Συγκοινωνιολόγος για την κίνηση: Περνάμε τουλάχιστον 1 ώρα την ημέρα στο αυτοκίνητο, χάνουμε 10 ευρώ

Κίνηση στον δρόμο Facebook Twitter
Φωτ.: EUROKINISSI
0

Στο αυτοκίνητο περνάμε τουλάχιστον μία ώρα την ημέρα, εκτίμησε ο καθηγητής του ΕΜΠ, Κωνσταντίνος Κεπαπτσόγλου, μιλώντας για το πρόβλημα της κίνησης στους δρόμους της Αθήνας. 

«Με το τυπικό κόστος του χρόνου μας στα 8-10 ευρώ, ο καθένας δαπανά 10 ευρώ την ημέρα τις καθημερινές του μέσα στο αυτοκίνητό του», συμπλήρωσε ο πρώην πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα. 

«Η πραγματικότητα είναι η εξής. Έχουμε στην Αθήνα περίπου 7 εκατ. μετακινήσεις την ημέρα. Από αυτές, περίπου 2-2,5 εκατ. πραγματοποιούνται με αστικές συγκοινωνίες», σημείωσε ο καθηγητής. «Όταν τα μέσα δεν λειτουργούν, κάποιοι δεν θα πάνε στην δουλειά τους, κάποιοι θα πάνε όμως με το αυτοκίνητό τους γιατί πρέπει να πάνε, με αποτέλεσμα να φορτώσουν με πολύ περισσότερα αυτοκίνητα τους δρόμους, οι οποίοι ούτως ή άλλως δεν επαρκούν για να εξυπηρετήσουν αυτή τη ζήτηση για μετακίνηση», συνέχισε. 

Αναφερόμενος στη σημερινή απεργία των εργαζομένων στα μέσα μαζικής μεταφοράς, σημείωσε ότι ο χρόνος μετακίνησης επιβαρύνθηκε κατά 20-30% κατά την ώρα αιχμής. Σημείωσε όμως ότι οι ώρες αιχμής έχουν επεκταθεί, λόγω της μεγάλης κυκλοφορίας και των δραστηριοτήτων. 

Σήμερα είχαν μεγαλύτερη επιβάρυνση, η Κηφισίας, ο Κηφισός, η λεωφόρος Αθηνών, ως επί το πλείστον οι άξονες βορρά-νότου, οι οποίοι χρησιμοποιούνται για πρόσβαση προς την εργασία από τα προάστια, επεσήμανε ο καθηγητής. 

«Το ποτάμι έχει και πάρα πολλή κυκλοφορία βαρέων οχημάτων γιατί είναι ο μόνος τρόπος να φτάσει κανείς στο λιμάνι του Πειραιά και μέχρι τις εμπορικές και βιομηχανικές περιοχές της Αθήνας. Γενικά η κατάσταση σήμερα είναι πολύ πιο δύσκολη και είναι λογικό. Σκεφτείτε ότι η απουσία των μέσων στην καλύτερη προσθέτει μερικές εκατοντάδες χιλιάδες αυτοκίνητα στην κυκλοφορία», δήλωσε. 

Στην πιο συχνή ερώτηση, εάν υπάρχει «θεραπεία» για το πρόβλημα της κίνησης στους δρόμους, η απάντησή του ήταν αρνητική. 

«Ποτέ δεν θα δούμε άδειους δρόμους, από την στιγμή που μετακινούμαστε και χρησιμοποιούμε το αυτοκίνητό μας. Υπάρχουν μόνο τρόποι για να μετριαστεί η κατάσταση», δήλωσε. «Δεν έχουμε περιθώριο να φτιάξουμε και άλλους δρόμους. Μακάρι να μπορούσαμε, αλλά και αν μπορούσαμε δεν θα αλλάζαμε πολλά. Περισσότεροι δρόμοι σημαίνουν περισσότερη κυκλοφορία. Ο μόνος τρόπος είναι η λελογισμένη χρήση ΙΧ, η προτίμηση σε άλλους τρόπους μετακίνησης και η χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς», συμπλήρωσε. 

Σε ό,τι αφορά τον Κηφισό, ακόμη και να προστεθούν δύο λωρίδες και στα δύο ρεύματα, η κατάσταση θα είναι η ίδια, δήλωσε ο κ. Κεπαπτσόγλου. «Ο λόγος είναι ότι θα προσελκύσει περισσότερη κυκλοφορία. Είναι νομοτελειακό ότι αυτό θα συμβεί, όπως έχει γίνει και σε άλλα μέρη του κόσμου», εξήγησε. 

Ερωτηθείς για το σχέδιο επτά αξόνων της περιφέρειας Αττικής στον συγκεκριμένο δρόμο, απάντησε ότι πρόκειται για τοπικές βελτιώσεις και τη δυνατότητα γρήγορης απομάκρυνσης των αυτοκινήτων έπειτα από τροχαία. «Αλλά σε κάθε περίπτωση, όταν έχεις τόσο πολλά αυτοκίνητα δεν μπορείς να κάνεις μαγικά. Ο κόσμος πριν γκρινιάξει να σκεφτεί ότι παίρνει το αυτοκίνητο και το επιλέγει αυτό», επεσήμανε. 

Το σημαντικό είναι να βρεθούν συνδυαστικά μέτρα, για τον Κηφισό και άλλους οδικούς άξονες, επεσήμανε από την πλευρά του ο Θανάσης Τσιάνος, γ.γ. του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων. 

«Ο προγραμματισμός της επέκτασης της λεωφόρου Κύμης ή η επέκταση της δυτικής περιφερειακής θα τραβήξει φόρτο από το ποτάμι και θα το αποσυμφορήσει κατά ένα ποσοστό», επεσήμανε. «Κι ο άξονας Ελευσίνα-Θήβα θα μπορούσε να γίνει και να είναι σημαντικός ως προς την αποσυμφόρηση του Κηφισού», συμπλήρωσε. 

Ωστόσο, συνέχισε, προτεραιότητα είναι τα μέσα μαζικής μεταφοράς. «Αναμένεται οι τρεις νέοι σταθμοί στον Πειραιά να διώξουν 23.000 οχήματα την ημέρα από το οδικό δίκτυο. Κάποια από αυτά θα είναι από τον Κηφισό και κάποια από την Πειραιώς. Με την ενίσχυση και της γραμμής του μετρό 4, υπάρχει σημαντική βελτίωση, ωστόσο θα πρέπει να πάρουμε και διαχειριστικά μέτρα στον Κηφισό, όπως η γρήγορη απομάκρυνση οχημάτων ύστερα από τροχαίο ή βλάβη, να υπάρχει διαχείριση για να μένει ανοιχτή η ΛΕΑ», ανέφερε ακόμη.  

Ελλάδα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Καλπάζουν» οι λοιμώξεις του αναπνευστικού - Πώς μπορούν να προστατευτούν οι ευπαθείς ομάδες

Ελλάδα / Λοιμώξεις του αναπνευστικού: Πώς μπορούν να προστατευτούν οι ευπαθείς ομάδες

«Στην Ελλάδα υπάρχει μια περίοδος η οποία ξεκινάει στις 15 Δεκεμβρίου και τελειώνει στις αρχές του Μαρτίου όπου φαίνεται ότι ενδημικά υπάρχει έξαρση των λοιμώξεων», τονίζει ο Στέλιος Λουκίδης, πρόεδρος της Ελληνικής Πνευμονολογικής Εταιρείας
LIFO NEWSROOM