Οι βίγκαν ακτιβιστές μιλούν για την «έφοδο» στο Burger Festival και ετοιμάζουν διαταραχές που δεν ανακοινώνονται

Οι βίγκαν ακτιβιστές μιλούν για την «έφοδο» στο Burger Festival και ετοιμάζουν διαταραχές που δεν ανακοινώνονται Facebook Twitter
26

Την Παρασκευή ομάδα vegan ακτιβιστών της Direct Action Everywhere- Athens έκανε «έφοδο» στο Burger Festival της Αθήνα, κρατώντας πανό και σκληρές εικόνες κακομεταχείρισης ζώων,ενώ φώναξαν επίσης συνθήματα για τα δικαιώματά τους.

Το Σάββατο έγινε το ίδιο και η ομάδα υπόσχεται πως θα ακολουθήσουν πολλές ακόμη παρόμοιες διαταραχές μέχρι να «ελευθερωθεί και το τελευταίο ζώο», τις οποίες ωστόσο δεν ανακοινώνουν «για να μην μας περιμένουν», όπως εξηγούν. 

Η Direct Action Everywhere- Athens έκανε για πρώτη φορά γνωστή και αισθητή την παρουσία της τον Ιούλιο, όταν πραγματοποίησε διαμαρτυρία στα Φηρά της Σαντορίνης για την κακοποίηση στα γαϊδουράκια που μεταφέρουν τουρίστες στην καλντέρα. Τότε τα μέλη της ομάδας είχαν καταγγείλει πως δέχθηκαν επίθεση από οργισμένους αγωγιάτες, κάτι που ισχυρίζονται πως συνέβη και στο Burger Festival, αυτή τη φορά από άνδρες της ασφάλειας του φεστιβάλ.

Η Μαρία Αστραδενή Σκούρτα, επικεφαλής του τμήματος της οργάνωσης στην Αθήνα που μετρά αυτή τη στιγμή 60 ενεργά μέλη, μίλησε στο LIFO.gr για τους στόχους της ομάδας αλλά και τις παρανοήσεις που συχνά συνοδεύουν τον τρόπο δράσης, και απάντησε σε όσους διαφωνούν με τις παρεμβάσεις κατά της κρεατοφαγίας. 

Οι βίγκαν ακτιβιστές μιλούν για την «έφοδο» στο Burger Festival και ετοιμάζουν διαταραχές που δεν ανακοινώνονται Facebook Twitter

«Στόχος μας είναι η ολική απελευθέρωση των ζώων κι όχι η βελτίωση των συνθηκών δουλείας τους», εξηγεί η ίδια, τονίζοντας πως το συγκεκριμένο φεστιβάλ «δεν είναι γιορτή, είναι βία». «Δεν είναι γιορτή. Αν ήταν παιδιά εκεί μέσα, αν ήταν το Άουσβιτς θα έλεγαν το ίδιο; Επειδή δηλαδή τα ζώα δεν έχουν φωνή, δεν πειράζει; Είναι θύματα χωρίς φωνή. Εμείς θέλουμε να γίνουμε οι φωνές τους μέχρι να είναι ελεύθερο και το τελευταίο ζώο», σημειώνει. 

Οι βίγκαν ακτιβιστές μιλούν για την «έφοδο» στο Burger Festival και ετοιμάζουν διαταραχές που δεν ανακοινώνονται Facebook Twitter
Οι βίγκαν ακτιβιστές μιλούν για την «έφοδο» στο Burger Festival και ετοιμάζουν διαταραχές που δεν ανακοινώνονται Facebook Twitter

Σχετικά με το φεστιβάλ, κάνει λόγο για περιστατικά βίας και ειρωνεία από μια μερίδα του κόσμου, αλλά σπεύδει να σημειώσει πως η παρουσία τους εκεί είχε και θετικό αντίκτυπο. «Σε έναν έδωσαν μπουνιά, σε άλλον κλοτσιά, μάλλον θεώρησαν πως τους ρεζιλέψαμε επειδή καταφέραμε να μπούμε στο χώρο. Πολλοί μας χλεύασαν και μας ειρωνεύτηκαν, μας έλεγαν "και τα ραπανάκια έχουν ζωή και πονάνε". Βέβαια στο σύνθημα πως τα ζώα έχουν οικογένεια, δεν είχαν τι να απαντήσουν», λέει η Μαρία Αστραδενή Σκούρτα.

Ωστόσο, όπως εξηγεί στο LIFO.gr, πολλοί ήταν όμως κι εκείνοι που σάστισαν βλέποντας τις σκληρές εικόνας, κι ένιωσαν αμήχανα. «Πολύς κόσμος κατέβασε το κεφάλι, έδειξε να προβληματίζεται. Τη δεύτερη μέρα που είχαμε μαζί μας και λάπτοπ και ακούγονταν ουρλιαχτά από ζώα, πολλοί που περίμεναν στη ουρά για να μπουν μέσα, έφυγαν τελικά από το φεστιβάλ», λέει η ίδια.

Σχετικά με το γιατί επιλέγουν έναν πιο έντονο και τρόπον τινά επιθετικό τρόπο για τις δράσεις τους, αντί αυτές να έχουν περισσότερο ενημερωτικό χαρακτήρα η Μαρία Αστραδενή Σκούρτα εξηγεί: «Η προσέγγισή μας είναι απόλυτα ειρηνική και σε συμπεριφορά και σε ύφος. Δεν τα βάζουμε με τους ανθρώπους αλλά με το σύστημα, δεν θέλουμε να δημιουργήσουμε νέους βίγκαν, αυτό οπωσδήποτε θα ήταν ιδανικό, αλλά εμάς στόχος μας είναι να ανακινήσουμε το θέμα για τα δικαιώματα των ζώων». 

Οι βίγκαν ακτιβιστές μιλούν για την «έφοδο» στο Burger Festival και ετοιμάζουν διαταραχές που δεν ανακοινώνονται Facebook Twitter

Η ίδια υπερασπίζεται τις «διαταραχές» όπως τις αποκαλεί, σημειώνοντας πως όλα τα κινήματα έτσι ξεκίνησαν. «Πάρτε για παράδειγμα τις Σουφραζέτες ή τον Μάρτιν Λούθερ Κινγκ που έχουμε ως πρότυπο. Αρχικά οι ενέργειές τους θεωρήθηκαν επιθετικές, όπως στην περίπτωσή μας. Εδώ τώρα πηγαίνουμε κόντρα σε μια κατεστημένη νοοτροπία, ότι είναι φυσιολογικό να σκλαβώνουμε ζώα και να τα σκοτώνουμε. Δεν είναι», τονίζει. 

«Εμείς δεν επιβάλλουμε την άποψή μας στους άλλους, ζητάμε από εκείνους να μην επιβάλλουν την δική τους σε άλλα πλάσματα, να μην ζητάνε στα ζώα να πεθάνουν για τις δικές τους πεποιθήσεις. Θέλουμε να εμπνεύσουμε ανθρώπους βίγκαν να αναλάβουν δράση. Ο βιγκανισμός είναι υπέροχος αλλά από μόνος τους δεν λύνει το πρόβλημα, χρειάζεται ακτιβισμός», καταλήγει η Μαρία Αστραδενή Σκούρτα. 

Οι βίγκαν ακτιβιστές μιλούν για την «έφοδο» στο Burger Festival και ετοιμάζουν διαταραχές που δεν ανακοινώνονται Facebook Twitter
Οι βίγκαν ακτιβιστές μιλούν για την «έφοδο» στο Burger Festival και ετοιμάζουν διαταραχές που δεν ανακοινώνονται Facebook Twitter
Ελλάδα
26

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σεισμός - Θέρμο: Πολλές πτώσεις βράχων από τη δόνηση, αναφέρει ο δήμαρχος

Ελλάδα / Σεισμός - Θέρμο: Πολλές πτώσεις βράχων από τη δόνηση, αναφέρει ο δήμαρχος

«Ευχόμαστε να είναι ο κύριος σεισμός, διότι έχει επίκεντρο στην λίμνη Τριχωνίδα κάτω από το Θέρμο, που είχε προκαλέσει τις μεγάλες ζημιές η σεισμική δόνηση τον Απρίλιο του 2007» τόνισε
LIFO NEWSROOM
Eurostat: Πρωτιά για Ελλάδα και Ιταλία στις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών το 2023

Ελλάδα / Eurostat: Πρωτιά για Ελλάδα και Ιταλία στις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών το 2023

Η Μεσίνα στην Ιταλία ήταν το πιο πολυσύχναστο επιβατικό λιμάνι της Ε.Ε., με 11,3 εκατομμύρια επιβάτες, ενώ ακολουθούν το Ρέτζιο ντι Καλάμπρια στην Ιταλία με 11,1 εκατομμύρια επιβάτες και ο Πειραιάς με 9,6 εκατομμύρια
LIFO NEWSROOM
Θεσσαλονίκη: Φιλόλογος έμαθε σε μαθητές το τραγούδι «Ω έλατο» στη νοηματική

Ελλάδα / Θεσσαλονίκη: Φιλόλογος έμαθε σε μαθητές το τραγούδι «Ω έλατο» στη νοηματική

«Μέσα από αυτή τη δράση, αναδείξαμε την ομορφιά και τη δύναμη της νοηματικής γλώσσας, δίνοντας στα παιδιά ένα ακόμη εργαλείο έκφρασης και επικοινωνίας», σημειώνει ο εκπαιδευτικός
LIFO NEWSROOM

σχόλια

11 σχόλια
Και τα δεντράκια θέλουν να ζήσουν. Εγώ όμως την πολυκατοικία μου την έφτιαξα, το δέντρο που ζούσαν τα πουλάκια εκεί το έριξα , ενώ τα ελάφια μετακόμισαν και κάθε άλλο ζώο στις πόλεις εξαφανίστηκε. Που να βγω να πω τον πόνο μου;
Δηλαδή τώρα αυτό που έκαναν είναι σωστό? Ναι μεν ζουμε σε κοινωνία η οποία μας δίνει το δικαίωμα να διαδηλώνουμε για τα πιστεύω μας (και ευτυχώς), αλλά υπάρχει ο σωστός τόπος και χρόνος. Όπως έχουν αυτοί δικαίωμα στην διαδήλωση, έχουν και οι κρεατοφάγοι δικαίωμα να απολαύσουν 1 φεστιβάλ κρεατοφαγίας χωρίς παρατράγουδα...Αν πάνε οι κρεατοφάγοι να διαδηλώσουν με κοψίδια και πανό σε καμμία εκδήλωση vegan/vegetarian θα τους αρέσει? Καλώς ή κακώς ο άνθρωπος είναι παμφάγο ον και δεν μπορεί κανείς να επιβάλλει σε κανέναν τί να φάει. Όλα τα υπόλοιπα είναι για το θεαθήναι, και τελικά κάποιοι εκμεταλλευόμενοι το γενικότερο "politically correctness" της εποχής έχουν φτάσει στα άκρα. Εγώ πάντως δεν έχω δει ποτέ κρεατοφάγο να μου επιβάλλει να τρώω κρέας, ούτε να το παίζει ανώτερος επειδή τρώει μπριζόλες.
Οχι αγαπητέ Δον Ιδιώτη. Παράγουμε (πολύ) περισσότερο βιομηχανοποιημένο κρέας από όσο μπορούμε να καταναλώσουμε, αλλά αυτό είναι μια άλλη πονεμένη ιστορία.Όσο για τον ακτιβισμό των χορτοφάγων: Η Β. Ευρώπη έχει περίπου 10% χορτοφάγους και 1,5% βήγκαν. Οι αγκλοσαξωνικές χώρες λίγο περισσότερους.Στην Ελλάδα, τα ποσοστά είναι 2% χορτοφάγοι και ένας αμελητέος αριθμός απο βήγκαν.Επειδή μάλιστα οι περισσότεροι ασχολούνται με την ζωούλα τους (και πάρα πολύ καλά κάνουν), οι ακτιβιστές βήκαν δεν γεμίζουν ούτε παγκάκι στο Σύνταγμα.Πιστεύω λοιπόν (άσχετα με το αν κάποιος είναι χορτοφάγος ή κρεατοφάγος) ότι λίγος παραπάνω βήγκαν ακτιβισμός θα κάνει πολύ καλό στην κοινωνία μας.Μια κοινωνία, όπου οι ολιγάρχες μπάινουν οπλισμένοι στα γήπεδα, οι αφιονισμένοι ηλίθιοι ουρλιάζουν κατά 100.000 "θεε, παρε την παε" και το 95% ασχολείται με το αν θα πάρει η ομαδάρα το πρωτάθλημα.Θα μας κάνει καλό σαν κοινωνία αν ασχοληθούμε επι τέλους και με κάποιο ζήτημα που εμπεριέχει περισσότερα ηθικά διλήμματα από το αν ο Χ διαπλεκόμενος ολιγάρχης πάρει κρατικά λεφτά για την "ομαδάρα" ή όχι.Ανεξάρτητα από το τι διατροφικές συήθειες έχεις προσωπικά, επειδή σε ξέρω και σε εκτιμώ, πιστεύω ότι προτιμάς την κοινωνία να συζητάει πάνω σε ένα ηθικό ερώτημα παρά πάνω στο αν ο μπλε ολιγάρχης αγόρασε καλύτερο "παιχταρά" από τον λαχανί ολιγάρχη.Αρα χρειαζόμαστε περισσότερο βήγκαν ακτιβισμό, όχι λιγότερο.
Αγαπητέ Harlan, διακρίνω έναν έντονο αρνητισμό, μια επιθετικότητα (προβαίνεις μέχρι και σε προσωπικές επιθέσεις και χαρακτηρισμούς) δοσμένη με δογματικό τρόπο. Αμφιβάλω δε αν θα μπορούσες να μιλήσεις λογικά και ψύχραιμα σεβόμενος την άποψη του άλλου. Κρίμα γιατί πολλοί βίγκαν θεωρούν ότι η επιθετικότητα στον άνθρωπο προέρχεται από την ζωϊκή πρωτεϊνη, αλλά όπως φαίνεται δεν ισχύει αυτό.Όσον αφορά τους αγαπημένους ακτιβιστες, αναμφίβολα στην Ελλάδα, όποιος έχει μπόλικο χρόνο και έχει λύσει σημαντικά προβλήματα επιβίωσης (άλλωστε η χρήση βίγκαν προϊόντων είναι για γερές τσέπες) χρειάζεται και ένα χόμπι.
Αγαπητέ Double Helix, τουλάχιστον το σχόλιο μου προς τον Δον Ιδιώτη δεν ήταν επιθετικό, ούτε δογματικο.Εχεις φυσικά δίκιο για το γενικότερο ύφος μου, που είναι όντως επιθετικό.Εχει ψιλογίνει ένα ψιλοαλαλούμ με τα σχόλια στα 2 πρόσφατα άρθρα σχετικά με το θέμα. Σχόλια δημοσιεύτηκαν και μετά σβήστηκαν, άλλα κόπηκαν στην μέση κ.α. Δεν κατηγορώ κανέναν, απλά διαπιστώνω ότι μερικές φορές δεν βγαίνει νόημα με τα σχόλια που φαίνονται.Για να δικαιολογήσω το επιθετικό ύφος μου: Αμύνομαι. Αν προσέξεις (ισχύει για όλα τα παλιότερα άρθρα σχετικά με το θέμα) ποτέ δεν ξεκινάω να σχολιάζω. Οι λόγοι είναι ότι α) έχω βαρεθεί με το θέμα, τόσα χρόνια τα ίδια και τα ίδια και β) δεν πιστεύω ότι κάποιος μπορεί να πειστεί από ένα σχόλιο. Όχι όταν πρόκειται για ένα τόσο σοβαρό θέμα όπως η προσωπική διατροφή ( = προσωπική επιβίωση).Το ότι δεν θέλω να ασχοληθώ δεν με αποτρέπει από το να απαντήσω (επιθετικά και δογματικά) σε όποιον με προσβάλλει βάναυσα.Σταχυολογώ τα όσα γραφτηκαν εδώ ΠΟΛΥ ΠΡΙΝ δημοσιεύσω εγώ έστω και μια λέξη:τρελοι, χρειάζονται ψυχίατρο, να πάνε μέσα, γιατι δεν βάζουν νετφλιξ, μικροαστοί, αργόσχολοι, σταλίνια της διατροφής, σούργελα, δεν έχουν τι να κάνουν, φασίστες, αυτοανακυρηγμένοι προφήτες, δειλοί, άνανδροι (επειδή δεν πάνε να αντιμετωπίσουν τους οπλισμένους τζομπαναραίους).Εσυ πως θα αντιδρούσες αν πιστεύεις σε κάτι που θεωρείς σημαντικό και ό άλλος σε λέει σούργελο και δειλό; (δειλός επειδή δεν τολμάς να υπερασπιστείς την άποψη σου μπροστά στις κάννες όπλων).Αμφιβάλλεις αν μπορώ να μιλήσω λογικά και ψύχραιμα. Ναι, με αυτά που έχω γράψει έχεις δίκιο να αμφιβάλλεις. Δοκίμασε να με αντιμετωπίσεις λογικά και ψύχραιμα και θα δεις πόσο λογικός και ψύχραιμος μπορώ να γίνω κι εγώ.Για να ξαναγυρίσω στο θέμα: Πιστεύω ότι ο διάλογος ανάμεσα σε ανθρώπους πάνω σε ηθικά ζητήματα είναι ΚΑΙ ωφέλιμος ΚΑΙ απαραίτητος.Οι βήγκαν βάζουν ένα ηθικό πρόβλημα στην κοινωνία: Μην σκοτώνετε ζώα.Παρεπιπτόντως αυτό ειδικά το ηθικό πρόβλημα έχει μπει από φιλόσοφους πριν 2500 χρόνια. Και όλες οι κοινωνίες (τόσο οι δυτικές, όσο και οι ασιατικές) ασχολούνται μαζί του σε όλους τους αιώνες. Δεν είναι δλδ. κάποια μόδα για αργόσχολους πλούσιους.Εσύ (και ο οποιοσδήποτε άλλος) έχεις το αναφαίρετο δικαίωμα να αγνοήσεις αυτό το ηθικό θέμα. Η να του δώσεις αρνητική απάντηση. Είσαι απόλυτα ελεύθερος να αποφασίσεις για την δική σου ηθική στάση. Οι βήγκαν ούτε θέλουν, ούτε _μπορούν_ να σου επιβάλλουν τι θα κάνεις.Εκτός αν πιστεύεις ότι 30 άτομα μπορούν να επιβάλλουν την θέληση τους πάνω σε 10,5 εκατομμύρια.Είσαι λοιπόν ελεύθερος να δώσεις την δική σου απάντηση στο ερώτημα της θανάτωσης των ζώων. Η να μην δώσεις καμμία απάντηση, αν θέλεις.Δεν έχεις όμως το δικαίωμα να αποκαλείς εμένα σούργελο και δειλό και όλα τα παρόμοια, ων ουκ έστιν αριθμός. Αν το προσπαθήσεις, θα πάρεις την ανάλογη απάντηση.
@ Harlan 19.9.2018 | 10:00 Πέραν του ότι το υφάκι σου το θεωρώ απλά αγενές κατά καιρούς να πούμε λίγο τα αυτονόητα:Φαντάσου εσένα να πας να κάνεις σεξ και να έρθουν παπάδες να σε ψάλλουν διότι -κατ'αυτούς- είσαι ανήθικος.Πήγαν να φάνε οι άνθρωποι και είχαν τους σταλίνες της διατροφής (προφανώς δεν αποκαλώ έτσι όλους τους βίγκαν αλλά αυτούς που ήγαν εκεί την Παρασκευή) να τους ζαλίζουν τον έρωτα και θεωρείς ότι αυτό είναι ΟΚ;Δεν γράψαν ένα βιβλίο, δεν κάναν ένα ντοκιμαντέρ: παραβίασαν ιδιωτικό χώρο και παρενόχλησαν άλλους μόνο και μόνο διότι δεν έχουν τα ίδια πιστεύω.Αυτό είναι ηθική κατωτερότητα, όχι ανωτερότητα.Και μιλώ για την ουσία της "δράσης" όχι για τον βιγκανισμό.
@ Harlan 21.9.2018 | 22:00 Όχι. Ο μισθωμένος χώρος στον οποίο πληρώνεις εισιτήριο δεν είναι το ίδιο με την πλατεία Συντάγματος.Σε κάθε περίπτωση για τα νεύρα βιταμίνες Β12. Άφθονες στο μοσχάρι και στα λιπαρά ψάρια...
Φίλε Harlan, ακριβώς ότι είπε o Γραφών. Οι χαρακτηρισμοί απευθείνονται στους διαμαρτυρόμενους στο εν λόγω φεστιβάλ, οι οποίοι πολλές φορές έχουν προβεί σε ανάλογου τύπου ενέργειες. Ακριβώς ίδιοι χαρακτηρισμοί χρησιμοποιούνται για διαμαρτυρόμενους θρησκευόμενους που προσβλήθηκαν επειδή μια παράσταση έχει λίγο γυμνό. Και οι αντιδράσεις δεν στοχεύουν τόσο στο ιδεολογικό σημείο αλλά στον τρόπο με τον οποίο αυτό εκφράζεται καθώς επίσης και στην δογματική υπερβολή που διακατέχει τέτοια άτομα. Επίσης το ότι δεν είναι μόδα επέτρεψε μου να αμφιβάλλω: μπορεί το πρόβλημα να απασχολεί την ανθρωπότητα χιλιάδες χρόνια αλλά τα τελευταία χρόνια έχει περάσει σε μαζικό επίπεδο και πλέον είναι μέρος του pop culture (μαγαζιά, προϊόντα, αφιερώματα σε free press κ.α.). Οπότε ναι, θεωρώ ότι ο βιγκανισμός είναι κατασκεύασμα για την προώθηση προϊόντων (μέσω του placebo της ηθικής ανωτερότητας) για να μην πω και για την gmo αντζέντα.Και αν με ρωτήσεις τι διαφορά έχει ένας νεαρός βίγκαν με την γιαγιά που περνάει όλη την Κυριακή στην εκκλησία και μετά κρίνει τον καθένα επειδή είπε δέκα φορές την προσευχή της θα σου πω απλά "καμία"
@Double Helix, εν τάξει, εγω δεν είμαι "νεαρός βίγκαν" όποτε δεν με πιάνει το σχόλιο σου ;-)@Γράφων + @Double Helix, για την ταμπακιέρα, έχω μερικές παρατηρήσεις (όχι επιχειρήματα αυτήν την φορά)1) Έπρεπε να γράψω 30 σχόλια με βρισίδια και υστερίες για να αποφασίσετε να με αντιμετωπίσετε λογικά. Δηλαδή χωρίς προσβολές και χωρίς ad hominem.Χαίρομαι μεν για την αλλαγή στάσης, και σας απαντάω ανάλογα. Αλλά την επόμενη φορά λυπηθείτε τα νεύρα μου ρε σεις - γέρον άνθρωπο.Αφού κι εσείς το ξέρετε κι εγώ το ξέρω ότι μπορούμε όλοι να είμαστε σοβαροί. Δεν μπορούμε να το κάνουμε αυτό από το σχόλιο νο. 1; Γιατί σε κάθε σχετικό άρθρο πρέπει να σκυλοβριστούμε πρώτα επί 30 σχόλια;2) Γραφει ο Double Helix ότι "ο βιγκανισμός είναι κατασκεύασμα για την προώθηση προϊόντων". Οντως αυτό δεν γίνονταν στις παλιότερες εποχές. Αλλά οι παλιότερες εποχές δεν είχαν καπιταλισμό (που παντού βλέπει ευκαιρίες για να πουλήσει προιόντα).Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν αναζητούσαν απάντηση στο ηθικό ερώτημα "μπορώ να σκοτώνω ζώα για τροφή ή όχι".Το ότι ένας καπιταλιστής σήμερα βγάζει φράγκα με ένα θέμα που απασχολεί τον κόσμο, δεν σημαίνει ότι το θέμα καθεαυτό είναι κίβδηλο, ασήμαντο.Δηλαδή επειδή σήμερα υπάρχει μια ολόκληρη βιομηχανία σχολικών προιόντων, θα αποφασίσουμε ότι το σχολείο είναι άχρηστο στα παιδιά;3) Γράφει ο Γράφων για την "ουσία της δράσης". Διαφωνεί δλδ με το ότι κάποιοι μπούκαραν σε ένα φεστιβάλ κρεατοφαγίας για να παρουσιάσουν τις απόψεις τους. Και εξακολουθεί να θεωρεί αυτήν την ενέργεια "σταλινική".Πρώτον αυτό δεν συγκρίνεται με το να έρθει κάποιος στο κρεβάτι μου όταν κάνω σεξ. Πρόκειται για ιδιωτικό χώρο, ενώ το φεστιβάλ είναι δημόσιος χώρος.Σε έναν ΔΗΜΟΣΙΟ χώρο έχω δικαίωμα να κάνω ΟΤΙ ΘΕΛΩ, αρκεί να σεβαστώ την νομιμότητα.Οι θρησκόληπτοι που καίνε θέατρα και δέρνουν ηθοποιούς (αναφέρθηκε σαν παράδειγμα) κάνουν κάτι παράνομο. Οι βήγκαν που σηκώνουν ένα πανό και θέλουν να ενημερώσουν τον κόσμο, δεν κάνουν κάτι παράνομο.Η μόνη παρανομία ήταν ότι μπήκαν χωρίς εισητήριο. Αλλά δεν νομίζω ότι αυτό ήταν τόσο καθοριστικό μπροστά σε ένα τόσο μείζον θέμα.Αν εγώ θελήσω αύριο να πάω σε μια συναυλία των AC/DC (υπάρχουν ακόμα αυτοί; ) και έρθει κάποιος δίπλα μου με ένα πανώ που θα λέει "οι AC/DC είναι ένα μάτσο χάλια, μην πας να τους ακούσεις", ίσως κουβεντιάσω μαζί του, ίσως τον αγνοήσω.Αλλά ΠΟΤ'Ε δεν θα τον αποκαλέσω σταλίνι της μουσικής, σούργελο, σκοταδιστή, φανατικό, άνανδρο κλπ κλπ κλπ (βαριέμαι να επναλαμβάνω τα βρισίδια).Ενα τελευταίο: Έπρεπε να πεθάνουν εκατομμύρια ανθρώπων με φριχτό τρόπο, μέχρι να καταλάβουμε ότι το τσιγάρο σκοτώνει. Και όλα αυτά τα χρόνια, η επιχειρηματολογία των καπνιστών ήταν ίδια με αυτή των κρεατοφάγων: θέλω την ελευθερία μου, γιατί με περιορίζεις, γιατί να απαγορεύεται, δικαίωμα στην ποικιλία, δικαίωμα στην απόλαυση, τι σε ενοχλεί εσένα κλπ κλπ.Και αν τα ιατρικά δεδομένα δεν ήταν τόσο σαφή, ακόμα θα ακούγαμε τις ίδιες βλακείες.Ελπίζω να σας κάλυψα λιγουλάκι.
Να πούμε ότι οι κατσίκες εξημερώθηκαν και κατέστησαν οικόσιτες στη νεολιθική εποχή εντασσόμενες στην διατροφική καθημερινότητα του ανθρώπινου είδους. Κάπου εκεί εξημερώθηκαν και τα βοοειδή. Ο σκύλος, ως σύντροφος στο κυνήγι, είχε εξημερωθεί 5.000 χρόνια νωρίτερα. Τις τελευταίες 10.000 χρόνια ο άνθρωπος χρησιμοποιεί ζώα για να τρέφεται με κρέας ζώων. Η ζωική πρωτεΐνη εξάλλου βοήθησε στην ανάπτυξη του εγκεφάλου του. Να μιλήσουμε το οικολογικό του θέματος είναι θεμιτό. Για το ηθικό είναι αστείο. Για να τραφείς ένας άλλος έμβιος οργανισμός θα πεθάνει.
Και εσύ ζεις όπως ζούσε ο προ-προ-προ....πάππος σου πριν 10.000 χρόνια έτσι;Γιατί συγκρίνεις μόνο τις διατροφικές συνήθειες; Αφού πρέπει να μιμηθούμε ντε και καλά τους Κρο Μανιόν, ας βγούμε γυμνοί στην στέππα και ας προσπαθήσουμε να κυνηγήσουμε γαζέλες.Για να δούμε πόσοι από εσάς θα φάνε γαζέλα, πριν τους φάνε τα λιοντάρια.Εκτός αν ο προπάππος σου πριν 10.000 χρόνια σήκωνε το κινητό και παράγγελνε 3 πιτόγυρα ντηλίβερυ.Τώρα το κάτα πόσο η ζωική πρωτεϊνη βοήθησε την ανάπτυξη του εγκεφάλου, αμφιβάλλω πολύ - κρίνοντας από αυτά που βλέπω γύρω μου.Η τελευταία σου φράση είναι το άκρον άωτον της υποκρισίας. Λες κάτι εντελώς κοινότυπο και σωστό "....ένας άλλος έμβιος οργανισμός θα πεθάνει" για να δικαιολογήσεις ένα έγκλημα - δηλαδή την κατανάλωση κρέατος.Εκείνο που λένε οι βήγκαν είναι "μην τρώς κρέας, φάε λαχανικά". Αφού υποστηρίζεις ότι κάποιος έμβιος οργανισμός θα πεθάνει, μήπως έγινες ξαφνικά βήγκαν και δεν το ξέρεις; Κανένας δεν θα σου πει τίποτα αν τραφείς αποκλειστικά με φυτικές τροφές.Υ.Γ. Έτσι για την εγκυκλοπαιδική γνώση όλων μας: Η ηθική ερώτηση για το αν πρέπει να τρώμε ζώα πρωτομπήκε στην Αρχαία Ελλάδα. Υπήρξαν αρκετοί φιλόσοφοι (Επίκουρος) που όχι μόνο ήταν χορτοφάγοι, αλλά έριχναν φοβερά βρισίδια και φτύσιμο σε όσους έτρωγαν κρέας (δεν τα επαναλαμβάνω, γιατί θα μου κόψουν το σχόλιο).Αυτό δεν σημαίνει ότι μια από τις δύο πλευρές έχει δίκιο. Σημαίνει όμως ότι εδώ και 2500 χρόνια οι άνθρωποι ασχολιόμαστε με ένα ηθικό πρόβλημα χωρίς να μπορούμε να το απαντήσουμε καθολικά.
Ας συνεχίσουμε εμείς να τρώμε το κρεατάκι/ψαράκι/λαχανικά/ζυμαρικά κλπ που τρώμε κι εσείς τα λαχανικά και ότι άλλο σας αρέσει και η φυσική επιλογή θα κάνει τη δουλειά της. Το να αμφιβάλλεις πολύ για το πόσο η ζωική πρωτεϊνη βοήθησε την ανάπτυξη του εγκεφάλου απ αυτά που βλέπεις γύρω σου πάντως ,δηλαδή μια κοινωνία θηλαστικών που μέσα σε μερικές εκατοντάδες χρόνια κατάφερε να φτάσει στα αστέρια και να λύσει θεμελιώδη ζητήματα της δημιουργίας ,σημαίνει ότι χρειάζεσαι επειγόντως μια συκωταριά τηγανητή να τροφοδοτηθεί το μυαλό σου.
Και για να μην λέμε ανοησίες μόνο και μόνο επειδή κολλάνε στις ιδεοληψίες μας στην εποχή που το ίντερνετ αποδεικνύει ότι η διάδοση βλακωδών θεωριών είναι εύκολη λόγω της διασυνδεσιμότητας.Ναι, η κατανάλωση ζωικής πρωτεΐνης μας έκανε ανθρώπους. Δεν είναι συζητήσιμο. Δεν είναι κοινωνική επιστήμη να διατυπώσει ο καθένας μια θεωρία. Δεν είναι καν θεωρία. Είναι βιολογία. Ιατρική. Μετρήσιμο μέγεθος.http://www.efsyn.gr/arthro/o-rolos-tis-kreofagias-stin-anthropopoiisi-masΜπορούμε πάντα να αναστρέψουμε τη διαδικασία της εξέλιξης απαρνούμενοι το κρέας, ή όπως λέει μια φράξια αναρχικών το χρήμα. Μπορούμε όπως λένε LGTBQI+ ακτιβιστές να απαρνηθούμε την κοινωνία ή τα στερεότυπα ή τις ιεραρχήσεις ή τους ρόλους αυτής (δεν έχω καταλάβει ποιο ακριβώς είναι το αιτούμενο) προς όφελος της ρευστότητας των ρόλων και των φύλων.Αυτό δεν αλλάζει σε τίποτα ότι το κρέας μας έκανε ανθρώπους, το χρήμα βοήθησε στη δημιουργία του πολιτισμού που έχουμε σήμερα, δίνοντας κίνητρα ανάπτυξης, και ότι οι κοινωνικοί ρόλοι (ξεχωριστοί από τα βιολογικά χαρακτηριστικά μας, τα οποία προφανώς υπάρχουν!) βοήθησαν στην κοινωνική οργάνωση και πρόοδο διά του καταμερισμού εργασιών.Και η κρεοφαγία και το χρήμα και οι κοινωνικοί ρόλοι έχουν όλα μειονεκτήματα. Η χρήση ή η εφαρμογή τους χρήσουν βελτίωσης. Άκυρα να μη λέμε. Κανένας δεν πήγε να σκοτίσει την κα Αστραδενή εκεί που πήγε να φάει κραδαίνοντας την ηθική του μέσα στη μούρη της ως άλλος επιδειξίας σκοτεινής αλέας.
Αφου στοχος τους ειναι α ανακινηση του θεματος του δικαιωματος των ζωων δεν μπορω να καταλαβω γιατι δεν πανε στα σφαγεια των αγροτων αν τολμανε και στα εργοστασια παραγωγης και επεξεργασιας κρεατος, κινηση απο την οποια θα κερδισουν περισσοτερη συμπαθεια απο τον απλο κοσμο, αλλα τρεχουν σε κρεοπωλεια και φεστιβαλ απο τα οποια χανουν ποντους.
Είσαι ακτιβιστής βήγκαν;Με τι κότσια βγαίνεις και θέλεις να υποδείξεις τι θα κάνει ένα κίνημα για το οποίο ούτε καν ξέρεις τι στόχους έχει;Για την ιστορία: Οι ακτιβιστές κάνουν κάθε φορά αυτό που θεωρούν καλύτερο για τα ζώα (κάτι που εσύ ουτε ξέρεις, ούτε ενδιαφέρεσαι να μάθεις).Και δεν έχουν διστάσει να πάνε ούτε σε στάβλους ούτε σε σφαγεία.
Ωστε οι μοσχαναθρεμμένοι πρωτευουσιάνοι δεν θα μπορέσουν να τα βάλουν με τις καραμπίνες των κτηνοτρόφων;Δηλαδή εσύ που είσαι νίντζα και navy seal θα τα έβαζες με 10 οπλισμένους ηλίθιους; Η μήπως είσαι κι εσύ μοσχαναθρεμμένος πρωτεουσιάνος;Ναι, είναι απόλυτα λογικό να κάνει κάποιος πίσω όταν έχει απέναντι του μια κάννη όπλου. Μάλλον περισσότερες από μια κάννες, γιατί οι ηλίθιοι είναι και θρασύδειλοι - μόνο πολλοί μαζί μπορούν να πουλήσουν τσαμπουκά.Το ότι ένας λογικός άνθρωπος κάνει πίσω μπροστά σε έναν οπλισμένο αδίστακτό ηλίθιο, τον μετατρέπει σε μοσχαναθρεμμένο πρωτευουσιάνο και ακυρώνει τα όποια επιχειρήματα έχει;Θαυμάσια λογική, πραγματικά σε θαυμάζω.Από εδώ και πέρα, όποιος κρατάει καραμπίνα έχει δίκιο. Όλοι οι άλλοι είναι μοσχαναθρεμμένοι πρωτευουσιάνοι και έχουν αυτόματα άδικο.Καταπληκτική λογική, ανυπομονώ να την εφαρμόσω εναντίον σου.Πες μου μόνο τι γνώμη έχεις εσύ για το οποιοδήποτε θέμα και ξέρω πως να σε βγάλω άκυρο μέσα σε δευτερόλεπτα.Υ.Γ. Για την Ιστορία: Οι βήγκαν ακτιβιστές τα έχουν βάλει ΚΑΙ με οπλισμένους ηλίθιους (κυνηγούς).Απλά αυτό δεν μπορεί να γίνεται κάθε μέρα και ΔΕΝ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑ ΥΠΕΡ ΜΙΑΣ ΑΠΟΨΗΣ.