Πανελλαδικές 2018: Τι λένε οι καθηγητές για τα θέματα των Αρχαίων και των Μαθηματικών

Πανελλαδικές 2018: Τι λένε οι καθηγητές για τα θέματα των Αρχαίων και των Μαθηματικών Facebook Twitter
0

Βατά κρίνονται τα θέματα στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών όπου διαγωνίστηκαν σήμερα οι υποψήφιοι της θεωρητικής κατεύθυνσης, ενώ ευκολότερα σε σχέση με πέρυσι κρίνονται τα θέματα των Μαθηματικών για τους υποψηφίους των θετικών σπουδών.

Στα Αρχαία Ελληνικά και στο διδαγμένο κείμενο ζητήθηκε απόσπασμα από την Πολιτεία του Πλάτωνα, «έργο που είχε να εξεταστεί αρκετά χρόνια σε πανελλαδικό επίπεδο», όπως σημειώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Αγγελική Νικητοπούλου, φιλολόγος στο κοινωνικό φροντιστήριο Αθηνών.

«Οι ερμηνευτικές ερωτήσεις δεν παρουσίαζαν καμία ιδιαίτερη δυσκολία, ενώ για πρώτη φορά η ερώτηση εισαγωγής είχε τη μορφή αντιστοίχισης. Οι ασκήσεις λεξιλογικού περιεχομένου πιθανώς να προβλημάτισαν τους μαθητές, καθώς το δεύτερο μέρος της παρουσίαζε μια μικρή δυσκολία» προσθέτει η ίδια.

Στο αδίδακτο κείμενο ένα απόσπασμα από το έργο Ρητορική του Αριστοτέλη, το οποίο στο σύνολό του κρίνεται αρκετά βατό. «Ιδιαίτερη διευκόλυνση για τους υποψηφίους ήταν αφενός η ερμηνεία που τους δόθηκε σε 6 λέξεις-φράσεις του αδίδακτου κειμένου και αφετέρου ότι το κείμενο στο σύνολό του περιείχε όρους που οι υποψήφιοι συναντούσαν στα προς εξέταση αποσπάσματα του διδαγμένου κειμένου. Οι γραμματικές και συντακτικές παρατηρήσεις δεν παρουσίαζαν καμία δυσκολία» σημειώνει η κ. Νικητοπούλου και καταλήγει: «Γενικά, τα ζητούμενα ήταν ξεκάθαρα χωρίς περιθώρια για περερμηνείες».

Για τα μαθηματικά, ο μαθηματικός στο κοινωνικό φροντιστήριο Αθηνών Ηλίας Δημάκος σχολιάζει ότι «ο αυξημένος βαθμός δυσκολίας επικεντρώθηκε στα τελευταία ερωτήματα για όσους στόχευαν σε έναν πολύ υψηλό βαθμό». Για τον ίδιο, «ο χρόνος επίλυσης ήταν οριακός».

Ειδικότερα:

Θέμα Α

Στοιχειώδης εξέταση στη θεωρία με μία εύκολη απόδειξη στο ερώτημα Α1. Ιδιαίτερη προσοχή χρειαζόταν στο αντιπαράδειγμα του ερωτήματος Α2.β, όπου υπάρχει σαφής αναφορά στο σχολικό βιβλίο. Εύκολα «Σωστό - Λάθος» στο ερώτημα Α4, με μία μικρή «παγίδα» όμως στην πρόταση α, όπου οι εξεταζόμενοι έπρεπε να προσέξουν.

Θέμα Β

Βατό και κλασσικό τα τελευταία χρόνια πρόβλημα, το οποίο καλύπτει ένα ικανό μέρος της εξεταστέας ύλης.

Θέμα Γ

Ένα πρωτότυπο πρόβλημα για δεδομένα πανελληνίων, εμπνευσμένο από το σχολικό βιβλίο. Για την επίλυση του ερωτήματος Γ1 ήταν απαραίτητη η στοιχειώδης γνώση Ευκλείδειας Γεωμετρίας. Ιδιαίτερα απαιτητικό ήταν το ερώτημα Γ3, όπου οι μαθητές έπρεπε να συνδυάσουν το ερώτημα Γ2 με τη σχολική θεωρία. Σίγουρα δυσκόλεψε πάρα πολλούς μαθητές.

Θέμα Δ

Ένα απαιτητικό θέμα το οποίο ήταν για άριστα προετοιμασμένους μαθητές. Εύκολο το ερώτημα Δ1, ιδιαίτερα απαιτητικά τα υπόλοιπα ερωτήματα. Το ερώτημα Δ3 δυσκόλεψε αρκετούς. Κλασσικό (τα τελευταία χρόνια) και συνδυαστικό ερώτημα Δ4, με σαφή αναφορά σε γνωστές ανισότητες.

Οι εξετάσεις για τους υποψηφίους των γενικών λυκείων συνεχίζονται μεθαύριο, Τετάρτη, με τα μαθήματα της Ιστορίας (ο.π. ανθρωπιστικών σπουδών), της Φυσικής (ο.π. θετικών σπουδών) και της ανάπτυξης εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον (ο.π. σπουδών οικονομίας και πληροφορικής).

Ελλάδα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Ο ποταμός Κηφισός δε θα άντεχε πλημμύρες σαν αυτές του Ιανού, του Ντάνιελ και της Βαλένθια»

Ελλάδα / «Ο ποταμός Κηφισός δεν θα άντεχε πλημμύρες σαν αυτές του Ιανού, του Ντάνιελ και της Βαλένθια» τονίζει καθηγητής ΕΜΠ

«Το πρώτο μέλημά μας είναι να μην έχουμε θύματα και αυτό μπορεί να γίνει με την έγκαιρη και τεκμηριωμένη προειδοποίηση προς τους κατοίκους της περιοχής», τόνισε ο Ομότιμος καθηγητής ΕΜΠ, Αναστάσιος Στάμου
LIFO NEWSROOM