Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: «Ο μηχανοδηγός κινούνταν στα τυφλά, ευτυχώς δεν έγινε σε τούνελ»

Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: «Ο μηχανοδηγός κινούνταν στα τυφλά, ευτυχώς δεν έγινε σε τούνελ» Facebook Twitter
Φωτ.: ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΤΖΕΚΑΣ /EUROKINISSI
0

Περί «εγκληματικής ενέργειας» έκανε λόγο ο Αναστάσιος Δέδες, πραγματογνώμονας σιδηροδρομικών ατυχημάτων, αναφερόμενος στην εντολή να κινηθεί το επιβατικό τρένο της Hellenic Train στη γραμμή καθόδου, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα να συγκρουστεί με μία εμπορική αμαξοστοιχία στα Τέμπη.

Σε συνέντευξή του στην ΕΡΤ, o κ. Δέδες σημείωσε πως το τρένο με τους 342 επιβάτες και τα 10 μέλη προσωπικό «έφτασε Λάρισα και από εκεί πέρα άλλαξε γραμμή, κατόπιν εντολής του σταθμάρχη, και πήγε στη γραμμή καθόδου».

Έκανε λόγο για μία «εντελώς αψυχολόγητη, λανθασμένη και επικίνδυνη ενέργεια» καθώς «δεν υπήρχε έλεγχος από τον μηχανοδηγό της κίνησης στην κάθοδο».

«Ακολούθησε λανθασμένη διαδρομή» επανέλαβε και τόνισε πως «έπρεπε να υπάρχουν σήματα στο δρόμο για να βλέπει ο μηχανοδηγός αν η γραμμή είναι ελεύθερη ή όχι. Υπάρχουν φανάρια τα οποία είναι είτε πορτοκαλί είτε κόκκινα όταν υπάρχει πρόβλημα».

Όταν του ζητήθηκε να αναφερθεί εκτενέστερα σε αυτά τα φανάρια, εξήγησε πως «το σύστημα δεν λειτουργούσε. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, το σύστημα αυτό υπήρχε στα τρένα και υπήρχε και στη γραμμή αλλά δεν είχε αναβαθμιστεί και τεθεί σε λειτουργία με αποτέλεσμα οι μηχανοδηγοί να κινούνται στα τυφλά. Τεράστιο το ρίσκο». 

Αναφορικά με τις ταχύτητες των δύο τρένων ανέφερε πως θα χρειαζόταν πολύ μεγάλη απόσταση για να μπορέσει ο μηχανοδηγός του επιβατικού να σταματήσει το τρένο. 

«Σε αντίστοιχο δυστύχημα (...) με 80-85 χιλιόμετρα θέλει πάνω από 250 μέτρα να σταματήσει. Το Intercity πάει με 160, φανταστείτε πόση απόσταση ακινητοποίησης χρειάζεται. Ήταν νύχτα, έχει στροφές, ο άλλος έβγαινε από τούνελ (σ.σ. το εμπορικό). Ήταν τετελεσμένο γιατί υπήρχε τεράστιο ρίσκο και μεγάλο λάθος που έδωσαν στο τρένο να κινηθεί στην αντίθετη πλευρά» δήλωσε.

Σύμφωνα με τον ίδιο, ήταν «ευχής έργων, μέσα σε όλη την τραγωδία, ότι δεν έγινε η σύγκρουση στα τούνελ. Αν γίνονταν στα τούνελ θα είχαμε πολλαπλάσιους νεκρούς γιατί δεν θα μπορούσαν να μπουν σωστικά συνεργεία».

Καταλήγοντας σημείωσε πως ο ΟΣΕ είναι υπεύθυνος για τη συντήρηση της γραμμής και την επίλυση τυχόν προβλημάτων, ενώ η Hellenic Train φέρει ευθύνη για τα δρομολόγια. 

 
Ελλάδα
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μαρτυρία γιατρού στη LiFO: Γιατί ζήτησα διαγραφή μετά από έξι χρόνια αναμονής στη λίστα ειδικότητας

Ελλάδα / Μαρτυρία γιατρού στη LiFO: Γιατί ζήτησα διαγραφή μετά από έξι χρόνια αναμονής στη λίστα ειδικότητας

Μια 30χρονη γιατρός που υποχρεώθηκε σε φυγή στο εξωτερικό περιγράφει πού πάσχει το σύστημα και εξηγεί τι συμβαίνει με τους απόφοιτους Ιατρικής στη χώρα μας - Διαβάστε την αποκαλυπτική επιστολή της
LIFO NEWSROOM
Δεν φαινόταν επικίνδυνος, λέει ο ψυχίατρος που εξέτασε τον οδηγό πριν σκοτώσει την 36χρονη στην Κρήτη

Ελλάδα / Δεν φαινόταν επικίνδυνος, λέει ο ψυχίατρος που εξέτασε τον οδηγό πριν σκοτώσει την 36χρονη στην Κρήτη

Ο δράστης είχε μεταφερθεί στο νοσοκομείο μετά από καταγγελία της συντρόφου του, η οποία τον θεώρησε επικίνδυνο. Ωστόσο, οι γιατροί έκριναν ότι δεν έχρηζε νοσηλείας και του χορηγήθηκε φαρμακευτική αγωγή, την οποία δεν δέχτηκε
LIFO NEWSROOM
Ηράκλειο: Το τροχαίο δυστύχημα ήταν τελικά δολοφονία - Τον φυγάδευσαν περαστικοί για να μην εξαφανιστεί

Ελλάδα / Κρήτη: Το τροχαίο ήταν τελικά δολοφονία - Περαστικοί εγκλώβισαν τον 33χρονο για να μην εξαφανιστεί

Ο δράστης είχε πιαστεί στο παρελθόν με επικίνδυνα όπλα στην κατοχή του, ενώ είχε νοσηλευτεί σε ψυχιατρική κλινική μετά από αίτημα της συντρόφου του, αλλά πήρε συνοπτικά εξιτήριο
LIFO NEWSROOM