Οι άνθρωποι αλλάζουν. Του Μιχαήλ Εμμανουήλ Δέλτα

Οι άνθρωποι αλλάζουν. Του Μιχαήλ Εμμανουήλ Δέλτα Facebook Twitter
12

Οι άνθρωποι αλλάζουν. Του Μιχαήλ Εμμανουήλ Δέλτα Facebook Twitter
 

Η δισκογραφία πέθανε. Παρέσυρε μέσα στα συντρίμια της την ειλικρίνεια και τον κοφτερό λόγο που είχαν τραγούδια των Τρύπες, τα Ξύλινα σπαθιά, οι Στέρεο Νόβα αλλά και άλλα ανεξάρτητα μουσικά σχήματα της προηγούμενης εικοσαετίας.

Οι άνθρωποι άλλαξαν,αισθάνθηκαν πως στάθηκαν καλύτερα στα πόδια τους,ειδικά από οικονομικής άποψης και αυτό φαίνεται πως ήταν αρκετό για να στραφεί ένα ολόκληρο σύστημα ανάπτυξης σε άχρηστες ευκολίες. Είναι γεγονός πως όταν κάποιος περνάει καλά στη ζωή του και βιώνει έστω και ελάχιστες στιγμές ευτυχίας, να μην έχει όρεξη να γράψει πολύ “ψαγμένους” στίχους και μουσικές και πόσο μάλλον ένας άλλος που θα πρέπει σόνι και ντε να τους ακούσει και να τον πιάσει ψυχοπλάκωμα…

Λίγο πριν την εμφάνιση του ευρώ το χρήμα έρεε σε αφθονία και πυκνά συχνά με μια γκροτέσκ επιδειξιομανεία ,τύπου πολυτελή σπίτια,αυτοκίνητα,κινητά,λουλούδια στα μπουζούκια και άλλα τέτοια,εγκαταστάθηκε στις ανθρώπινες υποκουλτούρες και χαμηλές συνειδήσεις ο Νεοπλουτισμός. Αργότερα μετονομάστηκε σε νεο-ελληνική κοινωνία.

Η ψυχαναγκαστική ανάγκη για την απόκτηση αλλά ακόμα και τη λεηλασία της χαράς από τα χέρια κάποιου άλλου, δημιούργησε το lifestyle με εκπροσώπους όλα σχεδόν τα περιοδικά, που με έναν προπαγανδιστικό τρόπο εισέβαλλαν και μόλυναν την αξιοπρέπεια του πολιτισμού μας στο όνομα της διαφήμισης κολοσσιαίων εταιριών και επιχειρήσεων μέσα από σκυλοκομματικές μάσες ρευστού που προορίζονταν για εσωτερική ανάπτυξη πόλεων και της χώρας.

Παράλληλα οποιαδήποτε πηγή πνευματικότητας αποσιωπήται και λογοκρίνεται ως ξεπερασμένη τάση και στάση ζωής.

Η νέα μόδα τους θέλει όλους «Να περνάμε καλά» να πίνουμε μέχρι να λιώσουμε και άλλα τέτοια αυτοκαταστροφικά patterns, συνδιασμένα με λάθος χρήση των drugs,με αποτέλεσμα τις νευρώσεις,σχιζοφρένεια και πολλούς θανάτους.Μια επανάληψη των 70’s αλλά σε νέα βάση και περιτύλιγμα, το κυριότερο δίχως ιδεολογία,ωστόσο με άποψη. Οι νεότεροι μουσικοί από το 2000 στράφηκαν στην Pop μουσική χρησιμοποιώντας τα αγγλικά στους στίχους, κάτι που έγινε εμμονή δυσάρεστη και που καλλιέργησε την ηλίθια φράση, "ελληνικό τραγούδι είναι αυτό; Νόμιζα ότι ήταν ξένος καλλιτέχνης» δείχνοντας με αυτόν τον τρόπο το πόσο μικροσκοπική είναι η αντίληψη των ανθρώπων για τη χώρα τους και τις ικανοτητές της ,συγκρινοντάς την με τα γιγαντιαία τους πρότυπα. Στη συνέχεια εμφανίζονται τα greeklish,ένα υβρίδιο συγχισμένου γλωσσικού κώδικα που σήμερα είναι η επίσημη γραφή και ανάγνωση ανθρώπων ηλικίας 13 έως και 60 χρονών.

Κι έτσι, εμείς οι ίδιοι,σταδιακά γινόμαστε ένα καινούργιο είδος ανθρώπου ,μια μίξη από θρυματισμένες υποκουλτούρες,που αποδυναμώνουν το κάλλος και την αξία μια Σοφίας, μιας βαθιάς Γνώσης και κληρονομιάς που μας ανήκει. Μοιάζει σα να μας σώθηκαν τα τρόφιμα και το λίγο νερό που είχαμε στην αρχή του ταξιδιού μας. Είμαστε νηστικοί, σήμερα μπήκαμε στο πετσί ενός άγριου λύκου.

Τα ανεξάρτητα τραγούδια που κυκλοφορούν σε μεγάλη κλίμακα τα τελευταία 10 χρόνια και κάνουν αίσθηση με επιτυχία σε πάρα πολύ κόσμο είναι στην πλειοψηφία τους, συναισθηματικά ανυποστήρικτα με απίστευτα θρασύτατους τους εκάστοτε δημιουργούς τους. Υπάρχει ένας άξονας γύρω από τον οποίο περιστρέφεται το κριτήριο σύμφωνα με το οποίο φτιάχνεται ένα τέτοιο τραγούδι, «Το αν θα παιχτεί από το ραδιόφωνο...» Θα ήθελα εδώ να σταθώ με συγκρατημένο το θυμό μου λέγοντας ότι η μουσική έχει μόνο έναν άξονα,την εμπειρία και την ηθική υπόδειξη του δημιουργού και έτσι οφείλει να γίνεται αντιληπτή, διαφορετικά είναι μουσική για διαφημίσεις σαν τη μουσική της Μαριέττας Φαφούτη στην οποία έπεσα επάνω πριν κανά δυο μέρες και απόρησα με την τόση ευτυχία και το «φως» των στίχων,οφείλοντας να ομολογήσω πως ενώ έχει μια πάρα πολύ καλή φωνή και δυνατότητες, επιλέγει η ίδια (υποθέτω) να περιοριστεί σαν «καλό και αρεστό κορίτσι» στις απαιτήσεις ενός εύπεπτου trend κι ενός ανεκπαίδευτου κοινού. Πόσο επικίνδυνος μπορεί να είναι ένας τέτοιος συμβιβασμός για τα φράγκα και τη ματαιοδοξία της εικόνας. Πόσο επικίνδυνη επίσης μπορεί να είναι μια τέτοια περίπτωση καλλιτέχνιδας (ταλαντούχας) και το όλο σύστημα που την προωθεί για την πλήρη αποχαύνωση και αποπροσανατολισμό των νέων.

Προσωπικά ξεχωρίζω τη May Roosevelt δαγκωτό, σαν την απέναντι όχθη της κατηφόρας.

Η May Roosevelt είναι ένας άνθρωπος ειλικρινής,με τους φόβους της,τη μυστηριώδη δυναμή της,την έχουμε ανάγκη στο Τώρα. Με γοητεύουν οι αλήθειες της που τρεμοπαίζουν στο ημίφως που συγκρούονται με τον άνθρωπο-λύκο και σα φινάλε αφήνουν μια πάχνη αγάπης. Η μουσική της στο συνολό της λειτουργεί αφυπνιστικά και το concept που κατάφερε να υλοποιήσει αισθητικά, είναι παράδειγμα προς μίμηση για έναν νέο μουσικό που πραγματικά έχει την αίσθηση της ευθύνης και όχι της διασκεδάστριας η οποία είναι διαρκώς νευρωτικά χαρούμενη και καλή.

Τέτοια φωτεινά παραδείγματα με καθησυχάζουν με ένα κλείσιμο του ματιού.

Ελλάδα
12

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αμαλιάδα: Αποστάσεις από την Ειρήνη Μουρτζούκου κρατά η δικηγόρος της- Σκέφτεται να παραιτηθεί

Ελλάδα / Αμαλιάδα: Αποστάσεις από την Ειρήνη Μουρτζούκου κρατά η δικηγόρος της- Σκέφτεται να παραιτηθεί

Η ποινικολόγος δεν δίστασε να χαρακτηρίσει την Ειρήνη Μουρτζούκου ως «προβληματική προσωπικότητα», σημειώνοντας ότι αυτό ισχύει και για ορισμένα άτομα που έχουν μιλήσει δημόσια για την υπόθεση
LIFO NEWSROOM

σχόλια

9 σχόλια
Μιχαλη οσο και αν σε εκτιμω- η ποπ κατσαριδα μου τρυπαει το μυαλο ακομη 20 χρονια μετα- δεν μπορω να δεχτω οτι δεν πρεπει να περναω καλα για να γραφω ωραιους στιχους. Περναω χειροτερα πριν απο 20 χρονια αλλα η αναγκη μου να κλεψω το Βολβο απ τον απεναντι δρομο ειναι μεγαλυτερη σημερα.....και ας εχω τα κλειδια για δυο βολβο...αρα εχεις υποπεσει σε σφαλμα λογικης εδω...
Ξεκίνησε σαν έκθεση ιδεών Λυκείου για την αλλοτρίωση και κατέληξε ένα μεγάλο κατηγορώ σε μια τραγουδίστρια που για να το σώσει έβαλε κι ένα " (ταλαντούχα)".Φίλε, λάτρεψα τη δουλειά σου μέχρι το 2007. Κάνε τέτοια μουσική και άσε τις ξυνίλες για τους ξινούς.
Ο Μιχαλης ειναι ενας καλλιτεχνης που εκτιμω παρα πολυ για το εργο του, μεγαλο μερος αυτου το βρισκω συγκλονιστικο. Ωστοσο θα ελεγα πως ειναι απελπιστικα ματαιοδοξος(-ανασφαλης)και υποκειμενικος στο πως κρινει την τεχνη και πιο συγκεκριμενα τη μουσικη. Καταρχην οριζει ως χαρακτηριστικα ποιοτικων τραγουδιων την ''ειλικρινεια'' και τον ''κοφτερο τους λογο''ενω αργοτερα (συγκρατωντας το θυμο του) λεει οτι η μουσικη εχει μονο εναν αξονα,την εμπειρια και την ηθικη υποδειξη του δημιουργου και ετσι οφειλει να γινεται αντιληπτη, διαφορετικα ειναι μουσικη για διαφημισεις.Τα παραπανω λοιπον ειναι για τον Μιχαλη ''κριτηρια'' για να ορισει την ''ποιοτητα'' και τον σκοπο της μουσικης.Αυτα τα κριτηρια και ο σκοπο της μουσικης ομως ειναι ΚΑΘΑΡΑ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΑ. Οπως υποκειμενικες ειναι ολες οι αποψεις που υπαρχουν για τα κριτηρια που οριζει ο καθενας. Και τιποτα απο ατα δεν σωστα η λαθος, και αυτο γιατι αν επρεπε να δουμε ποιος ειναι ποιος σωστος η λαθος για τα παραπανω θα επρεπε να υπαρχουν καποια ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ αυτων. Αντικειμενικα κριτηρια ομως δεν υπαρχουν για την ποιοτητα της τεχνης, ο καθενας η η καθε ομαδα ανθρωπων εχει τα δικα της, η μουσικη και γενικοτερα η τεχνη δε δημιουργηθηκαν με εγχειριδια για το τι ειναι ''ποιοτικο'' η οχι.Ο καθενας λοιπον αναλογως την παιδεια του, τις αναφορες, την καταγωγη του, το περιβαλλον του και πολλους αλλους παραγοντες σχηματιζει τη δικη του ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΗ αποψη! Μονο τα τεχνικα χαρακτηριστικα μπορουμε να ορισουμε αντικειμενικα, οπως σιγουρα αντικειμενικοι μπορει να ειναι και οι λογοι που υπαρχει η που ειναι επιτυχημενη η οχι μια μουσικη και το ποσο εμπορικη ειναι. Ακομη, ''ανωτερες'' και κατωτερες ''κουλτουρες'' εξ ορισμου δεν υπαρχουν. Υπαρχουν μονο 'διαφορετικες' κουλτουρες, ενω οι ''υποκουλτουρες'' δεν αναφερονται σε ''κατωτερες'' οπως πολυ εσφαλμενα πιστευει πολυς κοσμος, αλλα σε καθε ομαδα ανθρωπων των οποιων η κουλτουρα διαφοροποιειται απο την ευρυτερη κουλτουρα στην οποια ανηκουν.Η καθε εποχη επισης εχει τις δικες της μοδες, και θα συμφωνησω πως στη σημερινη οπως και σε πολλες αλλες υπηρχαν οντως οι ''προθεσεις αποβλακωσης'' απο τα εκαστωτε συστηματα.Οσο για αυτη την ελληνικη '' αξια της Σοφιας'' τη ''βαθια Γνωση'' και ''κληρονομια'' που μας ανηκει δεν νομιζω πως εχουν καμια σχεση με τη σημερινη μουσικη, αλλα με την τουρκοκρατια και τον χριστιανισμο...
To να πιάσουμε μια φιλοσοφική κουβέντα περι υποκειμενικότητας και αντικειμενικότητας μάλλον θα μιλάμε για πολλά χρόνια και χωρίς ουσία ή κατάληξη. Παρ όλα αυτά θα μπορούσαμε να θέσουμε μια λογική βάση - όσο γίνεται - ως αξίωμα. Ξεκινώντας από το ότι :" Καλή μουσική είναι η μουσική που σέβεται τον ακροατή της ". Τουλάχιστον αν νοιώσουμε το βάθος της λέξης "σεβασμός", και δεν έχει και αυτή αλλοιωθεί στο μυαλό του καθενός μας, ίσως να καταλήξουμε κάπου έτσι.
Το κείμενο δεν είναι καλό.Και είναι και κάπως οι αναφορές στις συγκεκριμένες μουσικούς.Ειδικά με τίτλο το: "Οι άνθρωποι αλλάζουν - Ο μουσικός γράφει για την παρακμή της μουσικής βιομηχανίας"
Ένα φλας μπακ στην κουλτούρα μιας νεοπλουτης Ελλαδας του χθες που λυσσουσε για lifestyle κ μεταξωτές κορδέλες κ μιας Ελλάδας του σήμερα,να παραπαίει μετάξυ κρίσης οικονομίας,ταυτότητας,γούστου και ανθρωπινων αξιών.άψογο το άρθρο..τοσες αλήθειες όμορφα ειπωμένες.
Θα μου επιτρέψετε...... ένα ωραίο και εύστοχο κείμενο για τη σημερινή πραγματικότητα ξαφνικά αλλάζει ρότα και στρέφεται ατυχώς, σε μια καλλιτέχνιδα που κατά την ταπεινή μου γνώμη η αναφορά και μόνο είναι τουλάχιστον άδικη!!Αν πραγματικά όλα αυτά τα αρνητικά ταιριάζουν στη Φαφούτη, τότε τι πρέπει να πούμε για τους υπόλοιπους ; Όχι δεν είμαι φαν της, δεν ακούω καν αυτή τη μουσική. Αλλά αν στην πραγματικότητα του Μιχάλη, η Φαφούτη του κάνει τόσο εντύπωση ώστε να την επιλέξει για να πει την αρνητική γνώμη του, τότε...ζηλεύω την πραγματικότητα του. Αν και μονο 1 λεπτο ζούσα σε ένα κόσμο που η Φαφούτη ανήκει στους καλλιτέχνες που συμβιβάζονται για τα φράγκα...και ας πέθαινα.
Ισως θα έπρεπε και ο Μιχάλης , τον οποίο κατα ταλλα πολυ αγάπησα μουσικά , να ασχοληθεί με το ταλέντο του και να γραψει λίγη καλή μουσική , πράγμα που χει ξεχάσει τα τελευταία χρόνια και να μην αναλώνεται σε τέτοιου είδους κείμενα εμπάθειας προς το συστημα , τα σημεία των καιρων και των νέων καλλιτεχνων κυρίως που για τον χ κ ψ λόγο έχουν απήχηση . Δικαιωμάτα του σαφώς να εκφράζεται ελέυθερα αλλα μερικές φορές ειναι αδικο να κρίνεις τις επιλογές των αλλων , οπως πχ την επιλογη του κόσμου να ακουει την Φαφούτη και να την κάνει "επιτυχια" με τέτοιο ύφος βγάζοντας κάτι οχι τόσο καλο (θα το έλεγα λαικά ξυνίλα ... )τεσπα τι ξερω και γω αλλωστε εγω μεγάλωσα με Στερεο Νοβα . :)
Από την άλλη δεν είναι καθόλου ..άδικο να κρίνεις τις επιλογές του κόσμου.Οι επιλογές του κόσμου και η μπουζουκερί που μας ακολουθεί παντού, από το πως συμπεριφερόμαστε στο δρόμο, από το πόσο σεβόμαστε το διπλανό μας, εμας και κατ επέκταση τι πολιτικές επιλογές κάνουμε κ.ο.κ, ναι..επηρεάζουν όλους μας. Η πλειοψηφία πλεον είναι αδύνατο να ανταποκριθεί.Είναι απολίτιστη και ανίκανη. Είναι μια πραγματικότητα... Απο εκεί και πέρα αφήνω για τους φιλοσόφους (γι αρχή) και τους υπόλοιπους ειδικούς το που οδηγεί μια τέτοια διαπίστωση.