Ολονύχτια και αποκαλυπτική η συνεδρίαση του ΚΑΣ για τα αρχαία στο μετρό Θεσσαλονίκης

Ολονύχτια και αποκαλυπτική η συνεδρίαση του ΚΑΣ για τα αρχαία στο μετρό Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
2

Μέχρι και τις πρώτες πρωινές ώρες της Πέμπτης, η συνεδρίαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου για τα αρχαία σταθμό Βενιζέλου του μετρό Θεσσαλονίκης, συνεχιζόταν και ακόμη δεν είναι γνωστή η απόφαση.

Μετά τις 8 το βράδυ ξεκίνησε η κύρια φάση της συζήτησης όπου αρχικά το λόγο πήρε για περίπου δέκα λεπτά ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης ο οποίος αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα να αλλάξει η μέθοδος κατασκευής του σταθμού και να επανέλθει η προηγούμενη λύση της απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων και παράλληλα τόνισε ότι βούληση της κυβέρνησης είναι να προχωρήσει αυτή η λύση καθώς κατά την εκτίμησή της, είναι η μόνη εφαρμόσιμη.

Αμέσως μετά το λόγο πήραν τα στελέχη της Αττικό Μετρό. Αρχικά ο πρόεδρος της εταιρείας Νίκος Ταχιάος και εν συνεχεία ο διευθύνων σύμβουλος Νίκος Κουρέτας, καθώς και στελέχη της εταιρείας οι οποίοι ανέπτυξαν την πρόταση για κατασκευή του σταθμού με τη μέθοδο της προσωρινής απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων. Σύμφωνα με πηγή της Voria.gr η παρουσίαση διήρκεσε περισσότερο από τρεις ώρες καθώς παρουσιάστηκαν περίπου 140 διαφάνειες, μαζί και όλες οι παράμετροι της προτεινόμενης λύσης.

Ακολούθησε μια εξαντλητική διαδικασία ερωτήσεων από τα μέλη του ΚΑΣ προς τα στελέχη της Αττικό Μετρό. Έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον όσα είπε, ερωτώμενος, ο διευθυντής του Μετρό Θεσσαλονίκης Γιώργος Κωνσταντινίδης. Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με τη λύση κατασκευής του σταθμού με διατήρηση των αρχαιοτήτων ο κ. Κωνσταντινίδης είπε, σύμφωνα με πληροφορίες ότι "πράγματι, μετά την απόφαση του ΚΑΣ το 2017 συγκροτήσαμε ειδική ομάδα προκειμένου να μελετήσει αυτή τη λύση. Όμως, δυστυχώς, δεν καταφέραμε να φτάσουμε σε κατασκευάσιμη λύση. Το 2018 είδαμε ότι η διαδικασία αυτή δεν μπορούσε να δώσει τη λύση που θέλαμε και μέχρι σήμερα δεν μπορούμε ακόμη να έχουμε μία μελέτη που να αποδεικνύει ότι υπάρχει κατασκευασιμότητα στη λύση in situ".

Ο κ. Κωνσταντινίδης ρωτήθηκε επίσης για το πως μια πρόταση – μελέτη του 2017 που δεν έφερε υπογραφές μηχανικών έγινε εν συνεχεία υπουργική απόφαση για να απαντήσει ότι "αυτό είναι ένα θέμα το οποίο δεν είναι στην αρμοδιότητά μου".

Μετά τα μεσάνυχτα κλήθηκε στην αίθουσα ο μηχανικός Δημήτρης Κορρές ο οποίος είχε αναλάβει τη μελέτη για το έργο της απόσπασης των αρχαιοτήτων από τον Σταθμό Βενιζέλου και έχει ήδη υλοποιήσει τη μελέτη και έχει μετάσχει στο έργο της απόσπασης των αρχαιοτήτων στο Σταθμό Αγίας Σοφίας. Κληθείς να απαντήσει σε ερωτήσεις σχετικά με την απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων είπε, σύμφωνα με πληροφορίες, πως από αυτήν την διαδικασία δεν θα υπάρξει κίνδυνος για τις αρχαιότητες, ότι μπορεί να υπάρξει άριστη συνεργασία με τους αρχαιολόγους και να γίνει ό,τι υποδείξουν εκείνοι κατά την απόσπαση και επανατοποθέτηση. Ανέφερε επίσης πως η απόσπαση θα διαρκέσει περίπου έξι μήνες και άλλους τρεις η επανατοποθέτηση.

Σε νέα παρέμβασή του ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Νίκος Ταχιάος ξεκαθάρισε προς τα μέλη του ΚΑΣ ότι "ο σταθμός δεν πρόκειται να παραδοθεί εάν προηγουμένως δεν έχουν αποκατασταθεί πλήρως οι αρχαιότητες στο -1 επίπεδο".

Σύμφωνα με πληροφορίες μέχρι αργά το βράδυ, τα μέλη του ΚΑΣ συνέχιζαν τις ερωτήσεις επί της παρουσιασθείσας μελέτης. Μάλιστα, σύμφωνα με πηγή της Voria.gr, κάποια από τα μέλη του ΚΑΣ έθεσαν και το ερώτημα «γιατί δεν καταργείται ο σταθμός και να λειτουργήσει χωρίς αυτόν το μετρό;».

Παράλληλα, έξω από την αίθουσα της συνεδρίασης παρέμειναν όλοι οι παράγοντες της Θεσσαλονίκης προκειμένου, μόλις κληθούν, να πουν τη γνώμη τους για το επίμαχο θέμα. 

Ελλάδα
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κυκλάδες: Το πολεοδομικό για εκτός σχεδίου δόμηση που δίχασε Μύκονο και Σαντορίνη

Ελλάδα / Ακίνητα εκτός σχεδίου: Ο γγ Χωροταξίας εξηγεί αν η δόμηση σε οικόπεδα 8 στρεμμάτων επεκτείνεται και αλλού μετά τη Μύκονο και Σαντορίνη

Στους δύο δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς των Κυκλάδων η δόμηση δεν επιτρέπεται, εκτός κι αν πρόκειται για εκτός σχεδίου οικόπεδα με εμβαδόν τουλάχιστον 8 στρέμματα
LIFO NEWSROOM

σχόλια

2 σχόλια
Δηλαδή αποδεικνύεται ότι η πρόταση για μη απόσπαση των αρχαιοτήτων ήταν απλά ευχολόγιο, μια ιδέα του ποδαριού που ποτέ δε μελετήθηκε σοβαρά από αυτούς που την υιοθέτησαν.
1. "Ο κ. Κωνσταντινίδης ρωτήθηκε επίσης για το πως μια πρόταση – μελέτη του 2017 που δεν έφερε υπογραφές μηχανικών έγινε εν συνεχεία υπουργική απόφαση για να απαντήσει ότι "αυτό είναι ένα θέμα το οποίο δεν είναι στην αρμοδιότητά μου". Μελέτη χωρίς υπογραφές μηχανικών ; Και βάσει αυτής εκδόθηκε υπουργική απόφαση ; Τι άλλο θα ακούσουμε ; 2. "...Το 2018 είδαμε ότι η διαδικασία αυτή (σ.σ. της απόφασης του ΚΑΣ) δεν μπορούσε να δώσει τη λύση που θέλαμε και μέχρι σήμερα δεν μπορούμε ακόμη να έχουμε μία μελέτη που να αποδεικνύει ότι υπάρχει κατασκευασιμότητα στη λύση in situ".Δηλαδή, το ΚΑΣ αποφάσισε χωρίς μελέτη μηχανικών ; Το Ελληνικό Δημόσιο του 21ου αιώνα, επιβεβαιώνει το ασυνάρτητο αυτοκέφαλό του Εν πάσει περιπτώσει, που είναι οι μηχανικοί της Θεσσαλονίκης που την περασμένη βδομάδα είπαν - όπως αναρτήθηκε εδώ στην "Λ" -, ότι έχουν κάνει μελέτη που επιτρέπει την διατήρηση των αρχαίων εκεί που είναι ;Γιατί δεν δημοσιοποιούν επώνυμα τον "σκελετό" της μελέτης τους ;