«Στο ταξίδι αυτό έγινε ένα σημαντικό λάθος», είπε ο Νικόλαος Λάζου, Πρόεδρος του Σωματείου εργαζομένων της Hellenic Train, για το δυστύχημα στα Τέμπη.
Ο ίδιος, μιλώντας στην ΕΡΤ, απέφυγε να επεκταθεί περαιτέρω, λέγοντας πως «αυτό (σ.σ. το λάθος) ας το διερευνήσουν οι δικαστικές και αστυνομικές αρχές μαζί με την Hellenic Train και τον ΟΣΕ και να βγάλουν τα πορίσματα».
«Είναι λυπηρό να βγάζει ο καθένας πορίσματα για το ποιος φταίει πάνω στις πλάτες των συγγενών, όπως και το να μαλώνουν τα πολιτικά κόμματα. Για εμάς φταίνε όλοι, από το 2000», συνέχισε.
«Θα έπρεπε να φωνάξετε όλους τους υπουργούς Μεταφορών από το 2000 και έπειτα, να καθίσουν σε ένα τραπέζι και να κάνουν την αυτοκριτική τους», πρόσθεσε ο Πρόεδρος του Σωματείου εργαζομένων της Hellenic Train.
«Εγώ δεν μπορώ να ξεχάσω πόσο λοιδορηθήκαμε, ακόμα και από τα ΜΜΕ, όταν βγαίναμε στις απεργίες, μας έλεγαν τεμπέληδες, μας κουνούσαν χαρτιά πληρωμής, ενώ εμείς βγαίναμε για την ασφάλεια κυκλοφορίας, βγαίναμε για το καλό του σιδηροδρόμου. Για να έχουμε έναν αξιόπιστο σιδηρόδρομο σε μία ευρωπαϊκή χώρα», δήλωσε ο Νικόλαος Λάζου.
Στη συνέχεια ο πρόεδρος εργαζομένων δήλωσε πως: «Το 2010 ο νόμος Ρέππα 3899 του 2010, κατέστρεψε στην ουσία τον ελληνικό σιδηρόδρομο και τον διαμέλισε με το πρόσχημα ότι ο ΟΣΕ τότε χρωστούσε 10 δισεκατομμύρια ευρώ. Το αφήγημα αυτό κατέπεσε. Δεν τα χρωστούσε ο ΟΣΕ, αλλά το ελληνικό κράτος. Έδιωξαν τότε 2.500 έμπειρους συναδέλφους μου».
Ο ίδιος ανέφερε πως στις απεργίες τους ζητούσαν: «Να ολοκληρωθεί το σύστημα ασφάλειας βάσει των προδιαγραφών που ξεκίνησε το 2000. Έγινε διπλή γραμμή, αλλά δεν μπήκαν τα ανάλογα συστήματα ασφάλειας, όπως το ETCS» για αυτό όπως υποστήριξε φταίνε «και οι διαγωνισμοί και τελείωναν οι συμβάσεις τους και έπρεπε να ξαναγίνουν κι άλλες».
Το αίτημα των σιδηροδρομικών είναι «να ολοκληρωθεί το σύστημα ασφαλείας βάσει των προδιαγραφών. Αυτά όμως πρέπει να τα απαντήσουν οι υπουργοί Μεταφορών, διαχρονικά», πρόσθεσε.
«Η Hellenic Train είναι μία εταιρεία μεταφορών, δηλαδή μεταφέρει επιβάτες και εμπορεύματα. Οι συρμοί ανήκουν στο ελληνικό κράτος, στη ΓΑΙΑΟΣΕ. Στην κυριότητά της η Hellenic Train έχει μόνο τα ΕTR, τα «βέλη», τα καινούρια τρένα. Όλα τα υπόλοιπα, μηχανές, καντράν, ηλεκτράμαξες, όλο το υπόλοιπο τροχαίο υλικό ανήκει στο ελληνικό κράτος, δηλαδή στη ΓΑΙΑΟΣΕ και από εκεί τα ενοικιάζει η Hellenic Train», διευκρίνισε.
«Αυτήν τη στιγμή λειτουργούν 4-5 εταιρείες διαφορετικές μεταξύ τους. Εμείς φωνάζαμε ενιαίος δημόσιος σιδηρόδρομος».