Στην Αττική Οδό όσοι επέβαιναν σε αυτοκίνητα άλλων δεν θα πάρουν «ούτε ευρώ» από τα 2.000€;

Στην Αττική Οδό όσοι επέβαιναν σε αυτοκίνητα άλλων δεν θα πάρουν «ούτε ευρώ» από τα 2.000€; Facebook Twitter
0

Ένα 24ωρο μετά τις χιονοκαταιγίδες που μετέτρεψαν σε μία τεράστια, φιδογυριστή παγοκολόνα την Αττική Οδό, και ενώ ακόμα παρέμεναν εγκλωβισμένοι οδηγοί και εκατοντάδες αυτοκίνητα στη νευραλγική οδική αρτηρία, το γραφείο Τύπου του πρωθυπουργού έσπευσε να ανακοινώσει πως θα δοθούν αποζημιώσεις ύψους 2.000 ευρώ ανά εγκλωβισμένο όχημα

Δεν πέρασε όμως πολλή ώρα και η διατύπωση αποδείχτηκε προβληματική, καθώς κάποιοι από τους χιλιάδες εγκλωβισμένους πολίτες δεν επέβαιναν σε δικά τους αυτοκίνητα αλλά σε ταξί, βαν ή και άλλα οχήματα που ανήκαν σε τρίτους. Μία τέτοια περίπτωση είναι και ένας καρδιοπαθής άνδρας που είχε πρόσφατα υποβληθεί σε επέμβαση, και επέστρεφε από την εργασία του με ταξί. Η δικηγόρος του, Παναγοπούλου Ιωάννα, μίλησε στο LiFO.gr για την υπόθεση, τονίζοντας πως δεν είναι η μοναδική. 

Πρακτικά με βάση την εξαγγελία του πρωθυπουργού, ο πελάτης σας, και όσοι άλλοι δεν βρίσκονταν σε δικό τους αυτοκίνητο, δεν δικαιούνται ούτε αυτά τα δύο χιλιάδες ευρώ. 

«Η ανακοίνωση αυτή που έχει λάβει το φως της δημοσιότητας, είναι για 2.000 ευρώ ανά εγκλωβισμένο αυτοκίνητο και αφορά μόνο την Αττική Οδό. Υπάρχουν λοιπόν πάρα πολλά κενά. Πολίτες μας καλούν και ζητούν διευκρινίσεις (...) Σύμφωνα με αυτή την ανακοίνωση, αυτός που δικαιούται τα 2.000 ευρώ είναι ο ιδιοκτήτης του ταξί. Ούτε καν ο ο οδηγός που μίσθωνε το ταξί, αλλά ούτε και ο πελάτης - επιβάτης του ταξί.»

Και ο άνδρας αυτός δεν είναι η μόνη περίπτωση. Όπως λέει η κα Παναγοπούλου, υπάλληλοι επέβαιναν σε εταιρικά οχήματα όταν αποκλείστηκαν στην Αττική Οδό. «Υπάρχουν εταιρικά αυτοκίνητα στα οποία επέβαιναν εργαζόμενοι. Με αυτή την ανακοίνωση, καταλαβαίνετε, τα 2.000 ευρώ θα πάνε στον ιδιοκτήτη του οχήματος στο οποίο πολλές φορές μπορεί να είναι μία εταιρεία και σε καμία περίπτωση στον οδηγό ή στους εργαζομένους οι οποίοι υπέστησαν απίστευτη ταλαιπωρία.»

Φυσικά δεν εγκλωβίστηκαν οδηγοί μόνο στην Αττική Οδό. «Υπάρχουν και συμπολίτες μας, οι οποίοι εγκλωβίστηκαν σε άλλους δρόμους της Αττικής, όπως στη Μεσογείων, στην Κατεχάκη, στη λεωφόρο Μαραθώνος, και δεν έχει διευκρινιστεί αν σε αυτούς τους ανθρώπους θα δοθεί, με την ίδια διαδικασία, το ποσό των 2.000 ευρώ. Είναι αναγκασμένοι... μόνο αν προσφύγουν νομικά και δικαστικά να έχουν την οποιαδήποτε αξίωση». 

Αν εγκλωβίστηκαν εκτός Αττικής Οδού, κατά ποιου προσώπου θα πρέπει να προσφύγουν; 

«Στην Περιφέρεια. Και, βεβαίως, όσοι στερήθηκαν το ηλεκτρικό ρεύμα - γιατί μας λένε ότι καταβάλλουν κάθε μήνα στον ΔΕΔΔΗΕ τα ποσά για να έχουν την παροχή της ηλεκτρικής ενέργειας, πλην όμως, σε μία χιονοκαταιγίδα, σε ένα καιρικό φαινόμενο το οποίο είχε ήδη προβλεφθεί έμειναν εκτεθειμένοι, στερούμενοι την ηλεκτρική ενέργεια» με κίνδυνο για τη ζωή και για την υγεία τους.

Είκοσι ώρες στο κρύο, μετά από πρόσφατη επέμβαση

Ο καρδιοπαθής άνδρας που απευθύνθηκε στο δικηγορικό γραφείο της κυρίας Παναγοπούλου, είναι πρόσφατα χειρουργημένος, και πηγαινοερχόταν στην εργασία του με ταξί λόγω της κατάστασης της υγείας του. «Επέστρεφε από τη δουλειά του, επιβαίνοντας στο ταξί. Μπήκαν κανονικά στην Αττική Οδό, κανείς δεν τους ενημέρωσε για το τι θα επακολουθούσε. Και όταν εισήλθαν στην Αττική Οδό, μετά από λίγο εγκλωβίστηκαν μέσα στο ταξί όπου παρέμειναν για περισσότερες από 20 ώρες. Ο συγκεκριμένος άνδρας στερήθηκε τα φάρμακά του. 

Όπως μας ανέφερε ο ίδιος αλλά και ο οδηγός του ταξί, από την παγωνιά και από το κρύο χωρίς θέρμανση, είχε αρχίσει να μαυρίζει και να επιδεινώνεται η κατάσταση της υγείας του, χωρίς νερό. Καταλαβαίνετε, ένας άνθρωπος ο οποίος πριν από λίγες μέρες είχε υποστεί επέμβαση, διακινδύνευσε η υγεία του. Κάποια στιγμή, μετά από πάρα πολλές ώρες εξαντλημένοι, χωρίς τροφή, χωρίς να μπορούν να κάνουν τις ανάγκες τους, βγήκαν με τα πόδια πεζή, ώσπου πιο κάτω τους βοήθησε ο στρατός για να απεγκλωβιστούν. Οδηγήθηκε στο νοσοκομείο, ήδη είχε ξεκινήσει η αφυδάτωση τόσες ώρες χωρίς νερό. Μάλιστα το μπαλονάκι που είχε στην καρδιά είχε αρχίσει να «στεγνώνει» από την παγωνιά και από τις άσχημες καιρικές συνθήκες και ευτυχώς που δεν θρηνήσαμε θύματα. 

Μας έχει δώσει ρητή εντολή να κινηθούμε νομικά κατά της εταιρείας, της ιδιωτικής εταιρείας, τόσο σε ποινικό επίπεδο όσο και αστικό επίπεδο, διότι όπως μας λέει είναι ένα καιρικό φαινόμενο το οποίο είχε προβλεφθεί, οι υπεύθυνοι γνώριζαν ότι επίκειτο και δεν δικαιολογείται σε μια Ελλάδα του 2022, σε ένα πολύ μεγάλο αυτοκινητόδρομο να δημιουργείται τέτοιου είδους Οδύσσεια και ταλαιπωρία για τους πολίτες και να αφήνονται στο έλεος της χιονοκαταιγίδας.

Είναι δεκάδες οι περιπτώσεις, μας έχουν καλέσει στο δικηγορικό γραφείο οι εντολείς που έχουν απίστευτη ταλαιπωρία όχι μόνο στην Αττική Οδό αλλά και πολίτες που έμειναν εγκλωβισμένοι και σε άλλους δρόμους της Αττικής, οι οποίοι επιθυμούν να στραφούν κατά της περιφέρειας, καθώς και άνθρωποι που στα σπίτια τους, στερήθηκαν το ηλεκτρικό ρεύμα για πάρα πολλές ώρες - με μικρά παιδιά, χειρουργημένοι, ασθενείς, ηλικιωμένοι οι οποίοι δυστυχώς εξετέθησαν σε κίνδυνο ζωής και υγείας».  

Σε τηλεοπτική του συνέντευξη, ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών Γιάννης Χατζηθεοδοσίου δήλωσε πως, αν κάποιος οδηγός στραφεί κατά της εταιρείας, μπορεί να διεκδικήσει για ψυχική οδύνη ποσά που μπορεί να αγγίξουν και τις 100.000 ευρώ. Από την πλευρά του, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής διευκρίνισε πως όσοι οδηγοί το επιθυμούν θα έχουν τη δυνατότητα να προσφύγουν στη δικαιοσύνη για να διεκδικήσουν μεγαλύτερη αποζημίωση.

Ο Δικηγορικός Σύλλογος της Αθήνας (ΔΣΑ) προτρέπει όσους πολίτες επλήγησαν από την κακοκαιρία, να προσφύγουν στη Δικαιοσύνη προκειμένου να διεκδικήσουν πραγματική αποζημίωση για τις βλάβες που υπέστησαν. 

«Πέραν των πολιτικών ευθυνών των αρμοδίων φορέων, πρέπει να αναζητηθούν και να αποδοθούν οι ποινικές και αστικές ευθύνες, που αναλογούν. Οι πληγέντες πολίτες δικαιούνται πραγματικής και πλήρους αποζημίωσης και ικανοποίησης της ηθικής τους βλάβηςΗ οριζόντια και συμβολική παροχή ποσών, στα πλαίσια, προφανώς, της πολιτικής διαχείρισης του προβλήματος δεν μπορεί να υποκαταστήσει την αποζημιωτική ευθύνη, που υπέχουν τόσο το Δημόσιο και οι ΟΤΑ, όσο και οι ιδιωτικές εταιρίες (π.χ. παραχωρησιούχοι, ΔΕΔΔΗΕ ΑΕ)» σημειώνει, μεταξύ άλλων. 

«Ο ΔΣΑ και τα μέλη του θα σταθούν αρωγοί στους πληγέντες. Είναι, τέλος, αυτονόητο ότι η Πολιτεία οφείλει να αποκαταστήσει χωρίς χρονοτριβή τα προβλήματα και τις ζημίες που προκλήθηκαν στις δημόσιες υποδομές, ώστε να αποκατασταθεί άμεσα και με ασφάλεια η οικονομική και κοινωνική ζωή. Η αδυναμία διενέργειας διαδικαστικών πράξεων, κατά τη διάρκεια της κακοκαιρίας δεν μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα την απώλεια δικονομικών και ουσιαστικών δικαιωμάτων των πολιτών.»

Ελλάδα
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Καλπάζουν» οι λοιμώξεις του αναπνευστικού - Πώς μπορούν να προστατευτούν οι ευπαθείς ομάδες

Ελλάδα / Λοιμώξεις του αναπνευστικού: Πώς μπορούν να προστατευτούν οι ευπαθείς ομάδες

«Στην Ελλάδα υπάρχει μια περίοδος η οποία ξεκινάει στις 15 Δεκεμβρίου και τελειώνει στις αρχές του Μαρτίου όπου φαίνεται ότι ενδημικά υπάρχει έξαρση των λοιμώξεων», τονίζει ο Στέλιος Λουκίδης, πρόεδρος της Ελληνικής Πνευμονολογικής Εταιρείας
LIFO NEWSROOM