Σπάσατε και το Φλοράλ, σπάστε κι άλλο τον Αναρχισμό, αντέχει!

Σπάσατε και το Φλοράλ, σπάστε κι άλλο τον Αναρχισμό, αντέχει! Facebook Twitter
49

Του Παναγιώτη Παπαδόπουλου 

"Πρέπει να κερδίσουμε τον χαμένο καιρό, πρέπει να αναθεωρήσουμε τη μεταφυσική μας αλαζονεία που δεν φέρνει στον κόσμο καμία ζεστασιά, πρέπει να μάθουμε να δουλεύουμε μέρα-νύχτα για να καταφέρουμε να ζήσουμε μαζί με τούς ανθρώπους σαν άνθρωποι, να γίνουμε ελεύθεροι και να κάνουμε και τούς άλλους ελεύθερους, πρέπει -επιμένω πάντα σε αυτό το σημείο-να κυριεύσουμε την εποχή με τις ιδέες μας"
Μιχαήλ Μπακούνιν

(Επανέρχομαι κι "επαναλαμβάνομαι" όσο ο αναρχικός χώρος δεν μιλά για τα σημαντικότερα και τα αυτονόητα.....Αισιοδοξώ απαισιόδοξα πώς το "μήνυμα" πού στέλνω χρόνια δεν θα ταξιδεύει για πάντα στο άγνωστο με βάρκα μια τρύπια ελπίδα.....να ελπίζω;)

Το καφέ "Φλοράλ" (πού τα τελευταία χρόνια ανανεώθηκε ως χώρος με βιβλιοπωλείο, μουσικές, πολιτιστικές και πολιτικές εκδηλώσεις) έχει ιστορία όσο τα Εξάρχεια, από το 1936 λειτουργεί στο ισόγειο της γνωστής 5όροφης "μπλέ πολυκατοικίας" πού ολοκλήρωσε το 1933 ο αρχιτέκτονας Κυριακούλης Παναγιωτάκος, στην γωνιά Αραχώβης και Θεμιστοκλέους.

Σε αυτή την "μπλέ γωνιά", στο πάνω μέρος τής πλατείας Εξαρχείων, έχει μείνει ως "σταθμός" ένα μεγάλο μέρος τής μνήμης μας.

Εκεί κολλήθηκαν χιλιάδες αφίσες, μοιράσθηκαν άλλες τόσες προκηρύξεις, έπεσαν δεκάδες χημικά και δακρυγόνα, αν βάλεις το αυτί σου στους τοίχους της γωνιάς αυτής θα "ακούσεις" τα πάντα από τραγούδια, συζητήσεις και συνθήματα μέχρι σειρήνες περιπολικών και ποδοβολητά πάνω-κάτω των ΜΑΤ, αν κοιτάξεις καλά θα δεις σκιές να τρέχουν, σκιές να χορεύουν γύρω από φωτιές...

Από τα τραπεζάκια τού "Φλοράλ" ποιος δεν πέρασε από το μετερίζι της γνώσης, τού θεάτρου, της διανόησης, των γραμμάτων και της τέχνης, της ζύμωσης με το "διαφορετικό" στις πολύμορφες πολιτικές θέσεις και την εξερεύνηση στο αστείρευτο σύμπαν του κοινωνικού προβληματισμού;

Δεν είναι όμως, μόνο, ο Τρόμος της Κρατικής Βίας πού έχει αποτυπωθεί στα "μάτια" και στους τοίχους της "μπλε πολυκατοικίας", αλλά και ένας άλλος Τρόμος πού φέρνει τον Φασισμό και τον Τρόμο από "άλλο δρόμο"! Και μάλιστα από "εκεί" πού δεν τον περιμένεις!

Σπάσατε και το Φλοράλ, σπάστε κι άλλο τον Αναρχισμό, αντέχει! Facebook Twitter

Η επίθεση και το σπάσιμο τού καφέ "Φλοράλ", η βία πού δέχθηκαν ακόμη και οι θαμώνες του, μετά το τέλος τής διαδήλωσης τής 20ης Φλεβάρη, είναι ένα ακόμη χτύπημα στον τραυματισμένο Αναρχισμό από το λοστάρι της μηδενιστικής αντίληψης πού καταστρέφει και διαστρεβλώνει την Αναρχική θεωρία και δράση,συνεχίζοντας από εκεί πού σταματά η εξουσιαστική-οικονομική εγκληματική Ανομία και οι Εθνοφασίστες.

Αντίληψη κυρίαρχη, αντικοινωνική και εξουσιαστική, το στίγμα τής "απόλυτης αλήθειας" πού μισεί και εκδικείται όσους δεν συμμετέχουν στην "εξέγερση" και στην έπαρση τής "επαναστατικής καθαρότητας".

Μοιράζονται παντού κατηγορίες,καταδίκες και αφορισμοί(όλοι φταίνε εκτός από "εμάς" τούς...."ξεχωριστούς") από το αυτόκλητο "λαϊκό δικαστήριο" σε θαμώνες πού... δεν δώσανε "παρουσία" στο συλλαλητήριο και δεν "τιμήσανε την παρέλαση τής υπερ-αγωνιστικής πρωτοπορίας" πού εκ τού ασφαλούς Εξουσιάζει και Τρομοκρατεί στα Εξάρχεια.

Είναι εκείνη η φασιστική αντίληψη βγαλμένη από την βαρβαρότητα τής συστημικής-κρατικής "δικαιοσύνης" και πού το μόνο πού φέρνει στην κοινωνία ως "μαντάτο" είναι περισσότερος Τρόμος και Εκφασισμός, την δέσμευση πώς η πραγματικότητα και οι συνθήκες πού θα επιβάλλει (αν κάποτε "κερδίσει" την ... εξουσία) θα είναι πολύ χειρότερες από εκείνες τής σημερινής κρατικής-καπιταλιστικής αγριότητας.

Για την ακρίβεια είναι η ίδια αντίληψη πού βρίσκεται στις δύο όψεις τού "νομίσματος" πού πέφτει και κόβει τα κεφάλια τής ανθρωπότητας ,αιώνες τώρα.

Στην πρώτη τσακίζει όποιον δεν ορκίζεται "τυφλή πίστη στο εθνικό σύμβολο" και στην άλλη τσακίζει στους δρόμους ως "φασίστα" όποιον κρατά ελληνική σημαία!

"Πας μη Έλλην, βάρβαρος" και "πας Έλλην, βάρβαρος" αντίστοιχα,όλοι οι "καλοί" χωράνε στον ρόλο τού τιμωρού ανάλογα με την περίπτωση!

Κάθε φασιστική εκδοχή σε "στρατιωτική διάταξη" πέφτει στην ανταγωνιστική αρένα τής κτηνώδους βίας,οι πολλοί δέρνουν τον ένα για την "ιδεολογική" επικράτηση τού πιο ισχυρού!

Δεν είναι η πρώτη φορά πού η βία τής φασίζουσας αυτής αντίληψης, χτυπά δολοφονικά από τα μέσα τον Αναρχισμό! Ο ξυλοδαρμός τού τότε πρόεδρου τής ΓΣΕΕ Χρήστου Πολυζωγόπουλου στην οδό Ναβαρίνου στις 31/1/2006,οι εμπρησμοί και οι επιθέσεις σε διάφορα βιβλιοπωλεία ("Ιανός",Εκδόσεις Γεωργιάδη, Παπασωτηρίου, Ελληνικά Γράμματα,"Άρδην",περιοδικό "Ρεσάλτο" κά), η τρομοκρατία στα αμφιθέατρα των πανεπιστημίων εκεί πού η παρουσία τού πολιτικού λόγου-αντίλογου ισοπεδώνεται από τον φετιχισμό τής βίας (Γ.Πανούσης, Π.Μανδραβέλλης, Τ.Γουότσον κά), οι ξυλοδαρμοί σε χρήστες ναρκωτικών για να "καθαρίσει" η πλατεία φτάνει το πρόβλημα να μην είναι "στα πόδια" των Εξαρχείων, οι βίαιες επιθέσεις σε δημοσιογράφους και εργαζομένους στα ΜΜΕ με τελευταία σημάδια αυτού τού τραμπουκισμού στα σώματα των Κ. Μπογδάνου και τού σκιτσογράφου Soloup στους δρόμους των Εξαρχείων, οι επιθέσεις σε εκδηλώσεις φοιτητικών αριστερών παρατάξεων με πιο πρόσφατη άσκηση βίας εκείνη στις 16/12/2012, στην κατάληψη τής Τσαμαδού 15.

ΘΑ ΜΙΛΗΣΟΥΜΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ, για την φασίζουσα αυτή αντίληψη πού βάφεται και ντύνεται "αντιεξουσιαστικά" για να πνίξει στην δεξαμενή της γόνιμες αντιστάσεις,για να ματαιώσει κοινωνικές συμμαχίες και συναινέσεις ενάντια στην εξαθλίωση, στην εκμετάλλευση και στο άδικο, για να τυλίξει στο δίχτυ τής πανούκλας της οργισμένους νεολαίους στρέφοντάς τους άκριτα και αλαφιασμένα εναντίον όλων!

ΘΑ ΜΙΛΗΣΟΥΜΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ για την σφαγή τού Αναρχισμού, των κανόνων,τού ήθους, των αξιών ΜΑΣ, των κόκκινων γραμμών ΜΑΣ ανάμεσα στο ιδεοδρόμιο και στην απανθρωπιά,

ΘΑ ΜΙΛΗΣΟΥΜΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ για ότι μας ενοχλεί ή αυτή η συζήτηση άνοιξε και έκλεισε αμέσως μετά την τραγωδία στην Μαρφίν στις 5 Μάη 2010;.....

Μιλάμε (και σωστά) για τον Χρυσαυγιτισμό πού ματαίωσε την παράσταση "Corpus Christi" στο θέατρο "Χυτήριο" και για εκείνον (τον ίδιο σκοταδισμό και ολοκληρωτισμό σε "μαυροκόκκινο φόντο") πού ματαίωσε την παράσταση "Κίτρινο Σκυλί" τού Μισέλ Φάϊς στίς 10/5/2009 στο "Από Μηχανής Θέατρο" ή επιτέθηκε με αυγά στην συγγραφέα Σώτη Τριανταφύλλου κατά την διάρκεια βιβλιοπαρουσίασης πάλι στο "Φλοράλ", στις 2/11/2009, επιλεκτική Σιωπή,ούτε λέξη;!......

Σφραγίσαμε το στόμα τής κριτικής,τής διαφωνίας, τού διαχωρισμού και τής απόρριψης με ότι ταυτίζει τον Αναρχισμό με την ανομία, το χάος, την εξουσιομανία, την αταξία...

Ποινικοποιήσαμε τούς εαυτούς μας, βγάζουμε τα μάτια μας μόνοι μας συντηρώντας την στρατηγική της έντασης που επιδιώκει η Εξουσία, κλοτσάμε τον Αναρχισμό στον παραλογισμό τής Ακρότητας πού έχει "δύο μέτρα και δύο σταθμά" για την Βία!

Και επιτρέψαμε στο Κτήνος να προχωρήσει, για να "γράψει" μαύρες μέρες και γεγονότα, δεν σκεφθήκαμε τούς "άλλους", δεν αναλάβαμε τις ευθύνες μας!

Είναι εύκολο να μιλάμε (και προφανώς πρέπει) για τα βασανιστήρια στα κορμιά συλληφθέντων,για την ρατσιστική βία και τις δολοφονικές επιθέσεις σε μετανάστες,για τις κυβερνητικές κατασταλτικές επιχειρήσεις και παρακρατικές επιθέσεις σε καταλήψεις και κοινωνικούς πολιτικούς χώρους......

Είναι δύσκολο φαίνεται να μιλάμε για "τα δικά μας κακώς κείμενα" και να τα ρίχνουμε στο καλάθι των "κρυμμένων", http://athens.indymedia.org/front.php3?lang=el&article_id=1458212... Κρύβεται τελικά όμως η αλήθεια "κάτω από το χαλί",σκεπάζεται το αίσχος και η αθλιότητα σε βάρος τού Αναρχισμού και η αμαύρωση των κοινωνικών αγώνων;

Ακροβατούμε στην Εξουσία της μονομέρειας που μας βολεύει, στην "επιλεκτική κριτική" τής βίας πού έφθασε στο σημείο, μέσα στα Εξάρχεια, να μην τολμούν από το φόβητρο και την απειλή τού μηδενισμού-ψευτοαναρχισμού γνωστές αναρχικές συλλογικότητες πού απέχουν λίγα μέτρα μόλις απόσταση από το "Φλοράλ" να μην παίρνουν θέση, να αποφεύγουν να γράψουν πέντε σειρές καταγγελίας αυτής τής βαρβαρότητας πού υποδύεται την "αντιεξουσία" και πού αντιμετωπίζει τον απλό κόσμο ως "ταξικούς εχθρούς"!

Ο φόβος και το σεντόνι σιωπής κι ανοχής απέναντι στον συμμοριτισμό τού πολιτικού χουλιγκανισμού πού συμπληρώνει ένα περιβάλλον μαφιόζικης και υπόκοσμης δράσης πού έχει κάνει "άσυλο" την περιοχή των Εξαρχείων, θα μπορούσε να απαντηθεί με ένα παλιό αναρχικό σύνθημα ....."Η ΣΙΩΠΗ ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΕΝΟΧΗ"!

Οι συλλογικότητες και οι σύντροφοι/σσες τού αναρχικού-αντιεξουσιαστικού χώρου ΣωπαίνΟΥΜΕ για τα ουσιώδη και τα μέγιστα (πού προηγούνται, κατά την άποψή μου της καταγγελίας της Κρατικής βίας, αν θέλουμε να πείσουμε τούς "από κάτω" για τις αγνές μας προθέσεις για Κοινωνία ευτυχίας και όχι μεγαλύτερης δυστυχίας.... ), για την ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ με χαρακτηριστικά πού χάραξε κατά διαστήματα πάνω στο πρόσωπο τής κοινωνίας η φαλτσέτα τής ναζιστικής,"δημοκρατικής" και σταλινικής κτηνωδίας των διαφόρων "ηγετικών" ταγμάτων εφόδου που θέρισαν την ιστορία από τις ιδεοληψίες, τον δογματισμό και τον σεχταρισμό τους!

Θα σπάσουμε ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ το τείχος τής ΑΝΟΧΗΣ,θα αφήσουμε τα λόγια μας να τρέξουν ελεύθερα στο ποτάμι της ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ή θα αποδεχθούμε την Εποχή των Τεράτων να ακυρώσουν κάθε απόπειρα επιστροφής και επανασύνδεσης με το κουρασμένο και γδαρμένο κοινωνικό σώμα, απογοητεύοντας για πάντα τούς γείτονες,τούς φίλους,τούς συντρόφους, τις οικογένειές μας,τα παιδιά μας πού προσδοκούσαν δίπλα μας κάτι περισσότερο από την παγερή αδιαφορία και σιωπή μας στην "αναρχία" πού προκαλεί στους άλλους Τρόμο και σε εμάς Ντροπή και Απέχθεια;!

ΘΑ ΜΙΛΗΣΟΥΜΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ για τον ρατσισμό τής γενίκευσης, τον παρασιτισμό και τον θάνατο πού έχει εισβάλλει αρπακτικά και διαβρωτικά στον χώρο τής πολιτικής σκέψης και δράσης;!.....

ΘΑ ΣΠΑΣΟΥΜΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΤΗΝ ΣΙΩΠΗ για το αίσχος, την αθλιότητα, την ντροπή τού σπασίματος τού κάθε "Φλοράλ" και τής γενικότερης απαξίωσης των εξουσιαζομένων (ως "προσκυνημένων" και "υποταγμένων νοικοκυραίων" από τούς προσκυνημένους στην θρησκεία τής Βίας....), πού μηδενός εξαιρουμένου τούς θέλουμε κοντά μας,σε αυτούς απευθυνόμαστε και μέρα με την μέρα τούς χάνουμε,τούς "μετράμε" λιγότερους,τούς στέλνουμε στην "άλλη μεριά" απέναντί μας, στους εχθρούς τής Ελευθερίας,μόνους κι αυτούς μέσα στον κοινωνικό κανιβαλισμό πού νομιμοποιήσαμε και ανεχτήκαμε πρώτα εμείς οι ίδιοι.....

Αν θέλουμε να κάνει βήματα το όραμα για μια Ανθρώπινη Κοινωνία,αν θέλουμε να δώσουμε ζωή και να λάμψουμε ως φάρος αξιοπρέπειας και αλληλεγγύης σε ένα Κόσμο πού χάνει το φως του από απελπισία και παραίτηση, αν θέλουμε να συνθέσουμε τη ζωή με την ανάσα, την φαντασία, την έμπνευση και το λιθαράκι (και) των "άλλων", των γύρω από εμάς και ίδιων με εμάς (γιατί χωρίς τούς "άλλους" δεν υπάρχουμε και μέσα απ τούς άλλους τα πάντα αλλάζουν), ας σπάσουμε την καταθλιπτική Σιωπή για αυτό το τεράστιο λάθος πού μπαίνει ανάμεσα σε εμάς και τούς υπόλοιπους ανθρώπους, ας ρίξουμε την "αυλαία" σε ότι ΚΑΚΟΠΟΙΕΙ ΚΑΙ ΣΥΚΟΦΑΝΤΕΙ ΤΟΝ ΑΝΑΡΧΙΣΜΟ ,βάζοντας τέλος σε εξουσιαστικές και κυρίαρχες αντιλήψεις πού στέλνουν όλο πιο γρήγορα την κοινωνία στην διάσπαση, στην δουλεία, στον ατομικισμό και στα νύχια νέων Τυράννων, χωρίς ποτέ το ανθρώπινο δράμα να τελειώνει.

Ο φασισμός δεν είναι οι "άλλοι", όπως έλεγε σωστά ο σοφός Μάνος Χατζιδάκης, το 1993.
Είχε δίκιο.
Είμαστε εμείς, η σιωπή κι η ανοχή μας...
ΜIΛΗΣΤΕ λοιπόν, προτού είναι οριστικά αργά, για τούς "άλλους" και "εμάς"...

(και φυσικά αξίζουν τα συγχαρητήρια σέ εκείνους τούς συντρόφους πού εκείνη τήν ημέρα ήρθαν σε σύγκρουση με τόν μηδενοφασισμό καί απέτρεψαν έξω από τό "Φλοράλ" τά χειρότερα ....)

Ο ΑΝΑΡΧΙΣΜΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΝΟΜΙΑ, ΜΗΔΕΝΙΣΜΟΣ, ΧΑΟΣ ΚΑΙ ΑΤΑΞΙΑ

25-2-2013
Παπαδόπουλος Παναγιώτης (Κάϊν)
μεμονωμένο άτομο απ τό Αναρχικό-Ελευθεριακό Κίνημα
[email protected]

υγ1/όποιος συμφωνεί το συνυπογράφει, το διακινεί και το προωθεί όπου νομίζει...

Ελλάδα
49

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κυκλάδες: Το πολεοδομικό για εκτός σχεδίου δόμηση που δίχασε Μύκονο και Σαντορίνη

Ελλάδα / Ακίνητα εκτός σχεδίου: Ο γγ Χωροταξίας εξηγεί αν η δόμηση σε οικόπεδα 8 στρεμμάτων επεκτείνεται και αλλού μετά τη Μύκονο και Σαντορίνη

Στους δύο δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς των Κυκλάδων η δόμηση δεν επιτρέπεται, εκτός κι αν πρόκειται για εκτός σχεδίου οικόπεδα με εμβαδόν τουλάχιστον 8 στρέμματα
LIFO NEWSROOM

σχόλια

15 σχόλια
Υπέροχο άρθρο! «Ως εδώ και μη παρέκει Νετσάγιεφ!»,όπως είπε και ο Μπακούνιν... Η φανατική μηδενιστική πτέρυγα του Αναρχισμού, είναι ο καρκίνος του. Ανώριμοι και δογματικοί, κατάντησαν παπάδες της Εξέγερσης. Οποιαδήποτε δεύτερη σκέψη, σεβασμός των ορίων, σε κάνει αυτόματα "νοικοκυραίο κυρ Παντελή". Όταν χαρακτήρισα σταλινικές τις επιθέσεις αντιεξουσιαστών σε δημοσιογράφους, ένας γνωστός μου του χώρου,(και όχι πιτσιρικάς), σε τηλεφωνική μας επικοινωνία, αφηνίασε και στρίγκλιζε, όσο πιο πολύ επέμενα στην αρχική μου θέση. "Πάρ' το πίσω φώναζε", "σβήσ' το απ' το προφίλ σου", ούρλιαζε. "Εμείς σταλινικοί;" ωρύονταν... Αυτός ο παθολογικός φανατισμός, σε συνδυασμό με την σε σημείο σεχταρισμού ιδεολογία τους, τους έχει καταντήσει κάτι σαν τους μπολσεβίκους.
συνυπογράφω. Το προβλημα μου βεβαια ειναι τγο εξης: Δίνεις στο παιδι σου να κοψει το φαγητο του με μαχαιρι, αλλα οχι οταν ειναι 2 χρονων. Το μαθαινεις και περιμενεις να ωριμασει, και οταν ειναι ετοιμο, υπευθυνο, και δεν κινδυνευει απο τον ιδιο του τον εαυτο, το δινεις και χασαπομαχαιρο. Κατα την ταπεινη μου γνωμη, ο Ελληνας εχει (ή αλλοι θα πουν τον εχουνε - δεν ξερω και δεν εχει πια σημασια) φτασει στο επιπεδο του 2χρονου και δεν ειναι ετοιμος για "πληρη" ελευθερια αλλα και αισθηση ευθυνης και ηθικης οτι η ελευθερια του σταματαει εκει που ξεκιναει του διπλα του....αυτο εχω καταλαβει απλοϊκα οτι πρεσβευει ο αναρχικος χωρος. Ουτε καν για δημοκρατια δεν ειμαστε - θα τολμουσα παλι να πω. Ειμαστε λοιπον ενα ματσο διχρονα, αλλα με τους χειροτερους "γονεις"....γονεις που θα επρεπε να εχουν το "γνωθι σαυτον" και να πανε απο μονοι τους για στειρωση.
τωρα λοιπον που ελυσες το μεγιστο θεμα του τι ειμαι εγω,τραβα κλαψε σε κανα μνημοσυνο μπας και κονομησεις.μοιραζουμε και μπισκοτακια σοφιας για κατι μπαγλαμαδες σαν εσενα.
Είσαι πολύ τρέντι αγόρι sutass!Είμαι σίγουρος πως η κοπελιά στο απέναντι τραπέζι με την Hallo Kity τσάντα και το χίπστερ γυαλί θα σε γουστάρει καθώς βαράς με δύναμη τα πλήκτρα του σμαρτφόουν σου!
Δεν είναι καθόλου θέμα το τι είσαι εσύ. Είναι προφανές. Είσαι αμοιβάδα με IQ τσιμεντόστοκου. Το θέμα είναι τι χρειάζεται για να σε πείσω να "τοποθετήσεις" τα μπισκοτάκια σου εις τόπον χλοερόν (και ζεστό και σκοτεινό...ξέρεις εσύ). Καλή σου μέρα.
εχετε καταλαβει παντως, επειδη εχουμε καταληξει να μεταχειριζομαστε ευνοικα αναρχικους(οχι αναρχο- καπιταλιστες, που και αυτοι ειναι ακραοι) γιατι οντως η σκεψη τους προερχεται απο μια ευγενη παραδοση που αντισταθηκε στο μαρξισμο- λενινισμο(με 2 λογια, δεν ειναι κνιτες) οτι οι αναρχικοι υποστηριζουν το κολλεκτιβισμο, τη κεντρικη οικονομια η οπως αλλιως θελετε πειτε το, δλδ μια οικονομικη μεθοδο που ΑΠΟΔΕΔΕΙΓΜΕΝΑ οδηγει στο μεσαιωνα και τη κλειστη κοινωνια.. Ναι παιδια ξερω δεν ειστε κνιτες η αριστεροι αλλα υποστηριζετε τα ιδια πραγματα που εχουν αποδειχθει καταστροφικα.. Πιο δοκιμος ορος θα ηταν αναρχοκομμουνιστες η ελευθεριακοι κομμουνιστες.. Το δε κατηγορητηριο τους κατα του συστηματος(καπιτακισμος, ελευθερο εμποριο, παγκοσμιοποιηση) ειναι ιδιο με την ακρα αριστερα(κ την ακρα δεξια χωρις το φυλετισμο αλλα μην το ανοιξουμε τωρα).. Παροτι υπαρχουν και ελαχιστα εξαιρετικα ατομα στο χωρο, απορω γιατι τους παιρνουμε σοβαρα..
Wow sutass! Προφανώς είσαι απο αυτά τα άτομα που αν του ακουμπήσουν έναν λαμπτήρα στο κούτελο, θα ανάψει απο το μεγάλο φορτίο διανόησης. Αν λοιπόν αυτός έρχεται απο τα μαύρα μεσάνυχτα, γιατί δεν τον κατατοπίζεις τον φτωχό, μπάς και δει μια στάλα από το φώς σου? Έ? Πεφωτισμένη μετεμψύχωση του Βολταίρου?
" ΑΠΟΔΕΔΕΙΓΜΕΝΑ οδηγει στο μεσαιωνα και τη κλειστη κοινωνια "μαλιστα. παρεθεσε τωρα και τις αποδειξεις.ας πουμε για πες μας για τα αυτοδιαζειριζομενα εργοστασια της ισπανιας και της γερμανιας ή τους ζαπατιστας.ετσι για να δουμε ποτε επεστρεψαν στην κλειστη κοινωνια ολοι αυτοι
Το μονο που ισχυριζομαι ειναι οτι οι λογης ελευθεριακοι υπερασπιζονται το συστημα της κεντρικης η σχεδιαζομενης οικονομιας.. Τιποτα παραπανω.. Και ναι, οπου εχει εφαρμοστει για καιρο, σε βαθος χρονου οδηγησε στη κλειστη κοινωνια(κατα ποππερ). Αυτο, εμπειρικα, ειναι αποδεδειγμενο.. Τωρα τα παραδειγματα που εφερες τα ξερω(ανεβασε και κανα λινκ ως προς τις ΄΄αποδειξεις΄) περα απο τη γερμανια, ειναι η μονιμη πιπιλα των αναρχικων. Ομως κανενα απο αυτα τα επιτευγματα δεν πετυχε σε βαθος χρονου και σε πολυ ανεπτυγμενες οικονομιες, εντασεως γνωσης.. Αν ομως εννοεις εργοστασια η οποιαδηποτε μοναδα που δομειται αντιιεραρχικα(στο πλαισιο της ελευθερης αγορας, ομως) και πχ εχουν ολοι τις ιδιες απολαβες(απο το μανατζερ μεχρι τον εργατη) η πολυ περισσοτερο λαμβανουν τις αποφασεις συλλογικα με ψηφοφορια, δε θα μπορουσα να διαφωνησω, καθως ειναι και πραξεις που εγιναν με τη θεληση των συμμετεχοντων.. Οι περισσοτερες δε τετοιες μοναδες ειναι στη πατριδα του καπιταλισμου, στην αμερικη.. Αν καταλαβα καλα και αυτο ειναι μια απο τις θεσεις των αναρχικων συμφωνω κ επαυξανω(και οριζω τον ευατο μου ως φιλελευθερο) Η δε απατης της ΄΄αμεσοδημοκρατιας΄΄ αλλου παππα ευαγγελιο...
@allonsafran τοτε μπορεις να μου εξηγησεις πως θα παραγονται τα περισσοτερα και σημαντικοτερα αγαθα που πλεον παραγονται σε γιγαντια κλιμακα(φαρμακα, ενεργεια, πληροφορια, λογισμικο κ αλλα) Ξερω οτι υπαρχει αναρχικη παραδοση συνειδητα αντιμαρξιστικη αλλα αυτο δε τη κανει λιγοτερη ουτοπικη και ανεφαρμοστη και μη συνεισφερουσα στη προοδο(τη κοινως αποδεκτη, οχι την υλικη). αιθεροβαμωνες ρε παιδι μου, πως να στο πω...
κ αφου το καναμε φορουμ αντιγραφω απο προηγουμενο σχολιο τις αιτασεις μιυ για την αμεση δημοκρατια για να μη τα ξαναπω<μα, ακριβως, αυτο λεω, οτι χρεαζομαστε ομοσπονδιοποιηση, στα προτυπα των ην. πολιτειων η της γερμανιας(ορισμενες κοινοτητες ψηφιζουν ακομη και τους δικαστες τους η τον σεριφη) ωστε οι κατοικοι της χαλκιδικης να εχουν λογο για το τι θελουν να γινει στο τοπο τους και ακομα σχετικα με την αμεση δημοκρατια, τις φορες που κατι σχετικο εφαρμοστηκε, οδηγησε σε επιβολη των απαιτησεων της μαζας, της συλλογικοτητας στο ατομο και την ατομικοτητα(αρκετη μελετη ιστοριας θα σε πεισει σχετικα) και σε παρακμη γιατι οταν ψηφιζεις συνεχεια ειναι ευκολο να μεταθεσεις τις συνεπειες των πραξεων που αποφασιστηκαν συλλογικα σε καποιον αλλον η στη συλλογικοτητα και ετσι υπονομευεται η ατομκη υπευθυνοτητα, δηλαδη το να φερεις τις συνεπειες γαι τις επιλογες σου, καλες η κακες.. οι ρωμαιοι το ελεγαν πλεμπα τη μαζα που ηθελε να λαμβανει αποφασεις και την επομενη στιγμη λαμβανε τις ακριβως αντιθετες, κατι σαν τους λουμπεν της εποχης, με δυο λογια η ατομικη λογοδοσια χανεται στο πληθος.. παντως αφου ανοιξαμε που ανοιξαμε ακαδημαικη κουβεντα στη λαιφι, μπορεις να μου πεις ιστορικα παραδειγματα που η αμεση δημοκρατια λειτουργησε για ερκετο καιρο και σε μεγαλη κλιμακα?? το αυτοδιαχειριζομενο της γειτονιας δεν νομιζω να ειναι, και εγω το επισκεπτομαι, αλλα τα ζητηματα ειναι μικρα οπως και η κλιμακα για να σε προλαβω... ΄΄παρεπιπτοντως ειμαι θαμωνας αυτοδιαχειριζομενων(για σε πτολαβω) και χωρις να κρυψω τις αποψεις μου(οι αναρχικοι ειναι ενταξει, cool ατομα, των μεσσολογγιτων και αλλων χουλιγκανς εξαιρουμενων)
ναι, αλλα μαλλον δεν εχεις υπ οψιν οτι η ανθρωπινη τεχνικη και επιστημονικη προοδος, συνηθως, ιστορικα συνδεθηκε με την μειωση του κοστους παραγωγης και τουλαχιστον αποδεδειγμενα δεν υπαρχει αλλος τροπος αποτελεσματικης οργανωσης της παραγωγης περα απο την ελευθερη αγορα(βιβλιογραφια για το πρωτο ισχυρισμο εχω, αν θες) το να απολαμβανεις τα θετικα αυτου του μοντελου(προσδοκιμο, ζωης, πλουτος, ευκαιριες) χωρις να αποδεχεσαι οτι εχει θετικα ειναι περιεργο καπως και η ελλαδα δεν ειναι παραδειγμα ανεπτυγμενου καπιταλισμου, η γαλλια ειναι ας πουμε... τωρα για την αμεση δημοκρατια το ξαναειπα, οποιαδηποτε μεταθεη των ατομικων ευθυνων στο συλλογικο ειναι συνταγη μεσαιωνα γιατι η ατομικη ευθυνη και λογοδοσια ειναι η βαση του πολιτισμου(επισης παραπομπες υπαρκτες) παντως δε μου απαντησες περα απο ασαφεις θεωριες πως ολα αυτα εφαρμοζονται στη πραξη.. η δε τριτη παραγραφος σου εξαιρετικη παροτι με χρησιμοποιημενα υλικα- θεωριες, ειναι τροφη για σκεψη και συλλογισμο πανω στην ορθολογικοτητα του καπιταλισμου που παραμενει μονοδρομος και υπαρκτη, ελλειψει εναλλακτικης λυσης.. οπως επισης εξαιρετικος και ο καστοριαδης, σε καθε περιπτωσει.. συνεχιζουμε τη κουβεντα σε κανενα αυτοδιαχειριζομενο.
Αλλονσανφαν Πέραν με ότι συμφωνώ με αυτά που λες, ο παραλληλισμός του μονολιθικού γραφειοκρατικού κράτους της ΕΣΣΔ με την καφκική γραφειοκρατία, είναι απόλυτα εύστοχος και πρωτότυπος.
Kαι στο κατω κατω τι ειναι το Φλοραλ,το ιερο δισκοποτηρο;Το να θελεις να μαζευεις φραγκα απο το 'χωρο' και την μυθολογια που τον περιβαλλει,ενεχει κι αυτο τους κινδυνους του.
Έλα μου ντε, και πάλι καλά να λένε που άργησε τόσο καιρό ο χώρος να το κάνει λαμπόγυαλο.Από την παρουσίαση του βιβλίου της Σώτης Τριανταφύλλου έπρεπε ήδη να έχει την τύχη του Αττικόν και τόσων άλλων άντρων του καπιταλισμού/ιμπεριαλισμού/συντηρητισμού και γενικά όποιου άλλου ...ίσμου θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε ως δικαιολογία για ένα καλό τζέρτζελο.
Και τι είστε εσείς οι μυημένοι της Εξέγερσης; Ιεροεξεταστές της Επανάστασης; Τέτοιους τραμπουκισμούς κάνετε και σας παρομοιάζουν με φασίστες. Καταντήσατε οι σταλινικοί του αναρχικού χώρου.
ξαναδιαβασα το σχολιό μου και δεν ειδα πουθενα να γραφω 'καλα καναμε και το σπασαμε'.Απαντας σε καποια δικη σου αστοχη υποθεση με τον τροπο που θα απαντουσε ταριφας που ψηφιζει Καμενο.
Αν το μεσο ειναι το μηνυμα καμια βια δεν μπορει να δικαιολογηθει,γιατι περναει το εντελως λαθος μηνυμα.Αν η αισθητικη ειναι η ηθικη του μελλοντος ,προσωπικα βρισκω τη βια κυριως και πανω απ ολα αντιαισθητικη.Πως ομως να συμβιβαστω με τις παραπανω παραδοχες οταν ταυτοχρονα ξερω οτι οι ουσιαστικα κερδισμενοι απο μια ειρηνικη σταση ζωης ειναι μονο οι εχοντες εξουσια;Πως να καταπιω αμασητο τον καθολου ειρηνικο τροπο τους να προστατευουν αυτη την εξουσια οταν αυτη εστω και στο ελαχιστο απειληθει;Ισως η βια δεν ειναι μονο η μαμη της ιστοριας αλλα και το μωρο της.
Δεκτοί όλοι οι χαρακτηρισμοί.Αλλά δεν είμαι πομπώδης,σοβαροφανής και χωρίς ίχνος χιούμορ όπως εσύ κυρ-Παντελή μου.Όσο για το Δημητράκη,μόνο στο πήξιμο της μυτζήθρας μπορεί να'χει κάποιο δίκιο.
Προφανώς είσαι ένας ρηχός εξυπνάκιας που έμαθες για την αναρχία από μπροσούρες που μοιράζονται στα φοιτητικά στέκια και από τσιτάτα στο Ιντερνετ. Άντε κυνήγα κανένα μπάτσο "επαναστάτη" μου!
Το "έχει δίκιο ο Δημήτρης", δεν πάει για τις απόψεις του, αλλά για το ότι σε ειρωνεύεται. Δεν εκφράστηκα σωστά. Τώρα αν για σένα ένας λόγος με επιχειρήματα είναι πομπώδης και σοβαροφανής, τότε καλά κάνεις και είσαι ένας ιντερνετικός κλόουν που μόνο εξυπνάδες ξέρει να λέει. Ασχολήσου με το στουπί της μολότοφ καλύτερα και άσε τις συζητήσεις. Δεν είναι το φόρτε σου. Με το "κυρ Παντελή", με αφόρισες τώρα πάτερ της Εξέγερσης;
να δεχτώ ότι είμαι ένας ρηχός εξυπνάκιας κλόουν και συ ότι είσαι ένας βαθυστόχαστος διανοούμενος βλάκας και να το κλείσουμε εδώ γιατί βαριέμαι αφόρητα τους αναλυτές του είδους σου;
Δε χρειάζεται να είσαι "διανοούμενος" για πεις πέντε πράγματα με επιχειρήματα. Η μόρφωση μου είναι όλο κι όλο ένα ΕΠΑΛ. Απλά εσύ δε "γουστάρεις" οτιδήποτε δεν ουρλιάζει γραφικά αντιεξουσιαστικά τσιτάτα. Άντε να ζωγραφίσεις κανένα Α στους τοίχους.
Δεν εισαι βλακας επειδη τελειωσες ολο κι ολο ενα ΕΠΑΛ,αν και αυτο θα μπορουσε να ειναι ενδεικτικο των διανοητικων σου ικανοτητων,εισαι βλακας επειδη επετρεψες σ αυτο το κομπλεξ κατωτεροτητας να σε καθορισει τοσο πολυ.Αλλα επειδη οταν μαλωνουν δυο φταιει παντα ο πιο εξυπνος,αρνουμαι να το συνεχισω,γραψε εσυ την τελευταια μαλακια.Αντε τωρα να δεις κανα σηριαλ,Ιαπετε λογω ΕΠΑΛ.
Πφφφφ!!!! Φασιστας φατε τον !!!Προσεχε ανθρωπε μου με αυτα που γραφεις που ειναι 100 τις εκατο λογικα και οχι μονο αναρχικα κινδυνευεις..Θα σε κοπανισουνε σαν τον Σολουπ...
Αγαπητέ Κάϊν.Εμφανίζεστε ότι είστε κατά της ένοπλης δράσης, ομώς αυτό το έργο σας. Είναι ένα τσεκούρι στο δόξα πατρί ορισμένων δημοσιογράφων, που τώρα η πένα τους πρωτοξεκίνησε να φλερτάρει μέχρι και με τα καλάσνικοφ.
Μεγάλο θέμα ανοίξαμε(αν και πάντα πρέπει να είναι ανοιχτό για διάλογο). Το κείμενο κάνει μια αυτοκριτική στον αναρχικό χώρο εκ των έσω, σωστή στα περισσότερα από αυτά που αναφέρει, αλλά σε κανά δυο σημεία είναι κάπως αφηρημένη ή και αυστηρή.Αρχικώς θα πρέπει να αναφέρουμε ότι ο καθένας μπορεί να αυτοπροσδιοριστεί αναρχικός, αφού δεν γίνεται ούτε υπόδειξη κομματικής ταυτότητας, ούτε ο καθένας κουβαλάει μαζί του πιστοποιητικό πολιτικών φρονημάτων, ούτε ψηφίζει(συνήθως) για να δηλώσει υπεύθυνα το πολιτικό του υπόβαθρο. Συνέπεια αυτής της κατάστασης είναι η πολυμορφική κατανομή των ιδεών, αλλά και των ανθρώπων που περιβάλλουν το χώρο. Βέβαια όσοι έχουμε διαβάσει τη θεωρία ή γνωρίζουμε μέσα από μια φυσική ορμή τη σηματοδοτεί η λέξη αναρχία αδυνατούμε να συμφιλιωθούμε με κάποιες ιδέες που παραχαράζουν το νόημα του εγχειρήματος.Είναι αυτή η "παράξενη" λέξη που ονομάζεται ελευθερία και μπερδεύεται μερικές φορές με την ανευθυνότητα και την ασυδοσία και μας οδηγεί είτε στο να τρώμε στη μάπα τέτοια φαινόμενα είτε να σιωπούν κάποιοι, μήπως και βεβηλωθεί το ταμπού της αναρχίας. Η ανάληψη ευθύνης είναι ένα από τα σημαντικότερα θέματα, κάτι που επιμελώς, σύντροφοι αποφεύγουν να κάνουν, δρώντας με προσωπικές κατευθυντήριες γραμμές, χρεώνοντας όμως τις πράξεις τους σε μια ολόκληρη συλλογικότητα ή ολόκληρο το χώρο.Πάσχουμε λοιπόν από μερικό στρουθοκαμηλισμό, αφού δεν περιθωριοποιούμε αυτές τις απόψεις, αλλά σιωπάμε ή αδιαφορούμε πιστεύοντας ότι θα βρουν το δρόμο τους, παρέχοντας την ελευθερία της αυτοδιάθεσης. Δυστυχώς αυτό δεν συμβαίνει και βρισκόμαστε συνεχώς να απολογούμαστε, κακώς βέβαια, για πράξεις άλλων που υιοθετούν μια ιδεολογία για να τις δικαιολογήσουν.Πάντα λέμε και γράφουμε πως είμαστε αντιβίαοι, όχι μη βίαοι, κάτι πολύ σωστό, αλλά σε αρκετές περιπτώσεις γινόμαστε μάρτυρες ενός φετιχισμού στη χρήση της βίας, με αρκετούς θερμόαιμους να είναι προσκολλημένοι στους μπάτσους ή στην καταστροφολαγνία. Με αποτέλεσμα να διαιωνίζουμε και να αναπαράγουμε μια χουλιγκάνικη ρητορική, κάτι που είναι εντελώς λάθος. Θα πρέπει να γνωρίζουμε το μέτρο της σύγκρουσης, πότε πρέπει να γίνει και πότε να κρατάμε αμυντική στάση μην υποκύπτοντας στις προκλήσεις του κράτους.Γνωρίζουμε ότι βαλλόμαστε από παντού, διότι δεν έχουμε τις πλάτες κανενός κόμματος και καμιάς οικονομικής ή κρατικής εξουσίας, και κάποιες φορές κλεινόμαστε στον εαυτό μας δημιουργώντας ένα κύμα εσωστρέφειας αντί να αναζητήσουμε την επαφή με αυτούς που υποφέρουν. Κανείς δεν γεννήθηκε πολιτικοποιημένος, και εκνευριζόμαστε όταν οι άνθρωποι αυτοί κάνουν τα ίδια λάθη και αδιαφορούν για το διπλανό τους, αλλά πρέπει να βρούμε ένα τρόπο να τους προσεγγίσουμε, να γίνουμε εξωστρεφείς.Όσον αφορά για το περιστατικό του Φλοράλ, δεν είχα ιδέα οπότε δεν μπορώ να εκφέρω και άποψη, αλλά αν όντως έγιναν αυτά τότε είναι κατακριτέα. Το κείμενο υποθέτω πως "καρφώνει" με λίγα λόγια την κατάληψη του ΒΟΞ, για τη μη καταδίκη της επίθεσης, αυτό είναι ένα θέμα που το ίδιο το ΒΟΞ πρέπει να συζητήσει και να επιλύσει. Για τις διάφορες επιθέσεις που αναφέρονται, δεν ξέρω αν όλες έγιναν από άτομα που αυτοπροσδιορίζονται στον αναρχικό χώρο ή διάφορους της πλατείας που δεν έχουν καμία σχέση με αυτόν. Όσο για το χάλι της πλατείας, δε γίνεται να ρίχνουμε όλο το φταίξιμο στο χώρο, αφού έχει κάνει τις απίστευτες προσπάθειες, μαζί με τους κατοίκους, να καθαρίσουν την πλατεία και να της προσδώσουν μια νέα εικόνα. Μην ξεχνάμε πως ο χώρος τα έχει βάλει ακόμα και με τους πρεζέμπορες, όταν όλοι άλλοι αδιαφορούν. Σίγουρα όμως είναι ένα θέμα που πρέπει να μας απασχολήσει ξανά, και ειδικά τις συλλογικότητες που δρουν γύρω από αυτήν.Τέλος θα έλεγα πως ο αναρχικός χώρος στην Ελλάδα είναι σε νηπιακό στάδιο, δεν έχει το κληροδότημα των Ισπανών αναρχικών, για αυτό και παλεύει και με τα λάθη του που είναι λογικό να δημιουργηθούν, αλλά πρέπει να τα εντοπίζει γρήγορα και να στέλνει στο διάολο. Μας δίνεται μια φοβερή ευκαιρία να συγκροτήσουμε κάτι μαζικό και να πάρουμε τις ζωές μας στα χέρια μας, μην αδρανήσουμε φοβούμενοι την αυτοκριτική.Υ.Γ Μεγάλη η απαντηση μου και πιθανώς να περιέχει λάθη, αφού οι γραμμές αυτές πληκτρολογήθηκαν γρήγορα και χωρίς ιδιαίτερη ανάλυση στο κείμενο της αυτοκριτικής.
Το κείμενο μιλάει μόνο του.Μια ερώτηση μόνο, δεν είδα τη σχετική είδηση εκείνη την ημέρα στη Lifo.gr. Την προσπέρασε το βλέμμα μου, ή η Lifo δεν τη δημοσίευσε καθόλου;
Μα είναι θέματα αυτά που ανοίγετε?Ετοιμαστείτε για πέσιμο απο τους κοκκινόμαυρους φασίστες.Οι οποίοι δεν έχουν καμία απολύτως διαφορά από τους κόκκινους ή τους μαύρους φασίστες.Όλοι τους λάτρεις του απολυταρχισμού είναι και διαφέρουν μόνο σε χρώμα σημαίας....Τα θέλει ο κώλος σας οπότε ετοιμαστείτε να τα ακούσετε!
'Ο αναχισμός δέν είναι ανομία..." τί είναι τέλος πάντων, φίλε μου ; Εκτός απο ωραία ουτοπία ; Σωστά τα λές αλλά... για "οράματα" μιλάς κι εσύ, λιθαράκια, φάρους, "να συνθέσουμε τη ζωή με την ανάσα" (για αστέρι στον ουρανό μιλούσε ο Ρωμανός)- καλός ο λυρισμός και η ρωμαντική αύρα που ποτίζει τις ιδέες σας αλλά ο Μπακούνιν είναι μακρυά και το ίδιο και η εποχή που τον γέννησε. Άν δέν συνειδητοποιήσετε εσείς το τί ζόμπι δημιουργήθηκε εδω πέρα, με συμμορίες που πηγαινοέρχονται απο το Καραϊσκάκη στις διαδηλώσεις, τοτε καλή συνέχεια στα όνειρα !
Πρώτον ο χουλιγκανισμός είναι δημιούργημα του ίδιου του κράτους και όχι της αναρχίας. Δεύτερον έχεις ευθύνη για το χάλι της κρίσης αλλά και πριν την κρίση, τι κάνεις για αυτό; Καμια αυτοκριτική;
Κατ' εμέ, ο χουλιγκανισμός δεν είναι μονοπώλιο του κράτους. Παντού μπορεί να εμφανιστεί. Φυσικά, ο χουλιγκανισμός δεν είναι ίδιον του αναρχισμού, αλλά είναι η κατάπτωση ενός μέρους του.