Στην «κατάψυξη» παραμένει η Βόρεια Ελλάδα, όπου για ένα ακόμη 24ωρο επικρατούν συνθήκες ολικού παγετού, με τον υδράργυρο καθ' όλη τη διάρκεια της ημέρας να βρίσκεται υπό το μηδέν. Χαρακτηριστική είναι η εικόνα στην παραλία της Θεσσαλονίκης όπου πάγωσε το συντριβάνι στον κήπο του νερού.
Συγκεκριμένα, εξαιτίας του παγετού θα μείνουν κλειστά σχολεία, ενώ πολλά νοικοκυριά στο πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης παραμένουν χωρίς νερό εξαιτίας παγωμένων σωληνώσεων ύδρευσης ή σπασμένων υδρόμετρων. Εξάλλου, οι χαμηλές θερμοκρασίες που επικρατούν τα τελευταία 24ωρα στη Θεσσαλονίκη είχαν ως αποτέλεσμα να παγώσουν σωληνώσεις φυσικού αερίου κι αρκετά νοικοκυριά να μείνουν χωρίς θέρμανση ή ζεστό νερό.
Το χαμηλό βαρομετρικό, με το όνομα «Αριάδνη», που πλήττει την Ελλάδα διατηρεί σε αρνητικές τιμές τη θερμοκρασία σε όλους τους νομούς της Μακεδονίας και της Θράκης. Οι χαμηλότερες θερμοκρασίες καταγράφηκαν από νωρίς το πρωί στη Φλώρινα, όπου ο υδράργυρος «έδειξε» -18 βαθμούς Κελσίου, ενώ στα Γρεβενά -13 και στον Πολύγυρο Χαλκιδικής -12 βαθμούς Κελσίου. Η Θεσσαλονίκη ξημέρωσε με -5 βαθμούς Κελσίου, το Νευροκόπι με -11, η Βέροια με -7, ενώ ασθενείς χιονοπτώσεις καταγράφηκαν νωρίτερα σε Καβάλα και Ξάνθη, όπου το θερμόμετρο έπεσε στους -6 βαθμούς Κελσίου.
Στη Θεσσαλονίκη κλειστά θα μείνουν στη συντριπτική τους πλειονότητά τα σχολεία του νομού, πλην κάποιων σχολικών μονάδων στον δήμο Θέρμης. Το ίδιο ισχύει για τα περισσότερα σχολεία στην κεντρική και δυτική Μακεδονία.
Την ίδια ώρα, σε παγοδρόμια έχουν μετατραπεί αρκετοί δρόμοι και πεζοδρόμια στη Βόρεια Ελλάδα, με αποτέλεσμα οχήματα να κινούνται με χαμηλές ταχύτητες ή αλυσίδες και οι πεζοί να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στις μετακινήσεις τους.
Σε λευκό κλοιό ξύπνησαν οι κάτοικοι όλων των περιοχών της Ανατολικής Μακεδονίας, καθώς χιονίζει συνεχώς σε Καβάλα και Δράμας καθ' όλη της διάρκεια της χθεσινής νύχτας και έως αυτή την ώρα.
Οι αντιολισθητικές αλυσίδες είναι απαραίτητες για την κυκλοφορία των οχημάτων όχι μόνο στο ορεινό οδικό δίκτυο αλλά ακόμα και στο κέντρο της Καβάλας, ενώ απαραίτητες είναι οι αλυσίδες για την κυκλοφορίας των οχημάτων στους ορεινούς δήμους Κάτω Νευροκοπίου, Προσοτσάνης και Παρανεστίου της Περιφερειακής Ενότητας Δράμας.
Στις Περιφερειακές Ενότητες Καβάλας και Δράμας με αποφάσεις που εξέδωσαν οι κατά τόπους δήμαρχοι δεν λειτουργούν όλα τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Επίσης δεν λειτουργεί το ΤΕΙ Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, ενώ έως αυτή την ώρα δεν εκτελούνται δρομολόγια από τα υπεραστικά ΚΤΕΛ τόσο της Καβάλας όσο και της Δράμας.
Η Εγνατία Οδός παραμένει ανοιχτή και η κυκλοφορία των αυτοκινήτων διεξάγεται κανονικά. Σύμφωνα με τα Τμήματα Τροχαίας των Αυτονομικών Διευθύνσεων Καβάλας και Δράμας, δηλώθηκαν μόνο λιγοστά ατυχήματα με υλικές ζημιές που οφείλονταν στην ολισθηρότητα του οδοστρώματος λόγω του χιονιού και στην έλλειψη μέριμνας από μέρους των οδηγών να βάλουν αντιολισθητικές αλυσίδες.
Στις 07:00 σήμερα, η θερμοκρασία στο Κάτω Νευροκόπι Δράμας ήταν στους -13 βαθμούς, ο τελωνειακός σταθμός παραμένει ανοιχτός, ωστόσο η κίνηση των οχημάτων γίνεται με αντιολισθητικές αλυσίδες.
Στις 08:00, η θερμοκρασία στο κέντρο της Καβάλας ήταν στους -5 βαθμούς κελσίου, ενώ την ίδια ώρα στην πόλη της Δράμας το θερμόμετρο έδειχνε -7 βαθμούς κελσίου.
Τα δρομολόγια των πλοίων, από και προς το νησί της Θάσου,εκτελούνται μόνο από το λιμάνι της Κεραμωτής, ενώ έχουν ανασταλεί τα δρομολόγια του πλοίου που συνδέει τα νησιά του βορειανατολικού Αιγαίου με το λιμάνι της Καβάλας.
Επίσης, καταβάλλονται προσπάθειες για τον αποχιονισμό της πίστας του αεροδρομίου «Μέγας Αλέξανδρος» της Καβάλας, ώστε να πραγματοποιηθούν οι τακτικές πτήσεις από και προς την Αθήνα.
Προβλήματα στο 90% των νοικοκυριών που χρησιμοποιούν αέριο
Για προβλήματα στη θέρμανση και την παροχή ζεστού νερού στο 90% των νοικοκυριών που χρησιμοποιούν φυσικό αέριο στην περιοχή της Θεσσαλονίκης, ως αποτέλεσμα των χαμηλών θερμοκρασιών των τελευταίων ημερών, έκανε λόγο o τεχνικός συστημάτων φυσικού αερίου, Γιάννης Κοντομήτρος, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ-ΜΠΕ, "Πρακτορείο FM 104,9". Το πρόβλημα προκύπτει σύμφωνα με τον κ. Κοντομήτρο από το γεγονός ότι οι περισσότερες εγκαταστάσεις δεν είναι κατασκευασμένες για θερμοκρασίες υπό το μηδέν, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα να παγώνουν οι σωληνώσεις.
Ως βασική κίνηση πρόληψης ανέφερε το να είχαν τεθεί σε λειτουργία νωρίτερα οι εγκαταστάσεις και μάλιστα σε υψηλή θερμοκρασία, ενώ χαρακτήρισε ως λανθασμένη την κατασκευαστική πρακτική της τοποθέτησης του λέβητα και παρελκόμενων της εγκατάστασης εξωτερικά των κατοικιών: "προτίμησαν για λόγους ασφαλείας να μπούνε (οι λέβητες) στα μπαλκόνια με αποτέλεσμα να ζούμε σήμερα αυτά τα φαινόμενα, καθώς σχεδόν όλοι οι λέβητες είναι φτιαγμένοι για εσωτερικό χώρο" σημειώνει, ενώ τονίζει πως η χρήση μόνωσης που έχει γίνει δεν είναι επαρκής σε πολλές των περιπτώσεις για να αντιμετωπίσει τις περιόδους παγετού.
Προβλήματα παρουσιάζονται, σύμφωνα με τον κ. Κοντομήτρο, ακόμη και όταν το θερμόμετρο πέσει ελάχιστους βαθμούς υπό το μηδέν. Τα προβλήματα αυτά επιδεινώνονται όταν η θερμοκρασία μείνει για μεγάλο διάστημα σε χαμηλά επίπεδα, έστω και αν τυπικά ένας καυστήρας φυσικού αερίου μπορεί να λειτουργήσει "ακόμη και σε θερμοκρασίες -10 βαθμών Κελσίου".
Το πρόβλημα εντοπίζεται κατά τον ίδιο στο δίκτυο σωληνώσεων, όπου και όταν "δεν είναι επαρκής η μόνωση" σε μια εγκατάσταση, καθώς η γενική υπόθεση ήταν πως στη χώρα δεν επικρατούν συχνά συνθήκες παγετού, πολλές φορές δε η μόνωση που έχει τοποθετηθεί είναι σε κακή κατάσταση.
Ως αντίμετρα στις περιπτώσεις μιας μη λειτουργικής εγκατάστασης φυσικού αερίου, ο κ.Κοντομήτρος προτείνει στους καταναλωτές τη διαρκή λειτουργία μιας εγκατάστασης σε υψηλές θερμοκρασίες 23 έως 24 βαθμών, ενώ προτείνεται να είναι διαρκώς σε ροή και η υδραυλική εγκατάσταση, με μια περιορισμένη παροχή νερού στον χώρο, ώστε να μην παγώσει κατά τη διάρκεια της νύχτας. Βοηθητική είναι και η επιπλέον μόνωση των σωληνώσεων όταν αυτό καταστεί εφικτό.
σχόλια