Με Αρχαία Ελληνικά και Μαθηματικά συνεχίστηκαν σήμερα οι Πανελλαδικές Εξετάσεις για τους υποψηφίους των ΓΕΛ, που εξετάζονται στα πρώτα μαθήματα προσανατολισμού.
Συγκεκριμένα, οι υποψήφιοι της Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών εξατάστηκαν στην Αρχαία Ελληνική Γλώσσα, ενώ οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής στα Μαθηματικά.
Ειδικότερα, η εξέταση των Αρχαίων, που έγινε για πρώτη φορά φέτος με τις αλλαγές που είχε προωθήσει το υπουργείο Παιδείας την περασμένη χρονιά, δεν έκρυβε παγίδες. Σύμφωνα με την Αγγελική Νικητοπούλου, φιλόλογο και συντονίστρια του Κοινωνικού Φροντιστηρίου του Δήμου Αθηναίων, τα θέματα ήταν αρκετά εύκολα και βατά.
Στο πρώτο μέρος της εξέτασης, το διδαγμένο κείμενο που είχαν να «αντιμετωπίσουν» οι υποψήφιοι ήταν ο «Πρωταγόρας» του Πλάτωνα. «Ίσως δεν ήταν αναμενόμενο, αλλά για κάποιον προετοιμασμένο, ήταν εύκολη η προσέγγιση του κειμένου», σημείωσε η κ. Νικητοπούλου στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, προσθέτοντας ότι τα θέματα ήταν πολύ κατανοητά. Το άγνωστο κείμενο, «Κυνηγετικός», του Ξενοφώντα, θεωρείται μέτριας δυσκολίας, οι ερωτήσεις που το συνόδεψαν, ωστόσο κρίνονται αρκετά βατές. «Ήταν η πρώτη φορά που οι υποψήφιοι είχαν να αντιμετωπίσουν ερμηνευτικές ερωτήσεις και νέου τύπου γραμματικές ασκήσεις, ωστόσο ήταν πολύ εύκολες στον εντοπισμό τους οι απαντήσεις», επεσήμανε η κ. Νικητοπούλου και κατέληξε ότι, αν και αναμένονται από το υπουργείο οι αναλυτικές οδηγίες για τον συγκεκριμένο τρόπο με τον οποίο θα γίνει η βαθμολόγηση, οι βαθμολογίες που θα δούμε στα Αρχαία θα είναι αρκετά καλές.
Δείτε εδώ τα θέματα στα Αρχαία Ελληνικά
Όσον αφορά στα Μαθηματικά, τα θέματα ήταν εντός ύλης και με κλιμακωτή διαβάθμιση και, σύμφωνα με τον Σπύρο Βαλασόπουλο, καθηγητή στο Κοινωνικό Φροντιστήριο του δήμου Αθηναίων, αν και αρκετά απαιτητικά, ήταν ωστόσο πιο εύκολα από την περυσινή χρονιά.
«Τα θέματα σε πλήθος ήταν αρκετά και ορισμένα ήθελαν σύνθετη και ευρηματική σκέψη. Ωστόσο, ένας διαβασμένος μαθητής μπορεί να φτάσει το 15-16», εκτίμησε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, προσθέτοντας ότι για τις πιο υψηλές βαθμολογίες θα μετρήσει το κατά πόσον ο κάθε μαθητής μπόρεσε να ανταπεξέλθει στο χρόνο που είχε διαθέσιμο για να απαντήσει όλα τα θέματα, αλλά και το κατά πόσον μπόρεσε να αναπτύξει τις δικές του ιδέες για να λύσει τα πιο απαιτητικά υποερωτήματα.
Στο Α θέμα, απουσίασαν οι ερωτήσεις σωστού-λάθους, ενώ στο Β θέμα οι ερωτήσεις προέκυπταν κυρίως από το Β κεφάλαιο και, όπως σχολίασε ο κ. Βαλασόπουλος, «δεν ήταν πολύ δύσκολες για καλά διαβασμένους μαθητές». «Το θέμα Γ απαιτούσε πιο σύνθετη σκέψη, ενώ το Δ είχε πολλά υποερωτήματα αυξημένης δυσκολίας, που χρειαζόταν ευρηματική σκέψη», σημείωσε.
Δείτε εδώ τα θέματα στα Μαθηματικά
σχόλια