανελλήνιες. Δηλαδή οι βαθμοί θα μπαίνουν ανάλογα με την υποκειμενική κρίση του καθηγητή. Αναρωτηθείτε τι πολίτες θα διαμορφώσει κάτι τέτοιο όταν οι μαθητές θα προσπαθούν για να εισαχθούν στα πανεπιστήμια να κερδίσουν την εύνοια των καθηγητών με οποιοδήποτε τρόπο...